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Disposable income
Disposable personal income
Household's income
Income of the household
Income tax
Individual income tax
Individual tax
PIT
Personal disposable income
Personal income
Personal income tax
Personal income tax quarterly installment payment
Personal income tax quarterly instalment payment
Personal income tax system
Personal income tax system its reform
Personal tax
Private disposable income

Traduction de «compare personal income » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
disposable income [ personal disposable income | disposable personal income | private disposable income ]

revenu disponible [ RD | revenu personnel disponible | revenu disponible des particuliers ]


household's income | income of the household | personal income

revenu de ménage | revenu familial




individual income tax | personal income tax

impôt sur le revenu des particuliers | impôt sur le revenu personnel


individual income tax | personal income tax | PIT [Abbr.]

impôt sur le revenu des personnes physiques


personal income tax | individual income tax | personal tax | individual tax

impôt sur le revenu des particuliers | impôt des particuliers | impôt des personnes physiques | IPP | impôt sur le revenu des personnes physiques | IRPP | impôt sur le revenu | IR


Personal income tax system: its reform [ Personal income tax system ]

La réforme de l'impôt sur le revenu des particuliers


personal income tax quarterly instalment payment [ personal income tax quarterly installment payment ]

acompte provisionnel versé chaque trimestre par les particuliers


personal income tax | income tax

impôt sur le revenu | impôt des particuliers | impôt des personnes physiques | IR | IPP


personal income

revenu des ménages | revenu des particuliers
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
When we compare personal income tax reductions, which essentially would affect some 14 million Canadians and would also impact self-employed individuals and retirees, versus a reduction in unemployment insurance premiums, which would be a 5¢ reduction and be worth $350 million, which of the two would you choose in a world of trade-offs?

Entre réduire l'impôt sur le revenu des particuliers, qui concernerait quelque 14 millions de Canadiens et toucherait également les travailleurs indépendants et les retraités, et une réduction des cotisations d'assurance-chômage, une réduction de 5c. pour une valeur de 350 millions de dollars, que choisiriez-vous?


Young Canadians are pulling up their stakes and moving from this place to Ireland because they do not have the kind of opportunity they need here; because relative to our G-7 partners the personal income tax burden of Canadians is a whopping 56% higher; because the Canadian property tax burden is the highest in the entire OECD; because the corporate income tax burden is 9% higher in Canada than the average in our G-7 partners; because the average Canadian family paid a total bill of $21,242 or 46% of their income last year compared ...[+++]

Des jeunes Canadiens déménagent en Irlande parce qu'ils ne trouvent pas ici le genre de possibilités d'emploi dont ils ont besoin; parce que le fardeau fiscal des particuliers au Canada est plus lourd de 56 p. 100 par rapport à ce qu'il est dans les autres pays du G7; parce que le fardeau de la taxe foncière au Canada est le plus lourd par rapport à tous les autres pays de l'OCDE; parce que le fardeau de l'impôt sur le revenu des sociétés au Canada est plus lourd de 9 p. 100 par rapport à la moyenne chez les autres pays du G7; parce que la famille canadienne moyenne a payé l'an dernier, pour l'alimentation, le logement et les vêtements, une note totale de ...[+++]


5. Calls on the Commission to take account of Council Recommendation 92/441/EEC, which recognises ‘the basic right of a person to sufficient resources and social assistance to live in a manner compatible with human dignity’, an essential issue for women, who are more at risk of poverty than men; points out that it is important to establish a common method for calculating a subsistence threshold in cost-of-living terms (a ‘shopping basket’ of goods and services), so as to be able to draw on comparative measurements of poverty levels a ...[+++]

5. demande à la Commission de tenir compte de la recommandation 92/441/CEE qui reconnaît "le droit fondamental de la personne à des ressources et prestations suffisantes pour vivre conformément à la dignité humaine", question essentielle pour les femmes, qui sont exposées à un risque plus élevé de pauvreté que les hommes; rappelle l'importance d'élaborer une méthode commune de calcul du minimum vital et du coût de la vie ("panier de biens et de services") afin de disposer de mesures comparables du niveau de pauvreté et de définir des ...[+++]


Question No. 175 Mr. Peter Julian: With regard to public subsidies to federal political parties and political contributions: (a) what was the total value given for calendar year 2010 as a part of the so-called “per vote subsidy” (also sometimes referred to as the " government allowance" ) to the (i) Conservative Party of Canada, (ii) New Democratic Party of Canada, (iii) Liberal Party of Canada, (iv) Green Party of Canada, (v) Bloc Québécois; (b) what was the total value given following the 2008 general election under the electoral expense reimbursement (also sometimes referred to as " government rebates" , " government transfers" , or " election rebates" ) including both the total national expense reimbursements received and the total rid ...[+++]

Question n 175 M. Peter Julian: En ce qui concerne les subventions publiques aux partis politiques fédéraux et les contributions politiques: a) quelle est la valeur totale du financement accordé pour l’année civile 2010, au titre de la soi-disant « subvention par vote » (aussi parfois appelée « allocation de l’État ») au (i) Parti conservateur du Canada, (ii) Nouveau Parti démocratique, (iii) Parti libéral du Canada, (iv) Parti Vert du Canada, (v) Bloc Québécois; b) quelle est la valeur totale du financement accordé à la suite de l’élection générale de 2008 au titre du remboursement des dépenses électorales (aussi parfois appelé « remboursements de l’État », « transferts de l’État » ou « remboursements électoraux »), y ...[+++]


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7. Calls on the Commission to take account of Recommendation 92/441/EEC and its recognition of ‘the basic right of a person to sufficient resources and social assistance to live in a manner compatible with human dignity’, recalling that this is a vital issue for women, and also stressing that the key objective of income support schemes should be to bring people out of poverty and enable them to live in dignity, this including invalidity and retirement pensions which ensure such dignity; given this objective, recommends that the Commi ...[+++]

7. invite la Commission à tenir compte de la recommandation 92/441/CEE, qui reconnaît "le droit fondamental de la personne à des ressources et prestations suffisantes pour vivre conformément à la dignité humaine", une question essentielle pour les femmes, et insiste sur le fait que l’objectif central des régimes de soutien aux revenus doit être de sortir les personnes de la pauvreté, en leur permettant de vivre dans la dignité, ce qui comprend le droit à des pensions d’invalidité et de retrait ...[+++]


It will therefore only be possible for the new Member States to harmonise the tax burden once a comparable level of personal income has been attained.

Il ne sera dès lors possible aux nouveaux États membres d’harmoniser la charge fiscale qu’une fois atteint un niveau de revenu personnel comparable.


A. whereas the recommendation of the Group of Eminent Persons on the Statute for Members puts forward implicitly the principle of equality and explicitly the principles of transparency, comparability and no hidden income as fundamental principles on which the Statute for Members must be based,

A. considérant que la recommandation du Groupe des hautes personnalités sur le statut des députés fait référence implicitement au principe d'égalité et explicitement aux principes de transparence, de comparabilité et d'absence de revenus occultes comme étant des principes fondamentaux sur lesquels le statut des députés doit se fonder,


26. Calls on the Member States, when drawing up their action plans on employment for the year 2001, to provide data regarding the level of employment of people with disabilities, to promote their access to training, and not to discourage their access to employment, in particular by ensuring that those who wish to work earn an income at least equal to the level of benefits received by people who are not in employment and by guaranteeing no discrimination as regards level of income compared to that earned by other employed persons ...[+++]

26. invite les États membres, en rédigeant leur plan d'action sur l'emploi 2001, à fournir des données sur le niveau d'emploi des personnes handicapées, à encourager leur accès à la formation, à ne pas décourager leur accès à l'emploi, notamment en assurant à celles qui veulent travailler un revenu au moins égal au niveau de prestations des personnes inactives et en veillant à éviter toute discrimination pour ce qui est du niveau de leurs revenus par rapport à ceux d'autres personnes en activité; demande aux États membres de soutenir des mesures d'action ...[+++]


So say I compare personal income taxes with a reduction in the employment insurance, for instance.

Je compare donc les impôts personnels à une réduction de l'assurance-emploi, par exemple.


The personal income taxes extracted from Canadians by their governments amount to 13.9% of GDP compared to the next highest nation which happens to be the United States at 10.7%. This is the biggest single reason why Canadians' standard of living measured in terms of real personal after tax income was $833 lower per person in 1999 than in 1989, while the real personal after tax income in the U.S. increased by $2,200 U.S. over the same period.

L'impôt prélevé sur le revenu des particuliers canadiens par les gouvernements en place équivaut à 13,9 p. 100 du PIB, alors que, pour le pays qui suit le Canada sur cette liste, à savoir les États-Unis, ce pourcentage n'est que de 10,7 p. 100. Voilà essentiellement pourquoi le niveau de vie des Canadiens, mesuré en fonction du revenu disponible des particuliers, a accusé un recul de 833 $ en 1999, par rapport à 1989, alors que le revenu disponible des particuliers aux États-Unis a affiché une progression de 2 200 $ É.-U. pour la même période.




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'compare personal income' ->

Date index: 2022-09-14
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