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Action against monopolies
Action against restrictive practices
Challenge
Challenge a ballot
Challenge a person's good faith
Challenge to a judge
Challenge to a juror
Challenge to a lay magistrate
Challenge to a referee
Challenge to a witness
Challenge to an arbitrator
Challenge to evidence
Challenge to jurors
Challenge to testimony
Choices and Challenges
Control of restrictive practices
Cope with challenging demands
Cope with demanding challenges
Cope with demands that are challenging
Deal with challenging people
Dealing with challenging people
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
Handle challenging demands
Illegal trade practice
Jury challenge
Manage challenging people
Managing challenging people
Recusal of a judge
Recusation of a judge
Restriction on competition
Skills to meet the challenge
Unfair competition
Unfair trade practice

Vertaling van "challenging a practice " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Steering Government into the Next Millennium: A Guide to Effective Business Continuity in Support of the Year 2000 Challenge [ A Guide to Effective Business Continuity in Support of the Year 2000 Challenge ]

Cap sur le prochain millénaire au gouvernement : Guide pour la continuité des opérations en regard du problème de l'an 2000 [ Guide pour la continuité des opérations en regard du problème de l'an 2000 ]


Skills to meet the challenge: a training partnership for Ontario [ Skills to meet the challenge ]

Des qualifications pour relever le défi: un partenariat de la formation pour l'Ontario [ Des qualifications pour relever le défi ]


Choices and Challenges: A status Report on Youth Physical Activity Programs in Canada [ Choices and Challenges ]

Choix et défis : rapport sur la situation des programmes d'activité physique à l'intention des jeunes Canadiens [ Choix et défis ]


challenge a ballot

contester la validité d'un bulletin de vote | faire objection à un bulletin de vote


challenge a person's good faith

contester la bonne foi de quelqu'un | mettre en cause la bonne foi de quelqu'un


challenge [ challenge to a judge | challenge to a juror | challenge to a lay magistrate | challenge to an arbitrator | challenge to a referee | challenge to a witness | challenge to evidence | challenge to jurors | challenge to testimony | jury challenge | recusal of a judge | recusation of a judge ]

récusation [ récusation d'arbitre | récusation d'un juge | récusation d'un magistrat non professionnel | récusation d'un témoignage | récusation d'un témoin | récusation de jurés ]


cope with demanding challenges | cope with demands that are challenging | cope with challenging demands | handle challenging demands

faire face à des exigences difficiles


manage challenging people | managing challenging people | deal with challenging people | dealing with challenging people

rer des personnes en situation difficile


control of restrictive practices [ action against monopolies | action against restrictive practices ]

réglementation des ententes [ action contre les monopoles | lutte contre les ententes ]


restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

restriction à la concurrence [ concurrence déloyale | concurrence illicite | concurrence imparfaite | distorsion de la concurrence | pratique commerciale abusive | pratique commerciale déloyale | pratique commerciale discriminatoire | pratique commerciale restrictive ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This agenda is summarised in the boxes below. This work would be organised under the Open Method of Coordination and focus on the identification and analysis of common challenges, good practice models, and how to transfer successful approaches to other systems.

Les actions, qui seraient entreprises selon la méthode ouverte de coordination, consisteraient prioritairement à recenser et à examiner les problèmes communs, les modèles de bonnes pratiques et les moyens de transposer les solutions efficaces dans d’autres systèmes.


C. whereas the revised policy should be based on mutual accountability and shared commitment to EU values and principles, including democracy, the rule of law, human rights and efficient, accountable and transparent public institutions, and whereas these are in the interest of neighbouring societies as much as of our own in terms of stability, security and prosperity; whereas, despite the complexities and challenges in practice, the EU must remain steadfastly in support of transition processes in all and any countries and democratisation, respect for human rights and the rule of law;

C. considérant que la politique révisée devrait reposer sur une responsabilité mutuelle et un attachement commun aux valeurs et principes de l'Union, tels que la démocratie, l'état de droit, les droits de l'homme et l'existence d'institutions publiques efficaces, responsables et transparentes, et que ces derniers présentent de l'intérêt tant pour les sociétés voisines que pour la nôtre du point de vue de la stabilité, de la sécurité et de la prospérité; que, malgré la complexité et les difficultés qui surviennent dans la pratique, l'Union doit continuer à soutenir fermement les processus de transition en faveur de la démocratisation, d ...[+++]


C. whereas the revised policy should be based on mutual accountability and shared commitment to EU values and principles, including democracy, the rule of law, human rights and efficient, accountable and transparent public institutions, and whereas these are in the interest of neighbouring societies as much as of our own in terms of stability, security and prosperity; whereas, despite the complexities and challenges in practice, the EU must remain steadfastly in support of transition processes in all and any countries and democratisation, respect for human rights and the rule of law;

C. considérant que la politique révisée devrait reposer sur une responsabilité mutuelle et un attachement commun aux valeurs et principes de l'Union, tels que la démocratie, l'état de droit, les droits de l'homme et l'existence d'institutions publiques efficaces, responsables et transparentes, et que ces derniers présentent de l'intérêt tant pour les sociétés voisines que pour la nôtre du point de vue de la stabilité, de la sécurité et de la prospérité; que, malgré la complexité et les difficultés qui surviennent dans la pratique, l'Union doit continuer à soutenir fermement les processus de transition en faveur de la démocratisation, d ...[+++]


C. whereas the revised policy should be based on mutual accountability and shared commitment to EU values and principles, including democracy, the rule of law, human rights and efficient, accountable and transparent public institutions, and whereas these are in the interest of neighbouring societies as much as of our own in terms of stability, security and prosperity; whereas, despite the complexities and challenges in practice, the EU must remain steadfastly in support of transition processes in all and any countries and democratisation, respect for human rights and the rule of law;

C. considérant que la politique révisée devrait reposer sur une responsabilité mutuelle et un attachement commun aux valeurs et principes de l'Union, tels que la démocratie, l'état de droit, les droits de l'homme et l'existence d'institutions publiques efficaces, responsables et transparentes, et que ces derniers présentent de l'intérêt tant pour les sociétés voisines que pour la nôtre du point de vue de la stabilité, de la sécurité et de la prospérité; que, malgré la complexité et les difficultés qui surviennent dans la pratique, l'Union doit continuer à soutenir fermement les processus de transition en faveur de la démocratisation, du ...[+++]


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April 2016 is the launch of the campaign European Weeks for Safety and Health at Work (October 2016 and 2017), during which conferences, seminars and training sessions are run on the theme of the campaign Healthy Workplaces Good Practice Awards (with the ceremony held in April 2017), which rewards and highlights leading examples of innovative OSH practices Healthy Workplaces Summit (November 2017), which will mark the end of the campaign, when campaign successes and challenges will be reflected on, aiming to turn campaign results into ...[+++]

Avril 2016 marque le coup d’envoi de la campagne Semaines européennes de la sécurité et de la santé au travail (octobre 2016 et 2017), pendant lesquelles des conférences, séminaires et séances de formation seront organisés sur le thème de la campagne Prix des bonnes pratiques «Lieux de travail sains» (dont la cérémonie aura lieu en avril 2017), qui récompensera et mettra en lumière les meilleurs exemples de pratiques innovantes en matière de SST Sommet sur les lieux de travail sains (novembre 2017), qui marquera la fin de la campagne, au moment où les succès et les défis de celle-ci seront pris en compte en vue de transformer les résulta ...[+++]


5. Stresses the need to involve the relevant regional and local stakeholders in the Danube area in the preparatory process, in order clearly to identify what is needed in terms of both balanced, sustainable territorial development and capacity building in order to find solutions to common challenges, implement practical projects efficiently and provide a good-governance mechanism;

5. insiste sur la nécessité d'associer aux préparatifs les acteurs régionaux et locaux intéressés de la région du Danube pour déterminer clairement les besoins, dans l'optique tant d'un développement territorial équilibré et viable que du renforcement des capacités, de manière à trouver des solutions à des défis communs, à mettre en œuvre efficacement des projets concrets et à fournir un mécanisme de bonne gouvernance;


From the rapporteur's point of view time has arrived to challenge this practice on a legal basis.

Du point de vue du rapporteur, le moment est venu de contester cette pratique sur le plan juridique.


EU Election Observation Missions European Parliament resolution of 8 May 2008 on EU election observation missions: objectives, practices and future challenges (2007/2217(INI))

Les missions d'observation électorale de l'UE: objectifs, pratiques et défis à venir Résolution du Parlement européen du 8 mai 2008 sur les missions d'observation d'élections de l'UE: objectifs, pratiques et défis futurs (2007/2217(INI))


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52008IP0194 - EN - EU Election Observation Missions European Parliament resolution of 8 May 2008 on EU election observation missions: objectives, practices and future challenges (2007/2217(INI)) // Thursday 8 May 2008 EU Election Observation Missions // P6_TA(2008)0194

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52008IP0194 - EN - Les missions d'observation électorale de l'UE: objectifs, pratiques et défis à venir Résolution du Parlement européen du 8 mai 2008 sur les missions d'observation d'élections de l'UE: objectifs, pratiques et défis futurs (2007/2217(INI)) // Jeudi, 8 mai 2008 Les missions d'observation électorale de l'UE: objectifs, pratiques et défis à venir // P6_TA(2008)0194


Underlines the success of the EU methodology, but calls on the Commission to further improve and update it by including established practices and addressing new challenges.

souligne le succès de la méthodologie de l'Union mais demande à la Commission de continuer à l'améliorer et à la mettre à jour en y incorporant des pratiques établies et en relevant de nouveaux défis.


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