Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
C5
CERC
Chafea
Consumer Education Research Center
Consumer Education Research Group
Consumer Research Council
Consumer Research Council Canada
Consumer Research and Evaluation Branch
Consumer market research
Consumer research
Consumer research manager
EACEA
EACI
EAHC
EASME
ERCEA
European Research Council Executive Agency
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
Executive agency
IE
IES
IHCP
INEA
IPSC
IPTS
IRMM
ITU
Innovation and Networks Executive Agency
Institute for Energy
Institute for Health and Consumer Protection
Institute for Prospective Technological Studies
Institute for Reference Materials and Measurements
Institute for Transuranium Elements
Institute for the Environment and Sustainability
JRC
Joint Research Centre
REA
Research Executive Agency
Research and International Affairs Branch
TEN-T EA
Trans-European Transport Network Executive Agency

Vertaling van "consumer research poll " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


consumer research manager

directeur de la recherche en consommation


Consumer Research Council [ Consumer Research Council Canada ]

Conseil des recherches en consommation [ Conseil de recherches en consommation Canada ]


Consumer Education Research Center [ CERC | Consumer Education Research Group ]

Consumer Education Research Center [ CERC | Consumer Education Research Group ]


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

agence exécutive [ Agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» | Agence exécutive du Conseil européen de la recherche | Agence exécutive du réseau transeuropéen de transport | Agence exécutive pour la compétitivité et l’innovation | Agence exécutive pour la recherche | Agence exécutive pour la santé et les consommateurs | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé, l’agriculture et l’alimentation | Agence exécutive ...[+++]


Policy Research, Analysis and Liaison Directorate [ Consumer Research and Evaluation Branch | Research and International Affairs Branch ]

Direction générale de l'analyse des politiques de la recherche et de la liaison [ Direction de l'évaluation et de la recherche en consommation | Direction de la recherche et des affaires internationales ]


Joint Research Centre [ IE | IES | IHCP | Institute for Energy | Institute for Health and Consumer Protection | Institute for Prospective Technological Studies | Institute for Reference Materials and Measurements | Institute for the Environment and Sustainability | Institute for the Protection and the Security of the Citizen | Institute for Transuranium Elements | IPSC | IPTS | IRMM | ITU | JRC [acronym] ]

Centre commun de recherche [ CCR [acronym] IE | IES | IHCP | Institut de l'énergie | Institut de l’environnement et du développement durable | Institut de prospective technologique | Institut des matériaux et mesures de référence | Institut des transuraniens | Institut pour la protection et la sécurité du citoyen | Institut pour la santé et la protection des consommateurs | IPSC | IPTS | IRMM | ITU | JRC [acronym] ]


consumer market research

étude du marché de la consommation


consumer research

étude de consommation | étude du consommateur | étude des consommateurs | étude consommateur


Commission for Social Policy, Public Health, Consumer Protection, Research and Tourism | C5 [Abbr.]

Commission Politique sociale, santé publique, protection des consommateurs, recherche, tourisme | C5 [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Senator Angus: Since reference was made to this poll earlier when I was questioning Mr. Gibbons, I just wanted to simply have the record reveal that it is a public opinion survey of Atlantic consumer response to the HST proposals submitted by Ekos Research Associates Inc. on February 4, 1997, and I referred in particular to pages 10, 11 and 12.

Le sénateur Angus: Comme il avait été question du même sondage quand je posais des questions à M. Gibbons, je voudrais simplement signaler pour le compte rendu qu'il s'agit d'un sondage d'opinion publique mené par Ekos Research Associates Inc. le 4 février 1997 auprès des consommateurs de l'Atlantique à propos des propositions relatives à la TVH. Je me suis moi-même reporté aux pages 10, 11 et 12 de ce sondage.


My feeling is that in all research, unless you involve consumers in the questions that are being asked, the results.Obviously we are a little concerned that sometimes the client gets to determine the questions in order to get an answer, whether it's with polling or whatever.

J'ai l'impression que, dans toute cette recherche, à moins de faire participer les consommateurs à la formulation des questions qu'on leur pose, les résultats.Bien entendu, nous craignons un peu que, parfois, ce soit le client qui établisse les questions de façon à obtenir une réponse donnée, que ce soit pour un sondage ou autre chose.


In those cases, in order to determine whether the description, trade mark or promotional description or statement in question was liable to mislead the purchaser, the Court took into account the presumed expectations of an average consumer who is reasonably well-informed and reasonably observant and circumspect, without ordering an expert's report or commissioning a consumer research poll.

Il ressort de ces arrêts que, pour déterminer si la dénomination, la marque ou l'indication publicitaire en cause étaient ou non de nature à induire l'acheteur en erreur, la Cour a pris en considération l'attente présumée d'un consommateur moyen, normalement informé et raisonnablement attentif et avisé, sans avoir ordonné une expertise ou commandé un sondage d'opinion.


'In order to determine whether a statement intended to promote sales of eggs is liable to mislead the purchaser, in breach of Article 10(2)(e) of Regulation (EEC) No 1907/90 of 26 June 1990 on certain marketing standards for eggs, the national court must take into account the presumed expectations which it evokes in an average consumer who is reasonably well-informed and reasonably observant and circumspect. However, Community law does not preclude the possibility that, where the national court has particular difficulty in assessing the misleading nature of the statement or description in question, it may have recourse, under the conditions laid down by its own national law, to a consumer research poll ...[+++]

«Pour déterminer si une indication destinée à promouvoir les ventes d'oeufs est de nature à induire l'acheteur en erreur en violation de l'article 10, paragraphe 2, sous e), du règlement (CEE) n° 1907/90 du Conseil, du 26 juin 1990, concernant certaines normes de commercialisation applicables aux oeufs, le juge national doit se référer à l'attente présumée relative à cette indication d'un consommateur moyen, normalement informé et raisonnablement attentif et avisé. Toutefois, le droit communautaire ne s'oppose pas à ce que, s'il éprouve des difficultés particulières pour éval ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Court has not therefore ruled out the possibility that, in certain circumstances at least, a national court might decide, in accordance with its own national law, to order an expert's opinion or commission a consumer research poll for the purpose of clarifying whether a promotional description or statement is misleading or not.

Ainsi, la Cour n'a pas exclu que, dans certaines circonstances particulières au moins, un juge national puisse décider, conformément à son droit national, d'ordonner une expertise ou de commander un sondage d'opinion destiné à l'éclairer sur le caractère éventuellement trompeur d'une indication publicitaire.


w