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Accept a challenge
Address a challenge
Agricultural population
Answer a challenge
Bid challenge
Bid protest
Challenge
Challenge of antecedent transactions
Challenge to a fraudulent preference
Challenge to a judge
Challenge to a juror
Challenge to a lay magistrate
Challenge to a referee
Challenge to a witness
Challenge to an arbitrator
Challenge to evidence
Challenge to jurors
Challenge to testimony
Cope with challenging demands
Cope with demanding challenges
Cope with demands that are challenging
Country roadmap for engagement with CSOs
Deal with challenging people
Dealing with challenging people
EU country roadmap for engagement with CSOs
EU country roadmap for engagement with civil society
EU roadmap for engagement with CSOs
EU roadmap for engagement with civil society
Food challenge
Food challenge test
Handle challenging demands
Jury challenge
Manage challenging people
Managing challenging people
Meet a challenge
Oral challenge
Oral food challenge
Protest
Prove equal to a challenge
Recusal of a judge
Recusation of a judge
Take up a challenge
Working population engaged in agriculture

Traduction de «challenges by engaging » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
challenge [ challenge to a judge | challenge to a juror | challenge to a lay magistrate | challenge to an arbitrator | challenge to a referee | challenge to a witness | challenge to evidence | challenge to jurors | challenge to testimony | jury challenge | recusal of a judge | recusation of a judge ]

récusation [ récusation d'arbitre | récusation d'un juge | récusation d'un magistrat non professionnel | récusation d'un témoignage | récusation d'un témoin | récusation de jurés ]


maintain challenging work conditions during food processing operations | manage a challenging work condition during food processing operations | manage challenging work conditions during food processing operations | oversee challenging work conditions during food processing operations

gérer des conditions de travail difficiles lors d’opérations de transformation de denrées alimentaires


manage challenging people | managing challenging people | deal with challenging people | dealing with challenging people

rer des personnes en situation difficile


cope with demanding challenges | cope with demands that are challenging | cope with challenging demands | handle challenging demands

faire face à des exigences difficiles


challenge | challenge of antecedent transactions | challenge to a fraudulent preference

inopposabilité


address a challenge [ meet a challenge | take up a challenge | accept a challenge | answer a challenge | prove equal to a challenge ]

relever un défi [ surmonter un obstacle ]


food challenge [ oral food challenge | food challenge test | oral challenge ]

provocation orale [ test de provocation par des aliments ]


country roadmap for engagement with CSOs | EU country roadmap for engagement with civil society | EU country roadmap for engagement with CSOs | EU roadmap for engagement with civil society | EU roadmap for engagement with CSOs

feuille de route de l'UE par pays pour un engagement avec les OSC | feuille de route de l'UE pour l'engagement avec la société civile | feuille de route par pays pour un engagement avec les OSC


bid challenge | bid protest | challenge | protest

contestation


working population engaged in agriculture [ [http ...]

population active agricole [ actif agricole ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The key priorities on partnership for higher education institutions and Member States are to: – Strengthen the capacity of higher education and research to address global challenges by engaging in innovation-orientated international partnerships and alliances; – Tackle the remaining obstacles for the development and implementation of joint and double degree programmes, both at institutional and national level, and improve provisions for quality assurance and cross-border recognition; – Provide entrepreneurial and innovative curricula including transferable skills, and create international training opportunities by working together with ...[+++]

Les priorités stratégiques en matière de partenariats, pour les établissements d'enseignement supérieur et les États membres, sont les suivantes: – renforcer la capacité de l’enseignement supérieur et de la recherche à relever les défis mondiaux en établissant des partenariats et des alliances internationales axées sur l’innovation; – s’attaquer aux obstacles qui s’opposent encore à la conception et à la mise en œuvre de programmes sanctionnés par un diplôme commun ou un double diplôme, tant au niveau des établissements que des pays, et améliorer les mesures relatives à l'assurance qualité et à la reconnaissance transfrontalière; – pro ...[+++]


* Promote a continued proactive stance by China in the ASEM (Asia-Europe Meeting) process, in consultations on international and regional security and other challenges within the ASEM political pillar, in building Asia-Europe understanding in the DDA negotiations under the economic pillar, and by fostering China's engagement in people-to-people contacts within the Dialogue on Cultures and Civilisations.

* encourager la Chine à maintenir son approche dynamique au sein du processus de l'ASEM (Asia-Europe Meeting), dans les consultations sur les questions internationales et régionales de sécurité et sur d'autres points relevant du pilier politique de l'ASEM et à contribuer à ce que l'Asie et l'Europe se mettent d'accord dans les négociations économiques en relation avec le programme de Doha pour le développement; favoriser les initiatives prises par la Chine concernant les relations de personnes à personnes dans le cadre des dialogues entre les cultures et les civilisations.


The Commission has proposed renewed European Union (EU) engagement with Iraq, taking stock of the situation since 2004 and the challenges that Iraq must tackle if security is to be restored.

La Commission propose un engagement renouvelé de l'Union européenne (UE) en Irak en dressant le bilan de l'engagement de l'UE depuis 2004 face aux défis que l'Irak doit encore relever pour rétablir la sécurité.


7. Reiterates its support for the European Union’s regional engagement under the EU Strategic Framework for the Horn of Africa, as well as under the comprehensive approach to Sudan and South Sudan; notes further the overlapping geography of the Sahel region and its interlinked political, economic and social challenges; calls for the European Union, therefore, to coordinate its strategy across the wider region more effectively, specifically by linking the aims and scope of the EU Strategic Framework for the Horn of Africa with those ...[+++]

7. réaffirme son soutien à l'action de l'Union européenne dans la région dans le contexte du cadre stratégique de l'Union pour la Corne de l'Afrique et de l'approche globale à l'égard du Soudan et du Soudan du Sud; observe en outre les chevauchements géographiques qui caractérisent la région du Sahel, ainsi que l'imbrication des défis politiques, économiques et sociaux auxquels cette dernière se voit confrontée; invite par conséquent l'Union européenne à coordonner plus efficacement sa stratégie dans l'ensemble de la région, plus particulièrement en reliant les objectifs et le champ d'application du cadre stratégique de l'Union pour la Corne de l'Afrique à ceux de la stratégie de l'Union européenne pour la sécurité et le développement au ...[+++]


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7. Reiterates its support for the European Union’s regional engagement under the EU Strategic Framework for the Horn of Africa, as well as under the comprehensive approach to Sudan and South Sudan; notes further the overlapping geography of the Sahel region and its interlinked political, economic and social challenges; calls for the European Union, therefore, to coordinate its strategy across the wider region more effectively, specifically by linking the aims and scope of the EU Strategic Framework for the Horn of Africa with those ...[+++]

7. réaffirme son soutien à l'action de l'Union européenne dans la région dans le contexte du cadre stratégique de l'Union pour la Corne de l'Afrique et de l'approche globale à l'égard du Soudan et du Soudan du Sud; observe en outre les chevauchements géographiques qui caractérisent la région du Sahel, ainsi que l'imbrication des défis politiques, économiques et sociaux auxquels cette dernière se voit confrontée; invite par conséquent l'Union européenne à coordonner plus efficacement sa stratégie dans l'ensemble de la région, plus particulièrement en reliant les objectifs et le champ d'application du cadre stratégique de l'Union pour la Corne de l'Afrique à ceux de la stratégie de l'Union européenne pour la sécurité et le développement au ...[+++]


1. Reiterates its support for the European Union’s regional engagement under the EU Strategic Framework for the Horn of Africa, as well as under the comprehensive approach to Sudan and South Sudan; notes further the overlapping geography of the Sahel region and its interlinked political, economic and social challenges; calls for the European Union, therefore, to coordinate its strategy across the wider region more effectively, specifically by linking the aims and scope of the EU Strategic Framework for the Horn of Africa with those ...[+++]

1. réaffirme son soutien à l'action de l'Union européenne dans la région dans le contexte du cadre stratégique de l'Union pour la Corne de l'Afrique et de l'approche globale à l'égard du Soudan et du Soudan du Sud; observe en outre les chevauchements géographiques qui caractérisent la région du Sahel, ainsi que l'imbrication des défis politiques, économiques et sociaux auxquels cette dernière se voit confrontée; invite par conséquent l'Union européenne à coordonner plus efficacement sa stratégie dans l'ensemble de la région, plus particulièrement en reliant les objectifs et le champ d'application du cadre stratégique de l'Union pour la Corne de l'Afrique à ceux de la stratégie de l'Union européenne pour la sécurité et le développement au ...[+++]


It stresses the need to adapt the tools of EU trade policy to new challenges, to engage new partners, to ensure Europe remains open to the world and other markets open to us.

Elle insiste sur la nécessité d’adapter les instruments de la politique commerciale de l’UE à ces nouveaux défis, d’établir de nouveaux partenariats, de veiller à ce que l’Europe reste ouverte au monde et les autres marchés ouverts à nos entreprises.


8. Believes that the European Union must actively address and engage more effectively with the economic, political, social, environmental and development challenges presented inter alia by the ongoing process of globalisation; therefore presents amendments to the 2007 budget that aim at boosting the capacity of the EU economy to engage with these challenges in a more strategic manner, and raising the amounts of development assistance available to regions such as Asia and Latin America and the Mediterranean;

8. estime que l'Union européenne doit s'efforcer d'analyser et d'affronter plus efficacement les défis économiques, politiques, sociaux, environnementaux et de développement découlant notamment du processus de mondialisation en cours; présente dès lors des amendements au budget 2007 visant à doper la capacité de l'économie européenne de faire face à ces défis de manière plus stratégique et en relevant les montants de l'aide au développement octroyée à des régions telles que l'Asie et l'Amérique latine ainsi que la Méditerranée;


8. Believes that the European Union must actively address and engage more effectively with the economic, political, social, environmental and development challenges presented inter alia by the ongoing process of globalisation; therefore presents amendments to the 2007 budget that aim at boosting the capacity of the EU economy to engage with these challenges in a more strategic manner, and raising the amounts of development assistance available to regions such as Asia and Latin America and the Mediterranean;

8. estime que l'Union européenne doit s'efforcer d'analyser et d'affronter plus efficacement les défis économiques, politiques, sociaux, environnementaux et de développement découlant notamment du processus de mondialisation en cours; présente dès lors des amendements au budget 2007 visant à doper la capacité de l'économie européenne de faire face à ces défis de manière plus stratégique et en relevant les montants de l'aide au développement octroyée à des régions telles que l'Asie et l'Amérique latine ainsi que la Méditerranée;


The main challenge will be to further develop cooperation channels and mechanisms with external partners, especially the US, which will enable the EU to engage with these partners more effectively and in a more structured way, both at the strategic and at the practical level. Such reinforced cooperation should not only focus on internal security aspects but also on third countries and regions identified as common priorities in combating terrorist threats, such as Afghanistan, Pakistan, Iraq, Yemen, Somalia or the Sahel region. EU agencies, in particular E ...[+++]

( Le défi principal consistera à poursuivre l'établissement de canaux et de mécanismes de coopération avec les partenaires extérieurs, en particulier les États-Unis, qui permettront à l'Union de travailler avec ces partenaires de manière plus efficace et plus structurée, tant au niveau stratégique que sur le plan pratique. Une coopération ainsi renforcée devrait se concentrer non seulement sur la sécurité intérieure, mais aussi sur les pays tiers et les régions qui figurent sur la liste des priorités communes pour la lutte contre les menaces terroristes, comme l'Afghanistan, le Pakistan, l'Iraq, le Yémen, la Somalie ou la région du Sahel. Il convient aussi de continuer à associer étroitement les agences ...[+++]


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