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Accept a challenge
Address a challenge
Answer a challenge
Bid challenge
Bid protest
Challenge
Challenge of antecedent transactions
Challenge to a fraudulent preference
Challenge to a judge
Challenge to a juror
Challenge to a lay magistrate
Challenge to a referee
Challenge to a witness
Challenge to an arbitrator
Challenge to evidence
Challenge to jurors
Challenge to testimony
Cope with challenging demands
Cope with demanding challenges
Cope with demands that are challenging
Deal with challenging people
Dealing with challenging people
Handle challenging demands
Jury challenge
Manage challenging people
Managing challenging people
Meet a challenge
Protest
Prove equal to a challenge
Recusal of a judge
Recusation of a judge
Take up a challenge
Water Challenges for a Changing World
Water management
Water policy

Vertaling van "challenge water " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
challenge [ challenge to a judge | challenge to a juror | challenge to a lay magistrate | challenge to an arbitrator | challenge to a referee | challenge to a witness | challenge to evidence | challenge to jurors | challenge to testimony | jury challenge | recusal of a judge | recusation of a judge ]

récusation [ récusation d'arbitre | récusation d'un juge | récusation d'un magistrat non professionnel | récusation d'un témoignage | récusation d'un témoin | récusation de jurés ]


maintain challenging work conditions during food processing operations | manage a challenging work condition during food processing operations | manage challenging work conditions during food processing operations | oversee challenging work conditions during food processing operations

gérer des conditions de travail difficiles lors d’opérations de transformation de denrées alimentaires


manage challenging people | managing challenging people | deal with challenging people | dealing with challenging people

rer des personnes en situation difficile


cope with demanding challenges | cope with demands that are challenging | cope with challenging demands | handle challenging demands

faire face à des exigences difficiles


Water Challenges for a Changing World

initiative de programmation conjointe en matière de recherche Les défis liés à l'eau dans un monde en mutation


challenge | challenge of antecedent transactions | challenge to a fraudulent preference

inopposabilité


address a challenge [ meet a challenge | take up a challenge | accept a challenge | answer a challenge | prove equal to a challenge ]

relever un défi [ surmonter un obstacle ]


bid challenge | bid protest | challenge | protest

contestation




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Iran has many environmental challenges, water scarcity, land degradation and air pollution being the more prevalent.

De nombreux problèmes environnementaux se posent en Iran, principalement la pénurie d’eau, la dégradation des sols et la pollution atmosphérique.


Key action on water management includes continued implementation of the Water Framework Directive and the Community policy on water scarcity and droughts [49]. The objective of the Directive, achieving good environmental status of all waters by 2015, poses an important challenge as the majority of water bodies in the EU have been identified as at risk of failing to meet the objectives of the directive if no action is taken.

Dans le domaine de la gestion de l’eau, la poursuite de la mise en œuvre de la directive-cadre sur l'eau et la politique communautaire en matière de rareté de la ressource en eau et de sécheresse font partie des principales actions menées.[49] L’objectif de la directive, qui consiste à garantir le bon état écologique de toutes les eaux d’ici à 2015, est un défi de taille, car il a été établi que la majorité des masses d’eau de l’UE risquent de ne pas atteindre les objectifs fixés par la directive si aucune mesure n’est prise.


These include payments for the adoption of agricultural practices beneficial for the climate and the environment under the Rural Development Programmes, financing from the Cohesion policy funds under objectives related to water and adaptation to climate change, LIFE integrated projects, Horizon 2020 support to innovation in the water sector as well as the deployment of innovative nature-based solutions to address societal challenges related to water and flood risk management.

Ces possibilités comprennent des paiements pour l’adoption de pratiques agricoles bénéfiques pour le climat et l’environnement dans le cadre des programmes de développement rural, le financement apporté par les fonds relevant de la politique de cohésion au titre des objectifs liés à l’eau et à l’adaptation au changement climatique, les projets intégrés LIFE, le soutien d'Horizon 2020 à l’innovation dans le secteur de l’eau et l'adoption de solutions innovantes fondées sur la nature pour répondre aux enjeux sociétaux liés à l’eau et à la gestion des risques d’inondation.


The Commission will step up efforts towards full implementation of EU water legislation by the Member States, working closely with them and stakeholders to implement the proposals presented in the 2012 Water Blueprint[23], where the main challenges for EU water policy had already been identified.

La Commission intensifiera ses efforts en vue de la mise en œuvre intégrale par les États membres de la législation de l’UE relative à l'eau. Elle coopérera étroitement avec ceux-ci ainsi qu'avec les parties prenantes pour mettre en œuvre les propositions présentées dans le plan d'action de 2012 pour la sauvegarde des ressources en eau de l'Europe[23], qui définissait déjà les principaux défis de la politique européenne de l’eau.


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The Global Public Goods and Challenges thematic programme will seek to strengthen the coherence of external actions and their link with other EU policy initiatives, such as EU climate and energy policies, biodiversity, environment, water resources management and water diplomacy, amongst others.

Le programme concernant les biens publics mondiaux et les défis qui les accompagnent visera à renforcer la cohérence des actions extérieures de l’UE et leur lien avec d’autres initiatives de l'UE, notamment les politiques de l’UE relatives au climat et à l’énergie, à la biodiversité, à l’environnement, à la gestion des ressources en eau, à la diplomatie dans le domaine de l'eau.


In conclusion, decisive action at EU level is needed to address current and future water challenges faced by our continent. The Rapporteur calls on the Commission to incorporate the policy recommendations contained in this report into the formulation of the ‘Blueprint to safeguard Europe’s water resources’ as an important contribution towards a more effective and better integrated water policy and a level playing field for its implementation.

Le rapporteur invite la Commission à inclure les recommandations politiques contenues dans le présent rapport dans la rédaction du «plan de sauvegarde des eaux européennes», car elles constituent une contribution importante à une politique plus efficace et mieux intégrée dans le domaine de l’eau ainsi qu’à une mise en œuvre sur un pied d’égalité.


3. Notes the lack of knowledge and information about the availability of water resources and about the challenges involved in water management and the securing of water supplies, and, in view of the scale and complexity of these challenges, calls on the Commission and the Council to treat this as one of the key areas in preparing the Multiannual Financial Framework 2014–2020;

3. note le manque de connaissances et d'informations sur la disponibilité des ressources en eau et sur les défis liés à la gestion de l'eau et à la satisfaction des besoins en eau et, compte tenu de l'ampleur et de la complexité de ces défis, invite la Commission et le Conseil à les considérer comme l'un des domaines stratégiques lors de la préparation du cadre financier pluriannuel pour la période 2014-2020;


10. Stresses that the efficiency and sustainability of water use by the agriculture sector can be improved by the introduction of innovative technologies and practices, and by improvements to information and the awareness of farmers and end users; in this context, emphasises that cooperation between land managers and other stakeholders is a good way to attain positive results in water protection; further emphasises that, in view of the challenges of climate change and food security, sufficient water resources should be mobilised for ...[+++]

10. souligne que l’efficacité et la durabilité de l’utilisation de l’eau par le secteur de l’agriculture peuvent être accrues grâce à l’introduction de technologies et de pratiques innovantes et grâce à une meilleure information et à une meilleure sensibilisation des agriculteurs et des utilisateurs finals; souligne à cet égard qu’une coopération entre les propriétaires terriens et les autres parties prenantes paraît appropriée pour obtenir des résultats positifs en matière de préservation de l’eau; souligne par ailleurs que, face aux défis du changement climatique et de la sécurité alimentaire, il convient de mobiliser des ressources ...[+++]


6. Classifies the Commission’s upcoming ‘Blueprint to safeguard Europe’s water resources’ as the EU policy response to current and future water challenges, with the objective of ensuring sufficient availability of good-quality water for sustainable and equitable water use up to 2050, without impinging on national jurisdictions in relation to water;

6. prend acte du «plan de sauvegarde des eaux européennes» qui sera prochainement élaboré par la Commission et qui constituera la réponse politique de l’Union aux défis actuels et futurs en matière d’eau, dans le but de garantir la disponibilité d’une quantité suffisante d’eau de bonne qualité pour une utilisation durable et équitable jusqu’en 2050 sans pour autant violer les droits nationaux souverains sur l’eau;


5. Calls on regional and local authorities to take advantage of the great opportunities offered by the Structural Funds and invest in the improvement or renewal of existing infrastructure and technology (in particular in regions where water resources are wasted due to leakages from water pipes) including, notably, clean technologies that facilitate the efficient use of water and can be linked to integrated water resource management (IRM), in particular to address the challenge of water efficiency (in terms of savings and reutilisation ...[+++]

5. demande aux autorités régionales et locales de profiter des grandes possibilités offertes par les Fonds structurels et d'investir dans l'amélioration ou le renouvellement des infrastructures et des technologies existantes (en particulier dans les régions où les ressources en eau sont gaspillées en raison de fuites de canalisations), notamment des technologies propres permettant l'utilisation efficace de l'eau et pouvant être reliées à la gestion intégrée de la ressource en eau, en particulier pour relever le défi de l'utilisation rationnelle de l'eau (en termes d'économies et de réutilisation) par les industries et les exploitations a ...[+++]


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