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Centre for Indigenous Environmental Resources
Centre for Indigenous Environmental Resources
Centre for Indigenous Environmental Resources Inc.
Environmental Resource Centre

Vertaling van "centre for indigenous environmental resources " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Centre for Indigenous Environmental Resources

Centre autochtone de ressources environnementales


Centre for Indigenous Environmental Resources Inc.

Centre for Indigenous Environmental Resources Inc.


Environmental Resource Centre

Centre de ressources environnementales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
From the Centre for Indigenous Environmental Resources, we have Merrell-Anne Phare, Executive Director and Legal Counsel; from the Federation of Saskatchewan Indian Nations, Jim Bruce, member, and Nancy Goucher, Program Coordinator; and from the First Nations of Alberta Technical Services Advisory Group, Vaughn Paul, Chief Executive Officer, and Clayton Leonard, Legal Counsel.

Du Centre autochtone de ressources environnementales, nous entendrons Mme Merrell-Anne Phare, directrice exécutive et conseillère juridique; de la Fédération des nations indiennes de la Saskatchewan, M. Jim Bruce, membre, et Mme Nancy Goucher, coordonnatrice des programmes; du Groupe consultatif sur les services techniques des Premières nations de l'Alberta, M. Vaughn Paul, président-directeur général, et M. Clayton Leonard, conseiller juridique.


Merrell-Ann Phare, Executive Director and Legal Counsel, Centre for Indigenous Environmental Resources: The Centre for Indigenous Environmental Resources is a national charitable non-political First Nations organization that was created by chiefs in 1994.

Merrell-Ann Phare, directrice exécutive et conseillère juridique, Centre autochtone de ressources environnementales : Le Centre autochtone de ressources environnementales est un organisme caritatif national apolitique des Premières nations qui a été créé par les chefs en 1994.


Centre for Indigenous Environmental Resources:

Centre autochtone de ressources environnementales :


3. Stresses that the increasing use of the Arctic region’s natural resources must be conducted in a way which respects and benefits the local population, both indigenous and non-indigenous, and takes full environmental responsibility for the fragile Arctic environment;

3. souligne que l'exploitation croissante des ressources naturelles de la région arctique doit se faire de manière à respecter la population locale, autochtone ou non, et à lui profiter, en assumant pleinement la responsabilité environnementale à l'égard d'un écosystème arctique fragile;


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3. Stresses that the increasing use of the Arctic region’s natural resources must be conducted in a way which respects and benefits the local population, both indigenous and non-indigenous, and takes full environmental responsibility for the fragile Arctic environment;

3. souligne que l'exploitation croissante des ressources naturelles de la région arctique doit se faire de manière à respecter la population locale, autochtone ou non, et à lui profiter, en assumant pleinement la responsabilité environnementale à l'égard d'un écosystème arctique fragile;


Following the release of the Expert Panel’s report, the AFN retained the services of the Centre for Indigenous Environmental Resources (CIER) to carry out a legal analysis of the Panel’s proposed legislative options, as well as to consider alternate approaches.

À la suite de la publication du rapport du groupe d’experts, elle a retenu les services du Centre autochtone de ressources environnementales (CARE) afin d’effectuer une analyse juridique des options législatives mises de l’avant par le groupe d’experts et de prendre en compte d’autres approches.


78. Considers that exploiting indigenous fossil resources, in particular onshore and off-shore natural gas fields, may contribute to enhancing Europe's energy independence and must be developed where available, in compliance with national and European environmental legislation; calls on Member States and the Commission to find the right regulatory balance between environmental safeguards and production opportunities in the Union's ...[+++]

78. considère que l'exploitation des ressources fossiles autochtones, en particulier des gisements de gaz naturel sur terre ou en mer, peut contribuer à améliorer l'indépendance énergétique de l'Europe et doit être développée, lorsque cela est possible, conformément aux législations environnementales nationales et européenne; demande aux États membres et à la Commission de trouver le bon équilibre réglementaire entre les sauvegardes de ...[+++]


69. Considers that exploiting indigenous fossil resources, in particular onshore and offshore natural gas fields, may contribute to enhancing Europe’s energy independence and must be developed where available, in compliance with national and European environmental legislation; calls on Member States and the Commission to find the right regulatory balance between environmental safeguards and production opportunities in the Union's ...[+++]

69. considère que l’exploitation des ressources fossiles indigènes, en particulier des gisements de gaz naturel sur terre ou en mer, peut contribuer à améliorer l’indépendance énergétique de l’Europe et doit être développée, lorsque cela est possible, conformément aux législations environnementales européenne et nationales; demande aux États membres et à la Commission de trouver le bon équilibre réglementaire entre les sauvegardes de ...[+++]


The progressive spread of a social awareness and international recognition of human rights, free movement of goods, people, capital and services could be seen as some of the positive effects but cultural levelling and homogenisation, abandonment of labour resources, at times undermining of labour rights, environmental damage and widening the gap between the global concentration of private wealth and extreme poverty, are negative impacts. There is a role for international regulations , multinational and trade institutions to mitigate t ...[+++]

Réglementations internationales et autorités nationales ont là un rôle à jouer; les organismes multinationaux et commerciaux doivent atténuer les effets défavorables de la mondialisation au moyen d'une nouvelle approche centrée sur les priorités nationales en matière de développement, les obligations des investisseurs et la transparence, afin d'assurer que les bénéfices du commerce et de l'investissement internationaux se répartissent plus équitablement et parviennent aux populations les plus défavorisées.


Centre for Indigenous Environmental Resources:

Centre autochtone de ressources environnementales :




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Date index: 2022-07-01
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