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AFTA
Africa
African National Council for Southern African Countries
African countries
African country
Central African country
East African country
PALOP
Portuguese-speaking African countries
Special Programme for African Countries

Vertaling van "clear african countries " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Sub-Regional Seminar for Eastern and Southern African Countries Members of Multinational Programming and Operational Centres to Study Potential for Expansion of Economic Co-operation and Trade Relations with Socialist Countries of Eastern Europe [ Sub-regional Seminar for Eastern and Southern African Countries Members of MULPOCs to Study Potential for Expansion of Economic Co-operation and Trade Relations with Socialist Countries of Eastern Europe ]

Séminaire sous-régional pour les pays d'Afrique de l'Est et d'Afrique australe membres des centres multinationaux de programmation et d'exécution de projets pour l'étude du potentiel d'expansion de la coopération économique et des relations commerciales a [ Séminaire sous-régional pour les pays d'Afrique de l'Est et d'Afrique australe membres des MULPOCs pour l'étude du potentiel d'expansion de la coopération économique et des relations commerciales avec les pays socialistes d'Europe orientale ]


Special Programme for African Countries [ Special Programme for Sub-Saharan African Countries Affected by Drought and Desertification ]

Programme spécial pour les pays africains








Plan for the rehabilitation and revival of the economies of famine-stricken countries | Plan to restore and revitalise the African countries most affected by drought

plan de réhabilitation et de la relance des économies des pays affectés par la famine | plan de réhabilitation et de relance des pays africains les plus affectés par la sécheresse


African National Council for Southern African Countries

African National Council for Southern African Countries


Portuguese-speaking African countries | PALOP [Abbr.]

Pays africains de langue officielle portugaise | PALOP [Abbr.]


Arab Fund for Technical Assistance to Arab and African Countries | AFTA [Abbr.]

Fonds arabe pour l'assistance technique | FAT [Abbr.]


Africa [ African countries ]

Afrique [ pays africains | pays d'Afrique ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Recognises the critical contribution of the African Peace Facility in developing the triangular partnership between the UN, the EU and the AU; believes that this Facility provides both an entry point and a potential lever for creating a stronger partnership between the EU and the AU and has proved indispensable in allowing the AU, and through it the eight Regional Economic Communities (RECs), to plan and manage their operations; considers it vital that the EU institutions and Member States remain closely engaged if the Facility is to be fully utilised and that the AU demonstrate higher levels of efficiency and transparency in using the ...[+++]

reconnaît la contribution essentielle apportée par la facilité de soutien à la paix pour l'Afrique à l'élaboration du partenariat triangulaire entre les Nations unies, l'Union européenne et l'Union africaine; estime que cette facilité est à la fois un point de départ et un levier potentiel pour l'établissement d'un partenariat plus étroit entre l'Union européenne et l'Union africaine et s'est avérée indispensable en permettant à l'Union africaine et, par son intermédiaire, aux huit communautés économiques régionales (CER), de planifier et ...[+++]


Mr. Speaker, the World Health Organization has been clear that visa bans for West African countries do not work and can actually increase the spread of the disease.

Monsieur le Président, l'Organisation mondiale de la santé a clairement indiqué que l'interdiction d'octroi de visas pour les demandeurs d'Afrique de l'Ouest ne fonctionne pas et que cette mesure peut en fait accroître la propagation de la maladie.


As a result of this, Canada ranks thirtieth in this hierarchy, behind African countries and clearly underdeveloped countries.

Ce qui a fait que le Canada se situe, dans cette hiérarchie, au trentième rang, derrière les pays d'Afrique et les pays en plein sous-développement.


They will point to a single order made by a small African country during the four years of its existence as clear evidence of its success.

Ils en donneront pour preuve de son succès une commande unique faite par un petit pays africain au cours des quatre années de son existence.


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The committee also heard testimony that made the following point very clear. African countries depend on medicines from countries such as India, not Canada as some have suggested.

Le comité a également entendu des témoignages ayant permis de conclure clairement que les pays africains dépendent des médicaments produits par des pays comme l'Inde, mais pas des médicaments produits par le Canada, comme certains l'ont prétendu.


As I see it, one thing is abundantly clear. African countries and their leaders should be much more involved in finding a solution to this pressing problem.

Pour moi, une chose est claire: les pays africains et leurs dirigeants doivent être beaucoup plus impliqués dans la recherche d’une solution à ce problème pressant.


21. Reminds the Council, however, of its abovementioned resolution of 24 February 2005, which called on the EU to present resolutions on a certain number of priority issues; regrets, in particular, the EU's refusal to sponsor resolutions on human rights abuses in China, Zimbabwe and Chechnya; recalls, in this regard, the commitments entered into by the Council in the context of the EU Guidelines on Human Rights Dialogues, which clearly state that a human rights dialogue with a third country cannot prevent the Council from sponsoring a resolution on that specific country in the UN Human Rights Council; in this context, also takes accou ...[+++]

21. rappelle néanmoins au Conseil sa résolution précitée du 24 février 2005, qui appelait l'Union européenne à présenter des résolutions sur un certain nombre de questions prioritaires; regrette en particulier, le refus de l'Union européenne d'appuyer des résolutions sur les violations des droits de l'homme en Chine, au Zimbabwe et en Tchétchénie; rappelle à cet égard les engagements pris par le Conseil dans le contexte des lignes directrices de l'Union européenne en matière de dialogues sur les droits de l'homme, lesquels établissent clairement qu'un dialogue sur les droits de l'homme avec un pays ne peut empêcher le Conseil d'appuyer une résolution concernant ce pays précisément, au sein du Conseil des droits de l'homme de ...[+++]


21. Reminds the Council, however, of its abovementioned resolution of 24 February 2005, which called on the EU to present resolutions on a certain number of priority issues; regrets, in particular, the EU's refusal to sponsor resolutions on human rights abuses in China, Zimbabwe and Chechnya; recalls, in this regard, the commitments entered into by the Council in the context of the EU Guidelines on Human Rights Dialogues, which clearly state that a human rights dialogue with a third country cannot prevent the Council from sponsoring a resolution on that specific country in the UN Human Rights Council; in this context, also takes accou ...[+++]

21. rappelle néanmoins au Conseil sa résolution précitée du 24 février 2005, qui appelait l'Union européenne à présenter des résolutions sur un certain nombre de questions prioritaires; regrette en particulier, le refus de l'Union européenne d'appuyer des résolutions sur les violations des droits de l'homme en Chine, au Zimbabwe et en Tchétchénie; rappelle à cet égard les engagements pris par le Conseil dans le contexte des lignes directrices de l'Union européenne en matière de dialogues sur les droits de l'homme, lesquels établissent clairement qu'un dialogue sur les droits de l'homme avec un pays ne peut empêcher le Conseil d'appuyer une résolution concernant ce pays précisément, au sein du Conseil des droits de l'homme de ...[+++]


21. Reminds the Council, however, of its resolution of 24 February 2005, which called on the EU to present resolutions on a certain number of priority issues; regrets, in particular, the EU's refusal to sponsor resolutions on human rights abuses in China, Zimbabwe and Chechnya; recalls, in this regard, the commitments entered into by the Council in the context of the EU Guidelines on Human Rights Dialogues, which clearly state that a human rights dialogue with a third country cannot prevent the Council from sponsoring a resolution on that specific country in the UN Human Rights Council; in this context, also takes account of the state ...[+++]

21. rappelle néanmoins au Conseil sa résolution du 24 février 2005 qui appelait l'UE à présenter des résolutions sur un certain nombre de questions prioritaires; regrette en particulier, le refus de l'UE d'appuyer des résolutions sur les violations des droits de la personne en Chine, au Zimbabwe et en Tchétchénie; rappelle à cet égard les engagements pris par le Conseil dans le contexte des lignes directrices de l'UE en matière de dialogues sur les droits de l'homme, lesquels établissent clairement qu'un dialogue sur les droits de l'homme avec un pays ne peut empêcher le Conseil d'appuyer une résolution concernant ce pays précisément, au sein du Conseil des droits de l'homme des Nations unies ...[+++]


The strategy papers setting out the intervention areas of Community aid, which are drawn up with the African countries and regions concerned, should clearly and swiftly identify the needs for assistance with trade matters and with strengthening negotiating capacity, in line with the objectives of NEPAD and the African Union.

Dans le cadre des documents de stratégie fixant les domaines d'intervention de l'aide communautaire, définis avec les pays et régions de l'Afrique, il est important d'assurer une identification précise et rapide des besoins d'assistance au commerce et de renforcement des capacités de négociation, en cohérence avec les objectifs du NEPAD et de l'Union Africaine.




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Date index: 2025-09-30
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