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Action against monopolies
Action against restrictive practices
Be compelled to testify
Compel appearance
Compel attendance
Compel its issue
Compel its reissue
Compellable to testify
Compelled multifrequency signaling
Compelled multifrequency signalling
Compeller
Compeller bar
Continuous compelled signaling
Continuous compelled signalling
Control of restrictive practices
EU restrictive measure
EU sanction or restrictive measure
Obstacle to trade
Restriction on trade
Restrictive measure of the European Union
Sanction or restrictive measure of the European Union
Selector bar
Trade barrier
Trade restriction
Tree selector

Traduction de «compelled to restrict » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
compelled multifrequency signaling | compelled multifrequency signalling

signalisation multifréquence asservie


compeller | compeller bar | selector bar | tree selector

guide de coupe


continuous compelled signaling | continuous compelled signalling

signalisation à asservissement continu


compellable to testify [ be compelled to testify ]

contraint à témoigner


compel its issue [ compel its reissue ]

imposer l'émission [ imposer la réémission ]


compel attendance [ compel appearance ]

assigner à comparaître [ convoquer à la barre | ordonner la comparution de ]


control of restrictive practices [ action against monopolies | action against restrictive practices ]

réglementation des ententes [ action contre les monopoles | lutte contre les ententes ]


trade restriction [ obstacle to trade | restriction on trade | trade barrier ]

restriction aux échanges [ barrière commerciale | entrave aux échanges | obstacle aux échanges ]


EU restrictive measure [ EU sanction or restrictive measure | restrictive measure of the European Union | sanction or restrictive measure of the European Union ]

mesure restrictive de l'UE [ mesure restrictive de l'Union européenne | mesure restrictive ou sanction de l'UE | mesure restrictive ou sanction de l'Union européenne ]


furnish advice to clients in terms of export restrictions | providing advice to clients in terms of export restrictions | provide advice to a client in terms of export restrictions | provide advice to clients in terms of export restrictions

conseiller des clients en matière de restrictions à l'exportation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Finally, by stating that Member States must provide "compelling reasons" to justify their opt-out while respecting the Internal Market and WTO trade rules, the proposal fails to ensure the necessary legal certainty and adequate tools for Member States that wish to lawfully restrict or prohibit the use of GM food and feed on their territory.

Enfin, en indiquant que les États membres doivent invoquer des "motifs impérieux" pour justifier leur décision de retrait, tout en respectant le marché intérieur et les règles commerciales de l'OMC, la proposition ne permet pas de garantir la sécurité juridique nécessaire et les outils adéquats pour les États membres désireux de restreindre ou d'interdire en toute légalité l'utilisation de denrées alimentaires et d'aliments pour animaux génétiquement modifiés sur leur territoire.


3. Where no demand was made pursuant to paragraph 1 of this Article, or where the notifier/applicant has confirmed the geographical scope of its initial notification/application, a Member State may adopt measures restricting or prohibiting the cultivation in all or part of its territory of a GMO, or of a group of GMOs defined by crop or trait, once authorised in accordance with Part C of this Directive or with Regulation (EC) No 1829/2003, provided that such measures are in conformity with Union law, reasoned, proportional and non-discriminatory and, in addition, are based on compelling ...[+++]

3. Lorsque aucune requête n'a été soumise conformément au paragraphe 1 du présent article, ou lorsque le notifiant/demandeur a confirmé la portée géographique de sa notification/demande initiale, l'État membre peut adopter des mesures restreignant ou interdisant, sur tout ou partie de son territoire, la culture d'un OGM ou d'un groupe d'OGM définis par culture ou caractère autorisés conformément à la partie C de la présente directive ou au règlement (CE) no 1829/2003, à condition que ces mesures soient conformes au droit de l'Union, qu'elles soient motivées, proportionnées et ...[+++]


In its case law on direct taxation, the CJEC has also ruled that the need to prevent tax evasion or abuse can constitute a compelling reason, of general interest, for justifying a restriction of fundamental liberties.

Dans sa jurisprudence concernant la fiscalité directe, la CJCE a en outre statué que la nécessité de prévenir l'évasion fiscale ou les abus peut constituer une raison impérieuse d'intérêt général de nature à justifier une restriction des libertés fondamentales.


A free market which compels the Member States to eliminate restrictions on cross-border provision of services while at the same time increasing transparency and information for consumers would give consumers wider choice and better services at lower prices.

Un marché libre obligeant les États membres à supprimer les obstacles à la circulation transfrontalière des services, tout en renforçant la transparence et l'information pour les consommateurs, offrirait un plus grand choix et de meilleurs services, à des prix plus bas, aux consommateurs.


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11. Welcomes the Commission's initiative in the field of open platforms in digital television and 3G, and calls on the Commission to follow up the open platforms initiative without delay and prepare specific measures to encourage the use of open platforms so as to ensure that consumers are not compelled to restrict themselves to the services offered by a single service-provider and that consumers" freedom of choice in the field of broadband services and applications is safeguarded, which is necessary for the full development of broadband and new generation mobile communications;

11. se félicite de l'initiative de la Commission dans le domaine des plates-formes ouvertes en télévision numérique et communications mobiles de troisième génération et demande à la Commission de donner rapidement suite à l'initiative relative aux plates-formes ouvertes et de présenter des mesures concrètes de nature à stimuler l'utilisation de plates-formes ouvertes, de sorte que les consommateurs ne soient pas forcés de se limiter à l'offre d'un seul prestataire de services et que soit garantie leur liberté de choix concernant les applications et les services large bande, condition indispensable au plein développement de la large bande et de la nouvelle génératio ...[+++]


11. Welcomes the Commission’s initiative in the field of open platforms in digital television and 3G, and calls on the Commission to follow up the open platforms initiative without delay and prepare specific measures to encourage the use of open platforms so as to ensure that consumers are not compelled to restrict themselves to the services offered by a single service-provider and that consumers’ freedom of choice in the field of broadband services and applications is safeguarded, which is necessary for the full development of broadband and new generation mobile communications;

11. se félicite de l'initiative de la Commission dans le domaine des plates‑formes ouvertes en télévision numérique et communications mobiles de troisième génération et demande à la Commission de donner rapidement suite à l'initiative relative aux plates‑formes ouvertes et de présenter des mesures concrètes de nature à stimuler l'utilisation de plates‑formes ouvertes, de sorte que les consommateurs ne soient pas forcés de se limiter à l'offre d'un seul prestataire de services et que soit garantie leur liberté de choix concernant les applications et les services large bande, condition indispensable au plein développement de la large bande et de la nouvelle génératio ...[+++]


These are just some of the reasons why legislators in the Member States of the European Union have felt compelled to restrict tobacco product advertising rights, in order to protect public interests in general and the health of European citizens and young people in particular.

Ce ne sont là que quelques-unes des raisons qui ont poussé les législateurs des États membres de l’Union européenne à restreindre les droits de publicité des produits liés au tabac afin de protéger les intérêts du public en général et la santé des citoyens européens et des jeunes en particulier.


Member States that already take a more liberal approach will not be compelled to introduce more restrictive measures, and those with tighter restrictions on convoys of heavy goods vehicles will not be forced to liberalise them.

Les États membres qui ont déjà une réglementation plus libérale ne seront pas obligés d’introduire des mesures plus restrictives, et les États membres qui ont d’importantes restrictions dans le domaine du transport routier ne seront pas obligés de les libéraliser.


3. Where no demand was made pursuant to paragraph 1 of this Article, or where the notifier/applicant has confirmed the geographical scope of its initial notification/application, a Member State may adopt measures restricting or prohibiting the cultivation in all or part of its territory of a GMO, or of a group of GMOs defined by crop or trait, once authorised in accordance with Part C of this Directive or with Regulation (EC) No 1829/2003, provided that such measures are in conformity with Union law, reasoned, proportional and non-discriminatory and, in addition, are based on compelling ...[+++]

3. Lorsque aucune requête n'a été soumise conformément au paragraphe 1 du présent article, ou lorsque le notifiant/demandeur a confirmé la portée géographique de sa notification/demande initiale, l'État membre peut adopter des mesures restreignant ou interdisant, sur tout ou partie de son territoire, la culture d'un OGM ou d'un groupe d'OGM définis par culture ou caractère autorisés conformément à la partie C de la présente directive ou au règlement (CE) no 1829/2003, à condition que ces mesures soient conformes au droit de l'Union, qu'elles soient motivées, proportionnées et ...[+++]


( 8 ) WHEREAS THIS REGULATION MUST DEFINE THE OBLIGATIONS RESTRICTING COMPETITION WHICH MAY BE INCLUDED IN EXCLUSIVE DISTRIBUTION AGREEMENTS ; WHEREAS THE OTHER RESTRICTIONS ON COMPETITION ALLOWED UNDER THIS REGULATION IN ADDITION TO THE EXCLUSIVE SUPPLY OBLIGATION PRODUCE A CLEAR DIVISION OF FUNCTIONS BETWEEN THE PARTIES AND COMPEL THE EXCLUSIVE DISTRIBUTOR TO CONCENTRATE HIS SALES EFFORTS ON THE CONTRACT GOODS AND THE CONTRACT TERRITORY ; WHEREAS THEY ARE , WHERE THEY ARE AGREED ONLY FOR THE DURATION OF THE AGREEMENT , GENERALLY NECESSARY IN ORDER TO ATTAIN THE IMPROVEMENT IN THE DISTRIBUTION OF GOODS SOUGHT THROUGH EXCLUSIVE DISTRIBUTION ; WHEREAS IT MAY BE LEFT TO THE CONTRACTING PARTIES TO DECIDE WHICH OF THESE OBLIGATIONS THEY INCL ...[+++]

(8) considérant que le présent règlement doit déterminer les restrictions à la concurrence qui peuvent figurer dans un accord de distribution exclusive ; que les restrictions de concurrence qui, outre l'engagement de livraison exclusive, sont ainsi admises conduisent à une répartition claire des tâches entre les parties et obligent le concessionnaire exclusif à concentrer ses activités commerciales sur les produits visés au contrat et sur le territoire concédé ; que ces restrictions, dans la mesure où elles sont convenues uniquement pour la durée de l'accord, sont en règle générale nécessaires pour obtenir les améliorations de la distribution recherchées par l'octroi d'une concession exclusive de vente ; que l'on peut laisser aux parties ...[+++]


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