Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Common-emitter input characteristic
Common-emitter input time constant
Input base delay
Input base time
Input time constant

Traduction de «common-emitter input time constant » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
common-emitter input time constant | input base delay | input base time

retard d'entrée de base


common-emitter input characteristic

caractéristique d'entrée en émetteur commun




NRAs should identify an adequate reference time period over which to assess whether the margin between the retail price of the flagship product and the price of the relevant NGA-based wholesale access input allows for the recovery of the downstream costs (including a reasonable percentage of common costs) calculated on the basis of (i) and (ii) above.

Les ARN devraient définir une période de référence adéquate au cours de laquelle déterminer si la marge entre le prix de détail du produit phare et le prix de l’intrant d’accès de gros NGA pertinent permet de récupérer les coûts en aval (y compris un pourcentage raisonnable des coûts communs) calculés sur la base des points i) et ii) ci-dessus.


53. Reiterates its support to the activities of the civil society, and calls on the Government and the Assembly to develop structures and platforms for dialogue with civil society organizations; encourages, at the same time, institutions formulating social and economic policies to consider input from civil society actors; underlines the importance of NGOs in monitoring the activities of the authorities, in particular in the field of anti-corruption and in building inter-ethnic trust; encourages dialogue between ...[+++]

53. réaffirme son soutien aux activités de la société civile et invite le gouvernement et l'Assemblée à mettre en place des structures et des plates-formes de dialogue avec les organisations de la société civile; encourage également les institutions chargées de l'élaboration des politiques économique et sociale à prendre en considération la contribution des acteurs de la société civile; souligne l'importance des organisations non gouvernementales (ONG) dans le suivi des activités des autorités, notamment en ce qui concerne la lutte contre la corruption et l'instauration d'un climat de confiance ...[+++]


There is an obvious misunderstanding of the meaning and serious importance of the principle of a ‘common but differentiated responsibility’ when placing the world’s major historical polluters, such as the US, the biggest global emitter per capita, which is resisting making serious commitments to reduce its emissions, on an equal footing with emerging economies such as China or India, with per capita emissions that are 10 and 4 times lower respectively than those of the US.

Il y a une confusion évidente quant à la signification et l’importance du principe de «responsabilités communes mais différenciées» lorsqu’on met l’un des pollueurs principaux de l’histoire mondiale, à savoir les États-Unis, le plus gros émetteur mondial par habitant, qui se refuse à prendre de plus grands engagements pour réduire ses émissions, sur le même pied que des économies émergentes telles que la Chine ou l’Inde, dont les émissions par habitant sont respectivement 10 et 4 fois inférieures à celles des États-Unis.


142. Recognises that the Subcommittee on Human Rights has continued to be committed to evaluating the implementation of the EU instruments in the fields of human rights and democracy, with special focus on the EU guidelines on torture, to making the Commission and the Council accountable for their actions in this field, to setting up a constant dialogue with international institutions on human rights issues, to providing a platform of expertise and, at the same time, an input ...[+++]

142. reconnaît que la sous-commission des droits de l'homme a continué à s'employer à évaluer la mise en œuvre des instruments de l'UE dans les domaines des droits de l'homme et de la démocratie, en accordant une attention particulière aux orientations communautaires relatives à la torture, à rendre la Commission et le Conseil responsables de leurs actions dans ce domaine, à bâtir un dialogue constant avec les institutions internationales, à fournir une plateforme d'expertise, en même temps qu'une contribution aux aspects relatifs aux ...[+++]


142. Recognises that the Subcommittee on Human Rights has continued to be committed to evaluating the implementation of the EU instruments in the fields of human rights and democracy, with special focus on the EU guidelines on torture, to making the Commission and the Council accountable for their actions in this field, to setting up a constant dialogue with international institutions on human rights issues, to providing a platform of expertise and, at the same time, an input ...[+++]

142. reconnaît que la sous-commission des droits de l'homme a continué à s'employer à évaluer la mise en œuvre des instruments de l'UE dans les domaines des droits de l'homme et de la démocratie, en accordant une attention particulière aux orientations communautaires relatives à la torture, à rendre la Commission et le Conseil responsables de leurs actions dans ce domaine, à bâtir un dialogue constant avec les institutions internationales, à fournir une plateforme d'expertise, en même temps qu'une contribution aux aspects relatifs aux ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'common-emitter input time constant' ->

Date index: 2025-10-02
w