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Bulky refuse
Committee
Cumbersome refuse
Disobedience of rules of orders
Domestic refuse
Domestic waste
EC committee
First-refusal requirement
Household refuse
Household waste
Of the House or committees
Offer of first refusal
Parliamentary committee
Parliamentary sub-committee
Principle of first refusal for an air service
Provisional refusal of entry
Refusal
Refusal of entry
Refusal to deal
Refusal to sell
Refusal to supply
Right to refuse
Right to refuse dangerous work
Right to refuse unsafe work
Right to refuse work
Temporary refusal of entry
Temporary refusal to grant entry
Temporary rejection of entry

Vertaling van "committee refused " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
right to refuse dangerous work [ right to refuse unsafe work | right to refuse work | right to refuse ]

droit de refuser un travail dangereux [ droit de refus ]


refusal to sell [ refusal to deal | refusal to supply ]

refus de vente


first-refusal requirement | offer of first refusal | principle of first refusal for an air service

droit de premier refus | pratique du premier refus d'un service aérien


Canadian Legislation Relating to Workers' Safety Representatives and Committees as well as the Right to Refuse Dangerous Work

Législation canadienne se rapportant aux représentants à la prévention, aux comités de sécurité des travailleurs ainsi qu'au droit de refuser d'accomplir un travail dangereux


provisional refusal of entry | temporary refusal of entry | temporary rejection of entry | temporary refusal to grant entry

refus provisoire de l'entrée


refusal | refusal of entry

non-admission | refoulement à la frontière | refus d'entrée


domestic refuse | domestic waste | household refuse | household waste

déchets domestiques | déchets ménagers | ordures ménagères


parliamentary committee [ parliamentary sub-committee ]

commission parlementaire [ sous-commission parlementaire ]


committee (EU) [ EC committee ]

comité (UE) [ comité (CE) ]


bulky refuse [ cumbersome refuse ]

déchets urbains encombrants [ résidus urbains encombrants | déchets urbains volumineux | résidus urbains volumineux | monstres | encombrants ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
102. Stresses the fact that, despite repeated invitations, only four MNCs initially agreed to appear before the committee to discuss international tax planning matters, out of a total of 17; considers that the initial refusal of 13 of them – some with high public visibility – to cooperate with a parliamentary committee is unacceptable and highly damaging to the dignity of the European Parliament and the citizens it represents; notes, however, that 11 MNCs finally agreed to come to the committee only after the report had been voted o ...[+++]

102. souligne le fait que, malgré des invitations répétées, seules quatre multinationales , sur un total de 17, ont d'abord accepté de paraître devant la commission pour débattre des questions d'optimisation fiscale internationale; estime que le refus de 13 d'entre elles – dont certaines ont une grande visibilité dans le public – de coopérer avec une commission parlementaire est inacceptable et porte gravement préjudice à la dignité du Parlement européen et des citoyens qu'il représente; relève, cependant, que 11 multinationales ont en fin de compte accepté d ...[+++]


Committees have reported to the House on the refusal of witnesses to appear when summoned; the refusal of witnesses to answer questions; the refusal of witnesses to provide papers or records; the refusal of individuals to obey orders of a committee; and the divulging of events during an in camera meeting.

Les comités ont eu l’occasion de faire rapport à la Chambre du refus de témoins de comparaître lorsqu’on les y avait convoqués ; du refus de témoins de répondre à des questions ; du refus de témoins de fournir des documents ou des dossiers ; du refus de certaines personnes d’obéir aux ordres d’un comité ; et de la divulgation de faits survenus durant une séance à huis clos .


However, in July 2011 the Commission submitted to the Standing Committee on Medicinal Products for Human Use (‘the Standing Committee’) a draft decision refusing to grant CTRS an MA for Orphacol.

Cependant, la Commission a soumis au comité permanent des médicaments à usage humain (ci-après le « comité permanent »), en juillet 2011, un projet de décision refusant de délivrer à CTRS une AMM pour l’Orphacol.


Secondly, I should like to protest against the fact that Mr Lehne, following discussion of the report in committee, refused to send this report to the person in question, stating that this would be made available to him following discussion in the plenary meeting.

Deuxièmement, je voudrais protester contre le fait que M. Lehne, à la suite de la discussion du rapport en commission, a refusé d’envoyer ce rapport à la personne en question, déclarant que le rapport serait mis à sa disposition après la discussion en séance plénière.


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Disobedience of rules of orders [of the House or committees] is an obvious contempt and would include.refusing to personally attend and to produce the documents requested by a committee.or otherwise disposing of them and refusing to answer questions put by the committee or by the House.

La désobéissance aux règles ou aux ordres [de la Chambre ou d'un comité] est un outrage évident; il peut s'agir [.] du refus de se présenter en personne et de produire les documents exigés par un comité [.] ou du fait de disposer autrement de ces documents et du refus de répondre à des questions posées par le comité ou par la Chambre.


The majority of the Committee refused to study the information and then voted in favour of our proposing to Parliament that discharge be granted right now, in spite of the fact that I as rapporteur maintain that we should await the outcome of ongoing investigations by OLAF and the Court of Auditors.

La majorité de la commission a refusé d’étudier les informations, puis a voté pour que nous proposions au Parlement l’octroi de la décharge dès à présent, malgré le fait que je persiste à dire, en tant que rapporteur, que nous devrions attendre les résultats des audits en cours menés par l’OLAF et la Cour des comptes.


Mr. Speaker, while the unanswered questions are piling up, the government refuses to cooperate with the public safety committee, refuses to take expert advice that a foreign affairs review will not be enough, refuses to answer legitimate questions on national security and refuses to call a public inquiry.

Monsieur le Président, tandis que des questions de plus en plus nombreuses restent sans réponse, le gouvernement refuse de collaborer avec le Comité de la sécurité publique; il refuse les avis d'experts selon lesquels un examen du ministère des Affaires étrangères ne suffira pas; il refuse de répondre à des questions légitimes concernant la sécurité nationale et il refuse de lancer une enquête publique.


(Return tabled) Question No. 206 Mr. Alex Atamanenko: With respect to Canadian Agricultural Income Stabilization (CAIS) program entitlement, the appeals process and exclusion from entitlement to other federal agricultural programs: (a) are appellants entitled to know what recommendations are made by the Western Amalgamated Appeals Sub-Committee and, if so, how is a copy of the recommendations obtained by the appellant; (b) are appellants entitled to know on what grounds the Intermediate Appeals Sub-Committee rejects recommendations of the Western Amalgamated Appeals Sub-Committee ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 206 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne le droit au Programme canadien de stabilisation du revenu agricole (PCSRA), la procédure d’appel et l’exclusion du droit aux autres programmes agricoles fédéraux: a) l’appelant est-il admis à prendre connaissance des recommandations du Sous-comité fusionné des appels de l’Ouest et, si oui, comment en obtient-il copie; b) l’appelant est-il admis à prendre connaissance des raisons invoquées par le Sous-comité intermédiaire des appels pour rejeter les recommandations du Sous-comité fusionné des appels de l’Ouest et, si oui, ...[+++]


– (DE) Mr President, the rapporteur has already explained that the European Parliament helped to get EMAS II, as it is referred to, framed more strictly and not watered down too much; she also explained that the Conciliation Committee refused to give ground and did not deviate from the fundamental requirements for this voluntary eco-audit system.

- (DE) Monsieur le Président, le rapporteur a déjà expliqué que le Parlement européen a contribué à ce que l’EMAS II, puisque c’est ainsi qu’on le désigne, devienne plus contraignant mais aussi, pour qu’il ne soit pas trop affadi, à ce que le comité de conciliation ne se soit pas laissé mettre à genoux et n’ait pas cédé sur les exigences principales de ce système de management environnemental et d’audit basé sur la participation volontaire.


- It should be laid down, as a general principle, that Members of the European Parliament, acting on behalf of a relevant parliamentary committee, shall have the right to participate as observers in committee meetings. Refusal should be possible only in exceptional circumstances and in such cases, the relevant parliamentary committee should be informed of the refusal by the committee or its chairman at least three days before the meeting is to be held.

- un principe général devrait définir que les membres du Parlement européen intervenant au nom de la commission parlementaire responsable doivent avoir le droit de participer en tant qu'observateurs aux réunions des commissions. Un refus devrait être possible uniquement dans des circonstances exceptionnelles et, dans ces cas, la commission parlementaire concernée doit être informée du refus par la commission ou son président trois jours au moins avant la tenue de la réunion.




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'committee refused' ->

Date index: 2023-01-04
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