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Vertaling van "consumer surveys identifying the main cross-border obstacles " (Engels → Frans) :

Flash Eurobarometer 396 "Retailers' attitudes towards cross-border trade and consumer protection" (2015) Flash Eurobarometer 413 "Companies engaged in online activities" (2015), Q.11 Eurostat Survey on Internet purchases by individuals (2015), Flash Eurobarometer 397, “Consumer attitudes towards cross-border trade and consumer protection” (2014) "Consumer surveys identifying the main cross-border obstacles to the Digital Single Market and where they matter most", GfK, 2015 "Economic Study on Consumer Digital Content Products", ICF International, 2015 (to be published shortly) Flash Eurobarometer 411, "Cross-border access to online conte ...[+++]

Eurobaromètre Flash n° 396 «Retailers’ attitudes towards cross-border trade and consumer protection» (2015). Eurobaromètre Flash nº 413 «Companies engaged in online activities» (2015), Q.11 Eurostat Survey on Internet purchases by individuals (2015), Eurobaromètre Flash nº 397 «Consumer attitudes towards cross-border trade and consumer protection» (2014). « Consumer surveys identifying the main cross-border obstacles to the Digital Single Market and where they matter most », GfK, 2015 «Economic Study on Consumer Digital Content Products», ICF International, 2015 Eurobaromètre Flash n° 411 «Cross-Border access to digital content» (Accès t ...[+++]


surveys of consumers’ and retailers’ attitudes to cross-border trade used by the Commission to monitor the integration of the single market from the consumer’s point of view, as well as consumer conditions in EU countries; these surveys are used for preparing consumer scoreboards

des enquêtes sur l’attitude des consommateurs et des détaillants envers les échanges transfrontaliers utilisées par la Commission afin de surveiller l’intégration du marché unique du point de vue des consommateurs, ainsi que la situation des consommateurs dans les pays de l’UE; ces enquêtes servent à l’élaboration des tableaux de bord des marchés de consommation


A survey of fees for cross border payments in retail banking across the EU to verify compliance with Directive 97/5/EC[19] demonstrated that transfer costs and fees are decreasing, but that many banks do not comply with the consumer information obligations (€550.000).

Une enquête sur les frais de paiement transfrontalier perçus par les services bancaires pour les particuliers dans l'Union européenne, effectuée aux fins du contrôle du respect de la directive 97/5/CE[19], a montré que les commissions et frais de virement diminuent, mais qu'un grand de banques ne respectent pas les obligations en matière d'information des consommateurs (550 000 EUR).


In 2015, the Commission launched a review of cross border obstacles across the EU, which identified 239 specific cases of obstacles of administrative and legal nature. These are invisible yet real bottlenecks for those 150 million citizens living in EU border regions.

En 2015, la Commission a entrepris une analyse des obstacles transfrontaliers dans l'ensemble de l'UE, qui a permis de recenser 239 cas spécifiques d'entraves de nature administrative et juridique, invisibles mais bien réelles pour les 150 millions de citoyens vivant dans les régions frontalières de l'UE.


In 2010 a group of tax experts established by the Commission identified in a report the main ways in which mismatches between the 27 tax systems across the EU could potentially lead to double taxation, tax treatment uncertainties and administrative obstacles for cross-border venture capital investment (see IP/10/481).

En 2010, un groupe d’experts fiscaux institué par la Commission a recensé dans un rapport les principales manières dont les disparités entre les 27 régimes fiscaux existants dans l’UE pourraient entraîner une double imposition, des incertitudes quant au traitement fiscal et des obstacles administratifs aux investissements transfrontaliers de capital-risque (voir IP/10/481).


A recent Commission survey on barriers to cross-border consolidation[23] in Europe has identified discrimination and uncertainty in tax rules as major obstacles for financial services integration, particularly VAT charges linked to restructuring[24].

Une étude récente de la Commission sur les obstacles aux concentrations transfrontalières[23] en Europe a établi que l'insécurité des règles fiscales et leur caractère discriminatoire, et en particulier la TVA liée aux restructurations[24], constituaient un obstacle majeur à l'intégration des services financiers.


7. NOTES that the Commission has tentatively identified certain activities in the area of tourism, sports and leisure as particularly relevant for consideration, given their importance for the safety of consumers as well as their cross-border dimension.

7. NOTE que la Commission a suggéré de considérer certaines activités dans les domaines du tourisme, du sport et des loisirs comme des secteurs présentant un intérêt particulier, compte tenu de leur importance pour la sécurité des consommateurs et de leur dimension transfrontière,


Although the rules and procedures applicable to redress means are essentially regulated by the legal systems of the Member States, numerous initiatives have so far been developed at the Community level to overcome the obstacles to handling effectively consumer disputes, particularly those involving cross-border transactions.

Bien que les règles et procédures de recours soient essentiellement fixées par les systèmes juridiques des États membres, de nombreuses initiatives ont été lancées à ce jour au niveau communautaire pour surmonter les obstacles en matière de litiges de consommation.


- Assist the Commission in identifying key cross-border obstacles in the field of the fairness of commercial practices faced by business and consumers, causing appreciable distortions of competition.

- aider la Commission à identifier les obstacles transfrontaliers principaux que rencontrent les entreprises et les consommateurs dans le domaine des pratiques commerciales loyales, et qui causent des distorsions de concurrence appréciables.


7. NOTES that the Commission has tentatively identified certain activities in the area of tourism, sports and leisure as particularly relevant for consideration, given their importance for the safety of consumers as well as their cross-border dimension.

7. NOTE que la Commission a suggéré de considérer certaines activités dans les domaines du tourisme, du sport et des loisirs comme des secteurs présentant un intérêt particulier, compte tenu de leur importance pour la sécurité des consommateurs et de leur dimension transfrontière,


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