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Aberrant prion protein
Country of concern
Fake antivirus program
Fake antivirus software
High-risk country
Identification thread
Pariah state
Renegade government
Rogue access point
Rogue anti-spyware software
Rogue antispyware software
Rogue antivirus program
Rogue antivirus software
Rogue form of PrP
Rogue nation
Rogue prion
Rogue security software
Rogue state
Rogue wireless access point
Rogue yarn
Rogue's yarn
Scareware
State of concern

Vertaling van "concerned rogue " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
country of concern | pariah state | rogue state | state of concern

État préoccupant | État voyou


high-risk country | rogue state | state of concern

Etat voyou


rogue security software | scareware | fake antivirus software | fake antivirus program | rogue antivirus software | rogue antivirus program

faux logiciel antivirus | faux antivirus | faux logiciel de sécurité | logiciel de sécurité non autorisé


aberrant prion protein | rogue form of PrP | rogue prion

prion pathologique


rogue's yarn [ rogue yarn | identification thread ]

fil d'identification


rogue state [ pariah state | rogue nation ]

État voyou [ État crapule | État paria | État hors-la-loi | pays sans scrupule ]


rogue state | rogue nation | renegade government

État voyou | État renégat


rogue access point [ rogue wireless access point ]

point d'accès indésirable [ point d'accès sans fil indésirable ]


rogue antispyware software | rogue anti-spyware software

faux anti-logiciel espion | faux antiespiogiciel


ensuring regulatory compliance concerning distribution activities | secure regulatory compliance concerning distribution activities | enable regulatory compliance concerning distribution activities regulatory compliance concerning distribution activities | ensure regulatory compliance concerning ...[+++]

assurer la conformité des activités de distribution
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
22. Notes with concern that dispute resolution processes have proven inefficient, lengthy and costly, and that they offer no guarantee of adequate and timely compensation for the damage caused; stresses the need to remedy this state of affairs, and thus enable victims to obtain fair compensation; calls on the Member States to introduce, where applicable, national laws making it possible for the victims of misleading marketing practices to act collectively in a case against a rogue company, in line with the recently published Commiss ...[+++]

22. relève avec inquiétude que les procédures de règlement des litiges s'avèrent souvent inefficaces, longues et coûteuses, et qu'elles ne garantissent pas une indemnisation appropriée et en temps voulu pour le préjudice subi; souligne la nécessité de remédier à cette situation afin que les victimes puissent obtenir une juste réparation; demande aux États membres d'adopter, le cas échéant, des législations nationales qui permettent aux victimes de pratiques commerciales trompeuses d'intenter une action collective à l'encontre d'une société malhonnête, conformément à la recommandation C(2013)3539 et à la communication COM(2013)0401 réce ...[+++]


22. Notes with concern that dispute resolution processes have proven inefficient, lengthy and costly, and that they offer no guarantee of adequate and timely compensation for the damage caused; stresses the need to remedy this state of affairs, and thus enable victims to obtain fair compensation; calls on the Member States to introduce, where applicable, national laws making it possible for the victims of misleading marketing practices to act collectively in a case against a rogue company, in line with the recently published Commiss ...[+++]

22. relève avec inquiétude que les procédures de règlement des litiges s'avèrent souvent inefficaces, longues et coûteuses, et qu'elles ne garantissent pas une indemnisation appropriée et en temps voulu pour le préjudice subi; souligne la nécessité de remédier à cette situation afin que les victimes puissent obtenir une juste réparation; demande aux États membres d'adopter, le cas échéant, des législations nationales qui permettent aux victimes de pratiques commerciales trompeuses d'intenter une action collective à l'encontre d'une société malhonnête, conformément à la recommandation C(2013)3539 et à la communication COM(2013)0401 réce ...[+++]


20. Remains totally unconvinced that Europe would need, in the foreseeable future, a system of missiles to protect its territory against hostile long-range ballistic missiles with WMD warheads launched by rogue nations or non-state actors; takes note of the Russian concerns in this regard but calls on Moscow not to halt compliance with the Treaty on Conventional Arms in Europe; is convinced that to counter new arms races, long-term terrorist threats and other threats endangering European and global security, there must be huge inves ...[+++]

20. refuse toujours de convenir que l'Europe aurait besoin dans un avenir prévisible d'un système de missiles pour protéger son territoire contre des missiles balistiques à longue portée véhiculant des ogives et lancés par des états voyous ou d'autres personnes; prend acte des préoccupations russes à cet égard mais invite Moscou à continuer à respecter le traité sur les armes conventionnelles en Europe; se déclare convaincu que pour s'opposer à une nouvelle course aux armements, les menaces terroristes à long terme et les autres men ...[+++]


24. Remains totally unconvinced that Europe would need, in the foreseeable future, a system of missiles to protect its territory against hostile long-range ballistic missiles with WMD warheads launched by rogue nations or non-state actors; takes note of the Russian concerns in this regard but calls on Moscow not to halt compliance with the Treaty on Conventional Arms in Europe; finds it unacceptable for the indivisibility of European security that the US is negotiating the deployment of such a system unilaterally with two EU Member ...[+++]

24. n'est pas le moins du monde convaincu que l'Europe aura besoin, dans un avenir prévisible, d'un système de missiles pour protéger son territoire contre des missiles balistiques hostiles de longue portée dotés d'ogives de destruction massive (WDM) lancés par des États voyous ou des acteurs non gouvernementaux; prend acte des préoccupations russes à cet égard mais demande à Moscou de ne pas s'affranchir du Traité sur les armes conventionnelles en Europe; juge inacceptable, au regard du caractère indivisible de la sécurité européenne, que les États‑Unis négocient actuellem ...[+++]


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21. Remains totally unconvinced that Europe would need, in the foreseeable future, a system of missiles to protect its territory against hostile long-range ballistic missiles with WMD warheads launched by rogue nations or non-state actors; takes note of the Russian concerns in this regard but calls on Moscow not to halt compliance with the Treaty on Conventional Arms in Europe; finds it unacceptable for the indivisibility of European security that the US is negotiating the deployment of such a system unilaterally with two EU Member ...[+++]

21. demeure totalement sceptique quant au fait que l'Europe aurait besoin, dans un avenir prévisible, d'un système de missiles pour protéger son territoire contre des missiles balistiques ennemis de longue distance dotés de têtes ADM lancés par des États voyous ou des acteurs non étatiques; prend note des inquiétudes manifestées par la Russie à ce sujet, mais demande à Moscou de ne pas suspendre le respect du Traité sur les forces conventionnelles en Europe; estimant que la sécurité de l'Europe est indivisible, juge inadmissible que ...[+++]


For example, the European Advertising Standards Alliance (EASA) estimates that around 63% of the cross-border complaints received between 1992 and 2002 concerned rogue or peripheral traders, and this rises to about 86% for cross-border direct mail.

Par exemple, selon les estimations de l'Alliance européenne pour l'éthique en publicité (AEEP), sur l'ensemble des plaintes transfrontalières enregistrées entre 1992 et 2002, 63 % environ concernaient des professionnels malhonnêtes et 86 % environ le publipostage transfrontière.


For example, the European Advertising Standards Alliance (EASA) estimates that around 63% of the cross-border complaints received between 1992 and 2002 concerned rogue or peripheral traders, and this rises to about 86% for direct mail.

Par exemple, selon l'Alliance européenne pour l'éthique en publicité (AEEP), sur l'ensemble des plaintes transfrontalières enregistrées entre 1992 et 2002, 63 % environ concernaient des professionnels malhonnêtes et 86 % environ le publipostage.


Recent examples of rogue traders operating in the EU’s Internal Market include misleading and threatening clairvoyancy services, modem ‘hi-jacking’, deceptive prize draws, mailings concerning unsolicited goods 'waiting' for consumers, unsolicited first aid kits accompanied by demands for payment, direct marketing of slimming products to children and misleading marketing by ‘holiday clubs’.

Parmi les agissements malhonnêtes observés récemment dans le marché intérieur de l'Union, on citera, à titre d’exemple, des services de voyance qui trompent et menacent le consommateur, le piratage de modems, de fausses tombolas, des publipostages concernant des marchandises non commandées qui "attendent" les consommateurs, des trousses de premiers secours non commandées accompagnées de demandes de paiement, du marketing direct pour des produits d’amaigrissement adressé directement à des enfants, ainsi que du marketing trompeur pour des "clubs de vacances".


Recent examples of rogue traders operating in the Internal Market include misleading and threatening clairvoyancy services, deceptive prize draws, mailings concerning unsolicited goods 'waiting' for consumers, unsolicited first aid kits accompanied by demands for payment, direct marketing of slimming products to children and misleading marketing by 'holiday clubs'.

Parmi les agissements malhonnêtes observés récemment dans le marché intérieur, on citera, à titre d'exemple, des services de voyance qui trompent et menacent le consommateur, de fausses tombolas, des publipostages concernant des marchandises non commandées qui « attendent » les consommateurs, des trousses de premiers secours non commandées accompagnées de demandes de paiement, du marketing pour des produits d'amaigrissement adressé directement à des enfants, ainsi que du marketing trompeur pour des « clubs de vacances ».


The European Advertising Standards Alliance concluded in its 2002 annual report that "cross-border complaints overwhelmingly concern the activities of 'rogue traders' and other fringe operators, who deliberately set out to exploit the loopholes between national regulatory systems".

L'Alliance européenne pour l'éthique en publicité a conclu, dans son rapport annuel de 2002, que « la grande majorité des plaintes à caractère transfrontalier concerne les activités de professionnels malhonnêtes et d'autres opérateurs marginaux, qui entreprennent délibérément d'exploiter les failles entre les dispositifs réglementaires nationaux ».




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'concerned rogue' ->

Date index: 2023-08-25
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