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Apply rules to sport games
Apply sport games rules
Apply sport rules to games
Biathlon Competition Rules
Competition Rules
Competition law
Competition laws
Competition rule
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Competition statutes
EU competition rules
EU rules on competition
Implement rules to sport competitions
Interpret rules in sport games
Interpret rules of sport games
Interpret sport games rules
Rule on competition
Rules of the competition
Rules on competition

Vertaling van "competition rules greater " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
competition rules | EU competition rules | EU rules on competition | rules on competition

règles de concurrence


competition rule | rule on competition

règle de concurrence


competition laws | competition rules | competition law | competition statutes

droit de la concurrence


competition rules [ rules of the competition ]

règlement de la compétition


Working group for the implementation of competition rules

Groupe de travail Application des règles de concurrence


Biathlon Competition Rules

Règlement pour les compétitions de biathlon




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interpréter les règles d'un sport


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appliquer les règles d'un sport
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
53. Considers that, given the current financial, economic and social crisis, public and private investment is essential as part of an overall strategy for sustainable growth; supports, in this connection, the overall reform of the state aid regime, through the application of a more socially and economically based approach and through a greater flexibility of competition rules as laid down in Articles 101 and 102 TFEU; reiterates the importance of taking greater account of the quality and the ...[+++]

53. estime qu'étant donné la crise financière, économique et sociale en cours, les investissements publics et privés sont essentiels dans le cadre d'une stratégie globale au service d'une croissance durable; se déclare, à cet égard, en faveur de la réforme générale du régime des aides d'État à travers la mise en œuvre d'une approche davantage axée sur les aspects sociaux et économiques et un assouplissement des règles de concurrence établies aux articles 101 et 102 du traité FUE; rappelle l'importance de mieux tenir compte de la qualité et de l'efficacité des dépenses publiques;


3. Notes that as a result of the inadequate transposition of the third internal energy market package legislation, the energy sector has not yet generated its full benefits for internal market actors and no cross border internal energy market yet exists; urges the Commission, therefore, to use all of the means at its disposal to guarantee the transposition and implementation of the third energy package, which has been delayed, pressing Member States to comply, preventing them from creating new obstacles, and imposing sanctions whenever necessary; accordingly, calls on the Commission to give details about all of the remaining barriers to the implementation of the third energy package, along with clear figures illustrating what their impact ...[+++]

3. constate qu'en raison de la transposition inadéquate du troisième train de mesures législatives concernant le marché intérieur de l'énergie, les avantages du secteur de l'énergie ne se sont pas encore fait pleinement sentir pour les acteurs du marché intérieur et qu'il n'existe pas encore de marché intérieur de l'énergie transfrontalier; invite, dès lors, instamment la Commission à faire tout ce qui est en son pouvoir pour assurer la transposition et la mise en œuvre du troisième train de mesures, qui a été retardé, en pressant les États membres de se mettre en conformité, en les empêchant de créer de nouveaux obstacles et en infligeant des sanctions le cas échéant; appelle, par conséquent, la Commission à communiquer l'ensemble des él ...[+++]


10. Calls on the Commission to establish a new relationship between competition rules and the CAP, with the aim of providing farmers and their interbranch organizations with tools that will make it possible to improve their negotiating position; calls for changes to existing EU competition law so that greater account is taken of the harmful effects of vertical concentration on the entire food supply chain, instead of a narrow focus on the relative positions of various companies on the market ...[+++]

10. demande à la Commission d'établir une nouvelle relation entre les règles de concurrence et la PAC afin de doter les agriculteurs et leurs organisations interprofessionnelles d'instruments qui leur permettront d'améliorer leur position de négociation; demande que la législation de l'Union en matière de concurrence soit modifiée en tenant davantage compte des effets néfastes de la concentration verticale sur l'ensemble de la chaîne d'approvisionnement alimentaire, au lieu de se limiter aux positions relatives des différentes entreprises sur le marché et aux distorsions de concurrence, vues ...[+++]


16. Calls on the Commission to clarify the application of competition rules in agriculture, with the aim of providing farmers and their inter-branch organisations with tools that will make it possible to improve their negotiating position; calls for an assessment of and changes to existing EU competition law, with a view to ensuring that greater account is taken of the harmful effects of vertical concentration on the entire food supply chain, instead of there being a narrow focus on the relat ...[+++]

16. demande à la Commission de préciser l'application des règles de concurrence dans l'agriculture, en vue doter les agriculteurs et leurs organisations interprofessionnelles d'instruments qui leur permettront d'améliorer leur position de négociation; demande que la législation de l'Union en matière de concurrence soit évaluée et modifiée afin de veiller à tenir davantage compte des effets néfastes de la concentration verticale sur l'ensemble de la chaîne d'approvisionnement alimentaire, au lieu de se limiter aux positions relatives des différentes entreprises sur le marché et aux distorsions de concurrence, ...[+++]


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In essence, private enforcement of the EC Treaty competition rules in parallel to public enforcement by the Commission and the Member States’ national competition authorities (NCAs) should lead to greater enforcement of the EC Treaty competition rules by an increased number of enforcers. This in turn should contribute to the competitiveness of European industry, a central objective of the Lisbon Strategy.

Fondamentalement, l'application des règles de concurrence du traité CE par les particuliers, parallèlement à l'application par les pouvoirs publics, c'est-à-dire la Commission et les autorités nationales de la concurrence des États membres (ANC), devrait se traduire par une meilleure application des règles de concurrence du traité CE par un nombre de plus en plus grand d'acteurs du marché, ce qui devrait renforcer la compétitivité de l'industrie européenne, l'un des principaux objectifs de la stratégie de Lisbonne.


Significantly, the reform also enables Member States' courts and competition authorities to make a greater contribution to the enforcement of the European competition rules.

Fait révélateur, la réforme permet également aux juridictions et aux autorités de concurrence des États membres de prendre une part plus importante au respect des règles de concurrence communautaires.


5. Welcomes the fact that the modernisation of competition policy is slowly but surely taking shape; points out that the abolition of the notification requirement will certainly lead to a reduction in the administrative burdens on businesses; calls once again on the Commission to take account of the justified desire of businesses to be given greater legal certainty in connection with complex notifications and those involving large investments; in such cases the Commission should create the possibility of giving a universal ruling o ...[+++]

5. se félicite que la modernisation de la politique de concurrence prenne forme lentement, mais sûrement; fait remarquer que la suppression de l'obligation de notification déterminera à coup sûr une réduction des charges administratives qui pèsent sur les entreprises; invite la Commission, une fois de plus, à tenir compte du souhait légitime des entreprises de bénéficier d'une plus grande sécurité juridique dans le cas des notifications complexes et des notifications qui impliquent des investissements considérables; dans ces cas, la Commission devrait prévoir la possibilité de se prononcer globalement sur la compatibilité des accords avec les règles de concur ...[+++]


II THE COUNCIL INVITES THE COMMISSION: 1. To report to it periodically both regarding State aid, on the basis of exhaustive two-yearly surveys, and regarding enterprises' competition behaviour, so that the Council can, in good time, examine the future development and application of competition policy with respect to the competitiveness of Community industry, 2. To take these Council's considerations into account in the initiatives that the Commission will take in order to achieve greater effectiveness of Community ...[+++]

II LE CONSEIL INVITE LA COMMISSION : 1. à lui présenter périodiquement des informations relatives aux aides d'Etat, sur la base d'enquêtes bisannuelles approfondies, ainsi qu'au comportement des entreprises face à la concurrence, qui permettent au Conseil d'examiner en temps utile l'élaboration et l'application de la politique de la concurrence par rapport à la compétitivité de l'industrie communautaire ; 2. à tenir compte des considérations du Conseil dans le cadre des initiatives qu'elle entreprendra pour rendre plus efficaces les règles communautaires en matière d'aides d'Etat et pour accroître ses efforts en faveur de la ...[+++]


COUNCIL RESOLUTION DESIGNED TO IMPLEMENT THE OUTLINES OF AN INDUSTRIAL POLICY IN THE PHARMACEUTICAL SECTOR IN THE EUROPEAN UNION THE COUNCIL Having regard to the Commission communication of 14 September 1994 entitled "An industrial competitiveness policy for the European Union"; Recalling its Resolution of 21 November 1994 on strengthening the competitiveness of Community industry [10] , and its conclusions of 7 April 1995 on an industrial competitiveness policy; Having regard to the communication of 2 March 1994 from the Commission to the Council and the European Parliament on the outlines of an industrial policy for the pharmaceutical sector in the European Union; Whereas the European Union has an important ...[+++]

RESOLUTION DU CONSEIL VISANT A METTRE EN OEUVRE DES ORIENTATIONS DE POLITIQUE INDUSTRIELLE DANS LE SECTEUR PHARMACEUTIQUE DE L'UNION EUROPEENNE LE CONSEIL eu égard à la communication de la Commission du 14 septembre 1994, intitulée "Une politique de compétitivité industrielle pour l'Union européenne ; rappelant sa résolution du 21 novembre 1994 sur le renforcement de la compétitivité de l'industrie communautaire[10] et ses conclusions du 7 avril 1995 sur une politique de la compétitivité industrielle ; vu la communication de la Commission au Conseil et au Parlement Européen du 2 mars 1994 sur les orientations de politique industrielle ...[+++]


- 2 - The increasing economic importance of non-patented technical information, commonly termed "know-how", and the large number of agreements currently being concluded by industry solely for the exploitation of such information (so-called "straight" or "pure" know-how licensing agreements) make it necessary to provide greater legal certainty with regard to the status of such agreements under the competition rules.

- 2 - L'importance économique croissante de l'information technique non protégée par des brevets, appelée communément "savoir-faire", et le grand nombre d'accords actuellement conclus par l'industrie uniquement en vue de l'exploitation de cette information (accords dits de licence de savoir-faire "purs") rendent nécessaire une plus grande sécurité juridique en ce qui concerne le statut de ces accords au regard des règles de concurrence.




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Date index: 2022-09-21
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