Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Achieve advertising measures for the vehicles
Administer advertisement samples
Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising malpractice
Advertising medium
Advertising support
Advertising vehicle
Association advertising
Collective advertising
Cooperative advertising
Corporate advertising
Deceptive advertising
Ensure advertising furniture maintenance
Ensure maintenance of the advertising furniture
Ensuring maintenance of the advertising furniture
Execute advertising measure for vehicles
Execute advertising measures for a vehicle
Execute advertising measures for the vehicles
False advertising
Furnish advertisement samples
Group advertising
Image advertising
Institutional advertising
Joint advertising
Junk e-mail
Keep up advertising furniture
Misleading advertising
Provide advertisement samples
Spam
Subliminal advertising
Unfair advertising
Unsolicited commercial communication
Unsolicited e-mail advertising
Unsolicited electronic advertising

Vertaling van "certainly not advertise " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


ensure advertising furniture maintenance | keep up advertising furniture | ensure maintenance of the advertising furniture | ensuring maintenance of the advertising furniture

entretenir du mobilier publicitaire


execute advertising measure for vehicles | execute advertising measures for a vehicle | achieve advertising measures for the vehicles | execute advertising measures for the vehicles

exécuter des mesures de publicité pour les véhicules


administer advertisement samples | furnish advertisement samples | provide advertisement samples | provide advertisement samples

fournir des échantillons publicitaires


advertising medium | advertising support | advertising vehicle

support | support de publicité | support publicitaire


corporate advertising | image advertising | institutional advertising

publicité de prestige | publicité institutionnelle


unsolicited electronic advertising [ junk e-mail | spam | unsolicited commercial communication | unsolicited e-mail advertising ]

publicité électronique non sollicitée [ communication commerciale non sollicitée | courriel-poubelle | courriel-rebut | courrier électronique commercial non sollicité | courrier électronique publicitaire non sollicité | pourriel | pullupostage | spam ]


Definition: This category includes certain disorders of behaviour that are not classifiable under other categories. They are characterized by repeated acts that have no clear rational motivation, cannot be controlled, and generally harm the patient's own interests and those of other people. The patient reports that the behaviour is associated with impulses to action. The cause of these disorders is not understood and they are grouped together because of broad descriptive similarities, not because they are known to share any other impo ...[+++]

Définition: Cette catégorie comprend certains troubles du comportement qui ne peuvent pas être classés sous d'autres rubriques. Ils sont caractérisés par des actes répétés, sans motivation rationnelle claire, incontrôlables, et qui vont généralement à l'encontre des intérêts du sujet lui-même et de ceux d'autres personnes. Le sujet indique que son comportement est sous l'emprise d'impulsions à agir. La cause de ces troubles n'est pas connue. Ils ont été regroupés en raison de certaines similitudes dans leur tableau clinique, non parce ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Does anyone acting reasonably know for certain what advertising content will not appeal to persons under 18 years of age?

Est-ce qu'une personne raisonnable sait avec certitude quel genre de publicité n'exercera pas un attrait sur les personnes âgées de moins de 18 ans?


Indeed, considering the influence that advertising exercises on consumers and the economy, it is more necessary than ever to take action to prevent certain unfair advertising practices from influencing and conditioning commercial choices.

En effet, vu l’influence exercée par la publicité sur les consommateurs et l’économie, il est plus que jamais nécessaire de prendre des mesures pour empêcher certaines pratiques publicitaires déloyales d’influencer et de conditionner les choix commerciaux.


I believe that patients, and particularly the patients with conditions like neurodegenerative diseases, are very anxious to see this information to patients coming in in a way which is certainly not advertising but does give them confidence that what they read – whether it is on the internet, in the package or in advertising or announcements, shall we say – is bona fide and trustworthy. At the moment they cannot do that and so they ...[+++]

Je pense que les patients, et en particulier ceux qui souffrent d’affections telles que des maladies neurodégénératives, sont très impatients de voir cette information du patient se présenter sous une forme qui n’est certes pas publicitaire, mais qui leur garantisse que les informations qu’ils lisent - que ce soit sur l’internet, dans le paquet, ou dans des annonces ou messages publicitaires, dirons-nous - sont fiables et de bonne foi.


5. Recalls that the scope of the Unfair Commercial Practices Directive is limited to business-to-consumer relations while the Misleading and Comparative Advertising Directive deals with business-to-business relations; underlines that certain entities do not fall within the scope either of the Unfair Commercial Practices Directive or of the Misleading and Comparative Advertising Directive, such as NGOs or interest groups; therefore calls on the Commission to conduct a separate analysis of the impact of misleading advertising practice ...[+++]

5. rappelle que la directive relative aux pratiques commerciales déloyales est limitée aux relations entre les entreprises et les consommateurs, alors que la directive en matière de publicité trompeuse et de publicité comparative porte sur les relations entre entreprises; souligne que certaines entités, telles que les ONG ou les groupes d'intérêt, ne relèvent ni du champ d'application de la directive relative aux pratiques commerciales déloyales, ni de celui de la directive en matière de publicité trompeuse et de publicité comparative; invite dès lors la Commission à mener une analyse séparée sur l'impact des pratiques commerciales tro ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The new rules certainly make advertising more flexible.

Ce sont des règles qui, effectivement, flexibilisent la publicité.


The fact that certain prostitutes advertise in newspapers and carry out their business in hotels or other places outside the view of citizens does not appear to pose any problem.

Le fait que certains s'annoncent dans le journal et se prostituent dans les hôtels ou autres endroits où les citoyens ne sont pas interpellés ne semble pas poser de problème.


Therefore, it does not create or propose new rules or principles, but is limited to explaining the existing rules and principles In this respect, the interpretative communication addresses certain questions of interpretation of the rules of the Directive that arose with the increasing use of new advertising techniques, such as virtual advertising, split screen and interactive advertising, as well as the development of alternative forms of advertising, e. g. product placement etc.

En conséquence, elle ne crée ou ne propose aucune disposition ou principe nouveau, mais se borne à expliquer les règles et principes existants. À cet égard, la communication interprétative aborde certaines questions d'interprétation des dispositions de la directive qui se sont fait jour avec l'usage croissant des nouvelles techniques de publicité, telles que la publicité virtuelle, les écrans partagés et la publicité interactive, ainsi qu'avec l'évolution des formes alternatives ...[+++]


The part of the TVSF Directive that is devoted to television advertising, sponsorship and teleshopping contains quantitative provisions (hourly and daily limits on advertising), qualitative provisions on certain forms of advertising, and certain presentation requirements.

Le chapitre de la directive TVSF consacré à la publicité télévisée, au sponsoring et au télé-achat contient des dispositions quantitatives (limites horaires et quotidiennes de publicité), des dispositions qualitatives sur certaines formes de publicité et certaines obligations de présentation.


(2) Those barriers should be eliminated and, to this end, the rules relating to the advertising of tobacco products and related sponsorship should in specific cases be approximated. In particular, there is a need to specify the extent to which tobacco advertising in certain categories of publications is allowed.

(2) Il y a donc lieu d'éliminer ces entraves et, à cette fin, de rapprocher, dans des cas particuliers, les dispositions en matière de publicité en faveur des produits du tabac et de parrainage dans ce domaine. Il est nécessaire, en particulier, de préciser dans quelle mesure la publicité en faveur du tabac peut être autorisée dans certaines catégories de publications.


. The common position provides for a ban on all forms of advertising As used in the text, advertising means "any form of commercial communication with the aim, or direct or indirect effect, of promoting a tobacco product, including advertising which, while not specifically mentioning the tobacco product, tries to circumvent any advertising ban by using brand names, trademarks, emblems or other distinctive features of tobacco products". Sponsorship is defined as "any public or private contribution to an activity or event with the aim, or direct or indirect effect, of promoting a tobacco product". or sponsorship of tobacco products within ...[+++]

Le parrainage est défini comme "toute contribution, publique ou privée, à une activité ou à un événement, qui a pour but ou pour effet direct ou indirect de promouvoir un produit du tabac". ou de parrainage des produits du tabac dans la Communauté en plusieurs phases dans certaines conditions et avec certaines limites.


w