Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BEREC
CBSM
Communications market
Community market
Community marketing
Community marketing authorisation
Community-based social marketing
EEC market regulation
EECMA
ETMA
EU market
European Economic Community market regulation
European Electronic Communications Market Authority
European Telecom Market Authority
European Telecommunications Market Authority
European Union market
GERT
Group of European Regulators in Telecoms
Market communism
Market regulation
Market-socialism
Marketing authorisation
Marketing communication
Marketing communications
Union marketing authorisation

Vertaling van "community market have " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
marketing communication | marketing communications

communication commerciale | politique de communication commerciale


Communications, Marketing and External Relations Branch

Direction des communications, du marketing et des relations extérieures


market communism [ market-socialism ]

communisme de marché




Body of European Regulators for Electronic Communications | European Electronic Communications Market Authority | European Telecom Market Authority | European Telecommunications Market Authority | Group of European Regulators in Telecoms | BEREC [Abbr.] | EECMA [Abbr.] | ETMA [Abbr.] | GERT [Abbr.]

Autorité européenne du marché des communications électroniques | Groupe des régulateurs européens des télécommunications | Organe des régulateurs européens des communications électroniques | Organe des régulateurs européens des télécommunications | GERT [Abbr.] | ORECE [Abbr.]


EU market [ Community market | European Union market ]

marché de l'UE [ marché communautaire | marché de l'Union européenne ]


EEC market regulation | European Economic Community market regulation | market regulation

réglementations de marché CEE | règlements de marché | règlements de marché CEE


community marketing

marketing de communauté | mercatique de communauté


Community marketing authorisation | marketing authorisation | Union marketing authorisation

autorisation communautaire de mise sur le marc


community-based social marketing | CBSM

marketing social communautaire | MSC | mercatique sociale communautaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It may be true that they are local and have little presence in the Community market, but that does not mean that accounting rules will be abolished for them. They will have to confront accounting rules whenever they want to deal with a banking body or with partners, or negotiate with fiscal, economic and social institutions.

Certes, elles sont peut–être locales et peu présentes sur le marché communautaire, mais il n’en reste pas moins que la nécessité de présenter des règles comptables ne sera pas abolie pour elles et que ces règles comptables, elles auront à les affronter chaque fois qu’elles voudront traiter avec un organisme bancaire, avec des partenaires ou négocier parfois avec les institutions fiscales, économiques et sociales.


Instruments based on the Community market should not be confined to the system of exchanging emission rights. We have to consider other systems and, as author, I am very much in favour of paragraph 27, which revives the idea of introducing a 'carbon' tax to offset a reduction in fossil fuel subsidies.

Les instruments fondés sur le marché communautaire ne doivent pas se limiter au système d’échange de droits d’émission, nous devons envisager d’autres schémas et en tant qu’auteur, je suis très favorable au paragraphe 27 qui relance l’idée de l’instauration d’une taxe «carbone», en contrepartie d’une diminution des subventions aux énergies fossiles.


The distinction between economic operators who have similar roles in placing product on the market and those who are not making product available for the first time has to be clarified. The legal entity placing a product on the Community market should bear the responsibility that the product conforms to requirements. That is not the case of distributors.

Il s'agit de préciser la différence entre les opérateurs économiques qui ont un rôle analogue en mettant un produit sur le marché pour la première fois, et devraient donc porter la responsabilité d'assurer qu'il est conforme aux exigences, et les distributeurs qui distribuent des produits déjà en vente sur le marché communautaire.


Groupaction Marketing, Groupe Everest and Lafleur Communications Marketing are three Montreal firms that have thrown close to one-quarter of a million dollars at the Liberal Party since 1997.

Groupaction Marketing, Groupe Everest et Lafleur Communications Marketing sont trois firmes montréalaises qui ont versé près d'un quart de millions de dollars au Parti libéral depuis 1997.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Hon. David Tkachuk: Honourable senators, my questions concern $158 million worth of sponsorship contracts awarded to three Montreal firms known to have close ties to the Liberal Party: Groupe Everest received $56 million in contracts. Groupaction Marketing Inc. and Lafleur Communications Marketing received $102 million in sponsorship contracts.

L'honorable David Tkachuk: Honorables sénateurs, mes questions concernent des contrats de commandite totalisant 158 millions de dollars accordés à trois firmes montréalaises dont on sait qu'elles ont des liens étroits avec le Parti libéral: Groupe Everest a obtenu des contrats totalisant 56 millions de dollars, alors que Groupaction Marketing Inc. et Lafleur Communications Marketing ont obtenu des contrats de commandite totalisant ...[+++]


Food and feed products which are labelled or presented in a manner that is false, misleading or deceptive in the Community, or have been otherwise denied access to the Community market shall not be exported or re-exported from the Community, unless the competent authorities of the country of destination have expressly agreed, after having been fully informed of the reasons for which and the circumstances under which, the concerned food could not be placed on the market in the Community.

Les denrées alimentaires et les préparations alimentaires pour animaux étiquetées ou présentées d'une manière fausse, trompeuse ou mensongère dans la communauté ou qui ont été à un autre titre interdits d'accès au marché communautaire ne sont pas exportées ou réexportées de la Communauté, sauf si les autorités compétentes du pays de destination ont expressément marqué leur accord, après avoir été pleinement informées des raisons et des circonstances qui ont empêché la mise sur le marché communautaire des denrées alimentaires et des préparations alimentaires pour animaux concernées.


6. Considers that, while market failures persistently occur, there is a need to work with ex ante obligations, formulated in a Directive and implemented by the NRAs with notification to the Commission, in order to avoid abuse of dominant positions; advocates that Member States be required to develop and lay down a binding model for cooperation between NRAs and national competition authorities and audiovisual sector regulators; believes that NRAs must act in accordance with pre-defined guidelines published by the Commission and that the guidelines must contain market definitions in order to achieve common, objective criteria which minim ...[+++]

6. est d'avis que, tant que le marché sera imparfait, il sera nécessaire d'instaurer des obligations ex ante, formulées dans une directive et mises en œuvre par les ARN qui en informent la Commission, afin d'éviter l'abus de positions dominantes; considère que les États membres doivent être invités à définir et mettre en place un modèle contraignant de coopération entre les autorités nationales chargées de la réglementation, les autorités compétentes en matière de concurrence nationale et les instances chargées de réglementer le secteur audiovisuel; affirme que les ARN doivent agir conformément à des lignes directrices préétablies, publiées par la Commission; celles-ci doivent comporter des définitions de marché, à l'effet de fixer des ...[+++]


Moreover, the Commission has decided to send reasoned opinions (the second stage of the infringement procedure laid down in Article 169 of the Treaty) to five Member States for the following reasons: Germany maintains discriminatory requirements for parallel importers of medicinal products; a Belgian law obstructs the marketing of certain blood products even when they have a Community authorisation; despite payment of a Community fee Sweden charges a national fee to holders of a Community marketing authorisation for medicinal products; the United Kingdom does not take sufficient steps to preve ...[+++]

De plus la Commission a décidé d'envoyer des avis motivés (seconde étape de la procédure d'infraction prévue par l'article 169 du traité) à cinq Etats membres pour les raisons suivantes: l'Allemagne maintient des exigences disciminatoires pour l'importateur parallèle de médicaments. Une loi belge fait obstacle à la mise sur son marché de certains dérivés sanguins pourtant munis d'une autorisation communautaire. La Suède demande le paiement d'une redevance nationale aux titulaires d'une autorisation communautaire de mise sur le marché des médicaments alors qu'ils ont déjà acquitté une redevance communautaire. Le Royaume-Uni ne prend pas d ...[+++]


Up to now various national arrangements which in effect compartmentalise the market in France, Spain, Portugal, Greece, the United Kingdom and Italy have ensured an outlet for Community-produced bananas (21% of the Community market in 1990) and those originating in ACP countries which are traditional suppliers (19% of the Community market).

Jusqu'à présent, les mesures nationales de cloisonnement du marché existant en France, en Espagne, au Portugal, en Grèce, au Royaume-uni et en Italie ont permis de maintenir l'écoulement des bananes communautaires (21% du marché CEE en 1990) et celles originaires des Etats ACP fournisseurs traditionnels (19% du marché CEE).


The following provisional dumping margins were found for the period in question : Canon 28 per cent Copyer 7 per cent Fuji Xerox 16 per cent Konishiroku 39 per cent Kyocera 69 per cent Matsushita 40 per cent Minolta 29 per cent Mita 14 per cent Ricoh 42 per cent Sanyo 35 per cent Sharp 26 per cent Toshiba 15 per cent ./. - 2 - With respect to the damage caused to European industry by dumping, Community producers have lost market share since 1981 and have also seen profits decline due to the depressed prices prevailing on the Community ...[+++]

Les marges de dumping provisoires suivantes ont ete constatees pour la periode en question: - 2 - Canon 28 % Copyer 7 % Fuji Xerox 16 % Konishiroku 39 % Kyocera 69 % Matsushita 40 % Minolta 29 % Mita 14 % Ricoh 42 % Sanyo 35 % Sharp 26 % Toshiba 15 % Le prejudice cause a l'industrie europeenne par le dumping est le suivant: les producteurs de la Communaute ont perdu des parts de marche depuis 1981 et ont egalement vu leurs benefices diminuer en raison des faibles prix qui ont cours sur le marche de la Communaute et des "prix casses" pratiques par les expo ...[+++]


w