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Align business development efforts
Align effort towards business development
Align efforts towards business development
Aligning efforts towards business development
Business Development Centres
Business developer
Business developers
Business development
Business development director
Business development executive
Business development manager
Business development strategist
CBDC
CFDC
Community Business Development Corporation
Community Futures Committees
Community Futures Development Corporation
Community Futures Development Corporations
Corporate Business Development
Enterprise development
ICT business development manager
ICT commercial development manager
IT business development manager
IT commercial development manager
SIFIDA

Vertaling van "corporation business development " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Community Futures Development Corporation [ CFDC | Community Futures Development Corporations | Business Development Centres | Community Futures Committees ]

Société d'aide au développement des collectivités [ SADC | Sociétés d'aide au développement des collectivités | Centres d'aide aux entreprises | Comités d'aide au développement des collectivités ]


Corporate Business Development

Planification des marchés


Audit of Community Futures Development Corporations and Community Business Development Corporations [ Audit of Community Futures Development Corporations and Community Business Development Corporations: Industry Canada, Atlantic Canada Opportunities Agency, Canada Economic Development for Quebec Regions, Western Economic Diversification Canada ]

Vérification des sociétés d'aide au développement des collectivités et des corporations au bénéfice du développement communautaire [ Vérification des sociétés d'aide au développement des collectivités et des corporations au bénéfice du développement communautaire : Industrie Canada, Agence de promotion économique du Canada atlantique, Développement économique Canada pou ...[+++]


business development executive | business development strategist | business developer | business developers

responsable de la prospection | responsable du marketing opérationnel


align effort towards business development | aligning efforts towards business development | align business development efforts | align efforts towards business development

faire converger les efforts en faveur du développement d’une entreprise


Community Business Development Corporation | CBDC [Abbr.]

corporation de développement économique communautaire | CDEC [Abbr.]


International Corporation for Development Financing in Africa | International Financial Corporation for Investment and Development in Africa | SIFIDA [Abbr.]

Société internationale financière pour les investissements et le développement en Afrique | SIFIDA [Abbr.]


ICT commercial development manager | IT commercial development manager | ICT business development manager | IT business development manager

directeur du développement de l'activité informatique | directrice du développement de l'activité informatique | responsable du développement de l'activité technologies de l'information et de la communication | responsable informatique du développement commercial


business developer | business development director | business development manager

responsable du développement


business development | enterprise development

développement des entreprises
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Lonechild: I will defer to Bob Kayseas as well, but first I will say that, in relation to corporate business development on reserves, one has to understand that First Nations leaders, band councillors simply do not have the time or, sometimes, the expertise to sit on boards of medium and sometimes large corporations that are expected to perform in a very competitive sector such as mining, for instance.

M. Lonechild : Je demanderai à Bob Kayseas de répondre également, mais je dirai d'abord que, sur le plan de la création d'entreprises dans les réserves, il faut bien comprendre que les dirigeants des Premières nations, les conseillers de bande, n'ont tout simplement pas le temps, ou parfois les connaissances, pour siéger au conseil d'administration de sociétés d'envergure moyenne et parfois grande qui doivent opérer dans un secteur très concurrentiel, comme l'extraction minière, par exemple.


By referring to the tools we have, the trade commissioner service, Export Development Canada, the Canadian Commercial Corporation, Business Development Canada—all of which are a big part of the global markets action plan.

On y fait face avec les outils dont on dispose, comme le service des délégués commerciaux, Exportation et développement Canada, la Corporation commerciale canadienne, la Banque de développement du Canada, qui sont tous des éléments du Plan d'action sur les marchés mondiaux.


47. Welcomes the fact that some in the business sector used the UN Rio+20 summit to advocate a new global convention on corporate responsibility within the UN system; believes that although such a convention is probably some years away, the EU should constructively engage in the debate; believes, nevertheless, that such discussions must not distract policy-makers in business and government from proceeding with the implementation of existing CSR instruments as a matter of urgency; draws attention to the fact that there are different ...[+++]

47. salue le fait que certains représentants du monde de l'entreprise aient utilisé le sommet Rio+20 des Nations unies dans le but de préconiser une nouvelle convention mondiale sur la responsabilité des entreprises au sein du système de l'ONU; estime que, même si cette convention ne verra probablement pas le jour avant plusieurs années, l'Union devrait participer de façon constructive au débat; estime néanmoins que ces discussions ne doivent pas faire oublier aux décideurs des pouvoirs publics et des entreprises l'urgence de mettre ...[+++]


23. Stresses that corporate responsibility must not be reduced to a marketing tool, and that the only way to develop CSR to the full is to embed it in a company’s overall business strategy and to implement it and translate it into reality in its day-to-day operations and financial strategy; would welcome a link between good corporate responsibility and good corporate governance; believes the Commission should encourage companies ...[+++]

23. souligne que la responsabilité de l'entreprise ne doit pas devenir un banal outil de marketing, mais qu'elle peut déployer toute sa portée quand la RSE est intégrée à la stratégie d'ensemble de l'entreprise et qu'elle est mise en pratique dans les opérations au jour le jour, ainsi que dans sa stratégie financière; se réjouirait de ce qu'un lien se fît entre bonne responsabilité et bonne gouvernance des entreprises; croit que la Commission devrait encourager les entreprises à faire décider par leur conseil d'administration leur stratégie RSE; appelle la Commission et les États membres à instaurer des codes de bonne conduite de l'en ...[+++]


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11. Stresses that corporate responsibility must not be reduced to a marketing tool, but that the only way to develop CSR to the full is to embed it in a company’s overall business strategy, and to implement and translate it into reality in the company’s day-to-day operations and financial strategy; would welcome a link between good corporate responsibility and good corporate governance; believes that the Commission should encoura ...[+++]

11. souligne que la responsabilité de l’entreprise ne doit pas devenir un banal outil de marketing, mais qu’elle peut déployer toute sa portée quand la RSE est intégrée à la stratégie d’ensemble de l’entreprise et qu’elle est mise en pratique dans les opérations au jour le jour de l’entreprise, ainsi que dans sa stratégie financière; se réjouirait de ce qu’un lien se fît entre bonne responsabilité et bonne gouvernance des entreprises; croit que la Commission devrait encourager les entreprises à faire décider par leur conseil d’administration leur stratégie RSE; invite la Commission et les États membres à instaurer des codes de bonne c ...[+++]


7. Endorses the Commission’s intention to bring forward a proposal on ‘non-financial disclosure’ by businesses which will enable the EU to encourage European businesses to apply the UN Guiding Principles on Business and Human Rights and the UN Global Compact; welcomes the fact that this proposal is based on a wide-ranging public consultation as well as on a series of workshops with relevant stakeholders; stresses that use of the term ‘non-financial’ should not disguise the real financial consequences for businesses in terms of social, environmental and human rights impacts; points out that the impact of business action and social invo ...[+++]

7. soutient l’initiative de la Commission de présenter une proposition sur la publication des informations non financières par les entreprises, laquelle amènerait l’Union à orienter les entreprises européennes vers une application des principes directeurs des Nations unies relatifs aux entreprises et aux droits de l’homme et du pacte mondial des Nations unies; se félicite de ce que cette proposition repose sur une large consultation publique ainsi que sur une série d’ateliers organisés avec les parties concernées; précise que le rec ...[+++]


48. Welcomes the fact that some in the business sector used the UN Rio+20 summit to advocate a new global convention on corporate responsibility within the UN system; believes that although such a convention is probably some years away, the EU should constructively engage in the debate; believes, nevertheless, that such discussions must not distract policy-makers in business and government from proceeding with the implementation of existing CSR instruments as a matter of urgency; draws attention to the fact that there are different ...[+++]

48. salue le fait que certains représentants du monde de l'entreprise aient utilisé le sommet Rio+20 des Nations unies dans le but de préconiser une nouvelle convention mondiale sur la responsabilité des entreprises au sein du système de l'ONU; estime que, même si cette convention ne verra probablement pas le jour avant plusieurs années, l'Union devrait participer de façon constructive au débat; estime néanmoins que ces discussions ne doivent pas faire oublier aux décideurs des pouvoirs publics et des entreprises l'urgence de mettre ...[+++]


The following Crown corporations are included in these clauses: Canadian Broadcasting Corporation, Business Development Bank of Canada, Canadian Council for the Arts, Canada Mortgage and Housing Corporation, Canada Post, Canada Commercial Corporation, Canadian Race Relations Foundation, Cape Breton Development Corporation, Export Development Canada, Farm Credit Canada, Freshwater Fish Marketing Corporation, museums covered under th ...[+++]

Ces articles visent les sociétés d’État qui suivent : la Société Radio-Canada, la Banque de développement du Canada, le Conseil des Arts du Canada, la Société canadienne d’hypothèques et de logement, la Société canadienne des postes, la Corporation commerciale canadienne, la Fondation canadienne des relations raciales, la Société de développement du Cap-Breton, Exportation et développement Canada, Financement agricole Canada, l’Office de commercialisation du poisson d’eau douce, les musées ...[+++]


Annex : list of companies Sir Leon Brittan's visit to Japan - 9-10 May 1996 Business participants M. Perigot Président UNICE Household/electrical appliances Medical equipment Peter L Pinto It Mr Ezio Garibaldi It Director Asia-Pacific Chief Executive Officer Merloni Ellettrodomestici spa Sorin Assobiomedica SPA Mr Tord Kyhlstedt Sw Mr Martin Imhof Aus Member of the Board Chairman of the Board Electrolux (UK) Resound - VIENNATONE Mr Jesus Ma Herrasti International Sp Dr Laurent Leksell Sw Business Director President and Chief Executive Modragon Corporacion Officer C ...[+++]

Annexe : liste des entreprises Sir Leon Brittan's visit to Japan - 9-10 May 1996 Business participants M. Perigot Président UNICE Household/electrical appliances Medical equipment Peter L Pinto It Mr Ezio Garibaldi It Director Asia-Pacific Chief Executive Officer Merloni Ellettrodomestici spa Sorin Assobiomedica SPA Mr Tord Kyhlstedt Sw Mr Martin Imhof Aus Member of the Board Chairman of the Board Electrolux (UK) Resound - VIENNATONE Mr Jesus Ma Herrasti International Sp Dr Laurent Leksell Sw Business Director President and Chief Executive Modragon Corporacion Officer C ...[+++]


The Objective 1 programme consists of the following five priorities, drawn up on the basis of the "drivers for change": Priority 1: Inward investment and key corporate business development (178 MECU ERDF, 8 MECU ESF) This priority consists of measures designed to meet the needs of the key corporate sector and inward investors on Merseyside.

Le programme - objectif 1 comprend les cinq priorités suivantes, définies sur la base des axes de changement : Priorité n°1 : entrée d'investissements et développement des principales entreprises (178 millions d'écus du FEDER, 8 millions d'écus du FSE). Cette priorité réside dans des mesures destinées à répondre aux besoins des principales entreprises de Merseyside et à l'entrée d'investissements dans cette région.


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