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Consultation methods
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Consultation techniques
Consultative Committee of the ECSC
Convention 144 on Tripartite Consultation
ECSC
ECSC consultative committee
European Coal and Steel Community
High Authority
Interact with programmer on consultancy work intention
Means of consultation
Methods for consultation
Open consultation
Open debate
Open discussion
Public consultation
Public debate
Public discussion
Simple consultation procedure
Text

Vertaling van "consultation was undertaken " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
consult posting rates | consult shipping prices | consult freighting rates | consult shipping rates

consulter des tarifs d’expédition


consultancy | consultancy bureau | consultancy firm | consultancy office

bureau d'études | société de conseil


consultation techniques | means of consultation | consultation methods | methods for consultation

méthodes de consultation


interact with programmer on consultancy work intention | interacting with programmer on intent of consultancy work | interact with programmer on intention of consultancy work | interface with programmer on intent of consultancy work

interagir avec le responsable de la programmation sur l'intention de mener un travail de consultation


Convention 144 on Tripartite Consultation | Convention concerning Tripartite Consultations to Promote the Implementation of International Labour Standards | ILO Convention No 144 concerning Tripartite Consultations to Promote the Implementation of International Labour Standards | International Labour Organisation Tripartite Consultation (International Labour Standards) Convention, 1976 (No 144)

Convention concernant les consultations tripartites destinées à promouvoir la mise en œuvre des normes internationales du travail | convention relative aux consultations tripartites | Convention sur les consultations tripartites relatives aux normes internationales du travail, 1976


consultancy company | consultant company | consultant firm | consultants

société de conseil


ECSC [ Consultative Committee of the ECSC | ECSC consultative committee | European Coal and Steel Community | High Authority ]

CECA [ Comité consultatif CECA | Communauté européenne du charbon et de l'acier | Haute-Autorité ]


consultation procedure [ simple consultation procedure ]

procédure de consultation [ procédure de l'avis simple ]


public consultation [ open consultation | open debate | open discussion | public debate | public discussion ]

consultation publique [ consultation ouverte | débat ouvert | débat public ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
No public consultation was undertaken with the residents, elected council members of Oshawa or the regional municipality of Durham, and a complete environmental assessment was not undertaken.

Il n'y a eu aucune consultation publique auprès de la population, des membres du conseil municipal d'Oshawa ou de la municipalité régionale de Durham. En outre, il n'y a pas eu d'évaluation environnementale.


47. Regrets that the post-dialogue/consultation assessments undertaken have not led to the development of clear performance indicators or benchmarks; urges that objectives be set in advance of, and evaluated immediately after, each dialogue or consultation, in a transparent manner and involving the widest possible stakeholders; stresses that the conclusions of these assessments must be fed into summit meetings and other contacts between the EU and its partners, and must inform the EU and its Member States' actions in other bi- and multilateral settings; considers that particular consideration must be given to these indicators to ensur ...[+++]

47. déplore que les évaluations réalisées à la suite des dialogues ou des consultations n'aient pas conduit à la définition d'indicateurs de performance ou de critères précis; tient à ce que les objectifs soient fixés à l'avance et évalués immédiatement après chaque dialogue ou consultation, dans la transparence et avec la participation du maximum d'acteurs possible; souligne que les conclusions de ces évaluations doivent alimenter les réunions au sommet et les autres contacts entre l'Union et ses partenaires et inspirer les actions ...[+++]


47. Regrets that the post-dialogue/consultation assessments undertaken have not led to the development of clear performance indicators or benchmarks; urges that objectives be set in advance of, and evaluated immediately after, each dialogue or consultation, in a transparent manner and involving the widest possible stakeholders; stresses that the conclusions of these assessments must be fed into summit meetings and other contacts between the EU and its partners, and must inform the EU and its Member States’ actions in other bi- and multilateral settings; considers that particular consideration must be given to these indicators to ensur ...[+++]

47. déplore que les évaluations réalisées à la suite des dialogues ou des consultations n'aient pas conduit à la définition d'indicateurs de performance ou de critères précis; tient à ce que les objectifs soient fixés à l'avance et évalués immédiatement après chaque dialogue ou consultation, dans la transparence et avec la participation du maximum d'acteurs possible; souligne que les conclusions de ces évaluations doivent alimenter les réunions au sommet et les autres contacts entre l'Union et ses partenaires et inspirer les actions ...[+++]


72. Welcomes the Commission's proposals on the instruments for external action post-2014, in particular the focus on the need to introduce simplified and flexible decision-making procedures that will allow for a swifter adoption of implementing annual action programmes and thus of delivery of assistance; values the extensive consultations being undertaken within civil society and trusts that the final documents will reflect the concerns raised by all stakeholders;

72. salue les propositions de la Commission relatives aux instruments d'action extérieure après 2014, en particulier l'accent sur la nécessité d'instaurer des procédures de décision simplifiées et flexibles qui permettront une adoption plus rapide de l'application des programmes annuels d'action et donc de la mise à disposition de l'assistance; juge favorablement les consultations exhaustives actuellement menées avec la société civile et est convaincu que les documents finaux refléteront les préoccupations soulevées par l'ensemble des parties prenantes;


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116. Endorses the Court of Auditors' recommendation 4; in addition, calls on the Member States to draw up guidelines for joint control indicators; is aware that the differing characteristics of countries covered by individual programmes makes the development of control indicators which are valid throughout the Union more difficult; takes the view, nevertheless, that joint control indicators are fundamental to the sustainable development of farming and rural areas; welcomes the consultation process undertaken by the Commission with the Member States with a view to defining joint control indicators for programmes as from 2011; regards ...[+++]

116. approuve la quatrième recommandation de la Cour des comptes; demande, en outre, aux États membres d'œuvrer à des conditions-cadres pour des indicateurs de contrôle communs; est conscient des différentes spécificités des programmes individuels, lesquelles compliquent l'élaboration d'indicateurs de contrôle valables dans l'ensemble de l'Union; estime cependant que des indicateurs de contrôle communs sont indispensables pour un aménagement durable de l'agriculture et du milieu rural; se félicite des consultations menées par la Commi ...[+++]


114. Endorses the Court of Auditors' recommendation 4; in addition, calls on the Member States to draw up guidelines for joint control indicators; is aware that the differing characteristics of countries covered by individual programmes makes the development of control indicators which are valid throughout the Union more difficult; takes the view, nevertheless, that joint control indicators are fundamental to the sustainable development of farming and rural areas; welcomes the consultation process undertaken by the Commission with the Member States with a view to defining joint control indicators for programmes as from 2011; regards ...[+++]

114. approuve la quatrième recommandation de la Cour des comptes; demande, en outre, aux États membres d'œuvrer à des conditions-cadres pour des indicateurs de contrôle communs; est conscient des différentes spécificités des programmes individuels, lesquelles compliquent l'élaboration d'indicateurs de contrôle valables dans l'ensemble de l'Union; estime cependant que des indicateurs de contrôle communs sont indispensables pour un aménagement durable de l'agriculture et du milieu rural; se félicite des consultations menées par la Commi ...[+++]


* * * [Text] Question No. 215 Mrs. Bev Desjarlais: With regard to federal actions concerning the town of Grand Rapids and the Grand Rapids First Nation in Manitoba: (a) with the planned construction of the hydro dam in the Grand Rapids area beginning in the 1950s and continuing into the 1960s and 1970s, what was the consultation process with the local aboriginal and non-aboriginal communities; (b) did the government take on the representation of the First Nation community; (c) what was the impact of the project on the surrounding co ...[+++]

* * * [Texte] Question n 215 Mme Bev Desjarlais: Au sujet des interventions fédérales concernant la ville de Grand Rapids et la Première nation de Grand Rapids au Manitoba: a) lors de l’aménagement du barrage hydroélectrique dans la région de Grand Rapids prévu dès les années 1950 et se poursuivant dans les années 1960 et 1970, quel genre de consultation a été menée auprès des populations autochtones et non autochtones locales; b) le gouvernement a-t-il accepté la représentation de la collectivité de la première nation; c) quelle in ...[+++]


Responses to two consultation exercises undertaken by the Commission demonstrated that this is costly and burdensome for issuers whose securities are admitted to trading in several Member States.

Selon les réponses à deux consultations organisées par la Commission, ce régime s'avère onéreux pour les émetteurs dont les titres sont négociés dans plusieurs États membres.


During the lengthy and in-depth consultation process undertaken by the Commission, no supermarket or association speaking on their behalf ever directly expressed a desire to sell cars on a regular basis.

Par ailleurs, durant la consultation longue et approfondie menée par la Commission, aucun supermarché, ni aucune association représentative n'a jamais exprimé directement le souhait de vendre des véhicules de façon régulière.


During the lengthy and in-depth consultation process undertaken by the Commission, no supermarket or association speaking on their behalf ever directly expressed a desire to sell cars on a regular basis.

Au cours du processus de consultation long et approfondi auquel la Commission a procédé, aucun supermarché ni aucune association s'exprimant en leur nom n'a jamais exprimé directement le souhait de vendre des voitures de façon régulière.


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