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Air corridor
Air lane
Air traffic control
Airway
Bicycle corridor
Bike corridor
Biological corridor
Case Study Revitalizing the Bank Street Corridor
Conservation corridor
Control of foodstuffs
Corridor Control Section
Corridor control
Cycling corridor
Food analysis
Food control
Food inspection
Food test
Green corridor
Network control
Phytosanitary control
Phytosanitary inspection
Plant health control
Plant health inspection
Revitalizing the Bank Street Corridor
Wildlife corridor

Vertaling van "corridor control " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
corridor control | network control

contrôle des corridors routiers


corridor control

régulation des couloirs de circulation




Corridor Control Section

Section du contrôle des couloirs routiers


biological corridor | conservation corridor | green corridor | wildlife corridor

corridor écologique | corridor vert


air traffic control [ air corridor | air lane | airway ]

contrôle aérien [ contrôle de la circulation aérienne | couloir aérien ]


bicycle corridor | bike corridor | cycling corridor

corridor-vélo | corridor cyclable


Revitalizing the Bank Street Corridor [ Case Study: Revitalizing the Bank Street Corridor ]

Revitaliser l'axe de la rue Bank [ Étude de cas : revitaliser l'axe de la rue Bank ]


food inspection [ control of foodstuffs | food analysis | food control | food test ]

inspection des aliments [ analyse des aliments | contrôle des aliments | contrôle des denrées alimentaires | test alimentaire ]


plant health control [ phytosanitary control | phytosanitary inspection | plant health inspection ]

contrôle phytosanitaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
airway’ means a control area or portion thereof established in the form of a corridor.

«voie aérienne», une région de contrôle ou une portion de région de contrôle présentant la forme d’un couloir.


11. Is deeply concerned by the extremely serious situation in eastern Ukraine – where war is leading to the destabilisation of Ukraine and the region as a whole – including the possible threat of establishing a land corridor linking Russian territory with Crimea through separatist-controlled territory along the western shore of the Azov Sea (Mariupol), as a result of which Ukraine could be completely cut off from the sea; urges Ukraine and the Republic of Moldova to take measures to prevent the provision of arms and military supplies to the Transnistria region, both by land and by air;

11. est particulièrement préoccupé par l'extrême gravité de la situation dans l'est de l'Ukraine – où la guerre conduit à la déstabilisation du pays et de l'ensemble de la région – ainsi que par la menace de création d'un couloir terrestre entre la Russie et la Crimée, reliées par un territoire aux mains des séparatistes le long de la rive Ouest de la mer d'Azov (Marioupol), qui priverait l'Ukraine de tout débouché maritime; prie instamment l'Ukraine et la Moldavie de prendre des mesures pour empêcher l'acheminement, par voie terrestre ou aérienne, d'armes et de matériel militaire vers la Transnistrie;


6. Calls for the implementation of UN Security Council resolutions 2139 (2014), 2165 (2014) and 2191 (2014) throughout the territory of Syria; urges all parties involved in the conflict to allow UNRWA, ICRC and other international aid organisations unhindered access to the Yarmouk refugee camp, to enable immediate and unconditional humanitarian access, to evacuate wounded civilians and provide safe passage for all civilians wishing to leave the camp; calls for the establishment of humanitarian corridors that are controlled neither by the Syrian regime nor by IS/Da’esh and Jabhat al-Nusra, in light of their gross an ...[+++]

6. demande la mise en œuvre des résolutions 2139 (2014), 2165 (2014) et 2191 (2014) adoptées par le Conseil de sécurité de l'ONU sur tout le territoire de la Syrie; presse toutes les parties au conflit de permettre à l'UNRWA, au CICR et aux autres organisations d'aide internationale d'accéder sans restriction au camp de réfugiés de Yarmouk, de permettre un accès humanitaire immédiat et sans condition, d'évacuer les civils blessés et de permettre un passage en toute sécurité à tous les civils qui souhaitent quitter le camp; demande l ...[+++]


Question No. 654 Hon. John McKay: With regard to the proposed Rouge National Urban Park (RNUP): (a) how does the RNUP legislation and strategic plan incorporate the ecological integrity, water quality and quantity, and habitat restoration goals and priorities of (i) the Provincial Greenbelt Plan, (ii) the Rouge North Management Plan Section 4.1.1.2, (iii) the 2007 Rouge River Watershed Strategy and its targeted natural heritage system, (iv) the Little Rouge Corridor Management Plan (2007), (v) the Rouge Park Natural Heritage Action Plan (2008), (vi) the Toronto Great Lakes Area of Concern remedial action plan for Toronto, (vii) the feder ...[+++]

Question n 654 L'hon. John McKay: En ce qui concerne le Parc urbain national de la Rouge (PUNR) proposé: a) comment la législation et le plan stratégique tiennent-ils compte des buts et des priorités en matière d’intégrité de l’environnement, de quantité et de qualité de l’eau et de restauration de l’habitat (i) du Plan de la ceinture de verdure de la province, (ii) du Rouge North Management Plan (section 4.1.1.2), (iii) de la Rouge River Watershed Strategy (2007) et de son système patrimonial naturel ciblé, (iv) du Little Rouge Corridor Management Plan (20 ...[+++]


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215 (1) All surfaces, including their grounds, in concealed or inaccessible spaces in accommodation spaces, service spaces and control stations, all exposed surfaces in corridors and stairway enclosures and all exposed surfaces of ceilings in accommodation spaces, service spaces and control stations shall have low flame spread characteristics.

215 (1) Les surfaces, y compris les lambourdes, des espaces dissimulés ou inaccessibles des locaux d’habitation, des locaux de service et des postes de sécurité, les surfaces apparentes des coursives et des enceintes d’escalier, ainsi que les surfaces apparentes des vaigrages des locaux d’habitation, des locaux de service et des postes de sécurité, doivent avoir un faible pouvoir propagateur des flammes.


153 (1) All surfaces, including their grounds, in concealed or inaccessible spaces in accommodation spaces, service spaces and control stations, all exposed surfaces in corridors and stairway enclosures and all exposed surfaces of ceilings in accommodation spaces, service spaces and control stations shall have low flame spread characteristics.

153 (1) Les surfaces, y compris les lambourdes, des espaces dissimulés ou inaccessibles des locaux d’habitation, des locaux de service et des postes de sécurité, les surfaces apparentes des coursives et des enceintes d’escalier, ainsi que les surfaces apparentes des vaigrages des locaux d’habitation, des locaux de service et des postes de sécurité, doivent avoir un faible pouvoir propagateur des flammes.


215 (1) All surfaces, including their grounds, in concealed or inaccessible spaces in accommodation spaces, service spaces and control stations, all exposed surfaces in corridors and stairway enclosures and all exposed surfaces of ceilings in accommodation spaces, service spaces and control stations shall have low flame spread characteristics.

215 (1) Les surfaces, y compris les lambourdes, des espaces dissimulés ou inaccessibles des locaux d’habitation, des locaux de service et des postes de sécurité, les surfaces apparentes des coursives et des enceintes d’escalier, ainsi que les surfaces apparentes des vaigrages des locaux d’habitation, des locaux de service et des postes de sécurité, doivent avoir un faible pouvoir propagateur des flammes.


If control of a transportation corridor is given to a single interest group, that group can control the development or operation of a property, either by denying access through the corridor or by charging a toll for its use.

Si le contrôle d'un corridor de transport est donné à un seul groupe d'intérêt, ce groupe peut aussi décider de l'exploitation ou de la gestion d'une propriété, soit en refusant l'accès par le corridor soit en imposant des frais de passage.


(29) In developing core network corridors due account should be given to the rail freight corridors set up in accordance with Regulation (EU) No 913/2010 of 22 September 2010 of the European Parliament and of the Council concerning a European rail network for competitive freight as well as to the European Deployment Plan for ERTMS provided for in Commission Decision 2009/561/EC of 22 July 2009 amending Decision 2006/679/EC as regards the implementation of the technical specification for interoperability relating to the control-command and signalling subsystem of the trans-European conventional ...[+++]

(29) Lors du développement des corridors de réseau central, il conviendra de tenir compte des corridors de transport ferroviaire de fret établis conformément au règlement (UE) n° 913/2010 du Parlement européen et du Conseil du 22 septembre 2010 relatif au réseau ferroviaire européen pour un fret compétitif ainsi que du Plan européen de déploiement de l’ERTMS prévu dans la décision de la Commission 2009/561/CE du 22 juillet 2009 modifiant la décision 2006/679/CE relative à la spécification technique d’interopérabilité concernant le sous-système contrôle-commande et signalisation du système ferrovi ...[+++]


(29) In developing core network corridors due note should be taken of the rail freight corridors set up in accordance with Regulation (EU) No 913/2010 of 22 September 2010 of the European Parliament and of the Council concerning a European rail network for competitive freight as well as to the European Deployment Plan for ERTMS provided for in Commission Decision 2009/561/EC of 22 July 2009 amending Decision 2006/679/EC as regards the implementation of the technical specification for interoperability relating to the control-command and signalling subsystem of the trans-European conventional ...[+++]

(29) Lors du développement des corridors de réseau central, il conviendra de se référer aux corridors de transport ferroviaire de fret établis conformément au règlement (UE) n° 913/2010 du Parlement européen et du Conseil du 22 septembre 2010 relatif au réseau ferroviaire européen pour un fret compétitif ainsi que du Plan européen de déploiement de l'ERTMS prévu dans la décision de la Commission 2009/561/CE du 22 juillet 2009 modifiant la décision 2006/679/CE relative à la spécification technique d'interopérabilité concernant le sous-système contrôle-commande et signalisation du système ferroviai ...[+++]




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'corridor control' ->

Date index: 2021-05-27
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