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Central processing unit
Central processor
Claims processing
Claims processing section
Electronic Data Processing Section
Electronic data processing section
Insurance claims and policy processing clerk
Insurance claims clerk
Insurance collector
Insurance collectors
Manage claims process
Manage claims processes
Managing a claims process
Oversee claims process
Positive baggage claim process
Process health insurance claims
Process medical insurance claim
Process medical insurance claims
Processing of claims
Processing section
Processing unit
Processor section
Submit claim to patient's health insurance

Traduction de «claims processing section » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
claims processing section

section du traitement des demandes


managing a claims process | oversee claims process | manage claims process | manage claims processes

gérer des procédures de demande d'indemnisation


process medical insurance claim | submit claim to patient's health insurance | process health insurance claims | process medical insurance claims

traiter les demandes des assurances médicales


claims processing [ processing of claims ]

traitement des demandes


processing unit [ central processing unit | central processor | processing section | processor section ]

unité centrale [ UC,CPU | unité centrale de traitement ]


positive baggage claim process

vérification des talons de retrait des bagages


Electronic Data Processing Section

Section du traitement électronique de l'information


electronic data processing section

section du traitement des données électroniques


processing section

équipement de traitement | équipement pour le traitement


insurance claims and policy processing clerk | insurance collectors | insurance claims clerk | insurance collector

agente de recouvrement en assurance | agent de recouvrement en assurance | agent de recouvrement en assurance/agente de recouvrement en assurance
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
If we put a non-derogation clause in here, we could go through the entire process, the tribunal would make a judgment and then the claimant, in theory, could go to the court saying, ``Well, that is irrelevant because I have an Aboriginal claim under section 35,'' or some other inherent right claim.

Si nous incluons ici une disposition de non-dérogation, nous pourrions passer par tout le processus aux termes duquel le Tribunal statuerait, mais le revendicateur pourrait en principe soutenir devant les tribunaux que le jugement du Tribunal ne serait d'aucune pertinence du fait que sa revendication se fonderait sur un droit ancestral garanti par l'article 35 ou sur quelque autre droit inhérent.


Fourth, narrow construction of Metis Aboriginal rights to harvest in a manner I would argue is inconsistent with the purpose of the inclusion of Metis peoples in section 35 and the spirit of the Powley decision has resulted in their exclusion from or marginal participation in processes aimed at reconciling Aboriginal rights with the interests of other citizens of Canada, including the federal land claims process and consultation, n ...[+++]

Quatrièmement, les droits de récolte des Métis ont été interprétés étroitement et d'une façon qui est, selon moi, contraire à l'inclusion des Métis en vertu de l'article 35 et de l'arrêt Powley. Les Métis ont donc été exclus des initiatives visant à concilier les droits autochtones avec les intérêts des autres citoyens canadiens ou ont été autorisés à y participer symboliquement.


Establishing this level playing field in the context of your recommendations would involve recognition of Métis via section 91.24, and would involve access to claims processes south of 60 for all off-reserve aboriginal peoples.

Pour créer ces conditions d'égalité, il faudrait reconnaître les Métis à l'article 91.24 et autoriser tous les autochtones hors réserve au sud du 60e parallèle à revendiquer les terres.


the federal government is willing to negotiate self-government agreements as part of the comprehensive land claims process, with the important proviso that such agreements are not to be regarded as giving rise to section 35 treaty rights.

le gouvernement fédéral est prêt à négocier des ententes d'autonomie gouvernementale dans le cadre du processus global de revendications territoriales à la condition bien importante que ces accords ne soient pas considérés comme créant des droits issus de traités aux termes de l'article 35.


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However, the processing security referred to in Article 28 need not be lodged if the aid is claimed following completion of the checks provided for in Section 8 and if proof is supplied of incorporation into final products within the period laid down in Article 11.

Toutefois, la garantie de transformation visée à l'article 28 peut ne pas être constituée si l'aide est demandée postérieurement à l'exécution des contrôles prévus à la section 8 et si les preuves de l'incorporation dans les produits finaux dans le délai fixé à l'article 11 sont apportées.


Former prime minister Trudeau, at a meeting of first ministers on aboriginal constitutional issues on March 9, 1984, stated that the treaty-making process and the land claims process had the same goal — the transformation of uncertain, ill-defined aboriginal rights protected by section 35 into clearly stated, justifiable written rights.

L'ancien premier ministre Trudeau, lors d'une réunion des premiers ministres sur les questions constitutionnelles concernant les autochtones, le 9 mars 1984, a dit que le processus de négociation des traités et celui des revendications territoriales avaient le même objectif: transformer des droits non précis et mal définis protégés par l'article 35 en des droits écrits justifiables et clairement énoncés.


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