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Decline in pH
Decline in population
Decrease in diameter
Decrease in pH
Decrease in population
Decrease of pH
Decreased yield
Decreaser
Decreaser plant species
Decreaser species
Decreasing
Decreasing temporary assurance
Decreasing term insurance
Depression of pH
Diameter decrease
Monotone decreasing
Monotonic decreasing
Monotonically decreasing
Nonincreasing
PH decline
PH decrease
PH depression
Population decrease
Population regression
Shrinkage in population
Strictly decreasing
Strictly monotone decreasing
Taper
Yield decrease

Vertaling van "commission to decrease " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
decreasing | nonincreasing | monotone decreasing | monotonic decreasing | monotonically decreasing

décroissant


decline in pH | decrease in pH | decrease of pH | depression of pH | pH decline | pH decrease | pH depression

abaissement du pH | baisse du pH | dépression du pH | diminution du pH | réduction du pH


decreaser plant species [ decreaser | decreaser species ]

espèce en évolution régressive


pH depression [ depression of pH | pH decrease | decrease in pH | decrease of pH | pH decline | decline in pH ]

abaissement du pH [ baisse du pH | diminution du pH | réduction du pH | dépression du pH ]


decline in population | decrease in population | population decrease | population regression | shrinkage in population

décroissance de la population | diminution de la population | régression de la population


decreased yield | yield decrease

diminution du rendement


Construction-related Nosocomial Infections for Patients in Health Care Facilities: Decreasing the Risk of Aspergillus, Legionella and Other Infections [ Construction-related Nosocomial Infections for Hospitalized Patients: Decreasing the Risk of Aspergillus, Legionella and Other Infections ]

Infections nosocomiales liées aux travaux de construction : atténuer le risque d'aspergillose, de légionellose et d'autres infections chez les patients des établissements de soins [ Infections nosocomiales liées aux travaux de construction : atténuer le risque d'aspergillose, de légionellose et d'autres infections chez des patients hospitalisés ]


strictly decreasing | strictly monotone decreasing

strictement décroissant


decreasing term insurance | decreasing temporary assurance

assurance temporaire à capital décroissant | assurance temporaire décroissante | assurance temporaire dégressive


diameter decrease | decrease in diameter | taper

décroissance du diamètre
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37. Welcomes the increase in payment appropriations requested by the Commission across all programmes under Heading 4 (+28.5 % up to EUR 9.5 billion), whereby payments exceed commitments, especially in the areas of development, humanitarian aid and EU assistance to Palestine and to UNRWA; believes that such increases are fully justified by the need to redress the effects of the dramatic payment shortages encountered in that heading in 2014 and 2015, which have led the Commission to decrease pre-financings and postpone legal commitments; recalls that EUR 1.7 million in interest for late payments had to be paid in 2015 under Heading 4; ...[+++]

37. se réjouit de l'augmentation des crédits de paiement demandée par la Commission pour l'ensemble des programmes relevant de la rubrique 4 (soit une augmentation de 28,5 %, pour atteindre 9,5 milliards d'EUR), les paiements dépassant ainsi les engagements, en particulier dans les domaines du développement, de l'aide humanitaire et de l'aide de l'Union à la Palestine et à l'Office de secours et de travaux des Nations unies pour les réfugiés de Palestine dans le Proche-Orient (UNRWA); estime que de telles augmentations sont entièrement justifiées par la nécessité de compenser les effets du manque criant de crédits de paiement dans cette ...[+++]


– The protection of the Commission's decision-making process, was invoked in 15.69% of cases (which evidences a decrease as opposed to 2011).

– La protection du processus décisionnel de la Commission a été invoquée dans 15,69 % des cas (soit une diminution par rapport à 2011).


– The protection of the Commission's decision-making process, was invoked in 19.33% of cases (exactly the same as in 2010) but this number is a cumulated result of an increase as regards the cases where the decision-making process was on-going (15.33% against 11.33% in the previous year), and the parallel decrease of cases concerning opinions for internal use, where the decision had already been taken (4 % in comparison with 8% in 2010).

– La protection du processus décisionnel de la Commission a été invoquée dans 19,33 % des cas (exactement le même pourcentage qu’en 2010), mais ce taux est le résultat cumulé d'une augmentation du nombre de cas où la décision n’avait pas encore été prise (15,33 % contre 11,33 % l’année précédente) et d’une diminution parallèle des cas portant sur des avis destinés à l'utilisation interne, dans lesquels la décision avait déjà été prise (4 % contre 8 % en 2010).


Ø The Commission will prepare a comprehensive strategy for liquid natural gas (LNG) and its storage, and Ø The Commission will work with Member States to develop access to alternative suppliers, including from the Southern Gas Corridor route, the Mediterranean and Algeria, in order to decrease existing dependencies on individual suppliers.

Ø La Commission élaborera une stratégie d'ensemble pour le gaz naturel liquéfié (GNL) et son stockage, et Ø elle s'emploiera, avec les États membres, à développer l'accès à des fournisseurs de substitution, notamment via le corridor gazier sud-européen, dans le bassin méditerranéen et en Algérie, afin de réduire la dépendance vis-à-vis de fournisseurs individuels.


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The clearer separation between the High Level Group, financed by the administrative budget of the Commission, and the MODINIS activities, has decreased the previous confusion on how the different meeting forums should interact – shifting the responsibility of coordination to the Member States.

La séparation plus nette entre le groupe à haut niveau, financé par le budget administratif de la Commission, et les activités Modinis a dissipé la confusion qui régnait auparavant quant aux modalités d’interaction des différentes instances de réunion en transférant la responsabilité de la coordination aux États membres.


1. Agrees with the Commission that the conditions set out in Article 2 (a) of the European Globalisation Adjustment Fund Regulation (EC) No 1927/2006 are met and that, therefore, France is entitled to a financial contribution under this regulation; points out however that the requested amount is very high; understands that the legal base does not enable the Commission to decrease the requested amount;

1. convient avec la Commission que les conditions fixées à l'article 2, point a), du règlement sur le Fonds européen d'ajustement à la mondialisation (CE) n° 1927/2006 sont remplies et que, par conséquent, la France a droit à une contribution financière au titre de ce règlement; souligne, cependant, que le montant demandé est très élevé; comprend que la base juridique ne permet pas à la Commission de diminuer le montant demandé;


3. Asks the Commission to review decision 2012/21/EU on the application of Article 106(2), by means of which the threshold for which an airport can receive state aid without having to notify the Commission was decreased to 200 000 passengers per year, bearing in mind the Community Guidelines which state that an airport can become cost-efficient with a traffic of over 500 000 passengers per year;

3. demande à la Commission de réexaminer la décision 2012/21/UE relative à l'application de l'article 106, paragraphe 2, ayant ramené le seuil auquel un aéroport peut recevoir une aide d'État sans devoir en avertir la Commission à 200 000 passagers par an, en tenant compte des lignes directrices communautaires mentionnées ci-dessus qui disposent qu'un aéroport peut devenir rentable avec un trafic de plus de 500 000 passagers par an;


3. Asks the Commission to review decision 2012/21/EU on the application of Article 106(2), by means of which the threshold for which an airport can receive state aid without having to notify the Commission was decreased to 200 000 passengers per year, bearing in mind the Community Guidelines (2005/C312/01) which state that an airport can become cost-efficient with a traffic of over 500 000 passengers per year;

3. demande à la Commission de réexaminer la décision 2012/21/UE relative à l’application de l’article 106, paragraphe 2, ayant ramené le seuil auquel un aéroport peut recevoir une aide d’État sans devoir en avertir la Commission à 200 000 passagers par an, en tenant compte des lignes directrices communautaires 2005/C312/01 qui disposent qu’un aéroport peut devenir rentable avec un trafic de plus de 500 000 passagers par an;


According to the Commission Policy Statement on Fishing Opportunities for 2009 (doc. 10264/08 PECHE 130), a 20% limit on quota flexibility will apply on where the stocks are outside safe biological limits and the Commission will decrease the TAC by at least 20% where the ICES recommends closure.

Selon la déclaration de politique générale de la Commission sur les possibilités de pêche pour 2009 (document 10264/08 PECHE 130), la flexibilité des quotas sera appliquée dans une limite de 20 % lorsque les stocks se situent en dehors des limites biologiques de sécurité et la Commission réduira les TAC d'au moins 20 % lorsque le CIEM recommande un taux de capture zéro.


To give effect to the transitional system provided for by Article 10a(11) of Directive 2003/87/EC, according to which the free allocation of emission allowances should decrease from 80 % of the amount that corresponded to the allowances to be allocated in 2013 to 30 % of this amount in 2020 with a view to reaching no free allocation in 2027, the factors set out in Annex VI apply. Where a sector or sub-sector has been put on the list determined by Commission Decision 2010/2/EU of 24 December 2009 determining, pursuant to Directive 2003 ...[+++]

Pour mettre en œuvre le système transitoire prévu à l’article 10 bis, paragraphe 11, de la directive 2003/87/CE, en vertu duquel la quantité de quotas allouée à titre gratuit doit passer de 80 % de la quantité correspondant aux quotas à allouer en 2013 à 30 % de cette quantité en 2020, en vue de parvenir à la suppression totale des quotas gratuits en 2027, il y a lieu d’appliquer les facteurs établis à l’annexe VI. Lorsqu’un secteur ou un sous-secteur figure sur la liste établie par la décision 2010/2/UE de la Commission du 24 décembre 2009 établissant, conformément à la directive 2003/87/CE du Parlement européen et du Conseil, la liste ...[+++]




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'commission to decrease' ->

Date index: 2021-11-25
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