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Competency
Competent professional body
Professional ability
Professional body
Professional competence
Professional competency
Professional incompetence
Professional organization
Professional qualification
Professional qualifications
Required job qualifications
Trade organization

Traduction de «competent professional organizations » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
professional competence | professional competency | competency

compétence professionnelle | compétence


professional qualifications [ professional ability | professional competence | professional incompetence | required job qualifications ]

qualification professionnelle [ capacité professionnelle | compétence professionnelle | incompétence professionnelle | qualification requise pour l'emploi ]


professional competence | professional qualification

qualification professionnelle


Association of Professional Organizations of the Sugar Trade for EU Countries [ Association of Professional Organizations of the Sugar Trade for EEC Countries ]

Association des organisations professionnelles du commerce des sucres pour les pays de l'UE [ ASSUC | Association des organisations professionnelles du commerce des sucres pour les pays de la CEE ]


competent professional body

organisme compétent [ organisme professionnel compétent ]


Association of Delegates of the Professional Organizations of Producers and Pickers of Medicinal and Aromatic Plants in the European Economic Community

Association des délégués des organisations professionnelles des producteurs et ramasseurs de plantes médicinales et aromatiques de la Communauté économique européenne


International Union of Professional Gynaecologists and Obstetricians [ International Liaison Committee of Professional Organizations of Gynaecologists and Obstetricians ]

Union professionnelle internationale des gynécologues et obstétriciens [ UPIGO | Comité international de liaison des organismes professionnels de gynécologues et obstétriciens ]


professional body | professional organization

organisation professionnelle | organisme professionnel


professional organization | trade organization

organisation professionnelle


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Asks the Commission to continue the debate on ‘New Skills for New Jobs’; points out that, by 2020, 16 million more jobs will need high qualifications and four million more jobs will need medium qualifications, while 12 million fewer jobs will require low qualifications; points out that by 2015 a large majority of jobs, across all sectors, will require ICT skills; calls for this debate to involve all interested parties, including teachers, students, competent professional organizations, relevant NGOs and trade unions, civil society stakeholders, particularly parents' and students' associations, and representatives of business;

3. demande à la Commission de continuer à débattre sur «les compétences nouvelles pour des emplois nouveaux»; indique que d'ici 2020, 16 millions d'emplois de plus vont exiger des qualifications de haut niveau et quatre millions d'emplois supplémentaires vont exiger des qualifications moyennes, tandis que 12 millions d'emplois de moins vont exiger des qualifications limitées; souligne que d'ici 2012, une grande majorité d'emplois, tous secteurs confondus, nécessiteront des compétences en matière de TIC; recommande que ce débat fasse intervenir toutes les parties intéressées: les enseignants et les étudiants, les organisations professionnelles compétentes, les ONG ...[+++]


3. Asks the Commission to continue the debate on ‘New Skills for New Jobs’; points out that, by 2020, 16 million more jobs will need high qualifications and four million more jobs will need medium qualifications, while 12 million fewer jobs will require low qualifications; points out that by 2015 a large majority of jobs, across all sectors, will require ICT skills; calls for this debate to involve all interested parties, including teachers, students, competent professional organizations, relevant NGOs and trade unions, civil society stakeholders, particularly parents’ and students’ associations, and representatives of business;

3. demande à la Commission de continuer à débattre sur "les compétences nouvelles pour des emplois nouveaux"; indique que d'ici 2020, 16 millions d'emplois de plus vont exiger des qualifications de haut niveau et quatre millions d'emplois supplémentaires vont exiger des qualifications moyennes, tandis que 12 millions d'emplois de moins vont exiger des qualifications limitées; souligne que d'ici 2012, une grande majorité d'emplois, tous secteurs confondus, nécessiteront des compétences en matière de TIC; recommande que ce débat fasse intervenir toutes les parties intéressées: les enseignants et les étudiants, les organisations professionnelles compétentes, les ONG ...[+++]


3. Asks the Commission to continue the debate on ‘New Skills for New Jobs’; points out that, by 2020, 16 million more jobs will need high qualifications and four million more jobs will need medium qualifications, while 12 million fewer jobs will require low qualifications; points out that by 2015 a large majority of jobs, across all sectors, will require ICT skills; calls for this debate to involve all interested parties, including teachers, students, competent professional organizations, relevant NGOs and trade unions, civil society stakeholders, particularly parents' and students' associations, and representatives of business;

3. demande à la Commission de continuer à débattre sur «les compétences nouvelles pour des emplois nouveaux»; indique que d'ici 2020, 16 millions d'emplois de plus vont exiger des qualifications de haut niveau et quatre millions d'emplois supplémentaires vont exiger des qualifications moyennes, tandis que 12 millions d'emplois de moins vont exiger des qualifications limitées; souligne que d'ici 2012, une grande majorité d'emplois, tous secteurs confondus, nécessiteront des compétences en matière de TIC; recommande que ce débat fasse intervenir toutes les parties intéressées: les enseignants et les étudiants, les organisations professionnelles compétentes, les ONG ...[+++]


We're a values-based organization. Integrity, respect, competence, professionalism, fairness are the values we try to live and work by.

Notre organisation essaie de respecter et de promouvoir les valeurs que sont l'intégrité, le respect, la compétence, le professionnalisme et l'équité.


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An organization chart setting out the qualifications (e.g. diplomas, professional experience) and responsibilities of the supervisory staff must be drawn up and made available to the competent authorities responsible for inspection.

Un organigramme précisant les qualifications (par exemple les diplômes, l'expérience professionnelle) et les responsabilités du personnel d'encadrement doit être établi et mis à la disposition des autorités compétentes chargées de l'inspection.


This recommendation was made by a parliamentary committee consisting of elected, accountable people in accord with testimony given by scientific experts, competent professionals, and concerned citizens in non-government organizations.

Cette recommandation a été faite par un comité parlementaire comprenant des représentants élus, en tenant compte des témoignages présentés par des scientifiques, des professionnels compétents, des citoyens inquiets et des organisations non gouvernementales.


It therefore asks the Commission to ensure that the report on the outcome of the debate is given wide distribution and to encourage further reflection on the subject; EMPHASIZES that the dialogue between the competent authorities in the two areas of recognition must be integrated with the normal activities of existing national structures; INVITES the Member States and the Commission to encourage improved coordination between the national structures concerned with disseminating information in the two areas of recognition, such as the NARIC, the Euro-Info-Centres etc., and to reinforce databases such as ORTELIUS, so as to promote greater ...[+++]

A cet effet, il demande à la Commission d'assurer une large distribution du rapport sur les résultats du débat et d'encourager davantage la réflexion à ce sujet ; SOULIGNE que le dialogue entre les autorités compétentes dans les deux domaines de la reconnaissance doit être intégré dans les activités courantes des structures nationales existantes ; INVITE les Etats membres et la Commission à encourager une meilleure coordination des structures nationales responsables de la distribution des informations sur les deux domaines de la reconnaissance, telles que les NARIC, les Euro-Info-Centres etc., et à renforcer les banques de données, tel ...[+++]


2. The Commission's proposal seeks to introduce attestations of professional competence issued by an approved organization (last recital and Article 7(3)), pursuant to the proposed directive.

2. La proposition de la Commission va dans le sens de l'introduction d'une attestation de la compétence professionnelle délivrée par un organisme agréé (dernier considérant et l'article 7, par. 3), en conformité avec la directive proposée.


About 120 experts, representatives of the mass media, socio- professional organizations and competent authorities will participate in this meeting organized by the Directorate-General for Environment, Nuclear Safety and Civil Protection of the Commission of the European Communities.

Quelque 120 experts, des représentants des médias, des organisations socio-professionnelles et des autorités compétentes prendront part à cette réunion organisée par la Direction Générale de l'Environnement, de la Sécurité nucléaire et de la Protection civile de la Commission des Communautés Européennes.


Professional and competent terrorist organizations take much of their modus operandi from the methods of state intelligence and security services: they operate in secret, they're compartmentalized, they use the need-to-know principle.

Les organisations terroristes professionnelles et compétentes utilisent des méthodes semblables à celles des services de renseignements et de sécurité des États, c'est-à-dire qu'elles opèrent dans le secret, qu'elles sont cloisonnées et qu'elles souscrivent au principe du besoin de savoir.




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Date index: 2022-05-02
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