Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administrative expenses
Business expenses
Cost containment
Costing
Costs
Dietitian
EPE
Entertainment expenses
Environmental appraisal cost
Environmental cost
Environmental prevention cost
Environmental protection cost
Environmental protection expenditure
Financial expenses
General and administrative costs
General costs
General expenses
Indirect costs
Oncost
Overhead cost
Overhead costs
Overhead expenses
Overheads
Professional nurse
Running costs
SG&A costs
SGA expenses

Vertaling van "cost generally " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
general costs | general expenses | indirect costs | overhead costs | overheads

frais | frais généraux | frais indirects


selling, general and administrative costs | selling, general and administrative expenses | SG&A costs [Abbr.] | SGA expenses [Abbr.]

frais de vente, dépenses administratives et autres frais généraux | frais de vente, frais généraux et dépenses administratives


overheads [ administrative expenses | entertainment expenses | financial expenses | general expenses | oncost | overhead cost | running costs ]

frais généraux [ dépenses indirectes | frais administratifs | frais de gestion | frais de représentation | frais financiers | frais indirects ]


business expenses | general and administrative costs | overhead cost | overhead expenses | overheads

dépenses indirectes | frais généraux | frais indirects






environmental cost [ environmental appraisal cost | environmental prevention cost | environmental protection cost | environmental protection expenditure | EPE ]

coût environnemental [ coût de diagnostic environnemental | coût de protection de l’environnement | coût pour l'environnement | dépenses de protection de l’environnement ]


Professional nurse (general)

infirmière (généraliste)


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
68. Notes the high cost of ʽaway daysʼ and similar events for the staff in the year 2013 (EUR 140 730 for eight events); considers that at a time of crisis and budgetary cuts in general, the cost of ʽaway daysʼ for staff at the Union institutions must be proportionate and that they should, where possible, be confined to the institutions' own premises, given that the added value derived from them does not justify such high costs;

68. prend acte du coût élevé des journées "hors les murs" et des manifestations similaires organisées pour le personnel en 2013 (140 730 EUR pour huit événements); estime qu'en période de crise et de coupes budgétaires en général, le coût de ces journées "hors les murs" du personnel des institutions de l'Union doit être proportionné et avoir lieu, dans la mesure du possible, dans les propres sièges des institutions, étant donné que la valeur ajoutée y afférente ne justifie pas des dépenses aussi élevées;


9. Welcomes, more generally, the enhanced cooperation between the Committee on Budgets and the Bureau during the annual budget procedure; stands ready to further strengthen the cooperation between the Secretary-General, the Bureau, and the Committee on Budgets throughout the year with a view to ensuring a smooth budgetary process and effective implementation of the budget; expects the Bureau to present prudent needs-based draft estimates that take account of possible subsequent increases arising from legally binding obligations, in particular the one-off costs related t ...[+++]

9. se félicite de la coopération renforcée entre la commission des budgets et le Bureau tout au long de la procédure budgétaire annuelle; se dit prêt à renforcer la coopération entre le Secrétaire général, le Bureau et la commission des budgets en cours d'exercice afin d'assurer le bon déroulement de la procédure budgétaire et la bonne exécution du budget; attend du Bureau qu'il présente un projet d'état prévisionnel prudent, défini en fonction des besoins, qui tienne compte des augmentations susceptibles de découler des obligations juridiquement contraignantes, et notamment du coût unique des modalités transitoires applicables aux dép ...[+++]


117. Is concerned about 7th Framework Programme rules which deviate from the common nationally and internationally acknowledged and certified accounting and calculation methods and which do not accept the results of the national audit authorities concerning the nationally certified average hourly rates per cost centre; regards the 7th Framework Programme rules as clearly contradicting the modern accounting and calculation standards of European industry in asking for individual costs of persons actively involved in a specific research programme; asks the Commission to start a procedure making 7th Framework Programme rules compat ...[+++]

117. se déclare préoccupé du fait que les règles du 7 programme-cadre s'écartent des méthodes comptables et de calcul communes reconnues et agréées à l'échelle nationale et internationale et n'intègrent pas les résultats des autorités d'audit nationales concernant les taux horaires moyens par centre de frais agréés au niveau national; estime que les règles du 7 programme-cadre sont clairement en contradiction avec les normes comptables et de calcul modernes utilisées par l'industrie européenne en ce qu'elles exigent que les coûts soient établis pour chaque personne participant activement à un programme spécifique de recherche; invite l ...[+++]


33. Is particularly attentive to the costs related to geographical dispersion and will examine the possibilities to rationalise them better; will, in particular, focus on the number of missions undertaken by staff within the three places of work; points out that the cost of these missions amounted to EUR 12 799 988 in 2005 and 71 369 days, excluding mission costs related to the staff of the political groups; considers that efforts could be made in this area to increase efficiency; invites the Secretary-General to present a report, by 1 July 2007, on staff missions per Directorate-General in the three places of work and the respective ...[+++]

33. est particulièrement attentif aux coûts induits par la dispersion géographique et étudiera les possibilités d'une plus grande rationalisation; compte, notamment, porter son attention sur le nombre de missions effectuées par son personnel entre les trois lieux de travail; rappelle que le coût de ces missions a représenté, en 2005, 12 799 988 EUR et 71 369 journées, hors frais de mission exposés par les agents des groupes politiques; estime que des efforts pourraient être consentis en ce domaine dans le sens d'une plus grande efficacité; invite le secrétaire général à présenter d'ici au 1 juillet 2007 un rapport sur les missions du ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
29. Stresses that calculating the actual costs of services of general economic interest is a problem, and calls for clear rules that will create transparency in determining the costs of providing services of general economic interest and ensure that any form of competition-distorting subsidy over and above the actual costs of provision will be excluded;

29. souligne que le calcul des coûts effectifs des services d'intérêt économique général est un problème (suppression) et demande l'établissement de règles claires qui produisent la transparence en ce qui concerne les coûts liés à la fourniture des services d'intérêt général, et excluent tout octroi de subventions qui, d'un montant supérieur aux coûts réels induits par la fourniture de ces services, soient de nature à fausser la concurrence;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'cost generally' ->

Date index: 2022-09-18
w