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Annual work programme
CLWP
Commission Legislative and Work Programme
Commission on Legislative Democracy
Commission’s legislative and work programme
Joint Practical Guide
Legislative programme of the Commission
New Brunswick Commission on Legislative Democracy
Work programme

Vertaling van "commission identified legislation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
annual work programme | Commission Legislative and Work Programme | Commission’s legislative and work programme | work programme | CLWP [Abbr.]

Programme législatif et de travail de la Commission


New Brunswick Commission on Legislative Democracy [ Commission on Legislative Democracy ]

Commission sur la démocratie législative du Nouveau-Brunswick [ Commission sur la démocratie legislative ]


Central American Inter-parliamentary Commission on Legislative Modernization

Commission interparlementaire centraméricain de modernisation législative


Joint Practical Guide | Joint Practical Guide for persons involved in drafting legislation within the Community institutions | Joint Practical Guide of the European Parliament, the Council and the Commission for persons involved in the drafting of European Union legislation

Guide pratique commun du Parlement européen, du Conseil et de la Commission à l’intention des personnes qui contribuent à la rédaction des textes législatifs au sein des institutions communautaires


Legislative programme of the Commission

Programme législatif de la Commission


An Act to establish the Commission des relations du travail and to amend various legislation

Loi constituant la Commission des relations du travail et modifiant diverses dispositions législatives
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Today, the Commission sent reasoned opinions to Bulgaria, Poland, Spain and the United Kingdom as the Commission identified gaps in the national legislation which transposes the Directive.

La Commission a adressé aujourd'hui un avis motivé à la Bulgarie, à la Pologne, à l'Espagne et au Royaume-Uni car elle a recensé des lacunes dans leur législation nationale qui transpose la directive.


Today, the Commission sent additional reasoned opinions to Estonia and Poland, as the Commission identified gaps in the national legislation which transposes the Directive.

La Commission a adressé un avis motivé complémentaire à l'Estonie et à la Pologne car elle a recensé des lacunes dans leur législation nationale qui transpose la directive.


In its Communication of 13 April 2011 entitled ‘Single Market Act — Twelve levers to boost growth and strengthen confidence — “Working together to create new growth” ’, the Commission identified legislation on alternative dispute resolution (ADR) which includes an electronic commerce dimension as one of the twelve levers to boost growth and strengthen confidence in the Single Market.

Dans sa communication du 13 avril 2011 intitulée «L'Acte pour le marché unique — Douze leviers pour stimuler la croissance et renforcer la confiance — “Ensemble pour une nouvelle croissance” », la Commission considère la législation sur le règlement extrajudiciaire des litiges (REL), qui comprend un volet sur le commerce électronique, comme l'un des douze leviers pour stimuler la croissance et renforcer la confiance dans le marché unique.


In its Communication of 13 April 2011 entitled ‘Single Market Act — Twelve levers to boost growth and strengthen confidence — “Working together to create new growth” ’, the Commission identified legislation on ADR which includes an electronic commerce (e-commerce) dimension, as one of the twelve levers to boost growth, strengthen confidence and make progress towards completing the Single Market.

Dans sa communication du 13 avril 2011 intitulée «l'Acte pour le marché unique — Douze leviers pour stimuler la croissance et renforcer la confiance — “Ensemble pour une nouvelle croissance” », la Commission a mentionné la législation sur le REL, qui comprend un volet sur le commerce électronique, comme l'un des douze leviers permettant de stimuler la croissance, de renforcer la confiance et de progresser vers l'achèvement du marché unique.


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In its Communication of 13 April 2011 entitled ‘Single Market Act — Twelve levers to boost growth and strengthen confidence — “Working together to create new growth” ’, the Commission identified legislation on alternative dispute resolution (ADR) which includes an electronic commerce dimension as one of the twelve levers to boost growth and strengthen confidence in the Single Market.

Dans sa communication du 13 avril 2011 intitulée «L'Acte pour le marché unique — Douze leviers pour stimuler la croissance et renforcer la confiance — “Ensemble pour une nouvelle croissance” », la Commission considère la législation sur le règlement extrajudiciaire des litiges (REL), qui comprend un volet sur le commerce électronique, comme l'un des douze leviers pour stimuler la croissance et renforcer la confiance dans le marché unique.


In its Communication of 13 April 2011 entitled ‘Single Market Act — Twelve levers to boost growth and strengthen confidence — “Working together to create new growth” ’, the Commission identified legislation on ADR which includes an electronic commerce (e-commerce) dimension, as one of the twelve levers to boost growth, strengthen confidence and make progress towards completing the Single Market.

Dans sa communication du 13 avril 2011 intitulée «l'Acte pour le marché unique — Douze leviers pour stimuler la croissance et renforcer la confiance — “Ensemble pour une nouvelle croissance” », la Commission a mentionné la législation sur le REL, qui comprend un volet sur le commerce électronique, comme l'un des douze leviers permettant de stimuler la croissance, de renforcer la confiance et de progresser vers l'achèvement du marché unique.


The Commission and other institutions, agencies and advisory bodies of the EU should continue to identify legislation that needs either review or better implementation in the light of experience or changing external needs.

La Commission et d'autres institutions, agences et organes consultatifs de l'UE devraient continuer à mettre en évidence la législation qui doit être soit revue, soit mieux appliquée, à la lumière de l'expérience ou de l'évolution des besoins extérieurs.


– The Commission's legislative initiatives regarding the Digital Agenda for Europe[7] and notably the Commission's proposal for a legal framework on electronic identification and trust in services for electronic transactions[8] and its proposal concerning measures to ensure a high common level of network and information security across the Union[9] and the key priorities identified in the Communication on e-Commerce and online Services[10], which aim to achieve a Digital Single Market.

– les initiatives législatives présentées par la Commission dans le cadre de la stratégie numérique pour l’Europe[7], notamment la proposition de cadre juridique sur l’identification électronique et les services de confiance pour les transactions électroniques au sein du marché intérieur[8] et la proposition de mesures destinées à assurer un niveau élevé commun de sécurité des réseaux et de l’information dans l’Union[9], plus les grandes priorités définies dans la communication de la Commission relative au commerce électronique et aux ...[+++]


In this Communication the Commission identifies that with respect to approximation of criminal legislation on the basis of the Tampere demands main problems are linked to the level of sanctions [59].

Dans cette communication, la Commission indique qu'en ce qui concerne le rapprochement du droit pénal en application des demandes de Tampere, les principaux problèmes tiennent au niveau des sanctions [59].


In this Communication the Commission identifies that with respect to approximation of criminal legislation on the basis of the Tampere demands main problems are linked to the level of sanctions [59].

Dans cette communication, la Commission indique qu'en ce qui concerne le rapprochement du droit pénal en application des demandes de Tampere, les principaux problèmes tiennent au niveau des sanctions [59].




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Date index: 2025-08-09
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