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Co-ordinated turn
Coordinated turn
Correctly banked turn
Directional signal
Employ turning tools
Fault between turns
Half turn-plough
Interturn fault
Lathe and turning machine tool operator
Lathe and turning machine tool setter
Lathe and turning machine tool tender
Make use of turning tools
Metal planer operator
Needle and ball
Needle and ball indicator
Proper turn
Pull ball skins right side out
ROT
Rate 1 turn
Rate one turn
Rate-one-turn
Rotate ball skins right side out
Short-circuit between turns
Standard rate one turn
Standard rate turn
Turn a ball skin right side out
Turn and side-slip indicator
Turn and sideslip indicator
Turn and slip indicator
Turn and slip instrument
Turn ball skins right side out
Turn over plough
Turn signal
Turn signal flasher
Turn signal lamp
Turn signal light
Turn-and-slip indicator
Turn-signal indicator
Turn-to-turn fault
Two-way turn-over plough
Use turning tools
Using turning tools

Traduction de «commission turned » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
fault between turns | interturn fault | short-circuit between turns | turn-to-turn fault

court circuit entre spires | défaut entre spires


employ turning tools | using turning tools | make use of turning tools | use turning tools

utiliser des outils de tournage


turn-and-slip indicator [ turn and slip indicator | needle and ball | turn and slip instrument | turn and sideslip indicator | turn and side-slip indicator | needle and ball indicator ]

indicateur bille-aiguille [ indicateur de virage et de dérapage | indicateur combiné de virage et de dérapage | indicateur de virage aiguille et bille | bille-aiguille | indicateur de virage et de glissade | bille et aiguille | conservateur de cap bille et aiguille | indicateur de virage et de pe ]


standard rate turn [ rate one turn | rate-one-turn | rate 1 turn | standard rate one turn ]

virage à taux standard [ virage au taux standard | virage au taux 1 | virage de taux un | virage standard au taux un ]


turn signal light | turn signal lamp | turn signal flasher | directional signal | turn-signal indicator | turn signal

clignotant | feu de direction | feu clignotant | feu de changement de direction | feu indicateur de direction | clignoteur | flasher


rate 1 turn | rate one turn | standard rate turn | ROT [Abbr.]

virage à la vitesse angulaire standard


half turn-plough | turn over plough | two-way turn-over plough

brabant | charrue brabant | charrue réversible


lathe and turning machine tool operator | lathe and turning machine tool tender | lathe and turning machine tool setter | metal planer operator

raboteur | raboteuse | opérateur sur raboteuse | raboteur / raboteuse


correctly banked turn [ co-ordinated turn | coordinated turn | proper turn ]

virage coordonné [ virage correctement incliné | virage stabilisé | virage correct | virage correctement effectué ]


rotate ball skins right side out | turn a ball skin right side out | pull ball skins right side out | turn ball skins right side out

retourner des peaux de ballons
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Two weeks after presenting the European Agenda on Migration, the Commission turns words into action and adopts the first implementation package to respond to the immediate, emergency situation.

Deux semaines après la présentation de l'agenda européen en matière de migration, la Commission passe de la parole aux actes et adopte une première série de mesures concrètes pour répondre à la situation d'urgence actuelle.


Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions: Green Action Plan for SMEs Enabling SMEs to turn environmental challenges into business opportunities (COM(2014) 440 final of 2.7.2014)

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions intitulée «Plan d’action vert pour les PME - Permettre aux PME de transformer les impératifs environnementaux en nouveaux créneaux d’activité économique» [COM(2014) 440 final du 2 juillet 2014]


Notifications to national supervisory authorities may be required under Article 19, but notifications cannot be turned into de facto authorisations in those cases where the transfer to a third country is clearly permitted, either because the recipient is a destination providing adequate protection as confirmed in a binding Commission decision, or is a party to the standard contractual clauses approved by the Commission, or because the data controller declares that the transfer benefits from one of the exceptions provided for in Articl ...[+++]

Même si les autorisations aux autorités nationales de contrôle peuvent être imposées en vertu de l'article 19, il ne faut pas qu'elles se transforment en autorisations de facto dans les cas où le transfert vers un pays tiers est manifestement autorisé, soit parce que le destinataire procure une protection adéquate telle que constatée dans une décision contraignante de la Commission ou est partie à des clauses contractuelles types approuvées par la Commission, soit parce que le responsable du traitement déclare que le transfert bénéficie d'une des dérogations prévues à l'article 26 de la directive.


The dip in payments by the Commission caused by the above two factors [1] was not taken into account by the Member States, which notified payment forecasts to the Commission in 2001 that turned out to be about 50% higher than actual payments.

Le creux dans les paiements par la Commission, occasionné par ces deux phénomènes [1], n'a pas été prévu par les Etats Membres, qui ont communiqué à la Commission en 2001 des prévisions de paiement de quelque 50 % plus élevées que les paiements réels.


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In turn, the EESC issued opinions on the Affordability of Services of General Economic Interest (SGEIs) on 21 January (own-initiative opinion), on the Review of the Community Guidelines on State aid for airports and airlines on 9 July, on the Commission Report on competition policy 2013 on 15 October, and on the Commission White Paper – Towards more effective EU merger control on 10 December.

Pour sa part, le CESE a rendu des avis sur le caractère «abordable» des services d’intérêt économique général (SIEG) le 21 janvier (avis d’initiative), sur le réexamen des lignes directrices communautaires sur les aides d’État aux aéroports et aux compagnies aériennes le 9 juillet, sur le rapport 2013 de la Commission sur la politique de concurrence le 15 octobre et sur le livre blanc de la Commission intitulé «Vers un contrôle plus efficace des concentrations dans l’UE» le 10 décembre.


In any event, even if it would be assumed that a benchmarking exercise could be carried out with similar arrangements in force at comparable airports, which would lead the Commission to conclude that the ‘prices’ in question are equivalent or even superior to the ‘market price’, the Commission could not conclude on this basis that the arrangements under investigation are market-conform if it would turn out that at the moment the arrangements in question were entered into by the airport manager, the later could have reasonably expected ...[+++]

En tout état de cause, même à supposer qu'un exercice de comparaison puisse être réalisé avec des accords similaires en vigueur dans des aéroports comparables, ce qui amènerait la Commission à conclure que les «prix» en question sont équivalents voire supérieurs au «prix du marché», la Commission ne pourrait pas conclure sur cette base que les accords à l'examen sont conformes au marché s'il devait s'avérer qu'au moment où les accords en question ont été conclus par le gestionnaire de l'aéroport, ce dernier aurait raisonnablement pu s'attendre à ce qu'ils entraînent des coûts incrémentaux supérieurs aux recettes incrémentales.


The derogation requests have been analysed by the European Aviation Safety Agency, which in turn have resulted in a recommendation to the Commission to adopt certain derogations.

Les demandes de dérogation ont été analysées par l’Agence européenne de la sécurité aérienne qui, à son tour, a recommandé à la Commission d’adopter certaines dérogations.


Notifications to national supervisory authorities may be required under Article 19, but notifications cannot be turned into de facto authorisations in those cases where the transfer to a third country is clearly permitted, either because the recipient is a destination providing adequate protection as confirmed in a binding Commission decision, or is a party to the standard contractual clauses approved by the Commission, or because the data controller declares that the transfer benefits from one of the exceptions provided for in Articl ...[+++]

Même si les autorisations aux autorités nationales de contrôle peuvent être imposées en vertu de l'article 19, il ne faut pas qu'elles se transforment en autorisations de facto dans les cas où le transfert vers un pays tiers est manifestement autorisé, soit parce que le destinataire procure une protection adéquate telle que constatée dans une décision contraignante de la Commission ou est partie à des clauses contractuelles types approuvées par la Commission, soit parce que le responsable du traitement déclare que le transfert bénéficie d'une des dérogations prévues à l'article 26 de la directive.


The dip in payments by the Commission caused by the above two factors [1] was not taken into account by the Member States, which notified payment forecasts to the Commission in 2001 that turned out to be about 50% higher than actual payments.

Le creux dans les paiements par la Commission, occasionné par ces deux phénomènes [1], n'a pas été prévu par les Etats Membres, qui ont communiqué à la Commission en 2001 des prévisions de paiement de quelque 50 % plus élevées que les paiements réels.


Finally, the report turns to the overall development of the inspection and collection system; it sets out the broad lines of the strategy which the Commission intends to develop in the medium term, firstly as regards methods and secondly as part of a renewed partnership between the Commission and the Member States.

Le rapport aborde in fine l'évolution globale du système de contrôle et de perception ; il expose les grandes lignes de la stratégie que la Commission entend développer, à moyen terme, d'une part, en termes de méthode et, d'autre part, dans le cadre d'un partenariat renouvelé entre la Commission et les Etats membres.


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