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4.7
Border Services
Border Services ESF
Border Services emergency support function
Border Services support function
Border holding centre
Border irrigation
Border method
Border strip method
Border-dike method
Border-ditch irrigation
Border-strip irrigation
Borders of the European Union
CIREFI
CLB
Centre for Land Borders
Cross-border activity
Cross-border cooperation
Cross-border dimension
Cross-border issue
Cross-border perspective
Crossing the border illegally
Crossing the border unlawfully
External border of the EU
External borders of the European Union
Grenshospitium
Holding Centre
Illegal border crossing
Land Borders Centre
Management of the EU's external borders
Management of the European Union's external borders
RECSA
Regional Centre on Small Arms
Trans-border cooperation
Transnational dimension
Transnational perspective
Unlawful border crossing

Vertaling van "centres for border " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Centre for Land Borders | Land Borders Centre | CLB [Abbr.]

centre Frontières terrestres | centre pour les frontières terrestres


Regional Centre on Small Arms | Regional Centre on Small Arms in the Great Lakes Region, the Horn of Africa and Bordering States | RECSA [Abbr.]

Centre régional sur les armes légères | RECSA [Abbr.]


border holding centre | Grenshospitium | holding Centre

Grenshospitium | zone internationale


external border of the EU [ external borders of the European Union | management of the EU's external borders | management of the European Union's external borders | management of the external borders of the European Union | Borders of the European Union(ECLAS) ]

frontière extérieure de l'UE [ frontière extérieure de l’Union européenne | gestion des frontières extérieures de l'UE | gestion des frontières extérieures de l’Union européenne ]


Centre for Information, Consultation and the Exchange of Information on the Crossing of Frontiers and Immigration [ CIREFI | Centre for Information, Discussion and Exchange on the Crossing of Borders and Immigration ]

Centre d'information, de recherche et d'échanges en matière de franchissement des frontières et d'immigration [ CIREFI | Centre d'information, de recherches et d'échanges sur les frontières et l'immigration ]


border-ditch irrigation [ border-strip irrigation | border irrigation | border strip method | border-dike method | border method ]

irrigation par calants [ irrigation à la planche | irrigation par planches ]


cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

dimension transfrontière [4.7] [ activité transfrontalière | activité transfrontière | dimension transfrontalière | dimension transnationale | perspective transfrontalière | perspective transfrontière | perspective transnationale | question transfrontière ]


Border Services support function [ Border Services | Border Services emergency support function | Border Services ESF ]

fonction de soutien Services frontaliers [ Services frontaliers | fonction de soutien d'urgence Services frontaliers | FSU Services frontaliers ]


crossing the border unlawfully | crossing the border illegally | unlawful border crossing | illegal border crossing

passage illégal de la frontière | franchissement illégal de la frontière


cross-border cooperation [ trans-border cooperation ]

coopération transfrontalière [ intégration frontalière ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Germany has communicated that a new inspection centre has been added to the border inspection post at the port of Bremen and the Netherlands have communicated that a new inspection centre has been added to the border inspection post at the port of Amsterdam.

L'Allemagne et les Pays-Bas ont informé de l'ajout d'un centre d'inspection, respectivement au poste d'inspection frontalier du port de Bremen et au poste d'inspection frontalier du port d'Amsterdam.


3. Where a medium or high impact level is attributed to an external border section which is adjacent to the border section of another Member State or a country with which agreements or regional networks, as referred to in Articles 17a and 18, are in place, the national coordination centre shall contact the national coordination centre of the neighbouring Member State or the competent authority of the neighbouring country and shall endeavour to coordinate the necessary cross-border measures.

3. Lorsqu'un niveau d'impact moyen ou élevé est attribué à un tronçon de frontière extérieure adjacent au tronçon de frontière d'un autre État membre ou d'un autre pays avec lequel des accords existent ou des réseaux régionaux ont été mis en place comme indiqué aux articles 17 bis et 18, le centre national de coordination prend contact avec le centre national de coordination de l'État membre voisin ou l'autorité compétente du pays voisin et s'emploie à coordonner les mesures transfrontières nécessaires.


3. Where a medium or high impact level is attributed to an external border section which is adjacent to the border section of another Member State or of a country with which agreements or regional networks, as referred to in Articles 19 and 20, are in place, the national coordination centre shall contact the national coordination centre of the neighbouring Member State or the competent authority of the neighbouring country and shall endeavour to coordinate the necessary cross-border measures.

3. Lorsqu'un niveau d'impact moyen ou élevé est attribué à un tronçon de frontière extérieure adjacent au tronçon de frontière d'un autre État membre ou d'un pays avec lequel existent des accords ou des réseaux régionaux visés aux articles 19 et 20, le centre national de coordination prend contact avec le centre national de coordination de l'État membre voisin ou l'autorité compétente du pays voisin et s'emploie à coordonner les mesures transfrontalières nécessaires.


Cross-border cooperation should aim to tackle common challenges identified jointly in the border regions, such as: poor accessibility, especially in relation to information and communication technologies (ICT) connectivity and transport infrastructure, declining local industries, an inappropriate business environment, lack of networks among local and regional administrations, low levels of research and innovation and take-up of ICT, environmental pollution, risk prevention, negative attitudes towards neighbouring country citizens and aim to exploit the un ...[+++]

La coopération transfrontalière devrait viser à résoudre des problèmes communs recensés conjointement dans les régions frontalières, tels que: difficultés d'accès, en particulier en ce qui concerne la connectivité des technologies de l'information et de la communication (TIC) et l'infrastructure des transports, le déclin des industries locales, environnement peu propice aux entreprises, l'absence de réseaux entre les administrations locales et régionales, les faibles niveaux de recherche, d'innovation et d'utilisation des TIC, la pollution de l'environnement, la prévention des risques, les attitudes négatives vis-à-vis des ressortissants des pays voisins, et viser à exploiter le potentiel de croissance inutilisé de zones frontalières (mise ...[+++]


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1. Each Member State shall designate, operate and maintain a national coordination centre which shall coordinate, and exchange information among, all authorities with a responsibility for external border surveillance at national level, as well as with the other national coordination centres and the Agency.

1. Chacun des États membres désigne, met en service et gère un centre national de coordination, qui assure la coordination entre toutes les autorités chargées de la surveillance des frontières extérieures au plan national et l'échange d'informations entre elles, ainsi qu'avec les autres centres nationaux de coordination et l'Agence.


(52 ) Routine statistics as well as complementary data on cross-border healthcare are required for efficient monitoring, planning and management of healthcare in general and cross-border healthcare in particular, and their production should be integrated as far as possible within existing data collection systems to enable appropriate monitoring and planning to take account of cross-border care, including appropriate structures at Community level such as the Community statistical system and in particular Regulation (EC) No 1338/2008 of the European Parliament and of the Council of 16 December 2008 on Community statistics on public health and health and ...[+++]

(52) Des statistiques régulières et des données complémentaires sur les soins de santé transfrontaliers sont nécessaires pour une surveillance, une planification et une gestion efficaces des soins de santé en général et des soins de santé transfrontaliers en particulier; il convient que, dans la mesure du possible, leur production soit intégrée dans les systèmes de collecte de données existants pour permettre un suivi et une planification appropriés tenant compte des soins transfrontaliers, y compris dans les structures appropriées à l'échelon communautaire telles que le système statistique communautaire – notamment le règlement (CE) n° ...[+++]


51. Agrees with the Commission that "cluster policy" is an important part of Member States" innovation policies and calls on actors, particularly at regional and local levels, to promote clusters, as well as innovation and technology centres, in urban centres and rural areas, in such a way that a balance can be reached between different regions; encourages the Member States to promote, in their countries, the creation of "knowledge regions" and "clusters" and EU-wide and cross-border cooperation, and also to promote cooperation wit ...[+++]

51. rejoint la Commission dans son analyse selon laquelle la "politique de clusters " est devenue un élément important des politiques d'innovation des États membres; invite les acteurs, notamment de niveau régional ou local, à promouvoir ces regroupements, ainsi que les centres d'innovation et de technologie, dans les centres urbains et les campagnes, de manière à établir un meilleur équilibre entre régions; encourage les États membres à promouvoir, sur leur territoire, la création de "régions de la connaissance" et de clusters ainsi qu'à favoriser la coopération européenne et transfrontalière ainsi que la coopération avec les experts ...[+++]


52. Agrees with the Commission that 'cluster policy' is an important part of Member States’ innovation policies and calls on actors, particularly at regional and local levels, to promote clusters, as well as innovation and technology centres, in urban centres and rural areas, in such a way that a balance can be reached between different regions; encourages the Member States to promote, in their countries, the creation of ‘knowledge regions’ and ‘clusters’ and EU-wide and cross-border cooperation, and also to promote cooperation wit ...[+++]

52. rejoint la Commission dans son analyse selon laquelle la "politique de clusters" est devenue un élément important des politiques d'innovation des États membres; invite les acteurs, notamment de niveau régional ou local, à promouvoir ces regroupements, ainsi que les centres d'innovation et de technologie, dans les centres urbains et les campagnes, de manière à établir un meilleur équilibre entre régions; encourage les États membres à promouvoir, sur leur territoire, la création de "régions de la connaissance" et de "clusters" ainsi qu'à favoriser la coopération européenne et transfrontalière ainsi que la coopération avec les experts ...[+++]


Various ad hoc centres were set up or are in the process of being established by Member States, each of which focuses on a specific type of border, for example an air-border centre, a land-border centre, or a sea-border centre.

Divers centres spécialisés ont été créés ou sont en passe de l’être par les États membres, chacun étant centré sur un type spécifique de frontière, par exemple un centre des frontières aériennes, un centre des frontières terrestres ou un centre des frontières maritimes.


The situation in Austria is rather different, because Austria shares borders with four candidate countries and some of its main economic centres are located close to these borders. Vienna, Graz and Linz and a number of other important regional centres are within a short drive from the borders.

La situation en Autriche n'est pas tout à fait comparable, puisque les frontières autrichiennes bordent quatre pays candidats et que la plupart des grands centres économiques du pays sont situés à proximité des frontières en question. vienne, Graz et Linz, ainsi qu'un certain nombre d'autres centres régionaux importants ne sont qu'à quelques heures de route des frontières.


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