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Activity status
Assess fishery status
Assess patient's nutritional status
Assessing fish health status
Assessing fishery status
Chemical
Chemical agent
Chemical body
Chemical compound
Chemical nomenclature
Chemical product
Chemical substance
Chemicals
Chemicals legislation
Chemicals regulation
Estimate fishery status
Fish health status assessing
Fishery status estimating
Hazardous substances legislation
Labor force status
Labor market status
Labour force status
Labour market status
Legislation on chemical products
Monitor fish health status
Monitoring fish health status
REACH
Regulation on chemical products
Wastes from phosphorus chemical processes

Traduction de «chemical status » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
chemical product [ chemical agent | chemical body | chemical nomenclature | chemicals | chemical substance ]

produit chimique [ agent chimique | corps chimique | nomenclature chimique | substance chimique ]


chemicals legislation [ chemicals regulation | legislation on chemical products | REACH | Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals | regulation on chemical products | hazardous substances legislation(GEMET) ]

législation sur les produits chimiques [ Enregistrement, évaluation, autorisation et restriction des substances chimiques | législation relative aux produits chimiques | REACH | réglement sur les produits chimiques ]


chemical compound [ chemical(GEMET) | chemicals(UNBIS) ]

composé chimique


wastes from nitrogen chemical processes and fertilizer manufacture | wastes from the manufacture, formulation, supply and use of nitrogen chemicals, nitrogen chemical processes and fertiliser manufacture | wastes from the MFSU of nitrogen chemicals, nitrogen chemical processes and fertiliser manufacture

déchets provenant de la chimie de l'azote et de la production d'engrais


wastes from phosphorus chemical processes | wastes from the manufacture, formulation, supply and use of phosphorous chemicals and phosphorous chemical processes | wastes from the MFSU of phosphorous chemicals and phosphorous chemical processes

déchets provenant de la chimie du phosphore


wastes from sulphur chemical processes (production and transformation) and desulphurisation processes | wastes from the manufacture, formulation, supply and use of sulphur chemicals, sulphur chemical processes and desulphurisation processes | wastes from the MFSU of sulphur chemicals, sulphur chemical processes and desulphurisation processes

déchets provenant de la chimie du soufre(production et transformation)et des procédés de désulfuration


measure patient's nutritional health status using appropriate tools | use appropriate tools to measure nutritional health status | assess patient's nutritional status | measure nutritional health status using appropriate tools

mesurer l’état sanitaire nutritionnel à l’aide des outils adéquats


assessing fish health status | fish health status assessing | monitor fish health status | monitoring fish health status

surveiller l’état de santé de poissons


assess fishery status | assessing fishery status | estimate fishery status | fishery status estimating

évaluer l’état d’une pêcherie


activity status [ labour force status | labor force status | labour market status | labor market status ]

situation d'activité [ situation au regard de l'activité | situation vis-à-vis de l'activité | situation par rapport au marché du travail ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Gaps in monitoring the chemical status of surface waters are particularly significant, with the status of over 40 % of water bodies unknown.

Les lacunes en matière de suivi de l’état chimique des eaux de surface sont particulièrement importantes puisque plus de 40 % des masses d’eau de l'Union ont un statut chimique inconnu.


For good chemical status, the EQS should be met by the end of the corresponding six-year river basin management plan cycle, without prejudice to Article 4(4) to (9) of Directive 2000/60/EC, which include inter alia provisions for extending the deadline for meeting good chemical status or achieving less stringent environmental objectives for specific bodies of water on the grounds of disproportionate cost and/or socio-economic need, provided that no further deterioration occurs in the status of the affected water bodies.

Pour le bon état chimique des eaux, les NQE devraient être respectées au plus tard à la fin du cycle de plans de gestion de districts hydrographiques correspondant, d'une durée de six ans, sans préjudice de l'article 4, paragraphes 4 à 9, de la directive 2000/60/CE, qui comprend entre autres des dispositions pour étendre le délai prévu pour l'obtention d'un bon état chimique ou pour fixer des objectifs environnementaux moins stricts pour certaines masses d'eau en raison de coûts démesurés ou d'une nécessité socio-économique, à conditi ...[+++]


(18a) As regards the presentation of chemical status in accordance with Section 1.4.3 of Annex V to Directive 2000/60/EC, for the purposes of the first update of the programmes of measures and of the river basin management plans to be carried out in accordance with Article 11(8) and Article 13(7) of Directive 2000/60/EC, Member States should be allowed to present separately the impact on chemical status of new priority substances and of existing substances with updated EQS, so that the introduction of new requirements is not mistakenly perceived as a deterioration of the chemical status of surface waters.

(18 bis) Concernant la présentation de l'état chimique conformément à l'annexe V, section 1.4.3, de la directive 2000/60/CE, pour ce qui est de la première mise à jour des programmes de mesures et des plans de gestion de districts hydrographiques à effectuer conformément à l'article 11, paragraphe 8, et à l'article 13, paragraphe 7, de la directive 2000/60/CE, il convient de permettre aux États membres de présenter séparément les effets sur l'état chimique des nouvelles substances prioritaires et des substances déjà présentes dont les ...[+++]


In parallel, misleading messages to the public should be avoided: maps indicating the chemical status of EU waters should not suddenly show that surface waters fail to achieve good chemical status when this is just a consequence of new stricter requirements or of the addition of new substances: a transitional provision should allow Member States to provide separate maps, without prejudice to the overall goal of reaching good chemical status by 2021.

Parallèlement à cela, il convient d'éviter la diffusion au public d'informations prêtant à confusion: les cartes illustrant l'état chimique des eaux de l'Union ne devraient pas subitement montrer que les eaux de surface n'atteignent pas un bon état chimique s'il s'agit uniquement d'une conséquence de l'ajout d'exigences plus strictes ou de nouvelles substances. Ainsi, une disposition provisoire doit permettre aux États membres de présenter différentes cartes, sans préjudice de l'objectif global consistant à parvenir à un bon état chim ...[+++]


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(a) prepare additional maps in the distance-to-target presentation which present the chemical status information separately from that for the rest of the substances in the river basin management plans produced in accordance with Article 13 of Directive 2000/60/EC, without prejudice to the requirements of Section 1.4.3 of Annex V to that Directive regarding the presentation of the overall chemical status, and/or

(a) mettre à disposition des cartes supplémentaires qui indiquent la distance par rapport à l'objectif et qui présentent des informations relatives à l'état chimique séparément de celles correspondant aux autres substances mentionnées dans les plans de gestion de district hydrographique qui sont élaborés conformément à l'article 13 de la directive 2000/60/CE, sans préjudice des dispositions de l'annexe V, section 1.4.3, de ladite directive concernant la présentation de l'état chimique global, et/ou


(a) present the chemical status information separately from that for the rest of the substances in the river basin management plans produced in accordance with Article 13 of Directive 2000/60/EC, without prejudice to the requirements of Section 1.4.3 of Annex V to that Directive regarding the presentation of the overall chemical status, and/or

(a) présenter les informations relatives à l'état chimique séparément de celles correspondant aux autres substances mentionnées dans les plans de gestion de district hydrographique qui sont élaborés conformément à l'article 13 de la directive 2000/60/CE, sans préjudice des dispositions de l'annexe V, section 1.4.3, de ladite directive concernant la présentation de l'état chimique global, et/ou


Cost recovery of water services is an important tool to achieve the Directive's overall objective of good ecological and chemical status of water and to address human-made pressures on our waters.

La récupération des coûts des services liés à l'utilisation de l'eau joue un rôle important dans la réalisation de l'objectif général de la directive, qui consiste à atteindre un bon état écologique et chimique de l'eau et à trouver une solution aux pressions exercées par l'homme sur l’eau.


Cost recovery of water services is an important tool to achieve the Directive's overall objective of good ecological and chemical status of water and to address human made pressures on our waters.

La récupération des coûts des services liés à l'utilisation de l'eau joue un rôle important dans la réalisation de l'objectif général de la directive, qui consiste à atteindre un bon état écologique et chimique de l'eau et à trouver une solution aux pressions exercées par l'homme sur l’eau.


The Directive requires the Commission to propose specific measures to prevent and control groundwater pollution and achieve good groundwater chemical status.

Cette directive fait obligation à la Commission de proposer des mesures spécifiques de prévention et de contrôle de la pollution des eaux souterraines.


The obligations in question cover matters like the conditions for granting exceptions, waters used for the abstraction of drinking water, and the monitoring of the ecological and chemical status of surface waters.

Les obligations en question concernent notamment les conditions d'octroi de dérogations, les eaux destinées à la production d'eau alimentaire et la surveillance de l'état écologique et de l'état chimique des eaux de surface.


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