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Back-up file
Backing file
Backup
Backup file
Command file
Command-in file
Control file
Controller
Controller of a data bank system
Controller of data files
Controller of the data file
Controller of the file
DEDENT Control File
Deduction Entitlement Control File
File control package
File control software
File copier
File management supervisor
Job-recovery control file
Ncf
NetWare Command File
Netware Control File
Process control file
Responsible keeper of a file
Responsible keeper of a register file

Vertaling van "control procurement files " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
controller of a data bank system | controller of the file | responsible keeper of a file | responsible keeper of a register file

détenteur d'un fichier | maître du fichier | maître d'un fichier | responsable d'un fichier


Deduction Entitlement Control File [ DET,DECF | Deduction/Entitlement Control File | DEDENT Control File | Ded/Ent Control File ]

Fichier de contrôle retenues-versements [ TRV,FCRV | fichier de contrôle RETVERS ]


file control package [ file control software | file copier | file management supervisor ]

logiciel de gestion de fichiers [ copieur de fichiers ]


command file [ control file | command-in file | process control file ]

fichier de commande [ fichier de commandes | fichier des commandes ]


controller | controller of data files | controller of the data file

responsable du traitement | responsable du traitement des données | maître de fichier


backup file | job-recovery control file

fichier de réserve | fichier de sauvegarde


NetWare Command File | Netware Control File | ncf [Abbr.]

fichier de configuration des logiciels


backup file | back-up file | backup | backing file | job-recovery control file

fichier de sauvegarde | fichier de secours | fichier de réserve | double d'un fichier


Planning, Control, Federal Council File

Planification, affaires, contrôle


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) If, for reasons beyond the control of the complainant, the complainant is not able to file a complaint with the Procurement Ombudsman within the period set out in subsection (1), the Procurement Ombudsman may, at the request of the complainant, extend that period to a maximum of 90 working days.

(2) Si, pour des raisons hors de son contrôle, le plaignant a été dans l’impossibilité de déposer la plainte dans le délai prévu au paragraphe (1), l’ombudsman de l’approvisionnement peut, sur demande du plaignant, prolonger ce délai jusqu’à un maximum de quatre-vingt-dix jours ouvrables.


(2) If, for reasons beyond the control of the complainant, the complainant is not able to file a complaint with the Procurement Ombudsman within the period set out in paragraph (1)(a) or (b), as the case may be, the Procurement Ombudsman may, at the request of the complainant, extend those periods to a maximum of 90 working days.

(2) Si, pour des raisons hors de son contrôle, le plaignant a été dans l’impossibilité de déposer la plainte dans les délais prévus aux alinéas (1)a) ou b), selon le cas, l’ombudsman de l’approvisionnement peut, sur demande du plaignant, prolonger ces délais jusqu’à un maximum de quatre-vingt-dix jours ouvrables.


152. Is concerned by the high rejection rates in countries with decentralised implementation, i.e. where Union Delegations control procurement files ex-ante; underlines that national authorities in those countries seem to have difficulties in implementing decisive improvements which are necessary for waiving the Commission’s ex-ante controls; invites the Commission and candidate countries to improve dialogue and ensure effective cooperation;

152. est préoccupé par les taux de rejet élevés dans les pays qui appliquent la mise en œuvre décentralisée, c'est-à-dire où les délégations de l'Union pratiquent le contrôle ex ante des dossiers d'appels d'offres; souligne que les autorités nationales de ces pays semblent éprouver des difficultés à réaliser des améliorations décisives, qui sont nécessaires pour lever les contrôles ex ante de la Commission; invite la Commission et les pays candidats à améliorer le dialogue et à assurer une coopération effective;


149. Is concerned by the high rejection rates in countries with decentralised implementation, i.e. where Union Delegations control procurement files ex-ante; underlines that national authorities in those countries seem to have difficulties in implementing decisive improvements which are necessary for waiving the Commission's ex-ante controls; invites the Commission and candidate countries to improve dialogue and ensure effective cooperation;

149. est préoccupé par les taux de rejet élevés dans les pays qui appliquent la mise en œuvre décentralisée, c'est-à-dire où les délégations de l'Union pratiquent le contrôle ex ante des dossiers d'appels d'offres; souligne que les autorités nationales de ces pays semblent éprouver des difficultés à réaliser des améliorations décisives, qui sont nécessaires pour lever les contrôles ex ante de la Commission; invite la Commission et les pays candidats à améliorer le dialogue et à assurer une coopération effective;


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28. Notes that most of the recommendations resulting from EAS HQ audits of the FPA partners refer to the procurement rules of the partners; draws attention to one of the main findings of the HQ audits, which is that not all FPA partners (coming under both the A- and the P-control mechanisms) have procedures in place which are fully compliant with the principles of Annex IV to the 2008 FPA; notes that there are issues relating to the provision of complete procurement files ...[+++]

28. souligne que la plupart des recommandations adoptées dans le cadre des audits du siège effectués par le secteur d'audit externe concernant les partenaires au contrat-cadre de partenariat portent sur les règles en matière de marchés publics; attire l'attention sur l'une des principales constatations effectuées lors de ces audits du siège, à savoir le fait que tous les partenaires au contrat-cadre de partenariat (qu'ils soient soumis au mécanisme de contrôle A ou au mécanisme de contrôle P) ont mis en place des procédures qui sont ...[+++]


28. Notes that most of the recommendations resulting from EAS HQ audits of the FPA partners refer to the procurement rules of the partners; draws attention to one of the main findings of the HQ audits, which is that not all FPA partners (coming under both the A- and the P-control mechanisms) have procedures in place which are fully compliant with the principles of Annex IV to the 2008 FPA; notes that there are issues relating to the provision of complete procurement files ...[+++]

28. souligne que la plupart des recommandations adoptées dans le cadre des audits du siège effectués par le secteur d'audit externe concernant les partenaires au contrat-cadre de partenariat portent sur les règles en matière de marchés publics; attire l'attention sur l'une des principales constatations effectuées lors de ces audits du siège, à savoir le fait que tous les partenaires au contrat-cadre de partenariat (qu'ils soient soumis au mécanisme de contrôle A ou au mécanisme de contrôle P) ont mis en place des procédures qui sont ...[+++]


Mr. Vic Toews: It appears that with the sponsorship files there was really no input from colleagues, because the executive director had control of those files personally, or the small cadre of people around him, including his administrative assistant, would have had control (1715) Mr. David Myer: Speaking from my responsibilities as DG of procurement, I certainly had no input whatsoever into the sponsorship program.

M. Vic Toews: Il semble qu'il n'y ait pas vraiment eu de contribution des collègues en ce qui concerne les dossiers de commandites, puisque le directeur administratif, ou son petit cercle de collaborateurs, y compris son adjointe administrative, les contrôlait (1715) M. David Myer: En tant que directeur général responsable des acquisitions, je n'avais certes rien à voir avec le programme des commandites.




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'control procurement files' ->

Date index: 2022-07-03
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