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Appeals Commission DDPS
Appeals Commission DEA
Appeals Commission FDEA
Commission department
Commission departments
Commission service
Department
Department of Energy Resources
Department of Energy and Resources Management
Department of Environment and Labour
Department of the Commission
Department of the Environment
Department of the European Commission
Environment and Labour
Ministry of Energy
Ministry of Environment and Energy
NSE
Nova Scotia Environment
Nova Scotia Water Resources Commission
Ontario Water Resources Commission
Securities board
Securities commission
Securities department
Securities regulatory authority
Service
Service of the Commission
Service of the European Commission

Traduction de «commission department like » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Commission department | Commission service | department | department of the Commission | department of the European Commission | service | service of the Commission | service of the European Commission

service de la Commission


code of conduct governing the relations between the Members of the Commission and the Commission departments

code de conduite pour les relations entre les membres de la Commission et les services de la Commission


Ministry of Environment and Energy [ Ministry of Energy | Department of the Environment | Ontario Water Resources Commission | Department of Energy and Resources Management | Department of Energy Resources ]

ministère de l'Environnement et de l'Énergie [ ministère de l'Énergie | Department of the Environment | Commission des ressources en eau de l'Ontario | Department of Energy and Resources Management | Department of Energy Resources ]




Commission/Department Headquarters

Administration centrale de la Commission et du Ministère [ AC de la Commission et du Ministère ]


Appeals Commission of the Federal Department of Economic Affairs (2) | Appeals Commission FDEA (2) | Appeals Commission DEA (3) [ REKO/EVD ]

Commission de recours du Département fédéral de l'économie (1) | Commission de recours DFE (2) [ REKO/EVD ]


Nova Scotia Environment [ NSE | Department of the Environment | Department of Environment and Labour | Environment and Labour | Nova Scotia Water Resources Commission ]

ministère de l'Environnement [ ministère de l'Environnement et du Travail | Environnement et Travail | Department of the Environment | Nova Scotia Water Resources Commission ]


Appeals Commission of the Federal Department of Defence, Civil Protection and Sport (1) | Appeals Commission DDPS (2) [ AC/DDPS ]

Commission de recours du Département fédéral de la défense, de la protection de la population et des sports (1) | Commission de recours DDPS (2) [ CR/DDPS ]


securities commission | securities board | securities department | securities regulatory authority

commission des valeurs mobilières
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
23. The delegations expressed their satisfaction with the cooperation between the US Department of Transportation and the European Commission, as provided for in the Agreement, with the shared objective of improving each other’s understanding of the laws, procedures and practices of each other’s competition regimes and the impact that developments in the air transportation industry have had, or are likely to have, on competition in ...[+++]

23. Les délégations se sont montrées satisfaites de la coopération entre le ministère des transports des États-Unis et la Commission européenne, comme le prévoit l’accord, dans l’objectif commun d’améliorer la compréhension mutuelle des lois, procédures et pratiques des régimes de concurrence respectifs et de l’incidence que l’évolution du secteur du transport aérien a eu, ou peut avoir, sur la concurrence dans ce secteur.


28. Recalls that as early as 2005 Parliament in its above-mentioned resolution called for compulsory cost-benefit assessments before a new agency was proposed which should, in particular, concentrate on the question whether "the agency option (including the likely costs of monitoring and coordination) is more cost-effective than having the relevant tasks performed by the Commission departments themselves", but also on issues such as the mandate and working methods of the agency or its degree of independence from the Commission as it i ...[+++]

28. rappelle que, dès 2005, le Parlement réclamait, dans sa résolution précitée, des évaluations coûts-avantages obligatoires avant la création de toute nouvelle agence, l'attention étant centrée notamment sur la question de savoir si la formule de l'agence (y compris les coûts probables en matière de contrôle et de coordination) était plus rentable que la réalisation des tâches envisagées par les services de la Commission eux-mêmes ainsi que sur des aspects tels que le mandat et les méthodes de travail de l'agence ou son degré d'indé ...[+++]


16. Recalls that as early as 2005 Parliament called for compulsory cost-benefit assessments before a new agency was proposed which should, in particular, concentrate on the question whether "the agency option (including the likely costs of monitoring and coordination) is more cost-effective than having the relevant tasks performed by the Commission departments themselves" but also on issues such as the mandate and working methods of the agency or its degree of independence from the Commission as it is often of particular interest to t ...[+++]

16. rappelle que, dès 2005, le Parlement réclamait des évaluations coûts-avantages obligatoires avant la création de toute nouvelle agence, l'attention étant centrée notamment sur la question de savoir si la formule de l'agence (y compris les coûts probables en matière de contrôle et de coordination) était plus rentable que la réalisation des tâches envisagées par les services de la Commission eux-mêmes ainsi que sur des aspects tels que le mandat et les méthodes de travail de l'agence ou son degré d'indépendance par rapport à la Comm ...[+++]


28. Recalls that as early as 2005 Parliament called for compulsory cost-benefit assessments before a new agency was proposed which should, in particular, concentrate on the question whether "the agency option (including the likely costs of monitoring and coordination) is more cost-effective than having the relevant tasks performed by the Commission departments themselves," but also on issues such as the mandate and working methods of the agency or its degree of independence from the Commission as it is often of particular interest to ...[+++]

28. rappelle que, dès 2005, le Parlement réclamait des évaluations coûts-avantages obligatoires avant la création de toute nouvelle agence, l'attention étant centrée notamment sur la question de savoir si la formule de l'agence (y compris les coûts probables en matière de contrôle et de coordination) était plus rentable que la réalisation des tâches envisagées par les services de la Commission eux-mêmes ainsi que sur des aspects tels que le mandat et les méthodes de travail de l'agence ou son degré d'indépendance par rapport à la Comm ...[+++]


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The delegations expressed their satisfaction with the cooperation between the US Department of Transportation and the European Commission, as provided for in the Agreement, with the shared objective of improving each other’s understanding of the laws, procedures and practices of each other’s competition regimes and the impact that developments in the air transportation industry have had, or are likely to have, on competition in the ...[+++]

Les délégations se sont montrées satisfaites de la coopération entre le ministère des transports des États-Unis et la Commission européenne, comme le prévoit l’accord, dans l’objectif commun d’améliorer la compréhension mutuelle des lois, procédures et pratiques des régimes de concurrence respectifs et de l’incidence que l’évolution du secteur du transport aérien a eu, ou peut avoir, sur la concurrence dans ce secteur.


On the face of it seems quite clear that while the Office is a Commission department like any other as far as the performance of its standard administrative tasks is concerned, it enjoys functional independence within the Commission for the purpose of performing its specific operational tasks, while still remaining an integral part of the institution's administrative and budgetary structures.

De leur première analyse, il ressort clairement que si l'Office reste un service de la Commission comme les autres pour l'accomplissement de ses missions classiques d'administration, il exerce en revanche ses missions opérationnelles particulières en disposant au sein de la Commission d'une indépendance fonctionnelle, tout en restant intégré dans les structures administratives et budgétaires de l'institution.


Like other Commission departments, the Office is responsible for preparing decisions, developing and implementing projects and implementing the Commission's decisions.

Comme les autres services de l'institution, l'Office est chargé de la préparation des travaux, de l'élaboration et de la mise en oeuvre des actions et de l'exécution des décisions de la Commission.


71. Notes that detecting irregularities or fraud comes under the responsibility of the Member States (which are obliged to report them to the Commission), Commission departments, OLAF and the Court of Auditors, but that the Member States, as is pointed out in Court of Auditors' Special Report 10/2001, by no means meet their obligation in full to report irregularities relating to the Structural Funds and that the figures established are likely to be much higher in reality;

71. constate que la détection des irrégularités ou fraudes relève des États membres (lesquels ont obligation de les communiquer à la Commission), des services de la Commission, de l'OLAF et de la Cour des comptes, mais que les États membres, ainsi qu'il ressort du rapport spécial n° 10/2001 de la Cour des comptes, sont loin de satisfaire totalement à l'obligation qui leur est faite de communiquer les irrégularités en matière de Fonds structurels et que les chiffres constatés sont probablement beaucoup plus élevés en réalité;


71. Notes that detecting irregularities or fraud comes under the responsibility of the Member States (which are obliged to report them to the Commission), Commission departments, OLAF and the Court of Auditors, but that the Member States, as is pointed out in Court of Auditors' Special Report 10/2001, by no means meet their obligation in full to report irregularities relating to the Structural Funds and that the figures established are likely to be much higher in reality;

71. constate que la détection des irrégularités ou fraudes relève des États membres (lesquels ont obligation de les communiquer à la Commission), des services de la Commission, de l'OLAF et de la Cour des comptes, mais que les États membres, ainsi qu'il ressort du rapport spécial n° 10/2001 de la Cour des comptes, sont loin de satisfaire totalement à l'obligation qui leur est faite de communiquer les irrégularités en matière de Fonds structurels et que les chiffres constatés sont probablement beaucoup plus élevés en réalité;


* One basic means of spreading a culture of prevention would be for Commission departments to draw on the experience of the Office and sectoral and horizontal control departments early on in the preparation of legislation in highly sensitive sectors, especially if this legislation is likely to have an impact on the Communities' financial interests.

* Un instrument essentiel de diffusion d'une culture de prévention devrait consister, pour les services de la Commission, à intégrer à un stade précoce d'élaboration de la législation dans les secteurs sensibles et relative aux contrats, l'expérience de l'Office et des services de contrôle sectoriels et horizontaux.


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