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Alternative and complementary medicine
Alternative medecine
CAM
CM
Complementary Act of Stockholm
Complementary and Phytotherapeutic Products Ordinance
Complementary and alternative medicine
Complementary feed
Complementary feedingstuff
Complementary medicine
Complementary medicine practitioner
Complementary therapist
Complementary therapy
Complementary therapy practitioner
Integrative medicine
KPTPO
Naturopath
Stockholm Act
Unconventional medicine

Vertaling van "complementary social " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
An Act respecting complementary social benefits plans in the construction industry

Loi sur les régimes complémentaires d'avantages sociaux dans l'industrie de la construction


Regulation respecting the participation of self-employed skilled tradesmen in complementary social benefit plans in the construction industry

Règlement sur la participation de l'artisan aux régimes complémentaires d'avantages sociaux dans l'industrie de la construction


Regulation respecting complementary social benefit plans in the construction industry

Règlement sur les régimes complémentaires d'avantages sociaux dans l'industrie de la construction


alternative medecine | complementary medicine | complementary therapy | complementary/alternative medicine | CAM [Abbr.] | CM [Abbr.]

médecine parallèle


complementary medicine practitioner | complementary therapy practitioner | complementary therapist | naturopath

praticien de médecine alternative | praticien de médecine douce | praticien de médecine alternative/praticienne de médecine alternative | praticien de médecine non conventionnelle/praticienne de médecine non conventionnelle


alternative and complementary medicine | integrative medicine | complementary and alternative medicine | unconventional medicine

médecine complémentaire et alternative


Complementary Act of Stockholm | Complementary Act of Stockholm of July 14, 1967, to the Hague Agreement Concerning the International Deposit of Industrial Designs | Stockholm Act

Acte complémentaire de Stockholm | Acte de Stockholm | Acte de Stockholm du 14 juillet 1967 complémentaire à l'Arrangement de La Haye concernant le dépôt international des dessins et modèles industriels du 6 novembre 1925, révisé à Londres le 2 juin 1934 et à La Haye le 28 novembre 1960 et complété par l'Acte additionnel de Monaco du 18 novembre 1961


complementary feed | complementary feedingstuff

aliment complémentaire | aliment complémentaire pour animaux


Ordinance of the Swiss Agency for Therapeutic Products of 22 June 2006 on the Simplified Licensing of Complementary and Phytotherapeutic Products | Complementary and Phytotherapeutic Products Ordinance [ KPTPO ]

Ordonnance de l'Institut suisse des produits thérapeutiques du 22 juin 2006 sur l'autorisation simplifiée des médicaments complémentaires et des phytomédicaments | Ordonnance sur les médicaments complémentaires et les phytomédicaments [ OAMédcophy ]


Traditional and complementary medicine associate professionals

Praticiens des médecines traditionnelles et des médecines complémentaires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It is worth reminding ourselves that education cannot tackle socioeconomic disparities on its own, as synergies with complementary social and employment policies are a prerequisite for a more sustainable solution.

Il est utile de ne pas perdre de vue que l’éducation ne peut résoudre seule les disparités socio-économiques mais que les synergies avec des politiques sociales et de l’emploi complémentaires sont une condition préalable à une solution plus durable.


Employees' rights and obligations under the complementary social protection schemes are not transferred.

Les droits et obligations des travailleurs qui existent au titre des régimes complémentaires de protection socialene sontpas transférés.


This communication is adopted together with a complementary but distinct Social Business Initiative (SBI) which supports a specific kind of enterprise, namely those whose primary purpose is explicitly social and/or environmental, that reinvest profits for that purpose, and whose internal organisation reflects the societal objectives.[13] The SBI deals with the ecosystem required for social business and social innovation to flourish and contribute to the European social market economy.

La présente communication est adoptée en même temps qu’une initiative complémentaire mais distincte, l’initiative pour l’entrepreneuriat social, qui soutient une catégorie spécifique d’entreprises, à savoir celles dont la finalité première est explicitement sociale et/ou environnementale, qui réinvestissent leurs bénéfices à cet effet, et dont l’organisation interne prend en compte les objectifs sociétaux[13]. Cette initiative porte sur l’écosystème nécessaire pour que l’entrepreneuriat social et les innovations sociales prospèrent et ...[+++]


As the second Report on Economic and Social Cohesion [8] stresses, Community structural measures are selective and complementary to those of the Member States.

Comme le souligne le deuxième Rapport sur la cohésion économique et sociale [8], les actions structurelles de la Communauté sont sélectives, et complémentaires de celles des États membres.


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1. Considers that SSGI, their users and their providers have a number of special characteristics in addition to the common characteristics of SGI; SSGI, as defined by Member States, encompass statutory and complementary social security schemes and universally available services provided directly to the person, aiming to enhance the quality of life of all; play a preventative, social cohesion and inclusion role and deliver on fundamental rights as proclaimed in the European Charter of Fundamental Rights and the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms;

1. estime que les SSIG, leurs utilisateurs et leurs fournisseurs présentent certaines caractéristiques spécifiques en plus de celles qu'ils partagent avec les SIG; estime que les SSIG, tels que définis par les États membres, englobent des systèmes de sécurité sociale et des services universellement disponibles aussi bien légaux que complémentaires, prestés directement à la personne, qui visent à améliorer la qualité de la vie de tous; estime que ces services jouent un rôle de prévention, d'inclusion et de cohésion sociales et renden ...[+++]


1. Considers that SSGI, their users and their providers have a number of special characteristics in addition to the common characteristics of SGI; SSGI, as defined by Member States, encompass statutory and complementary social security schemes and universally available services provided directly to the person, aiming to enhance the quality of life of all; play a preventative, social cohesion and inclusion role and deliver on fundamental rights as proclaimed in the European Charter of Fundamental Rights and the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms;

1. estime que les SSIG, leurs utilisateurs et leurs fournisseurs présentent certaines caractéristiques spécifiques en plus de celles qu’ils partagent avec les SIG; estime que les SSIG, tels que définis par les États membres, englobent des systèmes de sécurité sociale et des services universellement disponibles aussi bien légaux que complémentaires, prestés directement à la personne, qui visent à améliorer la qualité de la vie de tous; estime que ces services jouent un rôle de prévention, d’inclusion et de cohésion sociales et renden ...[+++]


55. Welcomes the Commission's view that statutory and complementary social security schemes, health services and social services of general interest must play a preventive and socially cohesive role, facilitate social inclusion and safeguard fundamental rights; points to the need to ensure the development of high-quality, accessible and affordable long-term care for those in need and support for those who provide the care; calls on the Member States to identify and address the problems faced by carers, who are often forced to remain outside the labour market;

55. salue l'opinion de la Commission selon laquelle les régimes obligatoires et complémentaires de sécurité sociale, les services de santé et les services sociaux d'intérêt général doivent jouer un rôle de prévention et de cohésion sociale, faciliter l'inclusion sociale et protéger les droits fondamentaux; souligne la nécessité d'assurer le développement d'une aide à long terme de haute qualité, accessible et à un coût raisonnable pour les personnes qui sont dans le besoin ainsi qu'un soutien aux personnes qui fournissent l'aide; invite les États membres à définir et à traiter les problèmes aux ...[+++]


55. Welcomes the Commission’s view that statutory and complementary social security schemes, health services and social services of general interest must play a preventive and socially cohesive role, facilitate social inclusion and safeguard fundamental rights; points out the need to ensure the development of high-quality, accessible and affordable long-term care for those in need and support for those who provide the care; calls on the Member States to identify and address the problems faced by carers, who are often forced to remain outside the labour market;

55. salue l'opinion de la Commission selon laquelle les régimes obligatoires et complémentaires de sécurité sociale, les services de santé et les services sociaux d'intérêt général doivent jouer un rôle de prévention et de cohésion sociale, faciliter l'inclusion sociale et protéger les droits fondamentaux; souligne la nécessité d'assurer le développement d'une aide à long terme de haute qualité, accessible et à un coût raisonnable pour les personnes qui sont dans le besoin ainsi qu'un soutien aux personnes qui fournissent l'aide; invite les États membres à définir et à traiter les problèmes aux ...[+++]


55. Welcomes the Commission's view that statutory and complementary social security schemes, health services and social services of general interest must play a preventive and socially cohesive role, facilitate social inclusion and safeguard fundamental rights; points to the need to ensure the development of high-quality, accessible and affordable long-term care for those in need and support for those who provide the care; calls on the Member States to identify and address the problems faced by carers, who are often forced to remain outside the labour market;

55. salue l'opinion de la Commission selon laquelle les régimes obligatoires et complémentaires de sécurité sociale, les services de santé et les services sociaux d'intérêt général doivent jouer un rôle de prévention et de cohésion sociale, faciliter l'inclusion sociale et protéger les droits fondamentaux; souligne la nécessité d'assurer le développement d'une aide à long terme de haute qualité, accessible et à un coût raisonnable pour les personnes qui sont dans le besoin ainsi qu'un soutien aux personnes qui fournissent l'aide; invite les États membres à définir et à traiter les problèmes aux ...[+++]


Employees' rights and obligations under the complementary social protection schemes are not transferred.

Les droits et obligations des travailleurs qui existent au titre des régimes complémentaires de protection socialene sontpas transférés.


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