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Burdens of public policy
Contracyclical public investment policy
Counter-cyclical public investment policy
Countercyclical public investment policy
Give advise on eating issues to public policy makers
Inform public policy makers on nutrition
Law and order
MPPA
Make requests on nutrition to public policy makers
Master in Public Policy and Administration
Public order
Public policy
Public policy interest
Public spending policy
Spending policy
Swiss public policy

Vertaling van "complicated public policy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
countercyclical public investment policy [ counter-cyclical public investment policy | contracyclical public investment policy ]

politique anticyclique d'investissements publics


Master in Public Policy and Administration [ MPPA | Master of Arts in Public Policy and Public Administration ]

maîtrise en politique et administration publiques


Gender Equality Indicators: Public Concerns and Public Policies: Proceedings of a Symposium Held at Statistics Canada, March 26 and 27, 1998 [ Gender Equality Indicators: Public Concerns and Public Policies ]

Les indicateurs de l'égalité entre les sexes: préoccupations publiques et politiques gouvernementales: actes d'un symposium tenu à Statistique Canada, le 26 et 27 mars 1998 [ Les indicateurs de l'égalité entre les sexes: préoccupations publiques et politiques gouvernementales ]


person who might be a danger to public policy or public security

individu dangereux pour la sécurité ou l'ordre public


spending policy | public spending policy

politique des dépenses publiques | politique en matière de dépenses publiques


public policy interest

bien de police | intérêt de police


public order | law and order | public policy

ordre public


inform public policy makers on nutrition | make requests on nutrition to public policy makers | give advise on eating issues to public policy makers | make recommendation on nutrition to public policy makers

formuler des recommandations sur la nutrition à l’attention des pouvoirs publics


burdens of public policy

charges imposées par la puissance publique


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On the specific issue at hand, that of incentivizing public transit through the tax system, my first gut reaction from the perspective purely of a tax system is that I do not like to see a tax code complicated through this type of Pavlovian tax policy where we encourage one kind of behaviour with one sort of tax policy and discourage another with a different sort of tax policy.

Quant à la question dont nous discutons, soit inciter les gens à utiliser les services de transport en commun au moyen de la fiscalité, instinctivement, d'un point de vue purement fiscal, je n'aime pas voir compliquer le code fiscal avec ce genre de mesure de type pavlovien où l'on veut encourager tel type de comportement au moyen d'une certaine mesure fiscale et décourager un autre comportement au moyen d'une autre mesure fiscale.


24. Calls on the Commission to reassess the appropriate level of thresholds for supply and services contracts, and if necessary raise them, so as facilitate access to public procurement by, amongst others, not-for-profit and social-economy operators and SMEs; asks that very careful consideration be given to the legally binding requirements of the WTO Agreement on Government Procurement; emphasises that, given the difficulties which already exist in negotiations on the issue of access to public procurement, it should also be borne in mind that raising thresholds in Europe could easily lead to further ...[+++]

24. demande à la Commission de réexaminer le niveau adéquat des seuils applicables aux marchés de fournitures et de services et, au besoin, de les revoir à la hausse de façon à faciliter l'accès aux marchés publics, entre autres, pour les associations sans but lucratif et les acteurs de l'économie sociale ainsi que pour les PME; demande qu'une très grande attention soit accordée aux dispositions juridiques contraignantes de l'accord de l'OMC sur les achats gouvernementaux; souligne par ailleurs que, eu égard aux négociations déjà difficiles sur l'accès aux marchés publics, une augmentation des ...[+++]


24. Calls on the Commission to reassess the appropriate level of thresholds for supply and services contracts, and if necessary raise them, so as facilitate access to public procurement by, amongst others, not-for-profit and social-economy operators and SMEs; asks that very careful consideration be given to the legally binding requirements of the WTO Agreement on Government Procurement; emphasises that, given the difficulties which already exist in negotiations on the issue of access to public procurement, it should also be borne in mind that raising thresholds in Europe could easily lead to further ...[+++]

24. demande à la Commission de réexaminer le niveau adéquat des seuils applicables aux marchés de fournitures et de services et, au besoin, de les revoir à la hausse de façon à faciliter l'accès aux marchés publics, entre autres, pour les associations sans but lucratif et les acteurs de l'économie sociale ainsi que pour les PME; demande qu'une très grande attention soit accordée aux dispositions juridiques contraignantes de l'accord de l'OMC sur les achats gouvernementaux; souligne par ailleurs que, eu égard aux négociations déjà difficiles sur l'accès aux marchés publics, une augmentation des ...[+++]


4. Takes the view that funding uptake difficulties are a major and pressing concern, particularly for the new Member States, which are finding it difficult to satisfy complicated cohesion policy requirements and often lack sufficient own contribution (private or public) capital to pre-finance Community grants, because of the procedural difficulties and time restrictions involved in implementing projects, as a result of which potential beneficiaries are unable to obtain or even claim funds whic ...[+++]

4. estime que les difficultés d'absorption des Fonds représentent un problème majeur et urgent, en particulier pour les nouveaux États membres, pour lesquels il n'est pas aisé de satisfaire aux exigences complexes de la politique de cohésion et qui, souvent, ne disposent pas des capitaux propres (privés ou publics) suffisants pour préfinancer les aides communautaires, en raison des difficultés liées aux procédures et des délais fixés pour la réalisation des projets qui, finalement, empêchent les bénéficiaires pote ...[+++]


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4. Takes the view that funding uptake difficulties are a major and pressing concern, particularly for the new Member States, which are finding it difficult to satisfy complicated cohesion policy requirements and often lack sufficient own contribution (private or public) capital to pre-finance Community grants, because of the procedural difficulties and time restrictions involved in implementing projects, as a result of which potential beneficiaries are unable to obtain or even claim funds whic ...[+++]

4. estime que les difficultés d'absorption des Fonds représentent un problème majeur et urgent, en particulier pour les nouveaux États membres, pour lesquels il n'est pas aisé de satisfaire aux exigences complexes de la politique de cohésion et qui, souvent, ne disposent pas des capitaux propres (privés ou publics) suffisants pour préfinancer les aides communautaires, en raison des difficultés liées aux procédures et des délais fixés pour la réalisation des projets qui, finalement, empêchent les bénéficiaires pote ...[+++]


4. Takes the view that funding uptake difficulties are a major and pressing concern, particularly for the new Member States, which are finding it difficult to satisfy complicated cohesion policy requirements and often lack sufficient own contribution (private or public) capital to pre-finance Community grants, because of the procedural difficulties and time restrictions involved in implementing projects, as a result of which potential beneficiaries are unable to obtain or even claim funds whic ...[+++]

4. estime que les difficultés d'absorption des Fonds représentent un problème majeur et urgent, en particulier pour les nouveaux États membres, pour lesquels il n'est pas aisé de satisfaire aux exigences complexes de la politique de cohésion et qui, souvent, ne disposent pas des capitaux propres (privés ou publics) suffisants pour préfinancer les aides communautaires, en raison des difficultés liées aux procédures et des délais fixés pour la réalisation des projets qui, finalement, empêchent les bénéficiaires pote ...[+++]


That makes for a very complicated public policy process, and the complication, unfortunately, has weighed heavily on the communities themselves.

Cela rend la politique publique très compliquée, et cette complexité, malheureusement, pèse lourd sur les collectivités.


For example, formulas which take into account needs and costs can become excessively complicated and can have undesirable public policy outcomes.

Par exemple, des formules qui tiennent compte des besoins et des coûts peuvent devenir trop compliquées et avoir des conséquences indésirables sur la politique gouvernementale.


Somehow, in some way, the government is trying to demonstrate that there is legitimate parliamentary debate on important public policy issues, in this case Bill C-78, which is a 200 page bill, a complicated piece of legislation which affects all Canadian public servants and entails remarkable changes, sweeping changes, relative to $100 billion ultimately.

Le gouvernement essaie de faire croire qu'il tient des débats parlementaires légitimes sur les questions importantes de politique gouvernementale, en l'occurrence le projet de loi C-78 qui compte pas moins de 200 pages, une mesure législative complexe qui touchera tous les fonctionnaires canadiens et entraînera des changements considérables et d'une vaste portée puisqu'une somme de 100 milliards de dollars est en jeu en bout de ligne.


Mr. Wark: I would respond by saying that lack of distinction in large segments of the population between the powers of Bill C-36 and issues to do with racial profiling and immigration security certificates complicates public understanding of Bill C-36 and the general issue of government powers and policies in this field.

M. Wark : Ma réaction est de dire que la confusion qui règne au sein d'une grande partie de la population entre les pouvoirs conférés par le projet de loi C-36 et les questions concernant le profilage racial et les certificats de sécurité en matière d'immigration empêche de bien comprendre le projet de loi C-36 et la question plus générale des politiques et des pouvoirs gouvernementaux dans ce domaine.




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Date index: 2023-05-07
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