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COST 89
Contribute to cost-effective physiotherapy services
Contribute to quality physiotherapy services
Contribute to safe physiotherapy services
Contribution and Cost Audits Branch
Contribution costing
Contributions through employment
Cost of living allowance
Cost of living contribution
Dearness allowance
Direct costing
Flat-rate contribution to detention costs
Life cycle cost
Regulatory excellence through cost-benefit analysis
SBCO
Through-life cost
Undertake physiotherapy service quality activities
Whole life cost

Vertaling van "contributions through cost " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
contribute to cost-effective physiotherapy services | contribute to safe physiotherapy services | contribute to quality physiotherapy services | undertake physiotherapy service quality activities

contribuer à des services de physiothérapie de qualité


contributions through employment

cotisations d'employé


regulatory excellence through cost-benefit analysis

excellence réglementaire par l'entremise d'une analyse coûts-avantages


Contribution and Cost Audits Branch

Direction des vérifications de contributions et de coûts


life cycle cost | through-life cost | whole life cost

coût du cycle de vie


Management Committee COST 89 - Development of a Vaccine against Coccidiosis through Biotechnology | COST 89 [Abbr.]

Comité de gestion COST 89 - Développement d'un vaccin contre la coccidiose par voie biotechnologique | COST 89 [Abbr.]


cost of living allowance | cost of living contribution | dearness allowance

allocation de vie chère | indemnité de vie chère | prime de vie chère


contribution costing | direct costing

méthode des coûts variables


Ordinance of 29 December 1997 on the Payment of Medical and Disability Costs through Supplementary Benefits [ SBCO ]

Ordonnance du 29 décembre 1997 relative au remboursement des frais de maladie et des frais résultant de l'invalidité en matière de prestations complémentaires [ OMPC ]


flat-rate contribution to detention costs

forfait de détention
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Notwithstanding that, the major programs that have financing contributions through cost recovery are, as I've already mentioned, the PFRA community pastures, which have grazing and breeding fees of about $9 million; the administrative fees associated with the net income stabilization account, NISA, which are approximately $8 million; and the market and industry services branch's one cost recovery, which is the FIMCLA fee of approximately $1.3 million.

Malgré cela, des programmes importants financés par le recouvrement des coûts sont ceux des pâturages communautaires de l'ARAP (9 millions de dollars de recettes pour la pâture et les services de reproduction), de l'administration du Compte de stabilisation du revenu net, le CSRN, (frais d'administration de 8 millions de dollars environ) et de la Direction générale des services à l'industrie et aux marchés (recettes de 1,3 million de dollars pour la Loi sur les prêts destinés aux améliorations agricoles et à la commercialisation selon la formule coopérative).


For its part, the federal government established national principles and contributed to meeting the cost of health care, first through cost-sharing (from 1966 to 1977) and subsequently by block-funding.[1]

Le gouvernement fédéral, pour sa part, a établi des principes nationaux et a aidé à payer le coût des soins de santé, d’abord selon une formule de partage des frais (de 1966 à 1977) et ensuite par financement global[1].


34. Regrets the lack of ambition in the EU budget for external action for the period 2014-2020; calls for better anticipation of the funding needed for the implementation of EU strategies; regrets that in some cases, the EU’s actions have been delayed because of financial matters; calls for such structural problems to be remedied in future, including by making use of the new provisions on strengthening capacities for participation and deployment in civilian stabilisation missions (Article 4c) provided by the Instrument for Stability and Peace (ISP); recalls also the need to review the financing mechanism for military CSDP operations (known as the ATHENA mechanism), so as to allow for a more adequate and fairer burden-shari ...[+++]

34. déplore le manque d'ambition budgétaire de l'Union dans le domaine de l'action extérieure pour la période 2014-2020; demande une meilleure anticipation des moyens financiers nécessaires à la mise en œuvre des stratégies de l'Union; déplore que, dans certains cas, les actions de l'Union aient été retardées pour des questions financières; souhaite qu'à l'avenir, il soit remédié à de tels problèmes structurels, y compris en exploitant les nouvelles dispositions visant à renforcer la capacité de participation et de déploiement dans le cadre des missions civiles de stabilisation (article 4 quater) prévues dans l'instrument de stabilité ...[+++]


34. Regrets the lack of ambition in the EU budget for external action for the period 2014-2020; calls for better anticipation of the funding needed for the implementation of EU strategies; regrets that in some cases, the EU’s actions have been delayed because of financial matters; calls for such structural problems to be remedied in future, including by making use of the new provisions on strengthening capacities for participation and deployment in civilian stabilisation missions (Article 4c) provided by the Instrument for Stability and Peace (ISP); recalls also the need to review the financing mechanism for military CSDP operations (known as the ATHENA mechanism), so as to allow for a more adequate and fairer burden-shari ...[+++]

34. déplore le manque d'ambition budgétaire de l'Union dans le domaine de l'action extérieure pour la période 2014-2020; demande une meilleure anticipation des moyens financiers nécessaires à la mise en œuvre des stratégies de l'Union; déplore que, dans certains cas, les actions de l'Union aient été retardées pour des questions financières; souhaite qu'à l'avenir, il soit remédié à de tels problèmes structurels, y compris en exploitant les nouvelles dispositions visant à renforcer la capacité de participation et de déploiement dans le cadre des missions civiles de stabilisation (article 4 quater) prévues dans l'instrument de stabilité ...[+++]


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27. Reaffirms that investment in ECEC has been proven to have subsequent economic and social benefits, such as increased tax contributions through a strengthened workforce, along with reduced future health costs, lower crime rates and fewer instances of antisocial behaviour; stresses that prevention is a more effective tool, and more cost-efficient, than intervention at a later stage;

27. réaffirme qu’il est avéré que les investissements dans l'EAJE se traduisent ultérieurement par des avantages économiques et sociaux tels qu'un accroissement des contributions fiscales grâce à un renforcement de la main-d'œuvre, ainsi qu’une réduction des soins de santé futurs, une baisse du taux de criminalité et du nombre de cas de comportement antisocial; souligne que la prévention est un outil plus efficace et plus rentable que toute intervention à un stade ultérieur;


27. Reaffirms that investment in ECEC has been proven to have subsequent economic and social benefits, such as increased tax contributions through a strengthened workforce, along with reduced future health costs, lower crime rates and fewer instances of antisocial behaviour; stresses that prevention is a more effective tool, and more cost-efficient, than intervention at a later stage;

27. réaffirme qu'il est avéré que les investissements dans l'EAJE se traduisent ultérieurement par des avantages économiques et sociaux tels qu'un accroissement des contributions fiscales grâce à un renforcement de la main-d'œuvre, ainsi qu'une réduction des soins de santé futurs, une baisse du taux de criminalité et du nombre de cas de comportement antisocial; souligne que la prévention est un outil plus efficace et plus rentable que toute intervention à un stade ultérieur;


27. Reaffirms that investment in ECEC has been proven to have subsequent economic and social benefits, such as increased tax contributions through a strengthened workforce, along with reduced future health costs, lower crime rates and fewer instances of antisocial behaviour; stresses that prevention is a more effective tool, and more cost-efficient, than intervention at a later stage;

27. réaffirme qu'il est avéré que les investissements dans l'EAJE se traduisent ultérieurement par des avantages économiques et sociaux tels qu'un accroissement des contributions fiscales grâce à un renforcement de la main-d'œuvre, ainsi qu'une réduction des soins de santé futurs, une baisse du taux de criminalité et du nombre de cas de comportement antisocial; souligne que la prévention est un outil plus efficace et plus rentable que toute intervention à un stade ultérieur;


Agriculture and Agri-Food Canada, AAFC, funded CAPI activities with grants and contributions through the Advancing Canadian Agriculture and Agri Food, ACAAF, and Canadian Adaptation and Rural Development, CARD, programs. b) Terms of the grants and contributions to CAPI: In April 2004, to facilitate the establishment of the institute, the department provided a $2 million grant from the CARD program for setup and operating costs.

Agriculture et Agroalimentaire Canada, AAC, a financé des activités de l'institut au moyen de subventions et de contributions par l'entremise du Programme pour l'avancement du secteur canadien de l'agriculture et de l'agroalimentaire, le PASCAA, et du Fonds canadien d'adaptation et de développement rural, le FCADR. b) Modalités relatives aux subventions et aux contributions accordées à l'Institut canadien des politiques agroalimentaires. En avril 2004, afin de faciliter l'établissement de l'institut, le ministère a fourni une subvention de 2 millions de dollars au titre du FCADR pour couvrir les frais de lancement et d’exploitation.


to further develop national policies to stimulate inland waterway transport, taking into account the European Action Programme, and to encourage regional, local and port authorities and industries to do likewise; to strive for providing sufficient financial resources and incentives for the targeted implementation of the proposed measures, in particular through cost-effective national schemes for the support of inland navigation; to establish promotion centres for inland waterway transport and to provide appropriate political, practi ...[+++]

à développer les politiques nationales visant à stimuler le transport par voies navigables, en tenant compte du programme d'action européen, et à encourager les autorités régionales, locales et portuaires et les entreprises à œuvrer dans le même sens; à s'efforcer de fournir des ressources et des incitations financières suffisantes pour mettre en œuvre de manière ciblée les mesures proposées, en particulier dans le cadre de programmes nationaux d'aide à la navigation intérieure présentant un bon rapport coût-efficacité; à mettre en place des centres de promotion du transport par voies navigables et à inciter les administrations et le s ...[+++]


There is, of course, ongoing concern with the level of resources provided to cover all the research costs, but universities are able to, and do, make a significant contribution through research for the benefit of all Canadians.

Il est clair que le niveau des ressources affectées à la recherche continue à nous préoccuper, mais les universités continuent à contribuer très sensiblement à des travaux de recherche dont bénéficient l'ensemble des Canadiens.


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