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Add up the average weight of cigarettes
Automatic cigarette vending machine
Butt can
Butt collector
Butt container
Butt receptacle
Cigarette bin
Cigarette butt collector
Cigarette butt container
Cigarette butt disposal receptacle
Cigarette can
Cigarette machine operative
Cigarette maker operator
Cigarette making machine operator
Cigarette manufacturing machinist
Cigarette package
Cigarette receptacle
Cigarette stub
Cigarette tube
Cigarette vending machine
Complete detailed tobacco manufacturing operations
Compute average weight of cigarettes
Compute average weights of cigarettes
Compute the average weight of cigarettes
Deck
Egyptian cigarette
Filter cigarette
Filter-tip
Filter-tipped cigarette
Oriental cigarette
Outdoor ashtray
Outdoor cigarette ashtray
Oversee detailed tobacco manufacturing operations
Oversee specific cigarette production processes
Pack of cigarettes
Package of cigarettes
Perform detailed tobacco manufacturing operations
Ready-made cigarette hull
Ready-made roll
Recepta
Receptacle for cigarettes
Turkish cigarette

Vertaling van "cigarette manufacturer " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cigarette machine operative | cigarette maker operator | cigarette making machine operator | cigarette manufacturing machinist

opérateur de machine à fabriquer des cigarettes | opératrice de machine à fabriquer des cigarettes | opérateur de machine de production de cigarettes | opérateur de machine de production de cigarettes/opératrice de machine de production de cigarettes


complete detailed tobacco manufacturing operations | oversee specific cigarette production processes | oversee detailed tobacco manufacturing operations | perform detailed tobacco manufacturing operations

exécuter des opérations précises de fabrication de tabac


butt can [ butt collector | butt container | butt receptacle | cigarette bin | cigarette butt container | cigarette butt collector | cigarette butt disposal receptacle | cigarette can | cigarette receptacle | outdoor ashtray | outdoor cigarette ashtray | receptacle for cigarettes | recepta ]

boîte à mégots [ contenant à mégots | cendrier extérieur | mégotier ]


add up the average weight of cigarettes | compute the average weight of cigarettes | compute average weight of cigarettes | compute average weights of cigarettes

calculer le poids moyen de cigarettes


Egyptian cigarette | oriental cigarette | Turkish cigarette

cigarette égyptienne | cigarette orientale


Global Per Capita Consumption of Manufactured Cigarettes, 1989

Consommation mondiale de cigarettes fabriquées, par habitant, 1989


cigarette package [ package of cigarettes | pack of cigarettes | deck ]

paquet de cigarettes


cigarette stub | ready-made cigarette hull | ready-made roll | cigarette tube

tube à cigarette | douille à cigarette


filter cigarette | filter-tip | filter-tipped cigarette

cigarette-filtre


automatic cigarette vending machine | cigarette vending machine

distributeur automatique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
E-cigarette manufacturers must notify Member States of all products they place on the market and report annually to them on sales volumes, consumer preferences and trends. Member State authorities will monitor the market for any evidence that e-cigarettes lead to nicotine addiction or to tobacco consumption, especially in young people and non-smokers. The Commission will also present to the European Parliament and the Council the developments on e-cigarettes in its implementation report to be produced after five years.

les fabricants de cigarettes électroniques informent les États membres de tous les produits qu’ils mettent sur le marché et leur font rapport annuellement sur les volumes de ventes, les préférences des consommateurs et les tendances; les autorités des États membres surveilleront le marché pour recueillir tout élément indiquant que les cigarettes électroniques conduisent à une dépendance à la nicotine ou à une consommation traditionnelle de tabac, notamment chez les jeunes et les non-fumeurs; la Commission présentera également au Parlement européen et au Conseil les évolutions relatives aux cigarettes électroniques dans son rapport sur ...[+++]


It lays down general principles and minimum rates of excise duty on manufactured tobacco (i.e. cigarettes, cigars and cigarillos, fine-cut tobacco for rolling cigarettes and other smoking tobacco) across the EU.

Elle établit les principes généraux et les taux minimaux des droits d’accises sur les tabacs manufacturés (par exemple, cigarettes, cigares et cigarillos, tabac fine coupe destiné à rouler les cigarettes et autres tabacs à fumer) au sein de l’UE.


43. Suggests that the Commission set up a laboratory enabling law enforcement personnel to check if cigarettes are genuine or not and to collect the results of these checks in a data base of the origins of the tobacco and other components used in those cigarettes; considers that cigarette manufacturers should be invited to give financial support to this project;

43. propose que la Commission mette en place un laboratoire permettant au personnel des services de répression de contrôler si les cigarettes sont ou non contrefaites et recueillant les résultats de ces contrôles dans une base de données sur les origines du tabac et des autres composants utilisés dans ces cigarettes; estime que les fabricants de cigarettes devraient être invités à accorder un soutien financier à ce projet;


43. Suggests that the Commission set up a laboratory enabling law enforcement personnel to check if cigarettes are genuine or not and to collect the results of these checks in a data base of the origins of the tobacco and other components used in those cigarettes; considers that cigarette manufacturers should be invited to give financial support to this project;

43. propose que la Commission mette en place un laboratoire permettant au personnel des services de répression de contrôler si les cigarettes sont ou non contrefaites et recueillant les résultats de ces contrôles dans une base de données sur les origines du tabac et des autres composants utilisés dans ces cigarettes; estime que les fabricants de cigarettes devraient être invités à accorder un soutien financier à ce projet;


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43. Suggests that the Commission set up a laboratory enabling law enforcement personnel to check if cigarettes are genuine or not and to collect the results of these checks in a data base of the origins of the tobacco and other components used in those cigarettes; considers that cigarette manufacturers should be invited to give financial support to this project;

43. propose que la Commission mette en place un laboratoire permettant au personnel des services de répression de contrôler si les cigarettes sont ou non contrefaites et recueillant les résultats de ces contrôles dans une base de données sur les origines du tabac et des autres composants utilisés dans ces cigarettes; estime que les fabricants de cigarettes devraient être invités à accorder un soutien financier à ce projet;


34. Regrets that, until now, no other cigarette manufacturer has concluded a similar agreement; calls on the Commission to continue negotiations with all major players in the market in order to conclude agreements whereby the Philip Morris agreement, except the main payment, is the minimal standard; supports the Commission in its recent calls on Japan Tobacco and Reynolds American to sign similar agreements in return for the EU dropping legal proceedings against them;

34. regrette qu'à ce jour aucun autre fabricant de cigarettes n'ait conclu d'accord analogue; invite la Commission à poursuivre les négociations avec les principaux acteurs du marché afin de conclure des accords dont la norme minimale serait l'accord Philip Morris, exception faite du paiement principal; soutient les récentes demandes de la Commission invitant Japan Tobacco et Reynolds American à conclure des accords analogues en échange de l'abandon des poursuites judiciaires de l'UE à leur encontre;


34. Regrets that, until now, no other cigarette manufacturer has concluded a similar agreement; calls on the Commission to continue negotiations with all major players in the market in order to conclude agreements whereby the Philip Morris agreement, except the main payment, is the minimal standard; supports the Commission in its recent calls on Japan Tobacco and Reynolds American to sign similar agreements in return for the EU dropping legal proceedings against them;

34. regrette qu'à ce jour aucun autre fabricant de cigarettes n'ait conclu d'accord analogue; invite la Commission à poursuivre les négociations avec les principaux acteurs du marché afin de conclure des accords dont la norme minimale serait l'accord Philip Morris, exception faite du paiement principal; soutient les récentes demandes de la Commission invitant Japan Tobacco et Reynolds American à conclure des accords analogues en échange de l'abandon des poursuites judiciaires de l'UE à leur encontre;


tobacco products or cigarettes or product placement from undertakings whose principal activity is the manufacture or sale of cigarettes and other tobacco products, or

de produits du tabac ou de cigarettes, ou de placement de produits émanant d’entreprises qui ont pour activité principale la fabrication ou la vente de cigarettes et d’autres produits du tabac, ou


3. For Greece, as a temporary derogation, the date of application of the maximum tar yield of cigarettes manufactured and marketed within its territory, as referred to in paragraph 1, shall be 1 January 2007.

3. Pour la République hellénique, à titre de dérogation temporaire, la date de mise en application de la teneur maximale en goudron des cigarettes fabriquées et commercialisées sur son territoire, visée au paragraphe 1, est le 1er janvier 2007.


2. By way of derogation from the date referred to in paragraph 1, as regards cigarettes manufactured within, but exported from, the European Community, Member States may apply the yield limits laid down in this Article as from 1 January 2005 but shall in any event do so by 1 January 2007 at the latest.

2. Par dérogation à la date visée au paragraphe 1, en ce qui concerne les cigarettes fabriquées dans la Communauté européenne et exportées au départ de celle-ci, les États membres peuvent appliquer les teneurs maximales fixées au présent article à partir du 1er janvier 2005, mais doivent, en tout état de cause, le faire au plus tard le 1er janvier 2007.


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