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Adapt efficient food processing practices
Alter efficient food processing practices
Amend efficient food processing practices
Assess each stage of the creative process
Assess stages of the creative process
Assessing each stage of the creative process
Durban process
Durban review process
Handle commissioned instructions
PARP
Planning and review process
Process commissioned directions
Process commissioned instructions
Processing commissioned instructions
Quebec's Health Review the Clair Commission
Review each stage of the creative process
Review efficient food processing practices
Technical Commission
Technical Commission for Data Processing

Vertaling van "commission’s review process " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Durban process | Durban review process

Processus de Durban


Technical Commission | Technical Commission for Data Processing

commission technique | commission technique pour le traitement de l'information


planning and review process | PARP [Abbr.]

Processus de planification et d'examen | PARP [Abbr.]


process commissioned directions | processing commissioned instructions | handle commissioned instructions | process commissioned instructions

exécuter des instructions commandées


alter efficient food processing practices | amend efficient food processing practices | adapt efficient food processing practices | review efficient food processing practices

adopter des pratiques efficaces de transformation des denrées alimentaires


assessing each stage of the creative process | review each stage of the creative process | assess each stage of the creative process | assess stages of the creative process

évaluer chaque étape du processus créatif


Quebec's Health Review: the Clair Commission

Examen du système de santé au Québec: la Commission Clair
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The information providers will also have a role in other components of the strategy: developing and consolidating suitable indicators for measuring the strategy’s progress, assisting Member States in the development of the concrete actions plans needed for delivering on the strategy’s objectives, supporting the International Panel in its tasks, and every five years, starting in 2010, drafting a status report on the implementation of the strategy to be fed into the Commissions review process.

Les fournisseurs d’informations auront également un rôle à jouer dans d’autres composantes de la stratégie : élaborer et consolider des indicateurs valables pour mesurer les progrès de la stratégie, aider les États membres à développer des plans d’action concrets nécessaires à la réalisation des objectifs de la stratégie, assister le panel international dans ses tâches et rédiger tous les cinq ans, à partir de 2010, un rapport sur l’état d’avancement de la mise en œuvre de la stratégie à intégrer dans le processus de révision de la Commission.


This is why the Commission is beginning the TEN-T review process with a Green Paper, summarising its current reflections and inviting contributions, before coming up with possible legislative and other proposals.

Pour ces raisons, la Commission entame le processus de réexamen du RTE-T en publiant un livre vert qui résume ses réflexions actuelles et constitue une invitation à soumettre des contributions, avant d'avancer d'éventuelles propositions législatives et autres.


11. Recalls that the Commission launched the strategy review process in 2014 by publishing its communication entitled ‘Taking stock of the Europe 2020 Strategy for smart, sustainable and inclusive growth’, and considers it regrettable that insufficient reference was made to cohesion policy and the associated instruments in that document; appreciates the fact that the process continued with a public consultation carried out between May and October 2014 with a view to collecting evidence for the review process, and ...[+++]

11. rappelle que la Commission a lancé le processus de réexamen de la stratégie en 2014 en publiant sa communication intitulée "État des lieux de la stratégie Europe 2020 pour une croissance intelligente, durable et inclusive", et juge regrettable qu'une référence insuffisante ait été faite à la politique de cohésion et aux instruments associés dans ce document; apprécie le fait que le processus se soit poursuivi avec une consultation publique menée entre mai et octobre 2014 en vue de recueillir des preuves pour le processus de réexa ...[+++]


11. Recalls that the Commission launched the strategy review process in 2014 by publishing its communication entitled ‘Taking stock of the Europe 2020 Strategy for smart, sustainable and inclusive growth’, and considers it regrettable that insufficient reference was made to cohesion policy and the associated instruments in that document; appreciates the fact that the process continued with a public consultation carried out between May and October 2014 with a view to collecting evidence for the review process, and ...[+++]

11. rappelle que la Commission a lancé le processus de réexamen de la stratégie en 2014 en publiant sa communication intitulée "État des lieux de la stratégie Europe 2020 pour une croissance intelligente, durable et inclusive", et juge regrettable qu'une référence insuffisante ait été faite à la politique de cohésion et aux instruments associés dans ce document; apprécie le fait que le processus se soit poursuivi avec une consultation publique menée entre mai et octobre 2014 en vue de recueillir des preuves pour le processus de réexa ...[+++]


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64. Cautiously welcomes the Commissions review process for the REACH Regulation, ahead of the second registration deadline in 2013; urges the Commission to ensure greater clarification and consistency of approach in risk management procedures, and encourage stakeholder engagement;

64. accueille avec prudence le processus de révision du règlement REACH par la Commission, avant le deuxième délai d'enregistrement en 2013; invite la Commission à veiller à ce que l'approche adoptée dans les procédures de gestion des risques soit plus claire et plus cohérente, et à encourager la mobilisation des parties prenantes;


34. Repeats its call on the Commission to review and amend the Audiovisual Media Services Directive (AVMSD) and extend its scope to minimum standards for the respect, protection and promotion of the fundamental right to freedom of expression and information, media freedom and pluralism, and to ensure the full application of the Charter of Fundamental Rights, of the ECHR and of the related jurisprudence on positive obligations in the field of media, since the directive’s objective is to create an area without internal frontiers for audiovisual media services whilst ensuring at the same time a high level of protection ...[+++]

34. demande à nouveau à la Commission de réexaminer et de modifier la directive "Services de médias audiovisuels" et d'élargir sa portée de façon à inclure des normes minimales pour le respect, la protection et la promotion du droit fondamental à la liberté d'expression et d'information, la liberté et le pluralisme des médias, et d'appliquer pleinement la Charte des droits fondamentaux, la jurisprudence de la CEDH et la jurisprudence relative aux obligations positives dans le domaine des médias, l'objectif de cette directive étant de ...[+++]


4. Attaches capital importance to the ambitious legislative review process started with the modernisation process of anti-trust rules and continued with substantial reforms on merger control, and encourages the Commission to speed up its work towards new streamlined procedures for state aid control, in view of the coming EU enlargement; notes that the Commission's merger control powers are being extended in line with cartel legislation; draws attention to the existence of a fundamental diffe ...[+++]

4. attache une importance capitale à l'ambitieux processus de révision législative entrepris avec le processus de modernisation des règles antitrust et poursuivi dans le cadre de réformes substantielles dans le domaine du contrôle des fusions, et incite la Commission à activer ses travaux sur la définition de nouvelles procédures simplifiées en matière de contrôle des aides d'État, et cela compte tenu de l'élargissement prochain de l'Union européenne; note que les pouvoirs de la Commission en matière de contrôle des fusions sont en t ...[+++]


The review process shall be undertaken in accordance with Annex V. The Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council regarding the outcome of the review.

La procédure de réexamen est menée en application de l'annexe V. La Commission présente un rapport au Parlement européen et au Conseil concernant le résultat de ce réexamen.


The review process shall be undertaken in accordance with Annex V. The Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council regarding the outcome of the review.

La procédure de réexamen est menée en application de l'annexe V. La Commission présente un rapport au Parlement européen et au Conseil concernant le résultat de ce réexamen.


(28) The successful implementation of EQUAL demands a significant amount of collaboration between Member States and the Commission: collecting and processing information about Development Partnerships, setting up data bases, animating the thematic review process, organising seminars, publicising results, etc.

(28) Le succès de la mise en oeuvre d'EQUAL exige une intense collaboration entre les États membres et la Commission, pour la collecte et le traitement des informations sur les Partenariats de développement, la création de bases de données, l'animation du processus d'examen thématique, l'organisation de séminaires, la publication des résultats, etc.


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