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#operational concept
Deployment Concept
Deployment concept
Mobilisation concept
Mobilisation deployment
Mobilisation disposition

Vertaling van "concepts cannot deploy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
deployment concept | #operational concept

concept d'engagement




mobilization posture (1), mobilization set-up (2) | mobilisation concept (3) | mobilisation deployment (4) | mobilisation disposition (5)

dispositif de mobilisation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
29. Welcomes the ‘Agenda for New Skills and Jobs’; notes that flexicurity has been successfully implemented in certain countries, but warns that flexicurity concepts cannot deploy their potential in Member States with low possibilities of strengthening social protection systems due to budget restrictions and macroeconomic imbalances, and considers that reducing labour market segmentation must be achieved by providing adequate security for workers under all forms of contracts, especially vulnerable groups; reminds the Commission not to neglect the need to ensure a socially just transition to a more sustainable labour market and the huge ...[+++]

29. se félicite de l'initiative sur «Une stratégie pour les nouvelles compétences et les nouveaux emplois»; fait observer que la «flexisécurité» a été mise en œuvre avec succès dans certains États membres, mais met en garde contre le fait que ce concept ne peut être déployé pleinement dans les États membres dont les restrictions budgétaires et les déséquilibres macroéconomiques ne permettent pas de renforcer leurs régimes de protection sociale, et estime qu'il faut réduire la segmentation du marché de l'emploi en garantissant une pro ...[+++]


29. Welcomes the ‘Agenda for New Skills and Jobs’; notes that flexicurity has been successfully implemented in certain countries, but warns that flexicurity concepts cannot deploy their potential in Member States with low possibilities of strengthening social protection systems due to budget restrictions and macroeconomic imbalances, and considers that reducing labour market segmentation must be achieved by providing adequate security for workers under all forms of contracts, especially vulnerable groups; reminds the Commission not to neglect the need to ensure a socially just transition to a more sustainable labour market and the huge ...[+++]

29. se félicite de l'initiative sur «Une stratégie pour les nouvelles compétences et les nouveaux emplois»; fait observer que la «flexisécurité» a été mise en œuvre avec succès dans certains États membres, mais met en garde contre le fait que ce concept ne peut être déployé pleinement dans les États membres dont les restrictions budgétaires et les déséquilibres macroéconomiques ne permettent pas de renforcer leurs régimes de protection sociale, et estime qu'il faut réduire la segmentation du marché de l'emploi en garantissant une pro ...[+++]


26. Welcomes the ‘Agenda for New Skills and Jobs’; notes that flexicurity has been successfully implemented in certain countries, but warns that flexicurity concepts cannot deploy their potential in Member States with low possibilities of strengthening social protection systems due to budget restrictions and macroeconomic imbalances, and considers that reducing labour market segmentation must be achieved by providing adequate security for workers under all forms of contracts, especially vulnerable groups; reminds the Commission not to neglect the need to ensure a socially just transition to a more sustainable labour market and the huge ...[+++]

26. se félicite de l'initiative sur "Une stratégie pour les nouvelles compétences et les nouveaux emplois"; fait observer que la "flexisécurité" a été mise en œuvre avec succès dans certains États membres, mais met en garde contre le fait que ce concept ne peut être déployé pleinement dans les États membres dont les restrictions budgétaires et les déséquilibres macroéconomiques ne permettent pas de renforcer leurs régimes de protection sociale, et estime qu'il faut réduire la segmentation du marché de l'emploi en garantissant une pro ...[+++]


6. Rejects the use of the concept of ‘responsibility to protect’, as it infringes international law and does not provide an adequate legal basis to justify the unilateral use of force, in many cases with the aim of bringing about regime change; condemns the role of world policeman which powerful countries, such as the United States, or organisations such as NATO, unilaterally like to claim; condemns also the alleged 'targeted air strikes' and the deployment of foreign ground troops; condemns NATO’s attempt to take over the tasks of ...[+++]

6. rejette l'utilisation de la notion de "responsabilité de protéger", car elle viole le droit international et n'offre pas une base juridique suffisante pour justifier l'usage unilatéral de la force, dans de nombreux cas avec l'objectif d'un changement de régime; dénonce le rôle de policier mondial que pensent s'attribuer unilatéralement les États puissants comme les États-Unis ou des organismes comme l'OTAN; condamne également les prétendues "frappes aériennes ciblées" et l'introduction de troupes étrangères sur le sol; dénonce la tentative de l'OTAN de se substituer aux tâches de pacification et de stabilisation lorsqu'elles ne peuvent pas être mises en œuvre par un large consensus dans le cadre de l'Assemblée générale des Nations Uni ...[+++]


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However, I cannot accept Amendment No 6 as it would delete the recital which sets out the basic concept underlying our proposed regulation, namely to ensure that there is no increase in the overall levels of the fishing effort in the western waters and that the fishing effort is calculated on the basis of the fishing effort actually deployed to date in these fisheries.

En revanche, je ne peux pas accepter l’amendement 6, car celui-ci supprimerait le considérant qui définit le concept fondamental de la proposition de règlement, à savoir la garantie de ce que l’effort de pêche dans les eaux occidentales n’augmentera pas et que l’effort de pêche réel servira de base au calcul de l’effort de pêche.




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'concepts cannot deploy' ->

Date index: 2023-10-10
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