Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Alternate Transportation Fuels Subcommittee
Alternative Transportation Fuels Subcommittee
BIFA Subcommittee
Border Information Flow Architecture Subcommittee
CMO
COMSAR
COMSAR Subcommittee
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Common market organisation
Common organisation of markets
Common organization of markets
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Fatigue syndrome
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
SPT
STABEX Subcommittee
Single CMO
Single common market organisation
Subcommittee on Continuing Care
Subcommittee on Home Care
Subcommittee on Long Term Institutional Care
Subcommittee on Prevention
Subcommittee on STABEX
Subcommittee on the Stabilisation of Export Earnings

Traduction de «commons subcommittee » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Federal-Provincial-Territorial Subcommittee on Continuing care [ Subcommittee on Continuing Care | Federal/Provincial/Territorial Subcommittee on Long term Care | Subcommittee on Home Care | Subcommittee on Long Term Institutional Care | Interprovincial/Federal Group on Continuing Care ]

Sous-comité fédéral-provincial-territorial des soins continus [ Sous-comité sur les soins continus | Sous-comité fédéral/provincial/territorial sur les soins prolongés | Sous-comité sur les soins à domicile | Sous-comité sur les soins prolongés en établissement | Groupe fédéral/provincial sur les soins contenus ]


STABEX Subcommittee | Subcommittee on STABEX | Subcommittee on the Stabilisation of Export Earnings

Sous-comité de la stabilisation des recettes d'exportation | Sous-comité du STABEX


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


COMSAR Subcommittee | Subcommittee on Radiocommunications and Search and Rescue | COMSAR [Abbr.]

Sous-comité de radiocommunications, recherche et sauvetage | COMSAR [Abbr.]


Subcommittee on Prevention | Subcommittee on Prevention of Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment | SPT [Abbr.]

Sous-comité de la prévention | Sous-comité pour la prévention de la torture et autres peines ou traitements cruels, inhumains ou dégradants


Definition: Syndromes in which the predominant manifestation is some form of tic. A tic is an involuntary, rapid, recurrent, nonrhythmic motor movement (usually involving circumscribed muscle groups) or vocal production that is of sudden onset and that serves no apparent purpose. Tics tend to be experienced as irresistible but usually they can be suppressed for varying periods of time, are exacerbated by stress, and disappear during sleep. Common simple motor tics include only eye-blinking, neck-jerking, shoulder- shrugging, and facial grimacing. Common simple vocal tics include throat-clearing, barking, sniffing, and hissing. Common com ...[+++]

Définition: Syndromes, caractérisés par la présence, au premier plan, d'un tic. Un tic est un mouvement moteur ou une vocalisation involontaire, rapide, récurrent et non rythmique (impliquant habituellement des groupes musculaires déterminés), survenant brusquement et sans but apparent. Les tics sont habituellement ressentis comme étant irrépressibles, mais peuvent en général être supprimés durant une période de temps variable. Ils sont souvent exacerbés par le stress et disparaissent durant le sommeil. Les tics moteurs simples banals comportent le clignement des yeux, les mouvements brusques du cou, les haussements d'épaules et les grim ...[+++]


common organisation of markets [ CMO | common market organisation | common organization of markets | Single CMO | single common market organisation ]

organisation commune de marché [ OCM | OCM unique | organisation commune de marché unique ]


Border Information Flow Architecture Subcommittee [ BIFA Subcommittee ]

Sous-comité de l'architecture des flux d'information frontaliers


Alternative Transportation Fuels Subcommittee [ Alternate Transportation Fuels Subcommittee ]

Sous-comité sur les carburants de remplacement pour véhicules


Definition: Considerable cultural variations occur in the presentation of this disorder, and two main types occur, with substantial overlap. In one type, the main feature is a complaint of increased fatigue after mental effort, often associated with some decrease in occupational performance or coping efficiency in daily tasks. The mental fatiguability is typically described as an unpleasant intrusion of distracting associations or recollections, difficulty in concentrating, and generally inefficient thinking. In the other type, the emphasis is on feelings of bodily or physical weakness and exhaustion after only minimal effort, accompanied by a feeling of muscular aches and pains and inability to relax. In both types a variety of other unpleasant physical fe ...[+++]

Définition: Il existe des variations culturelles importantes dans les manifestations de ce trouble, qui comporte deux types essentiels, ayant de nombreux points communs. Dans le premier type, la caractéristique essentielle est une plainte concernant une fatigue accrue après des efforts mentaux, souvent associée à une certaine diminution des performances professionnelles et des capacités à faire face aux tâches quotidiennes. La fatigabilité mentale est décrite typiquement comme une distractibilité due à une intrusion désagréable d'associations et de souvenirs, une difficulté de concentration ou une pensée globalement inefficace. Dans le d ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
amends sections 37 and 38 to 38.16 of the Canada Evidence Act (CEA)3 in accordance with the Federal Court of Canada’s decision in Toronto Star Newspapers Ltd. v. Canada,4 and in accordance with some, but not all, of the recommendations for change to the CEA made in the March 2007 report of the House of Commons Standing Committee on Public Safety and National Security’s Subcommittee on the Review of the Anti-terrorism Act (House of Commons Subcommittee)5 (clauses 17 to 24);

modifie les articles 37 et 38 à 38.16 de la Loi sur la preuve au Canada (la LPC) 3 conformément à la décision Toronto Star Newspapers Ltd. c. Canada 4 de la Cour fédérale du Canada et à quelques-unes des recommandations que le Sous-comité sur la revue de la Loi antiterroriste du Comité permanent de la sécurité publique et nationale de la Chambre des communes (Sous-comité de la Chambre des communes) a formulées dans son rapport de mars 2007 au sujet de modifications à apporter à la LPC 5 (art. 17 à 24 du projet de loi);


Although the re-enacted provisions take into account one recommendation made by the House of Commons Subcommittee, as mentioned above, and would reintroduce into the Code investigative hearings in relation to terrorism offences, a legislative tool that both the subcommittee and the Special Senate Committee wanted to preserve in the Code, they do not address other recommendations made by the subcommittee.

Les nouvelles dispositions tiennent compte d’une recommandation du Sous-comité de la Chambre des communes, comme il a été mentionné précédemment, et réintroduisent dans le Code les investigations relatives aux infractions de terrorisme, un instrument législatif que le Sous-comité de la Chambre des communes et le Comité sénatorial spécial tenaient à préserver dans le Code, mais ces dispositions ne tiennent pas compte des autres recommandations du Sous-comité.


17. Underscores the important role of civil society, national parliaments and the European Parliament in both implementing and enforcing the Common Position’s agreed standards at national and EU level and in establishing a transparent, accountable control system; calls therefore for a transparent and robust control mechanism which bolsters the role of parliaments and of civil society, including through the establishment of an independent group of experts to provide advice to COARM on the application and implementation of the eight export criteria, as well as on drawing up a list of third countries requiring special caution and vigilance ...[+++]

17. souligne le rôle important de la société civile, des parlement nationaux et du Parlement européen dans l'application et le contrôle du respect, au niveau national et européen, des normes concertées de la position commune, et dans la mise en place d'un système transparent de contrôle et de justification; réclame, à cet égard, l'établissement d'un mécanisme de contrôle robuste et transparent qui renforce le rôle des parlements et de la société civile, y compris par la mise en place d'un groupe indépendant d'experts chargé de conseiller le groupe COARM sur l'application et la mise en œuvre des huit critères d'exportation, ainsi que sur ...[+++]


The House of Commons Subcommittee on the Review of the Anti-terrorism Act heard a wide variety of testimony on the provisions and released an interim report in October 2006 dealing specifically with investigative hearings and recognizance with conditions.6 The Subcommittee stated that it felt these provisions were in accord with Canadian legal tradition and that sufficient safeguards were built into the process, but that there still remained some need for clarification.

Après avoir entendu des témoignages très diversifiés, le Sous-comité sur la revue de la Loi antiterroriste de la Chambre des communes a publié en octobre 2006 un rapport provisoire qui portait expressément sur les audiences d’investigation et les engagements assortis de conditions6. Le Sous-comité a conclu que les dispositions en cause sont compatibles avec la tradition juridique canadienne et qu’elles renferment des garanties suffisantes, mais que certains points restent à clarifier.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Canadian government consults with the provinces and territories to seek their support for signature, ratification or accession. e) There has not been a change in the government's position with respect to the optional protocol. f) The House of Commons Subcommittee on International Human Rights is studying this issue. We will closely follow the work of the subcommittee and look forward to examining its recommendations. g) The government has not requested or commissioned any formal studies or evaluations of the optional protocol.

Nous suivrons de près le travail du Sous-comité et sommes impatients d'examiner ses recommandations. g) Le gouvernement n'a pas commandé d'études sur le Protocole facultatif.


80. Points out that the main purpose of the ENP is to establish a privileged relationship with the EU's eastern and southern neighbours on the basis of a mutual commitment to common values, principally in the fields of the rule of law, good governance and respect for human rights; believes that the EU dialogues could have a greater impact on reform in the ENP neighbours, taking into account the existence of a human rights subcommittee and the outcome of the dialogue within that Subcommittee; points out that, in the case of non-democ ...[+++]

80. rappelle que le but premier de la PEV est d'instituer des relations privilégiées avec les voisins orientaux et méridionaux de l'Union sur la base d'un engagement mutuel à l'égard de valeurs communes, principalement dans les domaines de l'État de droit, de la bonne gouvernance et du respect des droits de l'homme; estime que les dialogues avec l'Union pourraient avoir un impact plus important sur les réformes menées par les pays voisins relevant de la PEV, compte tenu de l'existence d'un sous-comité des droits de l'homme et des résultats du dialogue mené en son sein; souligne que dans le cas des régimes non démocratiques ou de graves ...[+++]


80. Points out that the main purpose of the ENP is to establish a privileged relationship with the EU's eastern and southern neighbours on the basis of a mutual commitment to common values, principally in the fields of the rule of law, good governance and respect for human rights; believes that the EU dialogues could have a greater impact on reform in the ENP neighbours, taking into account the existence of a human rights subcommittee and the outcome of the dialogue within that Subcommittee; points out that, in the case of non-democ ...[+++]

80. rappelle que le but premier de la PEV est d'instituer des relations privilégiées avec les voisins orientaux et méridionaux de l'Union sur la base d'un engagement mutuel à l'égard de valeurs communes, principalement dans les domaines de l'État de droit, de la bonne gouvernance et du respect des droits de l'homme; estime que les dialogues avec l'Union pourraient avoir un impact plus important sur les réformes menées par les pays voisins relevant de la PEV, compte tenu de l'existence d'un sous-comité des droits de l'homme et des résultats du dialogue mené en son sein; souligne que dans le cas des régimes non démocratiques ou de graves ...[+++]


96. Points out that the main purpose of the ENP is to establish a privileged relationship with the EU’s eastern and southern neighbours on the basis of a mutual commitment to common values, principally in the fields of the rule of law, good governance and respect for human rights; believes that the EU dialogues could have a greater impact on reform in the ENP neighbours, taking into account the existence of a Human Rights Subcommittee and the outcome of the dialogue within that Subcommittee; points out that in the case of non-democr ...[+++]

96. rappelle que le but premier de la PEV est d'instituer des relations privilégiées avec les voisins orientaux et méridionaux de l'UE sur la base d'un engagement mutuel à l'égard de valeurs communes, principalement dans les domaines de l'État de droit, de la bonne gouvernance et du respect des droits de l'Homme; estime que les dialogues avec l'UE pourraient avoir un impact plus important sur les réformes menées par les pays voisins de l'Union, compte tenu de l'existence d'un sous-comité des droits de l'Homme et des résultats du dialogue mené en son sein; souligne que dans le cas des régimes non démocratiques ou de graves violations de ...[+++]


The House of Commons subcommittee on the status of persons with disabilities, a subcommittee of the Standing Committee on Human Resource Development and the Status of Persons with Disabilities, held hearings over many months on the matter facing Canadians with disabilities, specifically focusing on the form change, the view of the disability organizations and the medical community.

Le Sous-comité de la condition des personnes handicapées, qui relève du Comité permanent du développement des ressources humaines et de la condition des personnes handicapées, a tenu des audiences pendant de nombreux mois sur une question intéressant les personnes handicapées, se penchant surtout sur le changement du système et le point de vue des organismes s'occupant des personnes handicapées et des milieux médicaux.


The purpose of the subcommittees shall be to support the Regional Advisory Councils to which they are attached on the technical aspects of the Common Fisheries Policy.

Article 2 bis Sous-comités Les sous-comités ont pour vocation d'appuyer leurs conseils consultatifs de rattachement sur les aspects techniques de la politique commune de la pêche.


w