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Admission to a children's home
African Women Development and Communication Network
African Women's Development Task Force
Aid in children's development of basic personal skills
Assess the development of youth
Assess youth-development
Child's pension
FEMNET
First People's Development Fund Inc.
Implement care programmes for children
NEPAD
New Partnerships for Africa's Development
Observe the development of children and young people
Perform activities to care for children
Perform activities to learn with children
Perform care activities with children
Placement in a children's home
Promote the development of children and young people
Retired person's children's benefit

Traduction de «children’s development » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Gender as a Cross-Cutting Theme in CIDA's Development Assistance--An Evaluation of CIDA's WID Policy and Activities, 1984-1992

Les rapports hommes-femmes et l'aide au développement--Évaluation de la politique et des activités de l'ACDI sur l'IFD, 1984-1992


First People's Development Fund Inc.

First People's Development Fund Inc.


African Women Development and Communication Network [ FEMNET | African Women's Development Task Force ]

Réseau des femmes africaines pour le développement et la communication [ FEMNET | Équipe spéciale de femmes africaines pour le développement ]


New Partnerships for Africa's Development [ NEPAD ]

Nouveau Partenariat pour le Développement de l'Afrique [ NEPAD ]


aid in children's development of basic personal skills | assists in children's development of basic personal skills | assist in children's development of basic personal skills | help in children's development of basic personal skills

aider au développement des compétences personnelles de base d'enfants


assess youth-development | observe the development of children and young people | assess the development of youth | promote the development of children and young people

évaluer le développement de jeunes


Definition: A group of disorders characterized by an early onset (usually in the first five years of life), lack of persistence in activities that require cognitive involvement, and a tendency to move from one activity to another without completing any one, together with disorganized, ill-regulated, and excessive activity. Several other abnormalities may be associated. Hyperkinetic children are often reckless and impulsive, prone to accidents, and find themselves in disciplinary trouble because of unthinking breaches of rules rather than deliberate defiance. Their relationships with adults are often socially disinhibited, with a lack of ...[+++]

Définition: Groupe de troubles caractérisés par un début précoce (habituellement au cours des cinq premières années de la vie), un manque de persévérance dans les activités qui exigent une participation cognitive et une tendance à passer d'une activité à l'autre sans en finir aucune, associés à une activité globale désorganisée, incoordonnée et excessive. Les troubles peuvent s'accompagner d'autres anomalies. Les enfants hyperkinétiques sont souvent imprudents et impulsifs, sujets aux accidents, et ont souvent des problèmes avec la discipline à cause d'un manque de respect des règles, résultat d'une absence de réflexion plus que d'une opposition délibérée. Leurs relations avec les adultes sont souvent marquées par une absence d'inhibition s ...[+++]


perform activities to learn with children | perform care activities with children | implement care programmes for children | perform activities to care for children

mettre en œuvre des programmes de soins pour les enfants


placement in a children's home | admission to a children's home

placement dans une maison d'éducation


child's pension | retired person's children's benefit

rente pour enfant | rente pour enfant de personne retraitée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[40] The 2006 Communication Towards an EU Strategy on the Rights of the Child led to the development of a comprehensive policy framework in the external EU action, including the Communication "A Special Place for Children in EU External Action" and its accompanying Staff Working Paper on "Children in Emergency and Crisis Situations" (2008), the EU Guidelines on the Rights of the Child (2007), the EU Guidelines on Children and Armed Conflicts (2003, updated 2008), the Council Conclusions on Children in Development and Humanitarian Sett ...[+++]

[40] La communication de 2006 intitulée «Vers une stratégie européenne sur les droits de l’enfant» a débouché sur l’élaboration d’un cadre stratégique complet s'intégrant dans l'action extérieure de l'UE et comprenant notamment: la communication intitulée «Une place à part pour les enfants dans l’action extérieure de l’UE» et le document de travail l’accompagnant intitulé «Les enfants dans les situations d'urgence et de crise» (2008); les orientations de l'UE pour la promotion et la protection des droits de l'enfant (2007); les orientations de l'UE sur les enfants face aux conflits armés (2003, mises à jour en 2008); les conclusions d ...[+++]


Day nurseries and other formal childcare services are generally viewed positively for older children, but positive perception is lower for very young children even if the benefits of quality childcare for the development of children (in particular those from underprivileged backgrounds) have largely been proven[24].

.Les crèches et autres services formels sont généralement considérés comme positifs pour les «enfants plus âgés», mais cette perception positive est moindre pour les très jeunes enfants et ce même si les bénéfices de services d’accueil de qualité pour le développement des enfants (et en particulier ceux issus de milieux défavorisés) ont été largement démontrés[24].


Summary code: Humanitarian Aid and Civil Protection / Humanitarian Aid / Sectoral issues / Children Development / Sectoral development policies / Human and social development / Children Human rights / Human rights in non-EU countries / Children's rights

Code de la synthèse: Aide humanitaire et protection civile / Aide humanitaire / Questions sectorielles / Enfants Développement / Politiques sectorielles de développement / Développement social et humain / Enfants Droits de l'homme / Droits de l’homme à l’extérieur de l’Union européenne / Droits des enfants


Calls on the Commission to integrate children’s rights into development cooperation and into humanitarian aid in order to ensure adequate funding and to increase the level of protection for children affected by emergencies or man-made or natural disasters, internally displaced children and child refugees; underlines the importance of linking relief, rehabilitation and development, especially in protracted crises, and of integrating innovation and new technologies into EU policies and programmes so as to better promote children’s righ ...[+++]

demande à la Commission d'intégrer les droits de l'enfant dans la coopération au développement et le droit humanitaire afin d'assurer un financement adéquat et de renforcer le niveau de protection des enfants confrontés à des situations d'urgence ou à des catastrophes humaines ou naturelles, des enfants déplacés à l'intérieur du pays ou hébergés dans des camps de réfugiés; souligne l'importance du lien entre l'aide d'urgence, la réhabilitation et le développement, en particulier lors de crises prolongées, et de l'intégration de l'innovation et de nouvelles technologies dans les politiques et programmes de l'UE pour faire en sorte de mie ...[+++]


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enhancing developing countries' attention and capacity to develop policies benefiting children and young people and promoting the role of children and young people as actors for development.

favoriser la volonté et la capacité des pays en développement d'élaborer des politiques bénéficiant aux enfants et aux jeunes et promouvant leur rôle en tant qu'acteurs du développement.


enhancing developing countries' attention and capacity to develop policies benefiting children and young people and promoting the role of children and young people as actors for development;

favoriser la volonté et la capacité des pays en développement d'élaborer des politiques bénéficiant aux enfants et aux jeunes et promouvant leur rôle en tant qu'acteurs du développement;


Accordingly, Commission Regulation (EC) No 983/2009 of 21 October 2009 on the authorisation and refusal of authorisation of certain health claims made on food and referring to the reduction of disease risk and to children’s development and health (5), Commission Regulation (EU) No 384/2010 of 5 May 2010 on the authorisation and refusal of authorisation of certain health claims made on foods and referring to the reduction of disease risk and to children’s development and health (6) and Commission Regulation (EU) No 432/2012 of 16 May 2 ...[+++]

Ainsi, le règlement (CE) no 983/2009 de la Commission du 21 octobre 2009 concernant l’autorisation et le refus d’autorisation de certaines allégations de santé portant sur les denrées alimentaires et faisant référence à la réduction du risque de maladie ainsi qu’au développement et à la santé infantiles (5), le règlement (UE) no 384/2010 de la Commission du 5 mai 2010 relatif à l’autorisation et au refus d’autorisation de certaines allégations de santé portant sur les denrées alimentaires et faisant référence à la réduction du risque de maladie ainsi qu’au développement et à la s ...[+++]


[40] The 2006 Communication Towards an EU Strategy on the Rights of the Child led to the development of a comprehensive policy framework in the external EU action, including the Communication "A Special Place for Children in EU External Action" and its accompanying Staff Working Paper on "Children in Emergency and Crisis Situations" (2008), the EU Guidelines on the Rights of the Child (2007), the EU Guidelines on Children and Armed Conflicts (2003, updated 2008), the Council Conclusions on Children in Development and Humanitarian Sett ...[+++]

[40] La communication de 2006 intitulée «Vers une stratégie européenne sur les droits de l’enfant» a débouché sur l’élaboration d’un cadre stratégique complet s'intégrant dans l'action extérieure de l'UE et comprenant notamment: la communication intitulée «Une place à part pour les enfants dans l’action extérieure de l’UE» et le document de travail l’accompagnant intitulé «Les enfants dans les situations d'urgence et de crise» (2008); les orientations de l'UE pour la promotion et la protection des droits de l'enfant (2007); les orientations de l'UE sur les enfants face aux conflits armés (2003, mises à jour en 2008); les conclusions d ...[+++]


The Programme has the overall aim to promote safer use of online technologies, especially by children, promote the development of a safe online environment, reduce the amount of illegal content disseminated online, tackle potentially harmful conduct online (including the psychological manipulation of children with a view to sexual abuse and ‘grooming’, which is the process by which an adult befriends a child with the intention of committing sexual abuse, electronic harassment and electronic files showing physical and/or psychological aggression) and ensure public awareness of online risks and precautions, as well as to develop pedagogica ...[+++]

L’objectif général du programme est de promouvoir une utilisation plus sûre des technologies en ligne, notamment par les enfants, de promouvoir le développement d’un environnement en ligne sûr, de réduire le volume de contenus illicites diffusés en ligne, de s’attaquer aux comportements en ligne potentiellement préjudiciables (y compris la manipulation psychologique d’enfants en vue d’abus sexuels, et le «grooming», qui est le processus par lequel un adulte met un enfant en confiance en vue d’en abuser sexuellement, le harcèlement électronique et les fichiers électroniques mettant en scène des agressions physiques et/ou psychologiques) e ...[+++]


From the age of 5 to 12 years, children are still in need of protection but also develop other needs: the right to education is obviously essential for children to be able to develop in society. As teenagers, children face new needs and responsibilities.

De 5 à 12 ans, s’ils ont toujours besoin de protection, ils présentent aussi d’autres besoins. Il est ainsi évident que le droit à l’éducation est fondamental si l’on veut que les enfants puissent se forger une place dans la société.


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