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Apply regulations of selling tobacco to minors
Buy-sell back transaction
Direct selling
Distance selling
Door-to-door sale
Door-to-door sales
Door-to-door selling
Doorstep selling
Enforce regulations of selling tobacco to minors
Enforce the regulations of selling tobacco to minors
Home sales
House-to-house selling
Impose regulations of selling tobacco to minors
In-home selling
Mail-order buying
Mail-order selling
Person-to-person selling
Put bikes up for sale
Sell amusement park tickets
Sell bicycles
Sell bikes
Sell funfair tickets
Sell tickets for amusement park
Sell-buy back transaction
Selling amusement park tickets
Teleshopping
To sell bear
To sell in bear
To sell short
To sell uncovered

Vertaling van "concern that selling " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Joint directive concerning the prosecution policy for possession and selling of illicit drugs for profit

Directive commune relative à la politique des poursuites en matière de détention et de vente au détail de drogues illicites


sell funfair tickets | sell tickets for amusement park | sell amusement park tickets | selling amusement park tickets

vendre des tickets de parc d'attractions


door-to-door selling [ doorstep selling | door-to-door sale | door-to-door sales | house-to-house selling | in-home selling | Home sales(ECLAS) ]

vente à domicile [ colportage | démarchage à domicile | vente au détail directe à domicile | vente directe à domicile | vente en porte-à-porte | vente en réunion ]


sell bicycle, selling bicycles | sell bikes | put bikes up for sale | sell bicycles

vendre des bicyclettes | vendre des vélos


enforce the regulations of selling tobacco to minors | impose regulations of selling tobacco to minors | apply regulations of selling tobacco to minors | enforce regulations of selling tobacco to minors

appliquer la législation sur la vente de tabac aux mineurs


to sell bear | to sell in bear | to sell short | to sell uncovered

vendre à découvert


buy/sell back | buy-sell back transaction | sell/buy back | sell-buy back transaction

acheté-vendu | transaction d'achat-revente | transaction de vente-rachat


Definition: The majority of compulsive acts are concerned with cleaning (particularly handwashing), repeated checking to ensure that a potentially dangerous situation has not been allowed to develop, or orderliness and tidiness. Underlying the overt behaviour is a fear, usually of danger either to or caused by the patient, and the ritual is an ineffectual or symbolic attempt to avert that danger.

Définition: La plupart des comportements compulsifs concernent la propreté (en particulier le lavage des mains), des vérifications répétées pour éviter la survenue d'une situation qui pourrait devenir dangereuse, ou un souci excessif de l'ordre et du rangement. Le comportement du sujet est sous-tendu par une crainte consistant habituellement dans l'appréhension d'un danger, encouru ou provoqué par le sujet et l'activité rituelle constitue un moyen inefficace ou symbolique pour écarter ce danger.


direct selling [ person-to-person selling ]

vente directe [ vente de personne à personne ]


distance selling [ mail-order buying | mail-order selling | teleshopping ]

vente à distance [ contrat négocié à distance | téléachat | vente par correspondance ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Many still have concerns about selling online in other countries, namely because of a higher risk of fraud, differences in national tax regulations or national contract law rules, or differences in consumer rules.

Ils continuent de nourrir des craintes à l'égard de la vente en ligne dans d'autres pays, notamment en ce qui concerne un risque accru de fraude, des différences entre les réglementations fiscales nationales, entre les réglementations nationales dans le domaine contractuel et entre les règles en matière de protection des consommateurs.


For retailers, however, the Scoreboard shows that many are still reluctant to expand their online activities and continue to have concerns about selling online to consumers in other EU countries.

Cependant, les commerçants demeurent réticents à étendre leurs activités en ligne et continuent à nourrir des craintes à l'égard de la vente en ligne à des consommateurs d'autres pays de l'UE.


The provisions of this Directive concerning cross-selling should be without prejudice to the application of Union legislative acts providing for rules applicable to cross-selling practices in relation to certain categories of goods or services.

Les dispositions de la présente directive relatives à la vente croisée devraient être sans préjudice de l’application des actes législatifs de l’Union qui définissent les règles régissant la vente croisée en ce qui concerne certaines catégories de biens ou de services.


(54) The provisions of this Directive concerning cross-selling should be without prejudice to the application of Union legislation providing for rules applicable to cross-selling practices in relation to certain categories of goods or services.

(54) Les dispositions de la présente directive relatives à la vente croisée devraient être sans préjudice de l'application de la législation de l'Union où sont définies les règles régissant la vente croisée en ce qui concerne certaines catégories de biens et de services.


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(54) The provisions of this Directive concerning cross-selling should be without prejudice to the application of Union legislative acts providing for rules applicable to cross-selling practices in relation to certain categories of goods or services.

(54) Les dispositions de la présente directive relatives à la vente croisée devraient être sans préjudice de l'application des actes législatifs de l'Union qui définissent les règles régissant la vente croisée en ce qui concerne certaines catégories de biens ou de services.


There is a great concern that selling the product is dangerous and will lead to ‘normalisation of cannabis as an image in young people’s minds’.

De vives inquiétudes ont été exprimées quant au fait que la vente du produit est dangereuse et entraîne une "normalisation de l'image du cannabis chez les jeunes".


The arrangements concerning distance selling of goods subject to VAT would be simplified by introducing a global threshold set at EUR 150.000, calculated on all supplies in Member States of arrival as well as establishment.

Les règles applicables aux ventes à distance de biens soumis à la TVA seraient simplifiées par l'introduction d'un seuil unique de 150.000 euros calculé sur la base de toutes les livraisons effectuées dans les États membres d'arrivée de même que dans les États membres d'établissement.


Most of these additional rules consist of sector-specific pre-contractual and contractual information obligations.[109] In addition, a significant number of prohibitions predominantly concern direct selling and promotional practices,[110] practices that take advantage of particular vulnerabilities,[111] or the prevention of conflicts of interest.[112] For example, in Austria doorstep selling for mortgage loans is prohibited while in Italy it is forbidden to tie compulsory car insurance liability contracts to other insurance services.

La plupart de ces dispositions supplémentaires consistent en des obligations d’information précontractuelle et contractuelle propres au secteur[109]. En outre, un nombre important d’interdictions concerne surtout la vente directe et les pratiques promotionnelles[110], les pratiques qui profitent de certaines vulnérabilités[111], ou la prévention des conflits d’intérêts[112]. Par exemple, en Autriche, le démarchage à domicile pour vendre des prêts hypothécaires est prohibé, tandis qu’en Italie, il est interdit de lier des contrats d’assurance responsabilité civile obligatoire en matière automobile à d’autres services d’assurance.


Only five Member States claim to have maintained rules under Article 3(5).[16] One Member State,[17] for instance, has notified provisions relating to television advertising for the protection of minors, implementing the Audiovisual Media Services Directive.[18] Another Member State has failed to notify a restrictive measure concerning doorstep selling.[19] A reluctance to repeal certain national measures (by 12 June 2013) may explain why few Member States have so far made use of Article 3(5).

Seuls cinq États membres affirment avoir maintenu des règles relevant de l’article 3, paragraphe 5[16]. Un État membre[17] a ainsi notifié des dispositions relatives à la publicité télévisée destinées à protéger les mineurs, dans le cadre de la transposition de la directive «Services de médias audiovisuels»[18]. Un autre a omis de notifier une mesure restrictive ayant trait au démarchage à domicile[19]. La réticence à abroger certaines mesures nationales (d’ici le 12 juin 2013) pourrait expliquer pourquoi si peu d’États membres ont, jusqu’à présent, fait usage de l’article 3, paragraphe 5.


The agencies are also responsible for this, since they are not unduly concerned about selling the same seat twice, in the expectation of some no-shows.

Les agences elles-mêmes sont responsables du système, n'hésitent guère à vendre deux fois le même siège, en prévision du "no-show".




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'concern that selling' ->

Date index: 2024-12-02
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