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4.7
Alternative Approaches to Combating Transnational Crime
Centre for Combating Transnational Organized Crime
Combat aircraft
Combat plane
Cross-border activity
Cross-border dimension
Cross-border issue
Cross-border perspective
Fighter aircraft
Fighter plane
MNC
Multinational
Multinational company
Multinational corporation
Multinational enterprise
Multinational firm
Trans-national data protection legislation
Trans-national data regulation
Transnational action
Transnational company
Transnational corporation
Transnational data protection legislation
Transnational data regulation
Transnational dimension
Transnational measure
Transnational perspective

Traduction de «combat transnational » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Alternative Approaches to Combating Transnational Crime

Mesures de rechange pour lutter contre la criminalité transnationale


Centre for Combating Transnational Organized Crime

Centre de prévention de la criminalité transnationale organisée


cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

dimension transfrontière [4.7] [ activité transfrontalière | activité transfrontière | dimension transfrontalière | dimension transnationale | perspective transfrontalière | perspective transfrontière | perspective transnationale | question transfrontière ]


transnational corporation [ transnational company ]

entreprise transnationale [ société transnationale ]


Education - Training - Research - The obstacles to transnational mobility - Green Paper | Green Paper-Education, Training, Research-The obstacles to transnational mobility

Livre vert sur les obstacles à la mobilité transnationale | Livre vert-Education, Formation, Recherche-Les obstacles à la mobilité transnationale


transnational data protection legislation | trans-national data protection legislation | transnational data regulation | trans-national data regulation

réglementation de communication transnationale de données


transnational action | transnational measure

action transnationale


Ad Hoc Intergovernmental Working Group (of the Commission on Transnational Corporations) on the Problem of Corrupt Practices [ Ad Hoc Intergovernmental Working Group on the Problem of Corrupt Practices (of Transnational and other Corporations ]

Groupe de travail intergouvernemental spécial (de la Commission des sociétés transnationales) chargé d'étudier le problème des pratiques de corruption [ Groupe de travail intergouvernemental spécial chargé d'étudier le problème des pratiques de corruption (des sociétés transnationales et autres) ]


multinational | MNC | multinational company | multinational corporation | multinational enterprise | multinational firm | transnational company | transnational corporation

multinationale | société transnationale | société multinationale | firme transnationale | firme multinationale | entreprise multinationale


fighter aircraft [ combat aircraft | combat plane | fighter plane ]

avion de combat [ avion de chasse ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[58] Communiqué of the Ministerial Conference of the G8 Countries on Combating Transnational Organised Crime-Moscow, 19-20 October 1999 (see [http ...]

[58] Communiqué de la conférence ministérielle des pays du G8 sur la lutte contre le crime organisé transnational - Moscou, 19-20 octobre 1999 (voir [http ...]


At a time when transnational organized crime is an ever increasing menace, it is critically important that Canada has in place a modern and effective scheme for international co-operation in combating transnational crime.

À une époque où la menace du crime organisé transnational est de plus en plus présente, il est essentiel que le Canada ait un mécanisme de collaboration internationale moderne et efficace pour lutter contre ce genre de crime.


Mr. Speaker, as I have said, Canada continues to support the arms treaty, but let me tell my hon. colleague this: support provided to partner countries through the anti-crime capacity-building program directly improves security in our hemisphere, especially by combatting transnational crime and its work to bring guns to Canada.

Monsieur le Président, comme je l'ai dit, le Canada continue d'être pour le traité sur les armes, mais permettez-moi de dire ceci à mon collègue le député: l'aide fournie à nos pays partenaires, grâce au Programme visant à renforcer les capacités de lutte contre la criminalité, améliore directement la sécurité en Amérique. Nous combattons ainsi en particulier la criminalité transnationale, qui fait entrer des armes au Canada.


2000: the United Nations General Assembly adopts the UN Convention against Transnational Organised Crime, the first global legal instrument for combating transnational organised crime, which entered into force in 2003.

2000: adoption par l’Assemblée générale des Nations unies de la Convention des Nations unies contre la criminalité transnationale organisée, premier instrument juridique mondial de lutte contre la criminalité transnationale organisée qui est entré en vigueur en 2003.


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2000: the United Nations General Assembly adopts the UN Convention against Transnational Organised Crime, the first global legal instrument for combating transnational organised crime, which entered into force in 2003.

2000: adoption par l’Assemblée générale des Nations unies de la Convention des Nations unies contre la criminalité transnationale organisée, premier instrument juridique mondial de lutte contre la criminalité transnationale organisée qui est entré en vigueur en 2003.


Criminalization of this activity in the Criminal Code could enhance the capability of Canadian law enforcement to combat transnational organized crime activities pertaining to the fabrication and trafficking of pirated videos.

La criminalisation de cette activité dans le Code criminel pourrait renforcer la capacité des autorités chargées de l'application des lois canadiennes de combattre les activités du crime organisé transnational liées à la fabrication et au trafic de vidéos piratés.


In 1996, the G8 adopted its Recommendations to Combat Transnational Organized Crime (4) Among these recommendations, the G8 stated that “states should cooperate towards the successful negotiation of a United Nations Convention against Corruption” and that “states should adopt effective legislative and regulatory measures to combat corruption, establish standards of good governance, promote legitimate commercial and financial conduct, and develop cooperation mechanisms to curb corrupt practices”.

En 1996, le G8 a adopté ses Recommandations sur la criminalité transnationale(4). Dans ces recommandations, le G8 soulignait que « [l]es États devraient coopérer à la négociation fructueuse d’une Convention des Nations Unies sur la corruption » et que « [l]es États devraient adopter des mesures législatives et réglementaires efficaces pour combattre la corruption, établir des normes de bonne gouvernance, promouvoir des comportements commerciaux et financiers légitimes, et développer des mécanismes de coopération afin de contenir les m ...[+++]


prevent and combat transnational trafficking in persons*, especially women and children*, by organised criminal groups.

de prévenir et de lutter contre la traite transnationale des personnes*, en particulier des femmes et des enfants*, par des groupes criminels organisés.


The purpose of the Resolution is to combat transnational social security fraud and undeclared work.

La résolution a comme objectif de lutter contre la fraude transnationale à la sécurité sociale et le travail non déclaré.


HAVING REGARD to the Berlin Declaration of September 1994, the United Nations World Ministerial Conference on Organized Transnational Crime in November 1994, to the 40 Recommendations of G7/P8 to combat transnational organized crime of 12 April 1996, the 25 Recommendations of the G7/P8 of the Ministerial Conference on terrorism of 30 July 1996 and the 10 Principles to combat high-tech crime endorsed by the G8 on 10 December 1997;

VU la déclaration de Berlin de septembre 1994, la Conférence ministérielle mondiale des Nations unies sur la criminalité organisée transnationale, de novembre 1994, les 40 recommandations sur la criminalité transnationale organisée du G7/P8 adoptées le 12 avril 1996, les 25 recommandations du G7/P8 adoptées par la Conférence ministérielle sur le terrorisme le 30 juillet 1996 et les 10 principes pour la lutte contre la criminalité exploitant les technologies avancées approuvés par le G8 le 10 décembre 1997 ;


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