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CSCE
Capital operation which is not liberalized
Co-operation and Liberalization
Co-operative book processing center
Co-operative book processing centre
Conference on Security and Co-operation in Europe
Fire co-operator
OSCE
Organization for Security and Co-operation in Europe
Planned co-operator
Wholesale co-operative
Wholesale cooperative
Wholesaler cooperative
Wholesalers' co-operative
Wholesalers' cooperative

Vertaling van "co-operation and liberalization " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Co-operation and Liberalization

Comité de coopération et de libéralisation


Study Group on Co-operation and Liberalization in European Air Transport

Groupe d'étude sur la coopération et la libéralisation du transport aérien en Europe


Meeting of Experts on Co-operation between Youth Movements and National Liberation Movements in Southern Africa

Rencontre entre responsables des mouvements de la libération nationale en Afrique australe et dirigeants d'organisations de jeunesse


wholesale cooperative | wholesale co-operative | wholesaler cooperative | wholesalers' cooperative | wholesalers' co-operative

coopérative de grossistes | coopérative de vente en gros | coopérative de gros


co-operative book processing center | co-operative book processing centre

centre d'étude du traitement coopératif du livre


fire co-operator | planned co-operator

auxiliaire des services d'incendie | pompier-forestier volontaire


Organization for Security and Co-operation in Europe | Conference on Security and Co-operation in Europe [ OSCE | CSCE ]

Organisation pour la sécurité et la coopération en Europe | Conférence sur la sécurité et la coopération en Europe [ OSCE | CSCE ]


Federal Information- and Co-ordination Service for Transfrontier Co-operation

Service fédéral d'information et de coordination en matière de coopération transfrontalière


Delegation of Switzerland to the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD)

Délégation suisse près l'Organisation de coopération et de développement économiques (OCDE)


capital operation which is not liberalized

opération en capital non libé
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1 FTU is the amount of enzyme which liberates 1 micromole of inorganic phosphate per minute from sodium phytate at pH 5,5 and 37 °C

1 FTU est la quantité d'enzyme qui libère 1 micromole de phosphate inorganique par minute à partir d'une solution de phytate de sodium, à pH 5,5 et à 37 °C.


Other professional activities held over the last 10 years, including services, liberal profession, consulting activities

Autres activités professionnelles exercées au cours des dix dernières années, notamment dans le secteur des services, en tant que profession libérale ou en qualité de consultant


having regard to its recent resolutions on the Philippines, in particular those of 14 June 2012 on the cases of impunity in the Philippines , of 21 January 2010 on the Philippines (following the Maguindanao massacre of 23 November 2009) , and of 12 March 2009 on the Philippines (on the hostilities between government forces and the Moro National Liberation Front (MNLF))

vu ses récentes résolutions sur les Philippines, en particulier celle du 14 juin 2012 sur les cas d'impunité aux Philippines , celle du 21 janvier 2010 sur les Philippines (à la suite du massacre de Maguindanao, le 23 novembre 2009) et celle du 12 mars 2009 sur les Philippines (concernant les hostilités entre les forces gouvernementales et le Front Moro de libération nationale)


The liberalization of the initial and final sections of a combined transport operation applies to combined transport operations using sea routes provided that the sea journey represents a substantial part of the combined transport operation.

La libéralisation des sections initiale et finale d’une opération de transport combiné s’applique aux opérations de transport combiné comprenant des itinéraires maritimes dans la mesure où le trajet maritime représente une part substantielle de l’opération de transport.


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Supplementary benefit schemes for self-employed persons in craft-trade, industrial or commercial occupations or the liberal professions, supplementary old-age insurance schemes for self-employed persons in the liberal professions, supplementary insurance schemes for self-employed persons in the liberal professions covering invalidity or death, and supplementary old-age benefit schemes for contracted medical practitioners and auxiliaries, as referred to respectively in Articles L.615-20, L.644-1, L.644-2, L.645-1 and L.723-14 of the Social Security Code.

Les régimes de prestations supplémentaires des travailleurs non salariés des professions artisanales, industrielles, commerciales et libérales, les régimes complémentaires d'assurance vieillesse des travailleurs non salariés des professions libérales, les régimes complémentaires d'assurance invalidité-décès des travailleurs non salariés des professions libérales et les régimes de prestations complémentaires de vieillesse des praticiens et auxiliaires médicaux conventionnés visés respectivement aux articles L 615-20, L 644-1, L 644-2, L 645-1 et L 723-14 du code de la sécurité sociale.


The original provision is difficult to apply in practice (consumers know nothing whatsoever about foreign law, it is difficult for a national judge to apply foreign law which conflicts with national law, etc), the principle of mutual recognition could well lead to deregulation that is harmful both to economic operators and consumers because operators who are subject to the law of Member States with legislation providing greater consumer protection will necessarily be discriminated against compared with foreign operators who are subjec ...[+++]

D’application pratique difficile (méconnaissance totale par le consommateur du droit étranger, difficulté pour le juge national d’appliquer un droit étranger contradictoire avec le droit national, etc.), le principe de reconnaissance mutuelle risque de conduire à une dérégulation nuisible tant aux opérateurs économiques qu’aux consommateurs. En effet, les opérateurs soumis au droit des États disposant d’une législation plus protectrice des consommateurs seront nécessairement victimes de discriminations par rapport aux opérateurs étran ...[+++]


88. In connection with the liberalization of satellite communications, not only traditional satellite operators must benefit, but individual satellite users too, such as broadcasting stations, must be able to gain from this liberalization;

estime que les opérateurs classiques de services par satellite ne doivent pas être les seuls à tirer profit de la libéralisation des communications par satellite; les utilisateurs individuels, telles les stations de radiodiffusion, doivent pouvoir également en profiter;


II/1 In connection with the liberalization of satellite communications, not only traditional satellite operators must benefit, but individual satellite users too, such as broadcasting stations, must be able to gain from this liberalization.

II. 1 Les opérateurs classiques de services par satellite ne doivent pas être les seuls à tirer profit de la libéralisation des communications par satellite.


11. In connection with the liberalization of satellite communications, not only traditional satellite operators must benefit, but individual satellite users too, such as broadcasting stations, must be able to gain from this liberalization;

les opérateurs classiques de services par satellite ne doivent pas être les seuls à tirer profit de la libéralisation des communications par satellite; les utilisateurs individuels, telles les stations de radiodiffusion, doivent pouvoir également en profiter;


61. Following the same reasoning, and in particular to ensure that public and private operators are put on an equal footing, the Commission has submitted a proposal [41] allowing, inter alia, to exempt from the scope of Directive 93/38/EEC those sectors or services to which it applies (water, energy, transport and telecommunications) which, in a given Member State, operate in conditions of effective competition, after the relevant activity has been effectively liberalized according to relevant EC legislation.

61. Suivant le même raisonnement, et en particulier pour que les opérateurs publics et privés soient placés sur un pied d'égalité, la Commission a présenté une proposition [41] qui permettrait, entre autres, d'exclure du champ d'application de la directive 93/38/CEE les secteurs ou les services auxquels elle s'applique (l'eau, l'énergie, le transport et les télécommunications) qui opèrent, dans un État membre donné, dans des condit ...[+++]




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Date index: 2021-03-12
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