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Direct discrimination on grounds of sex
Direct discrimination on the basis of sex
Direct gender-based discrimination
Direct sex discrimination
Discrimination against homosexuals
Discrimination against sexual minorities
Discrimination against women
Discrimination on the basis of sexual orientation
GBA
GBV
GDA
Gender discrimination
Gender harassment
Gender violence
Gender-based analysis
Gender-based discrimination
Gender-based disparity in income
Gender-based harassment
Gender-based income disparity
Gender-based pay inequality
Gender-based sexual violence
Gender-based violence
Gender-differentiated analysis
Sex discrimination
Sex- and gender-based discrimination
Sexism
Sexual and gender-based violence
Sexual discrimination

Vertaling van "committed to gender-based " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
sexual discrimination [ discrimination against women | gender discrimination | sexism | discrimination against women | gender discrimination | sex- and gender-based discrimination | sexism | gender discrimination(UNBIS) ]

discrimination sexuelle [ sexisme ]


gender-based sexual violence [ sexual and gender-based violence ]

violence sexuelle et sexospécifique


gender-based income disparity [ gender-based disparity in income ]

disparité de rémunération entre hommes et femmes


gender violence | gender-based violence | GBV [Abbr.]

violence à caractère sexiste | violence sexiste


gender discrimination [ sex discrimination | sexual discrimination | gender-based discrimination ]

discrimination sexuelle [ discrimination fondée sur le sexe | discrimination selon le sexe | discrimination par le sexe | discrimination de genre ]


gender-differentiated analysis | GDA | gender-based analysis | GBA

analyse difrenciée selon les sexes | ADS | analyse différenciée selon le sexe | analyse différenciée selon le genre | analyse comparative entre les sexes | ACS


gender harassment | gender-based harassment

harcèlement sexiste


direct discrimination on grounds of sex | direct discrimination on the basis of sex | direct gender-based discrimination | direct sex discrimination

discrimination sexuelle directe


discrimination on the basis of sexual orientation [ discrimination against homosexuals | discrimination against sexual minorities | sex- and gender-based discrimination ]

discrimination fondée sur l'orientation sexuelle [ discrimination envers les homosexuels ]


gender-based pay inequality

inégalité de rémunération fondée sur le sexe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As you've pointed out, the government is committed to gender-based analyses in all of its public policy-making processes, including in the immigration area.

Comme je l'ai dit, le gouvernement est résolu à soumettre toutes ses politiques, y compris dans le domaine de l'immigration, à une analyse comparative entre les sexes.


100. Stresses the need for exchange of good practices on the part of the EEAS to combat the lack of access to justice for victims of crimes related to sexual violence; strongly condemns the lack of access to justice for women in third countries, and specifically when they are victims of gender-based violence; asks the Commission to take an active role in the prosecution of these crimes in third countries and, in some instances, by Member States; urges the Commission to work with the EEAS to improve the support available for victims, to incorporate gender-based violence interventions into ...[+++]

100. insiste sur la nécessité pour le SEAE de procéder à l'échange de bonnes pratiques afin de remédier au manque d'accès à la justice pour les victimes de crimes liés à la violence sexuelle; condamne fermement le manque d'accès des femmes à la justice dans les pays tiers, en particulier lorsqu'elles sont victimes de violences fondées sur le genre; demande à la Commission de participer activement aux poursuites contre ces crimes engagées dans des pays tiers et, dans certains cas, par des États membres; demande instamment à la Commission de travailler de concert avec le SEAE pour améliorer le soutien offert aux victimes, pour intégrer des interventions relatives à la violence fondée sur le genre dans les actions humanitaires de l'Union et ...[+++]


100. Stresses the need for exchange of good practices on the part of the EEAS to combat the lack of access to justice for victims of crimes related to sexual violence; strongly condemns the lack of access to justice for women in third countries, and specifically when they are victims of gender-based violence; asks the Commission to take an active role in the prosecution of these crimes in third countries and, in some instances, by Member States; urges the Commission to work with the EEAS to improve the support available for victims, to incorporate gender-based violence interventions into ...[+++]

100. insiste sur la nécessité pour le SEAE de procéder à l'échange de bonnes pratiques afin de remédier au manque d'accès à la justice pour les victimes de crimes liés à la violence sexuelle; condamne fermement le manque d'accès des femmes à la justice dans les pays tiers, en particulier lorsqu'elles sont victimes de violences fondées sur le genre; demande à la Commission de participer activement aux poursuites contre ces crimes engagées dans des pays tiers et, dans certains cas, par des États membres; demande instamment à la Commission de travailler de concert avec le SEAE pour améliorer le soutien offert aux victimes, pour intégrer des interventions relatives à la violence fondée sur le genre dans les actions humanitaires de l'Union et ...[+++]


21. Stresses the need for an exchange of good practices by the EEAS to combat the lack of access to justice for victims of crimes related to sexual violence; condemns firmly the lack of access to justice for women in third countries, specifically when they are victims of gender-based violence; asks the Commission to take an active role in the prosecution of these crimes in third countries and, in some instances, by Member States; urges the Commission to work with the EEAS to improve the support available for victims, to incorporate gender-based violence interventions into EU humani ...[+++]

21. insiste sur la nécessité pour le SEAE de procéder à un échange de bonnes pratiques afin de remédier au manque d'accès à la justice pour les victimes de crimes liés à la violence sexuelle; condamne fermement le manque d'accès des femmes à la justice dans les pays tiers, en particulier lorsqu'elles sont victimes de violences fondées sur le genre; demande à la Commission de participer activement à la poursuite de ces crimes commis dans des pays tiers et, dans certains cas, par des États membres; demande à la Commission de travailler de concert avec le SEAE pour améliorer le soutien offert aux victimes, pour intégrer des interventions ...[+++]


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99. Stresses the need for exchange of good practices on the part of the EEAS to combat the lack of access to justice for victims of crimes related to sexual violence; strongly condemns the lack of access to justice for women in third countries, and specifically when they are victims of gender-based violence; asks the Commission to take an active role in the prosecution of these crimes in third countries and, in some instances, by Member States; urges the Commission to work with the EEAS to improve the support available for victims, to incorporate gender-based violence interventions into ...[+++]

99. insiste sur la nécessité pour le SEAE de procéder à l'échange de bonnes pratiques afin de remédier au manque d'accès à la justice pour les victimes de crimes liés à la violence sexuelle; condamne fermement le manque d'accès des femmes à la justice dans les pays tiers, en particulier lorsqu'elles sont victimes de violences fondées sur le genre; demande à la Commission de participer activement aux poursuites contre ces crimes engagées dans des pays tiers et, dans certains cas, par des États membres; demande instamment à la Commission de travailler de concert avec le SEAE pour améliorer le soutien offert aux victimes, pour intégrer des interventions relatives à la violence fondée sur le genre dans les actions humanitaires de l'Union et ...[+++]


2. Stresses the importance of the authorities undertaking to develop information, awareness-raising and education campaigns, especially in communities in which gender-based human rights violations are practised, with the aim of preventing and gradually eliminating all forms of gender-based violence; underlines in this regard the crucial importance of involving human rights defenders who are already fighting to put an end to these practices in the preparation and implementation of such campaigns; urges all Member States to ratify the ...[+++]

2. souligne qu'il importe que les autorités s'engagent à mener des campagnes d'information, de sensibilisation et d'éducation dans l'objectif de prévenir et d'éliminer progressivement tous types de violences fondées sur le sexe, notamment au sein des communautés dans lesquelles sont pratiquées des violations des droits humains fondées sur le genre; signale à cet égard qu'il est essentiel que les défenseurs des droits de l'homme qui luttent déjà pour faire cesser ces pratiques participent à la préparation et à la réalisation de ces campagnes; invite tous les États membres à ratifier la convention d'Istanbul, à accélérer la mise en œuvre ...[+++]


Hon. Marjory LeBreton (Leader of the Government): Honourable senators, I believe that our government made a commitment to gender-based analysis across all government departments and agencies.

L'honorable Marjory LeBreton (leader du gouvernement) : Honorables sénateurs, je crois que le gouvernement a pris l'engagement de mener des analyses comparatives entre les sexes dans tous les ministères et organismes fédéraux.


The commitment to gender-based analysis is deemed a shared responsibility between Status of Women Canada (SWC) playing a leadership and capacity-building role, individual departments and agencies responsible for using GBA and for achieving concrete results with this tool, and central agencies performing a challenge function to ensure that Ministers receive comprehensive analysis, including gender considerations, on which to base their decisions.

Cet engagement envers l'ACS est vu comme une responsabilité partagée de Condition féminine Canada (CFC), des ministères individuels et des organismes centraux : CFC a pour rôle de montrer la voie ainsi que de renforcer les capacités; les ministères, eux, ont pour responsabilité d'appliquer l'ACS et d'en tirer des résultats concrets; enfin, les organismes centraux ont un rôle d'analyse critique ou de remise en question, c'est-à-dire qu'ils doivent veiller à ce que les ministres reçoivent une analyse complète, qui inclut les considérations liées à l'égalité des sexes, sur laquelle fonder leurs décisions.


In her most recent report, the Auditor General found that despite the fact that the Government of Canada has been committed to gender-based analysis since 1995, and that Canada bragged in a formal report to the United Nations last October about gender-based analysis being implemented across the federal government, there is no government-wide policy requiring departments and agencies to perform gender-based analysis.

Dans son plus récent rapport, la vérificatrice générale constate que, malgré l'engagement répété du gouvernement à l'égard de l'analyse comparative entre les sexes depuis 1995 et malgré le fait que le Canada se soit vanté, dans un rapport officiel présenté aux Nations Unies en octobre dernier, que l'analyse comparative entre les sexes était mise en œuvre dans tous ses ministères et organismes, il n'existe aucune politique applicable à l'ensemble du gouvernement fédéral exigeant que les ministères et les organismes effectuent ce genre d'analyse.


Since the 1995 fourth United Nations World Conference on Women, where governments committed to gender based analysis in the Beijing Platform for Action, considerable progress has been made.

Des progrès considérables ont été enregistrés depuis la quatrième Conférence mondiale des Nations Unies sur les femmes, tenue en 1995, où les gouvernements s'étaient engagés à effectuer des analyses comparatives entre les sexes en acceptant le Programme d'action de Pékin.


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