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Administrative complaint
Appeal to an administrative authority
CRF-funded program
Claim to an administrative authority
Complaint through administrative channels
Complaint through official channels
Expenditure funded through appropriations
Funding through legislation or by contract
Keep channel
Program funded through the Consolidated Revenue Fund
Routing of the runoff through downstream river channel
Sail through a channel
Through channels
Through his immediate superior
Through m.c.
Through n.c.
Through o.c.
Through official channels
Through the official channels
Through the p.c.
Via hierarchical channels

Traduction de «channelling funds through » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
appeal to an administrative authority [ claim to an administrative authority | complaint through administrative channels | complaint through official channels ]

recours administratif [ réclamation administrative | recours gracieux | recours hiérarchique ]


program funded through the Consolidated Revenue Fund [ CRF-funded program ]

programme financé par le Trésor


funding through legislation or by contract

gestion de caisse par une loi ou un contrat


expenditure funded through appropriations

dépense alimentée par crédits budgétaires


through channels | through the official channels

par voie hiérarchique


through his immediate superior | through official channels | via hierarchical channels

par la voie hiérarchique


through official channels [ through n.c. | through m.c. | through o.c. | through the p.c. ]

par voie hiérarchique [ p v h | pvh ]




administrative complaint | complaint through official channels

clamation administrative


routing of the runoff through downstream river channel

propagation des crues dans les biefs inférieurs du bassin
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
seek to channel funds through OCTs institutions and programmes that promote the development of small and medium-sized enterprises (SMEs).

s’efforce de mobiliser des fonds par l’intermédiaire d’organismes et de programmes des PTOM qui encouragent le développement des petites et moyennes entreprises (PME).


45. Notes that channelling funds through systems in developing countries which are weak creates a risk of inefficiency and wastage, and that a comprehensive fiduciary risk assessment is therefore absolutely necessary prior to starting budget support programmes;

45. observe que l'affectation de crédits par le biais de systèmes dans des pays en développement faibles crée un risque d'inefficacité et de gaspillage et qu'une évaluation complète du risque fiduciaire est, par conséquent, absolument indispensable avant de lancer tout programme d'appui budgétaire;


32. Reiterates its concern about the potential deficiencies of accountability and the risk of misappropriations of Community funds when EU assistance is channelled through multi-donors' trust funds; stresses the importance of a sound public financial system based on transparency and democratic accountability; calls on the Commission, therefore, to avoid channelling funds through these intermediaries where possible, and where better and more transparent means for channelling such funds exist;

32. se dit toujours préoccupé par l'absence potentielle de responsabilité et le risque de détournement des crédits communautaires lorsque l'assistance de l'Union est distribuée par l'intermédiaire de fonds fiduciaires multibailleurs; souligne l'importance d'un système de finances publiques qui fonctionne bien et qui se fonde sur la transparence et la responsabilité démocratique; demande, par conséquent, à la Commission d'éviter, si possible, de verser les crédits par ces intermédiaires lorsqu'il existe des moyens meilleurs et plus transparents pour ce faire;


32. Reiterates its concern about the potential deficiencies of accountability and the risk of misappropriations of Community funds when EU assistance is channelled through multi-donors' trust funds; stresses the importance of a sound public financial system based on transparency and democratic accountability; calls on the Commission, therefore, to avoid channelling funds through these intermediaries where possible, and where better and more transparent means for channelling such funds exist;

32. se dit toujours préoccupé par l'absence potentielle de responsabilité et le risque de détournement des crédits communautaires lorsque l'assistance de l'Union est distribuée par l'intermédiaire de fonds fiduciaires multibailleurs; souligne l'importance d'un système de finances publiques qui fonctionne bien et qui se fonde sur la transparence et la responsabilité démocratique; demande, par conséquent, à la Commission d'éviter, si possible, de verser les crédits par ces intermédiaires lorsqu'il existe des moyens meilleurs et plus transparents pour ce faire;


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5. Reiterates its concern about the potential deficiencies of accountability and the risk of misappropriations of Community funds when EU assistance is channelled through multi-donors' trust funds; stresses the importance of a sound public financial system based on transparency and democratic accountability; calls, therefore, on the Commission to avoid channelling funds through these intermediaries where possible, and where better and more transparent means for channelling such funds exist.

5. se dit toujours préoccupé par l'absence potentielle de responsabilité et le risque de détournement des crédits communautaires lorsque l'aide de l'Union européenne est distribuée par l'intermédiaire de fonds fiduciaires multibailleurs; souligne l'importance d'un système de finances publiques qui fonctionne bien et qui se fonde sur la transparence et la responsabilité démocratique; demande par conséquent à la Commission d'éviter, si possible, de verser les crédits par ces intermédiaires lorsqu'il existe des moyens meilleurs et plus transparents pour ce faire.


32. Reiterates its concern about the potential deficiencies of accountability and the risk of misappropriations of Community funds when EU assistance is channelled through multi-donors' trust funds; stresses the importance of a sound public financial system based on transparency and democratic accountability; calls on the Commission, therefore, to avoid channelling funds through these intermediaries where possible, and where better and more transparent means for channelling such funds exist;

32. se dit toujours préoccupé par l'absence potentielle de responsabilité et le risque de détournement des crédits communautaires lorsque l'aide de l'Union européenne est distribuée par l'intermédiaire de fonds fiduciaires multibailleurs; souligne l'importance d'un système de finances publiques qui fonctionne bien et qui se fonde sur la transparence et la responsabilité démocratique; demande, par conséquent, à la Commission d'éviter, si possible, de verser les crédits par ces intermédiaires lorsqu'il existe des moyens meilleurs et plus transparents pour ce faire;


The structure of US dollar funding may mean that there are a number of channels through which a shock to US dollar funding could have knock-on impact via Union credit institutions to the real economy in the medium term.

Au vu de la structure des financements en dollars, il existe un certain nombre de canaux par lesquels un choc les affectant pourrait avoir des effets en chaîne, à moyen terme, sur l’économie réelle, par le biais des établissements de crédit.


The ESRB discussed two main channels of risk from Union credit institutions’ reliance on US dollar funding/their maturity mismatch in US dollars: the short-term liquidity risk and the medium-term risk of an impact on the real economy of the Union through changes in business models due to US dollar funding strains.

Le CERS a examiné deux canaux principaux de risques liés au recours par les établissements de crédit de l’Union européenne aux financements en dollars et à l’asymétrie des échéances: le risque de liquidité à court terme et le risque à moyen terme lié à l’incidence exercée sur l’économie réelle de l’Union européenne par les changements apportés aux modèles d’activité en liaison avec les tensions sur les financements en dollars.


whereas, under the 2006 Afghanistan Compact and at the Kabul Conference, donors agreed to channel an increasing proportion of their aid, up to 50 %, through the Afghan Government’s core budget, either directly or through trust-fund mechanisms, wherever possible, but whereas only 20 % of development aid is channelled through the government budget at present,

considérant que, dans le pacte pour l'Afghanistan de 2006, ainsi que lors de la conférence de Kaboul, les donateurs ont accepté de canaliser une proportion croissante de leur aide, qui peut atteindre 50 %, via le budget ordinaire du gouvernement afghan, soit directement, soit via des fonds fiduciaires, si possible, mais que, à l'heure actuelle, seulement 20 % de l'aide au développement transite par le budget du gouvernement,


In addition, more than half of the MS have abolished any conditions linked to the channelling of their funds through UN bodies or NGOs, including several new MS. Moreover, a third of the MS have established a system of local preferences aimed at creating local capacities and reinforcing of local markets.

En outre, plus de la moitié des États membres, dont plusieurs nouveaux, ont supprimé les conditions liées à l'acheminement de leurs fonds par le biais d'organes de l'ONU ou d'ONG. De plus, un tiers des États membres a instauré un système de préférence locale, dont le but est de créer sur place des capacités de production et de consolider les marchés locaux.


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