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Climate change finance
Climate change financing
Climate finance
Climate financing
Declaration of BOP-related need
Declaration of need
External financing needs
External financing requirements
Finance needs
Finance requirements
Financial needs
Financial requirements
Financing change statement
Financing needs
High-level Advisory Group on Climate Change Financing
Representation of balance of payments financing need
Representation of need

Vertaling van "changing financing needs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
declaration of BOP-related need | declaration of need | representation of balance of payments financing need | representation of need

déclaration de besoin | déclaration de besoin de financement de la balance des paiements


representation of balance of payments financing need | representation of need | declaration of BOP-related need | declaration of need

déclaration de besoin de financement de la balance des paiements | déclaration de besoin


financial requirements [ finance requirements | financial needs | finance needs | financing needs ]

besoins financiers [ besoins de financement ]


climate change finance | climate change financing | climate finance | climate financing

finance climat | financement de la lutte contre le changement climatique | financement de l'action climatique


external financing needs [ external financing requirements ]

besoins en financement extérieur [ besoins au chapitre de financement extérieur ]


Financing Needs of Small and Mid-Size Tourism Businesses in Canada

Le financement des petites et moyennes entreprises touristiques au Canada


High-level Advisory Group on Climate Change Financing

groupe consultatif de haut niveau sur le financement de la lutte contre le changement climatique


financing change statement

état de modification du financement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Given the continuing economic and financial improvements in many developing countries, public international finance needs to evolve over the post-2015 period to be more effective in accelerating the pace of change and helping make it sustainable.

Vu les améliorations constantes enregistrées sur les plans économique et financier dans de nombreux pays en développement, les fonds publics internationaux doivent évoluer après 2015 afin de contribuer plus efficacement à accélérer le rythme des changements et à garantir la durabilité de ceux-ci.


Public investment in the EU is still below pre-crisis levels but regions and Member States need even more support to take up the challenges identified in the reflection paper on the future of EU finances; the digital revolution, globalisation, demographic change and social cohesion, economic convergence and climate change.

Les investissements publics dans l'UE n'ont pas encore retrouvé leur niveau d'avant la crise; or les régions et les États membres ont besoin d'aides accrues pour relever les défis recensés dans le document de réflexion sur l'avenir des finances de l'UE, à savoir: la révolution numérique, la mondialisation, l'évolution démographique, la cohésion sociale, la convergence économique et le changement climatique.


Redemptions of securities with an original maturity of one year or more || Stock of T‑bills and CPs at the end of the previous year || Net cash financing || Total re-financing needs || Cash deficit / surplus || Other || Total || Change in the stock of short-term debt (T-bills and CPs) || Medium to long-term || Other || Total || ESA deficit / surplus (S.1311) (EUR million)

Rachats de titres d'une durée initiale d'un an ou plus || Stock de bons du trésor et de billets de trésorerie à la fin de l'année précédente || Financement net au comptant || Besoins de refinancement totaux || Déficit/excédent || Autres || Total || Variation du stock de dette à court terme (bons du trésor et billets de trésorerie) || Moyen à long terme || Autres || Total || Excédent/déficit SEC (S.1311) (Mio EUR)


RECOGNISES the importance of public finance in supporting climate-related investments in developing countries, including adaptation measures in the most vulnerable and least developed countries; EMPHASISES the importance for accomplishing progress in the identification of sources of long-term finance. RECALLS the need to mobilize stable, predictable and additional revenues without putting fiscal consolidation and sustainability at risk, and STRESSES that it will be up to each Member State to determine the use of such public revenues ...[+++]

RECONNAÎT l'importance des ressources publiques pour financer les investissements liés au changement climatique dans les pays en développement, y compris des mesures d'adaptation dans les pays les plus vulnérables et les moins développés; SOULIGNE qu'il est essentiel de progresser dans l'identification de sources de financement à long terme; RAPPELLE la nécessité de mobiliser des recettes supplémentaires stables et prévisibles sans mettre en péril l'assainissement budgétaire et la viabilité des finances publiques et INSISTE sur le fait qu'il appartiendra à chaque État membre de déterminer l'utilisation qui sera faite de ces recettes pu ...[+++]


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Since 1867, I do not think that Canada has ever seen a single finance minister stand up to give a budget speech and simply say that the taxation, treaties, taxes and fees are fine as they are and that no changes are needed, and then sit back down.

Je ne pense pas que depuis 1867 on ait vu une fois, une seule fois, un ministre des Finances se lever lors d'un discours sur le budget pour dire que la fiscalité est correcte, que les traités sont corrects, que les taxes sont bonnes ainsi que les droits et donc qu'aucune modification n'est nécessaire pour ensuite se rasseoir.


That, in the opinion of this House, this government has lacked a commitment to principled environmental policy backed by action which is urgently needed to address the climate change crisis, and it is the further opinion of this House that the government has consistently ignored the legislative and regulatory powers at its disposal that allow the government to take immediate and decisive action to reduce Canada’s greenhouse gas emissions in order to achieve meaningful and science-based reduction targets, and therefore the House calls upon the government t ...[+++]

Que, de l'avis de la Chambre, le gouvernement a manqué de s’engager à élaborer une politique environnementale basée sur des principes et appuyée par des actions, politique dont le besoin est urgent afin de s'attaquer à la crise du changement climatique, et la Chambre est d'autant plus d'avis que le gouvernement a persisté à ignorer les pouvoirs législatifs et réglementaires qu’il a et qui lui permettraient de prendre des mesures immédiates et décisives pour réduire les émissions de gaz à effet de serre du Canada dans une mesure suffisante pour que le pays atteigne des cibles de réduction réalistes et basées sur des recherches scientifiqu ...[+++]


The Entrepreneurship and Innovation Programme should therefore respond to the changing financing needs of SMEs, including the need for proximity financing and their adaptation to the new financial environment whilst avoiding market distortions.

Le programme pour l'innovation et l'esprit d'entreprise devrait dès lors pouvoir répondre à l'évolution des besoins de financement des PME, y compris à leur besoin d'un financement de proximité, et à leur adaptation au nouvel environnement financier tout en évitant d'introduire des distorsions sur le marché.


When we go through the whole equalization system, look at the complexity of it, look at changes that need to be made, every political party in the province of Saskatchewan, bar none, other than the finance minister, the key Liberal minister, is in favour of changing this flawed system.

Lorsqu'on examine l'ensemble du système de péréquation, sa complexité, les changements qui s'imposent, tous les partis politiques de la Saskatchewan, sans exception, sont en faveur d'une modification du système, à part le ministre des Finances, le principal ministre libéral.


Nevertheless, the FSAP is clearly already acting as a powerful vector for change, as financial markets organise themselves on a cross-border basis. Enlargement of the single market is expected to amplify the economic benefits to the Union and all its Member States, particularly during the high-growth catch-up phase, when the new Member States will have additional financing needs in order to fund capital investment programmes.

L'élargissement du marché unique devrait amplifier les avantages économiques du PASF dans tous les États membres de l’Union, en particulier pendant la phase de rattrapage, caractérisée par une croissance rapide, qui verra les nouveaux États membres accroître leur demande de fonds pour financer des programmes d'investissement en capitaux propres.


These common objectives for sustainable pension systems stress the need to maintain adequate pension provision and solidarity in pension systems, to secure financial sustainability through a high level of employment, sound management of public finances and appropriate pension reforms, and to modernise pension systems to reflect changing needs of society and individuals.

Ces objectifs communs pour des systèmes de pension viables soulignent la nécessité de préserver l'adéquation des pensions et la solidarité des systèmes de pension, de garantir la viabilité financière grâce à un niveau élevé d'emploi, une gestion saine des finances publiques et des réformes appropriées des pensions, et de moderniser les systèmes de pension afin de refléter l'évolution des besoins de la société et de ses membres.




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'changing financing needs' ->

Date index: 2024-11-15
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