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ACP
Advisory Committee on Pharmaceuticals
Alcoholic hallucinosis
CRL
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Common Drug Review Committee
Common EU list of safe countries of origin
Common Military List of the European Union
Common distributors list
Common list of military equipment
Common military list
Common retention list
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Drug formulary
Drug list
EU CML
EU common list of safe countries of origin
Formulary
House of Commons lottery list
Jealousy
Paranoia
Pharmaceutical Advisory Committee
Prescription drug list
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Traduction de «common drug list » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
common list of military equipment | common military list | Common Military List of the European Union | EU CML [Abbr.]

liste commune des équipements militaires de l'UE | liste commune des équipements militaires de l'Union européenne


Common Commission-level retention list for European Commission files | common retention list | CRL [Abbr.]

liste commune de conservation | liste commune de conservation des dossiers de la Commission européenne | LCC [Abbr.]


common EU list of safe countries of origin | EU common list of safe countries of origin

liste commune de l'UE des pays d'origine sûrs


formulary | drug formulary | drug list

liste de médicaments | liste des médicaments | formulaire | formulaire pharmaceutique




House of Commons lottery list

tableau de loterie de la Chambre des communes


Advisory Committee on Pharmaceuticals [ ACP | Common Drug Review Committee | Pharmaceutical Advisory Committee ]

Comité consultatif pharmaceutique [ CCP | Comité du Programme commun d'évaluation des médicaments | Conseil consultatif pharmaceutique ]


common distributors list

liste commune de distributeurs


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Definition: The schizophrenic disorders are characterized in general by fundamental and characteristic distortions of thinking and perception, and affects that are inappropriate or blunted. Clear consciousness and intellectual capacity are usually maintained although certain cognitive deficits may evolve in the course of time. The most important psychopathological phenomena include thought echo; thought insertion or withdrawal; thought broadcasting; delusional perception and delusions of control; influence or passivity; hallucinatory voices commenting or discussing the patient in the third person; thought disorders and negative sym ...[+++]

Définition: Les troubles schizophréniques se caractérisent habituellement par des distorsions fondamentales et caractéristiques de la pensée et de la perception, ainsi que par des affects inappropriés ou émoussés. La clarté de l'état de conscience et les capacités intellectuelles sont habituellement préservées, bien que certains déficits des fonctions cognitives puissent apparaître au cours de l'évolution. Les phénomènes psychopathologiques les plus importants sont: l'écho de la pensée, les pensées imposées et le vol de la pensée, la divulgation de la pensée, la perception délirante, les idées délirantes de contrôle, d'influence ou de passivité, les hallucinations dans lesquelles des voix parlent ou discutent du sujet à la troisième personn ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I think the federal government also has a major role, as has been mentioned, to try to do something about developing a common drug list, which the provinces cannot do themselves, and also to move into improving the prescribing, because that's another huge issue.

Je crois que le gouvernement fédéral a un grand rôle à jouer, comme on l'a souligné, en ce qui a trait à l'établissement d'une liste commune des médicaments, ce que les provinces ne peuvent pas faire elles-mêmes, et il doit aussi favoriser des améliorations relativement à la prescription des médicaments, car il s'agit là d'un autre problème important.


I want to point out, however, that the common drug review managed by the Canadian Agency for Drugs and Technologies in Health, a pan-Canadian initiative funded on a 70-30 basis by the provinces and territories and the federal government, makes recommendations on whether or not a drug should be listed on formularies of specific jurisdictions.

J'ajoute cependant que le Programme commun d'évaluation des médicaments, qui est financé selon un ratio de 70-30 par les provinces et territoires et le gouvernement fédéral, formule des recommandations sur l'opportunité d'ajouter ou non un médicament aux formulaires de provinces ou territoires particuliers.


Common Drug Review has been successful as a tool to help provinces with their listing decisions.

Le Programme commun d'évaluation des médicaments est un bon outil pour aider les provinces avec leurs décisions d'inscription au formulaire.


In order to achieve the objectives of Regulation (EC) No 111/2005, as amended by this Regulation, the power to adopt acts in accordance with Article 290 TFEU should be delegated to the Commission to set out the conditions for granting licences and registration and for determining cases where a licence or a registration is not required, to establish the criteria to determine how the licit purposes of the transaction may be demonstrated, to determine the information that is required by the competent authorities and by the Commission to allow them to monitor export, import or intermediary activities of operators, to determine the lists of the countries of ...[+++]

Afin d’atteindre les objectifs du règlement (CE) no 111/2005, tel qu’il est modifié par le présent règlement, il convient de déléguer à la Commission le pouvoir d’adopter des actes conformément à l’article 290 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne pour établir des dispositions déterminant les conditions régissant l’octroi des agréments et enregistrements et pour déterminer les cas dans lesquels il n’est pas exigé d’agrément ou d’enregistrement, pour établir les critères permettant de déterminer comment le caractère licite des objectifs de la transaction peut être prouvé, pour déterminer les informations qui sont exigées p ...[+++]


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Products are listed on the Ontario drug benefit formulary based on recommendations from the Canadian Expert Drug Advisory Committee, part of the common drug review; and the Committee to Evaluate Drugs, Ontario's expert advisory committee.

Les produits sont inscrits dans le formulaire du régime d'assurance-médicaments de l'Ontario sur les recommandations du Comité consultatif canadien d'expertise sur les médicaments dans le cadre du Programme commun d'évaluation des médicaments ainsi que du Comité consultatif d'experts de l'Ontario chargé d'évaluer les médicaments.


42. Calls for operational cooperation in the fight against terrorism based on equivalence and reciprocity (particularly as regards the establishment of common watch-lists) and in measures to combat organised crime, drug trafficking and corruption, and for the exchange of DNA data via Europol, cyber-security and the development and application of cyber-crime policy, covering issues relating to the importance of industry/government cooperation, the protection of critical information infrastructure, use of the internet by terrorists, ide ...[+++]

42. appelle à une coopération opérationnelle, basée sur l'équivalence et la réciprocité, dans le domaine de la lutte contre le terrorisme (notamment en ce qui concerne la création de listes communes de personnes surveillées) et la mise en place de mesures combattant la criminalité organisée, le trafic de stupéfiants et la corruption ainsi que concernant l'échange de données ADN par le biais d'Europol et les actions en matière de cybersécurité et de cybercriminalité, y compris les questions concernant l'importance de la coopération entre les entreprises et les autorités gouvernementales, la protec ...[+++]


You'll see here clearly that internationally, more people are using drugs, and drugs are being used for more and more purposes, to shorten hospital stays, for outpatient treatments, and then there is the ongoing discovery of new drugs to treat illnesses that in the past we didn't have drugs for, like hepatitis C. But I think the hardest part of the common challenge list is that public programs are dealing with finite resources.

Au plan international, on peut constater que de plus en plus de gens consomment des médicaments, que les médicaments servent des objectifs de plus en plus nombreux, comme pour écourter les séjours à l'hôpital, pour traiter les patients externes et qu'en plus, on offre de nouveaux médicaments pour traiter des maladies pour lesquelles aucun médicament n'était autrefois disponible, comme l'hépatite C. Mais sur la liste des défis communs, le plus grand, ce sont les ressources limitées des programmes publics.


(8) Substances commonly used in the illicit manufacture of narcotic drugs or psychotropic substances should be listed in an Annex.

(8) Les substances couramment utilisées dans la fabrication illicite de stupéfiants ou de substances psychotropes devraient figurer à l'annexe.


Whereas Annex I to the Directive contains a list of 22 substances commonly used in the illicit manufacture of narcotic drugs and psychotropic substances;

considérant que l'annexe I de ladite directive contient une liste de vingt-deux substances couramment utilisées pour la fabrication illicite de stupéfiants et de substances psychotropes;


Whereas Annex I to the Directive contains a list of 22 substances commonly used in the illicit manufacture of drugs;

considérant que l'annexe I de ladite directive contient une liste de vingt-deux substances couramment utilisées pour la fabrication illicite de stupéfiants;


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