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Ambient energy source
Anodic cleaning
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CEIF
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Clean Energy Investment Framework
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Clean and energy-efficient road transport vehicle
Clean and energy-efficient vehicle
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Prepare cleaning materials for cleaning windows
Prepare cleaning materials for window cleaning
Reverse cleaning
Reverse current cleaning
Soft source of energy

Vertaling van "clean and energy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
clean and energy-efficient road transport vehicle | clean and energy-efficient vehicle

véhicule propre et économe en énergie




Clean Energy for All Europeans package | Clean Energy package

paquet énergie propre | paquet Une énergie propre pour tous les Européens | train de mesures sur l'énergie propre


clean energy | clean power | non-polluting energy

énergie non polluante | énergie propre


clean energy [ pollution-free energy | clean power ]

énergie propre [ énergie non polluante ]


Clean Energy for Development Investment Framework [ CEIF | Clean Energy Investment Framework ]

Cadre d'investissement pour les énergies propres et le développement


benign source of energy | clean source of energy | soft source of energy | benign energy source | ambient energy source

source d'énergie douce


prepare cleaning material for window cleaning | prepare cleaning materials for cleaning windows | get cleaning materials ready for window cleaning | prepare cleaning materials for window cleaning

préparer du matériel de nettoyage pour les vitres


anodic cleaning | reverse cleaning | reverse current cleaning

graissage anodique


cathodic cleaning | direct cleaning | direct current cleaning

dégraissage cathodique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[18] Directive 2009/33/EC on the Promotion of Clean and Energy Efficient Road Transport Vehicles – see also the recently launched Clean Vehicle Portal, designed to help public authorities implement this Directive by providing them, as well as final users, with a comparative, life-cycle cost analysis of existing vehicles ( [http ...]

[18] Directive 2009/33/CE relative à la promotion de véhicules de transport routier propres et économes en énergie. Voir également le portail «véhicules propres» lancé récemment par la Commission et conçu pour aider les pouvoirs publics à mettre en œuvre la directive précitée en leur fournissant, ainsi qu'aux utilisateurs finaux, une analyse comparative du coût de cycle de vie des véhicules existants ( [http ...]


Summary code: Energy / European energy policy / Market-based instruments Energy / Internal energy market / Taxation Environment and climate change / Tackling climate change / Clean, efficient energy Environment and climate change / Tackling climate change / Clean, efficient energy / Secure sustainable energy Taxation / Indirect taxation / Excise duties Internal market / Single Market for Goods / Motor vehicles / Interactions between the automobile industry and specific policies / Interaction with taxation policy

Code de la synthèse: Énergie / Politique européenne de l'énergie / Instruments fondés sur le marché Énergie / Marché intérieur de l'énergie / Fiscalité Environnement et changement climatique / Lutte contre le changement climatique / Une énergie propre et efficace Environnement et changement climatique / Lutte contre le changement climatique / Une énergie propre et efficace / Une énergie sûre et durable Fiscalité / Fiscalité indirecte / Droits d'accises Marché intérieur / Le marché unique des marchandises / Véhicules à moteur / Interac ...[+++]


78. || Promotion of clean and energy-efficient road transport vehicles || Evaluation || Evaluation of Directive 2009/33/EC of 23 April 2009 on the promotion of clean and energy-efficient road transport vehicles.

78. || Promotion de véhicules de transport routier propres et économes en énergie || Évaluation || Évaluation de la directive 2009/33/CE du 23 avril 2009 relative à la promotion de véhicules de transport routier propres et économes en énergie.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - en0011 - EN - Clean and energy-efficient road transport vehicles

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - en0011 - EN - Véhicules de transports routiers propres et économes en énergie


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This Directive aims at promoting and stimulating the development of a market for clean and energy-efficient vehicles.

La présente directive vise à promouvoir et stimuler le développement d’un marché des véhicules propres et économes en énergie.


Directive 2009/33/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 on the promotion of clean and energy-efficient road transport vehicles (Text with EEA relevance).

Directive 2009/33/CE du Parlement européen et du Conseil du 23 avril 2009 relative à la promotion de véhicules de transport routier propres et économes en énergie (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE).


This Directive aims to stimulate the market for clean and energy-efficient road transport vehicles, and especially – since this would have a substantial environmental impact – to influence the market for standardised vehicles produced in larger quantities such as passenger cars, buses, coaches and trucks, by ensuring a level of demand for clean and energy-efficient road transport vehicles which is sufficiently substantial to encourage manufacturers and the industry to invest in and further develop vehicles with low energy consumption, CO2 emissions, and pollutant emissions.

La présente directive vise à promouvoir le marché des véhicules de transport routier propres et économes en énergie et, tout particulièrement — compte tenu de l’incidence environnementale importante qui en résulterait — à influencer le marché des véhicules standardisés produits dans les plus grandes quantités, tels les voitures particulières, les bus, les cars ou les poids lourds, en garantissant un niveau de demande de véhicules de transport routier propres et économes en énergie qui soit suffisamment important pour encourager les fabricants et l’industrie à investir et à poursuivre le développement de véhicules à faibles consommation d ...[+++]


This Directive requires contracting authorities, contracting entities as well as certain operators to take into account lifetime energy and environmental impacts, including energy consumption and emissions of CO2 and of certain pollutants, when purchasing road transport vehicles with the objectives of promoting and stimulating the market for clean and energy-efficient vehicles and improving the contribution of the transport sector to the environment, climate and energy policies of the Community.

La présente directive oblige les pouvoirs adjudicateurs, les entités adjudicatrices ainsi que certains opérateurs à tenir compte, lors de l’achat de véhicules de transport routier, des incidences énergétiques et environnementales qu’ont ces véhicules tout au long de leur cycle de vie, y compris la consommation d’énergie et les émissions de CO2 et de certains polluants, afin de promouvoir et stimuler le marché des véhicules de transport routier propres et économes en énergie et d’augmenter la contribution du secteur des transports aux politiques menées par la Communauté dans le domaine de l’environnement, du climat et de l’é ...[+++]


Since the objectives of this Directive, namely to promote and stimulate the market for clean and energy-efficient vehicles and to improve the contribution of the transport sector to the environment, climate and energy policies of the Community, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore, in order to provide a critical mass of vehicles for cost-efficient developments by European industry, be better achieved at Community level, the Community may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty.

Étant donné que les objectifs de la présente directive, à savoir promouvoir et stimuler le marché des véhicules propres et économes en énergie et améliorer la contribution du secteur des transports aux politiques menées par la Communauté dans le domaine de l’environnement, du climat et de l’énergie, ne peuvent pas être réalisés de manière suffisante par les États membres et peuvent donc, afin qu’une masse critique de véhicules soit concernée, ce qui autorisera des innovations permettant de réduire les coûts par l’industrie européenne, être mieux réalisés au niveau communautai ...[+++]


The energy and environmental award criteria should be among the various award criteria taken into consideration by contracting authorities or contracting entities when they are called upon to take a decision on the procurement of clean and energy-efficient road transport vehicles.

Les critères d’attribution ayant trait à l’énergie et à l’environnement devraient faire partie des critères d’attribution pris en considération par les pouvoirs adjudicateurs ou les entités adjudicatrices lorsqu’ils sont appelés à prendre une décision concernant l’achat de véhicules de transport routier propres et économes en énergie.


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