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CVQ
Comparability of qualifications
Comparability of vocational qualifications
Comparability of vocational training qualifications
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Recognition of vocational training qualifications
The comparability of vocational qualifications

Traduction de «compare qualifications across » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
recognition of vocational training qualifications [ comparability of qualifications | comparability of vocational training qualifications ]

reconnaissance des qualifications professionnelles [ correspondance des qualifications ]


compare provider shipping rates | use shipping rate information to prepare bids for clients | compare shipping rates across providers | have access to shipping rates

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Provincial Games Programs A Comparative Summary of the Provincial Games Across Canada

Le programme des jeux provinciaux - État comparatif des jeux provinciaux au Canada


the comparability of vocational qualifications

la correspondance des qualifications de formation professionnelle


comparability of vocational qualifications | CVQ [Abbr.]

correspondance des qualifications professionnelles


comparability of vocational training qualifications

correspondance des qualifications de formation professionnelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The upcoming review of the European Qualifications Framework (EQF)will make it easier to compare qualifications across countries and help learners, workers and employers to better understand what a job applicant knows and is capable of doing. The revised EQF will also facilitate the comparison and understanding of qualifications of third country nationals.

La future révision du cadre européen des certifications (CEC) permettra de comparer plus facilement les certifications délivrées dans les différents États membres et d’aider les apprenants, les travailleurs et les employeurs à mieux comprendre ce qu’un demandeur d’emploi sait et ce qu’il est capable de faire. Le CEC révisé facilitera aussi la comparaison et la compréhension des certifications des ressortissants de pays tiers.


Further work should promote the validation of non-formal and informal learning, as well as facilitate the transparency and the comparability of qualifications across Europe.

Il convient de poursuivre dans cette voie, de favoriser la validation de l'apprentissage non formel et informel et de faciliter la transparence et la comparabilité des certifications dans toute l'Europe.


In addition, among some non-EU nationals, limited abilities in the host countries' language(s) may hinder their labour market integration; the Skills Profile Tool will help to identify these gaps.The tool complements other tools for skills transparency such as Europass and the European Qualifications Framework, which have both been revised under the New Skills Agenda to allows employers, education and training providers and relevant authorities to compare national qualifications across the EU an ...[+++]

En outre, pour certains ressortissants de pays tiers, la maîtrise insuffisante de la ou des langues du pays d'accueil peut entraver leur intégration sur le marché du travail; l'outil de profilage des compétences permettra d'identifier plus facilement ces lacunes. Il complète d'autres instruments contribuant à la transparence des compétences tels qu'Europass et le cadre européen des certifications, qui ont tous deux été révisés dans le cadre de la nouvelle stratégie en matière de compétences pour permettre aux employeurs, aux prestataires d'enseignement et de formation ainsi qu'aux autorités compétentes de ...[+++]


This framework helps Member States, education institutions, employers and individuals compare qualifications across the Union's diverse education and training systems.

Ce cadre aide les États membres, les établissements d'enseignement, les employeurs et les particuliers à comparer les qualifications entre les différents systèmes d'enseignement et de formation de l'Union.


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This framework helps Member States, education institutions, employers and individuals compare qualifications across the Union's diverse education and training systems.

Ce cadre aide les États membres, les établissements d'enseignement, les employeurs et les particuliers à comparer les qualifications entre les différents systèmes d'enseignement et de formation de l'Union.


Since it was established in 2005, more than 60 million Europass CVs have been created and hundreds of thousands of learners across the EU receive Diploma and Certificate Supplements every year which help to make their qualifications more readable and easily comparable abroad; backed-up with advice and support services on the ground in Member States.

Depuis la mise en place de ce cadre en 2005, plus de 60 millions d’Europass-CV ont été créés et des centaines de milliers d’apprenants de toute l’Union ont reçu le «supplément au diplôme» ou le «supplément au certificat» chaque année (ces documents contribuent à rendre leurs certifications plus lisibles et facilement comparables à l’étranger); l’Europass s’appuie sur des services de terrain prodiguant des conseils et une aide dans les États membres.


It creates a common scheme, known as the European Qualifications Framework (EQF), to help EU countries and their educational institutions, employers and individuals compare qualifications across the EU’s education and training systems.

Elle crée un cadre de référence commun, le Cadre européen des certifications (CEC), afin d’aider les pays de l’UE et leurs établissements d’enseignement, les employeurs et les particuliers à comparer les certifications entre les différents systèmes éducatifs et de formation dans l’UE.


The EQF will provide a common language to describe qualifications which will help Member States, employers and individuals compare qualifications across the EU’s diverse education and training systems.

Le CEC créera des références communes qui aideront les États membres, les entreprises et les citoyens à comparer les certifications délivrées par les différents systèmes européens d’éducation et de formation.


That strategy is also helpful to employers and individuals in comparing qualifications across the Union and across diverse education and training systems.

Cette stratégie est également utile pour les employeurs et les travailleurs afin de comparer les qualifications à l’échelle de l’Union et entre les différents systèmes d’éducation et de formation.


Q. whereas the number of jobs demanding high-level technical and scientific qualifications is expected to rise, and around half of all jobs in 2020 will be for workers with medium-level qualifications, while 35% of jobs will require high-level qualifications, as compared to 29 % today, and whereas additional qualifications for a sustainable economy will be required across all occupations and in all skill segments,

Q. considérant que le nombre d'emplois exigeant des qualifications techniques et scientifiques de haut niveau devrait augmenter, et près de la moitié de l'ensemble des emplois, en 2020, seront pour des travailleurs ayant des qualifications moyennes, tandis que 35 % des emplois requerront des qualifications de haut niveau, contre 29 % aujourd'hui; et considérant que des qualifications supplémentaires pour une économie durable seront nécessaires pour tout type de professions et dans toutes les catégories de compétences;


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