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Austrian Study Centre for Peace and Conflict Resolution
Case-by-case conflict resolution
Case-by-case resolution
Case-by-case resolution of conflicts
Case-by-case resolution of disputes
Centre for Conflict Resolution
Centre for Conflict Resolution Training
Conflict management
Conflict resolution
Conflict resolution
Conflict settlement
Conflict settlement
Conflicts management
Dispute resolution
Dispute settlement
English
Institute for Conflict resolution
Management of conflicts
Non-violent social conflict resolution
Peace agreements
Peace negotiations
Process of creation and management of social life
Resolution of disputes
SPF
Settlement of disputes
Social mediation
Social mediations
Swiss Peace Foundation

Vertaling van "conflict resolution believes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
settlement of disputes [ conflict resolution | conflict settlement | dispute settlement | peace negotiations | Dispute settlement(ECLAS) | conflict management(UNBIS) | peace agreements(UNBIS) ]

règlement des différends [ négociation de paix | règlement des conflits | résolution des conflits ]


case-by-case resolution of disputes [ case-by-case resolution of conflicts | case-by-case conflict resolution | case-by-case resolution ]

règlement des différends cas par cas


conflict resolution | conflicts management | conflict management | management of conflicts

gestion des différends | gestion des conflits | traitement des conflits


conflict resolution [ conflict settlement | dispute settlement | resolution of disputes | dispute resolution ]

résolution de conflits [ RC | règlement de conflits | règlement de différends ]


Centre for Conflict Resolution [ Centre for Conflict Resolution Training ]

Centre for Conflict Resolution [ Centre for Conflict Resolution Training ]


conflict resolution (1) | conflict settlement (2)

règlement des conflits


non-violent social conflict resolution | process of creation and management of social life | social mediation | social mediations

diation sociale


Austrian Study Centre for Peace and Conflict Resolution

centre d'études autrichien sur la paix et la résolution des conflits




Swiss Peace Foundation (1) | Institute for Conflict resolution (2) [ SPF ]

Fondation suisse pour la paix (1) | Institut pour la résolution de conflits (2) [ FSP ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
93. Welcomes the strategic lines of action in the EU Sahel Strategy, including support for and promotion of good governance and internal conflict resolution; believes, however, that the strategy still does not adequately mainstream human rights, the rule of law, support for democracy, effective economic governance and strong anti-corruption measures as key elements to support the development-security nexus at its heart; urges the EU institutions to work together in the near future to revise the strategy, by including concrete proposals for:

93. se félicite des lignes d'action stratégiques de la stratégie de l'Union pour la région du Sahel, qui prévoient notamment le soutien et la promotion de la bonne gouvernance et du règlement des conflits internes; pense néanmoins que la stratégie n'intègre toujours pas de manière satisfaisante les droits de l'homme, l'état de droit, le soutien à la démocratie, la bonne gouvernance économique et des mesures solides de lutte contre ...[+++]


96. Welcomes the strategic lines of action in the EU Sahel Strategy, including support for and promotion of good governance and internal conflict resolution; believes, however, that the strategy still does not adequately mainstream human rights, the rule of law, support for democracy, effective economic governance and strong anti-corruption measures as key elements to support the development-security nexus at its heart; urges the EU institutions to work together in the near future to revise the strategy, by including concrete proposals for:

96. se félicite des lignes d'action stratégiques de la stratégie de l'Union pour la région du Sahel, qui prévoient notamment le soutien et la promotion de la bonne gouvernance et du règlement des conflits internes; pense néanmoins que la stratégie n'intègre toujours pas de manière satisfaisante les droits de l'homme, l'état de droit, le soutien à la démocratie, la bonne gouvernance économique et des mesures solides de lutte contre ...[+++]


In fact, one of the reasons the Toronto District School Board believes so strongly in our program is that we're bringing these life skills around conflict resolution, financial literacy, or conflict resolution and negotiating skills—knowing your conflict style so that when that comes into play, you know how to deal with co-workers, a boss, etc.

En fait, si le conseil scolaire du district de Toronto croit aussi fermement en notre programme, c'est parce que nous appliquons les compétences de vie à la résolution de conflits, à la littératie financière ou à la négociation. Quand on sait quel style de gestion de conflits nous convient le mieux, le moment venu, on sait comment réagir face à ses collègues, à son patron, etc.


29. Calls on the VP/HR to engage actively in conflict resolution and confidence-building in the region, ensuring that the EU has an active role as a player and not only a payer, in particular in the central Middle East peace process and also the Western Sahara conflict; believes that conflict resolution holds the key to political, economic and social developments in the region and to the progress of the ENP regional dimension and its multilateral forms of cooperation, such as the UfM; notes that finding a comprehensive solution, in ...[+++]

29. invite la vice-présidente/haute représentante à œuvrer activement à la résolution des conflits et à l'établissement de la confiance dans la région, en veillant à conférer à l'Union le rôle d'acteur et non uniquement celui de bailleur de fonds, notamment dans le processus de paix au Moyen-Orient et le conflit du Sahara occidental; estime que le règlement des conflits est essentiel pour le développement politique, économique et social dans la région, mais aussi pour faire avancer la dimension régionale de la PEV et sa coopération multilatérale, notamment sous la forme de l'Union pour la Méditerranée; observe que, pour assurer le plei ...[+++]


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29. Calls on the VP/HR to engage actively in conflict resolution and confidence-building in the region, ensuring that the EU has an active role as a player and not only a payer, in particular in the central Middle East peace process and also the Western Sahara conflict; believes that conflict resolution holds the key to political, economic and social developments in the region and to the progress of the ENP regional dimension and its multilateral forms of cooperation, such as the UfM; notes that finding a comprehensive solution, in ...[+++]

29. invite la vice-présidente/haute représentante à œuvrer activement à la résolution des conflits et à l'établissement de la confiance dans la région, en veillant à conférer à l'Union le rôle d'acteur et non uniquement celui de bailleur de fonds, notamment dans le processus de paix au Moyen-Orient et le conflit du Sahara occidental; estime que le règlement des conflits est essentiel pour le développement politique, économique et social dans la région, mais aussi pour faire avancer la dimension régionale de la PEV et sa coopération multilatérale, notamment sous la forme de l'Union pour la Méditerranée; observe que, pour assurer le plei ...[+++]


28. Calls on the VP/HR to engage actively in conflict resolution and confidence-building in the region, ensuring that the EU has an active role as a player and not only a payer, in particular in the central Middle East peace process and also the Western Sahara conflict; believes that conflict resolution holds the key to political, economic and social developments in the region and to the progress of the ENP regional dimension and its multilateral forms of cooperation, such as the UfM; notes that finding a comprehensive solution, in ...[+++]

28. invite la vice-présidente/haute représentante à œuvrer activement à la résolution des conflits et à l'établissement de la confiance dans la région, en veillant à conférer à l'Union le rôle d'acteur et non uniquement celui de bailleur de fonds, notamment dans le processus de paix au Moyen-Orient et le conflit du Sahara occidental; estime que le règlement des conflits est essentiel pour le développement politique, économique et social dans la région, mais aussi pour faire avancer la dimension régionale de la PEV et sa coopération multilatérale, notamment sous la forme de l'Union pour la Méditerranée; observe que, pour assurer le plei ...[+++]


I invite them to read a text written by two young intellectuals, Marc-André Boivin and Lorraine Oades, who warn against believing in easy conflict resolution with the Taliban, as represented by who knows who.

Je les invite à lire un texte qui a été écrit par deux jeunes intellectuels, soit Marc-André Boivin et Lorraine Oades, qui nous mettent en garde contre la pensée d'un règlement facile avec des talibans représentés par on ne sait qui.


Rather than commit billions of dollars and 2,500 Canadian troops to a poorly designed mission of war, I have come to believe that it would be preferable to consider a different approach that includes an act of diplomatic process run by the United Nations toward conflict resolution and a sustainable peace.

Au lieu d’engager des milliards de dollars et 2 500 soldats canadiens dans une mission de guerre mal conçue, je crois qu’il serait préférable d’envisager une solution différente incluant une démarche diplomatique des Nations Unies pour résoudre le conflit et assurer une paix durable.


[English] Ms. Carol Bellamy: The issue of, whatever one wants to call it, sovereignty, this is my territory, whatever.fully recognized, and we start seeing little breakthroughs, but until there's a recognition of the need to engage in conflict resolution in the forum of today's conflicts, I believe the problem will continue to be humanitarian assistance just holding on, but the political response not being there.

[Traduction] Mme Carol Bellamy: S'agissant de la question de la souveraineté—vous savez, l'attitude qui consiste à dire c'est mon territoire qui est pleinement reconnu, etc. et il est vrai qu'il y a eu quelques petites percées à cet égard—tant qu'on n'aura pas reconnu la nécessité d'aider à régler les conflits dans le contexte dans lequel ils se déroulent de nos jours, à mon avis, nous devrons continuer à fournir une aide humanitai ...[+++]


My view is that, on the contrary, if we have a conflict resolution mechanism, when conflicts arise that may seem irreconcilable in terms of what the First Nations believe their law-making powers to be and what the federal government is not willing to recognize as First Nations law-making powers, it would be appropriate for such an institution to be established on a fair and equitable basis between the federal government and the First Nations.

Moi, je dirais qu'au contraire, si on a un mécanisme de résolution des conflits, des conflits qui peuvent paraître insurmontables entre ce que les premières nations pensent avoir comme pouvoir législatif et ce que le gouvernement fédéral pense que les premières nations n'ont pas comme pouvoir législatif, ce serait intéressant d'avoir une institution nommée de façon équitable entre le gouvernement fédéral et les premières nations.


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