Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
African Common Position on Biodiversity
Alcoholic hallucinosis
CP
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Common position
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Early second reading agreement
European Union common position
Jealousy
Paranoia
Pre-negotiated Council position at first reading
Pre-negotiated common position
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Vertaling van "common positions should " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
common position | European Union common position

position commune | position commune de l'Union européenne




early second reading agreement | pre-negotiated common position | pre-negotiated Council position at first reading

accord en deuxième lecture anticipée | position commune pré-négociée | position pré-négociée du Conseil en première lecture


common position | CP [Abbr.]

position commune | PC [Abbr.]


African Common Position on Biodiversity

Position commune africaine sur la biodiversité


African Common Position for the World Conference on Natural Disaster Reduction

Position commune africaine pour la Conférence mondiale sur la prévention des catastrophes naturelles


African Common Position on Africa's External Debt Crisis

Position africaine commune sur la crise de la dette extérieure de l'Afrique




Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison compl ...[+++]


Definition: The schizophrenic disorders are characterized in general by fundamental and characteristic distortions of thinking and perception, and affects that are inappropriate or blunted. Clear consciousness and intellectual capacity are usually maintained although certain cognitive deficits may evolve in the course of time. The most important psychopathological phenomena include thought echo; thought insertion or withdrawal; thought broadcasting; delusional perception and delusions of control; influence or passivity; hallucinatory voices commenting or discussing the patient in the third person; thought disorders and negative sym ...[+++]

Définition: Les troubles schizophréniques se caractérisent habituellement par des distorsions fondamentales et caractéristiques de la pensée et de la perception, ainsi que par des affects inappropriés ou émoussés. La clarté de l'état de conscience et les capacités intellectuelles sont habituellement préservées, bien que certains déficits des fonctions cognitives puissent apparaître au cours de l'évolution. Les phénomènes psychopathologiques les plus importants sont: l'écho de la pensée, les pensées imposées et le vol de la pensée, la divulgation de la pensée, la perception délirante, les idées délirantes de contrôle, d'influence ou de pa ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
18. Recalls that the Common Position should lead to a coordinated approach to the arms trade which does not affect the right of Member States to operate more restrictive national policies as stated in Article 3 of the Common Position; further recalls that in any case refusal to transfer any military technology or arms remains the exclusive competence of the Member States and that the common standards set by the Common Position are to be regarded as the minimum standard for the management of transfers of military technology according ...[+++]

18. rappelle que la position commune devrait mener à une approche coordonnée du commerce des armes qui ne porte pas atteinte au droit des États membres de mener une politique nationale plus restrictive, comme le précise l'article 3 de la position commune; rappelle en outre que le refus de transférer des technologies militaires ou des armes reste toutefois de la compétence exclusive des États membres et que les normes communes définies dans la position commune doivent être considérées comme le minimum en matière de gestion des transferts de technologie militaire, conformément ...[+++]


18. Recalls that the Common Position should lead to a coordinated approach to the arms trade which does not affect the right of Member States to operate more restrictive national policies as stated in Article 3 of the Common Position; further recalls that in any case refusal to transfer any military technology or arms remains the exclusive competence of the Member States and that the common standards set by the Common Position are to be regarded as the minimum standard for the management of transfers of military technology according ...[+++]

18. rappelle que la position commune devrait mener à une approche coordonnée du commerce des armes qui ne porte pas atteinte au droit des États membres de mener une politique nationale plus restrictive, comme le précise l'article 3 de la position commune; rappelle en outre que le refus de transférer des technologies militaires ou des armes reste toutefois de la compétence exclusive des États membres et que les normes communes définies dans la position commune doivent être considérées comme le minimum en matière de gestion des transferts de technologie militaire, conformément ...[+++]


H. whereas Common Position 2008/944/CFSP is a legally binding framework laying down eight criteria for the export of conventional arms to be applied by EU Member States to their licensing decisions; whereas due account of this Common Position should be taken specifically in the context of the development of a European defence market and a European Defence Technological and Industrial Base;

H. considérant que la position commune 2008/944/PESC est un cadre juridiquement contraignant qui définit huit critères concernant l'exportation d'armes conventionnelles que les États membres de l'Union doivent appliquer à leurs décisions en matière d'autorisation; qu'il convient de tenir dûment compte de la position commune, particulièrement dans le cadre du développement d'un marché européen de la défense et d'une base industrielle et technologique de défense européenne;


2. Maintains that the EU’s Common Foreign and Security Policy and the Common Position should not be at variance; considers that it is up to the Member States and the High Representative for Foreign Affairs and Security Policy to ensure the coherence of the Common Position and foreign policy;

2. maintient que la politique étrangère et de sécurité commune de l'Union et la position commune ne devraient pas être en contradiction; estime qu'il appartient aux États membres et à la haute représentante de l'Union pour les affaires étrangère et la politique de sécurité d'assurer la cohérence entre la position commune et la politique étrangère;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Council approved the eighth review of the Common Position on human rights, democratic principles, the rule of law and good governance in Africa, covering the period from 26 November 2001 to 25 May 2002, in accordance with Article 5 of the Common Position of 25 May 1998 (98/350/CFSP) which stipulates that the Union's activities in implementation of this Common Position should be reviewed on a six-monthly basis (Doc. 9857/02)

Le Conseil a approuvé le huitième examen de la position commune sur les droits de l'homme, les principes démocratiques, l'État de droit et la bonne gestion des affaires publiques en Afrique, qui couvre la période allant du 26 novembre 2001 au 25 mai 2002, conformément à l'article 5 de la position commune du 25 mai 1998 (98/350/PESC), selon lequel les actions réalisées par l'Union pour donner effet à cette position commune doivent faire l'objet d'une évaluation semestrielle (doc. 9857/02).


I do not, therefore, quite understand the proposal by the Group of the European Liberal, Democrat and Reform Party and the Group of the Greens that the proposal and the common position should be rejected in their entirety.

C'est pourquoi je ne comprends pas bien la proposition des libéraux et des verts de refuser en bloc toute la proposition.


1. Article 5 of the Common Position of 25 May 1998 on human rights, democratic principles, the rule of law and good governance in Africa (98/350/CFSP) (OJ L 158, 2.6.1998, p. 1) stipulates that the Union's activities in implementation of this Common Position should be reviewed on a six-monthly basis.

1. L'article 5 de la position commune du 25 mai 1998 sur les droits de l'homme, les principes démocratiques, l'État de droit et la bonne gestion des affaires publiques en Afrique (98/350/PESC) (JO L 158 du 2.6.1998, p. 1) stipule que les actions réalisées par l'Union pour donner effet à cette position commune doivent faire l'objet d'une évaluation semestrielle.


Such a Review is foreseen by the Common Position of 25 May 1998 on Human Rights, Democratic Principles, the Rule of Law and Good Governance in Africa, article 5 of which stipulates that the Union's activities in the implementation of this Common Position should be reviewed on a six-monthly basis.

Cet examen est prévu par la position commune du 25 mai 1998 sur les droits de l'homme, les principes démocratiques, l'état de droit et la bonne gestion des affaires publiques en Afrique dont l'article 5 stipule que les actions réalisées par l'Union pour donner effet à cette position commune font l'objet d'une évaluation semestrielle.


1. Article 5 of the Common Position of 25 May 1998 on Human Rights, Democratic Principles, the Rule of Law and Good Governance in Africa (98/350/CFSP) stipulates that the Union's activities in implementation of this Common Position should be reviewed on a six-monthly basis.

1. L'article 5 de la position commune du 25 mai 1998 sur les droits de l'homme, les principes démocratiques, l'Etat de droit et la bonne gestion des affaires publiques en Afrique (98/350/PESC) stipule que les actions réalisées par l'Union pour donner effet à cette position commune font l'objet d'une évaluation semestrielle.


Measures introducing the free provision of services (cabotage) for road and sea transport, however, have still to be adopted. -3- (h) Trade mark law: the Directive harmonizing national trade mark law was adopted on 21 December 1988 and it should be possible to adopt the Regulation on the Community trade mark in 1989; the siting of the Community Trade Mark Office and linguistic matters have yet to be resolved (i) Audiovisual field: a common position should be reached on 13 April on the Directive which has been und ...[+++]

Restent, cependant, à adopter les mesures introduissssant la libre prestation de services (cabotage) pour les transports routiers et maritimes. h) droit des marques: la directive harmonisant les droits nationaux sur les marques a été adoptée le 21 décembre 1988 et le règlement sur la marque communautaire devrait pouvoir être adopté en 1989 (question du siège de l'Office communautaire des marques et question linguistique en suspens). i) audiovisuel: une position commune devrait être formalisée le 13 avril sur la directive en discussion depuis trois ans (réservation d'oeuvres communautaires dans les programmes, conditi ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'common positions should' ->

Date index: 2022-06-23
w