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Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Carry out ship-to-shore operations
Conduct ship-to-shore operations
Container
Container ship
Cost of shipping business
Cost of shipping merchandise
Ensure cost-effective handling of cargo on ships
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Ferry-boat Liner
Freight cost
Fully cellular container ship
Fully cellular ship
Hovercraft
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
PSC
Pre-shipment charges
Shipping cost
Shipping costs
Surf-board Windsurfer
Transport costs
Transportation costs
Yacht

Traduction de «cost to ship » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
pre-shipment charges [ PSC | cost of shipping merchandise | freight cost ]

frais d'expédition des marchandises [ côuts de fret ]


cost of shipping business

coûts de l'exploitation maritime


ensure cost-effective handling of cargo on ships | implement cost-efficient strategies for loading and unloading cargo on ships | implement cost-effective cargo handling strategies on ships | implement cost-effective strategies for loading and unloading cargo on ships

mettre en œuvre des stratégies rentables de manutention de la cargaison sur les navires


shipping costs | transport costs | transportation costs

frais de transport


watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) ...[+++]

accidents de bateau au cours d'activités de loisirs | Modificateurs Les subdivisions suivantes à quatre caractères s'appliquent aux catégories V90-V94: Code Titre .0 Navire marchand .1 Navire à passagers Ferry-boat Paquebot .2 Bateau de pêche .3 Autres embarcations à moteur Aéroglisseur Scooter des mers .4 Bateau à voiles Yacht .5 Canoë ou kayak .6 Canot pneumatique (sans moteur) .7 Ski nautique .8 Autres embarcations sans moteur Planche de surf Planche à voile .9 Embarcation non précisée Bateau SAI Embarcation SAI Navire SAI | Ferry-boat Paquebot | Aéroglisseur Scooter des mers | Yacht | Planche de surf Planche à voile | Bateau SAI Emba ...[+++]




link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes


implement ship-to-shore activities to ensure effective vessel operations | perform necessary ship-to-shore activities for ship operations | carry out ship-to-shore operations | conduct ship-to-shore operations

réaliser des opérations navire-terre


container (fully cellular) ship | container ship | fully cellular container ship | fully cellular ship

porte-conteneur cellulaire | porte-conteneurs (entièrement cellulaire) | porte-conteneurs cellulaire intégral


Steering Committee on Low Cost Inertial Navigation System for Ships

Comité directeur du projet OTAN de système peu coûteux de navigation à inertie pour les navires
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
36. For gas, the small size of current balancing zones increases the complexity and costs of shipping gas within Europe.

36. En ce qui concerne le gaz, la taille réduite des zones d'équilibrage actuelles renforce la complexité et alourdit les coûts du transport du gaz en Europe.


This is mainly due to the transport costs to ship cement from a more remote production plant to the terminal before delivering it to final customers.

Cela est dû principalement aux frais de transport du ciment entre une unité de production plus éloignée et le terminal avant la livraison aux clients finals.


It could reduce net costs to ship owners by up to €1.2 billion per year in 2030.

Il pourrait diminuer les coûts nets encourus par les propriétaires de navires à hauteur de 1,2 milliard d’euros par an en 2030.


Cost estimates seem to indicate that the establishment of new regular shipping links would be considerably less costly than the construction of corresponding new land infrastructure.

Les estimations de coûts semblent indiquer que l'établissement de nouvelles liaisons maritimes régulières serait nettement moins coûteux que la construction des nouvelles infrastructures terrestres correspondantes.


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In order to calculate the regional value content of Good A, the producer first calculates the net cost of Good A. Under paragraph 6(11)(a), the net cost is the total cost of Good A (the aggregate of the product costs, period costs and other costs) per unit, minus the excluded costs (the aggregate of the sales promotion, marketing and after-sales service costs, royalties, shipping and packing costs and non-allowable interest costs) per unit.

Pour déterminer la teneur en valeur régionale du produit A, le producteur calcule d’abord le coût net de ce produit. Selon l’alinéa 6(11)a), le coût net correspond au coût total du produit A (l’ensemble des coûts incorporables, des coûts non incorporables et des autres coûts) par unité, moins les coûts exclus (le total des frais de promotion des ventes, de commercialisation et de service après-vente, des redevances, des frais d’expédition et d’emballage et des frais d’intérêt non admissibles) par unité.


In order to calculate the regional value-content of Good A, the producer first calculates the net cost of Good A. Under paragraph 6(11)(a), the net cost is the total cost of Good A (the aggregate of the product costs, period costs and other costs) per unit, minus the excluded costs (the aggregate of the sales promotion, marketing and after-sales service costs, royalties, shipping and packing costs and non-allowable interest costs) per unit.

Pour déterminer la teneur en valeur régionale du produit A, le producteur calcule d’abord le coût net de ce produit. Selon l’alinéa 6(11)a), le coût net correspond au coût total du produit A (l’ensemble des coûts incorporables, des coûts non incorporables et des autres coûts) par unité, moins les coûts exclus (le total des frais de promotion des ventes, de commercialisation et de service après-vente, des redevances, des frais d’expédition et d’emballage et des frais d’intérêt non admissibles) par unité.


The EDC purchases the promissory notes issued for the cost of the ship repairs, allowing shipowners to receive financing for up to 80% of the cost of ship repairs, with a fixed interest rate for up to four months, with a straightforward documentation and administration process.

La SEE achète les billets à ordre émis pour le coût des réparations du navire, permettant ainsi aux propriétaires de recevoir du financement pouvant atteindre 80 p. 100 du coût des réparations à un taux d'intérêt fixe pour une période de jusqu'à quatre mois, en vertu d'un processus administratif et d'une documentation assez simples.


Senator Ringuette: In your study with regard to online purchasing — and please correct me if I am wrong — I have looked into this, and one of my observations was that if a Canadian bought an online product sourced from the U.S., the cost of the product on the Internet was relatively the same; however, there was no cost for shipping within the U.S. but there was a cost for shipping in Canada, notwithstanding taxes and so forth.

Le sénateur Ringuette : Dans votre étude relative aux achats effectués en ligne — et corrigez-moi si je me trompe — que j'ai examinée, j'ai remarqué que lorsqu'un Canadien achète, sur Internet, un produit provenant des États-Unis, le coût du produit est relativement le même; cependant, il n'y avait pas de frais de port pour les expéditions aux États- Unis alors que cela était le cas pour les expéditions au Canada, et ce, sans compter les taxes, et cetera.


(Return tabled) Question No. 507 Mr. Todd Russell: With regard to the government’s May 21, 2010 announcement concerning Nutrition North Canada: (a) has Indian and Northern Affairs Canada (INAC) completed any studies providing evidence that delivery of the subsidy through retailers rather than Canada Post will be more cost-effective and efficient and, if so, (i) how was this shown, (ii) on what dates were the studies completed, (iii) what are the titles of these studies, (iv) what are the names, positions and qualifications held by the ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 507 M. Todd Russell: En ce qui concerne l’annonce faite par le gouvernement le 21 mai 2010 au sujet de Nutrition Nord Canada: a) les Affaires indiennes et du Nord Canada (AINC) a-t-il fait des études montrant que l’exécution de la subvention par les détaillants au lieu de Postes Canada sera plus rentable et plus efficace et, le cas échéant, (i) qu’ont montré ces études, (ii) à quelles dates ont-elles été faites, (iii) quels en sont les titres, (iv) quels sont les noms, postes et compétences de leurs auteurs; b) l'AINC a-t-il fait des études montrant que l’exécution de la subvention par les détaillants ...[+++]


- a flat-rate amount representing the shipping costs from FOB to cif ship's hold European ports of the Community and the insurance costs involved.

- un montant forfaitaire représentant les frais de transport maritime du stade fob au stade caf cale ports européens de la Communauté et les frais d'assurance afférents.


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