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Absolute address
Address of a layer
Address problems critically
Address side effects of climacteric
Address side effects of climacteric period
Address side effects of menopause
Address-recognized bit
Address-recognized flag
Address-recognized indicator
Address-recognized indicator bit
Addressing problems critically
Communicate side effects of menopause
Critically address problems
Design plans to address unwanted behaviour in animals
Explicit address
First level address
Machine address
Plant per cent
Plant percent
Seedling per cent
Seedling percent
Service-access-point-address of a layer
Specific address
Thinking about problems critically
Tree per cent
Tree percent

Vertaling van "cent to address " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Order Authorizing the Issue of Circulation Coins of Fifty Cents,Twenty-Five Cents, Ten Cents and Five Cents and Specifying their Characteristics

Décret autorisant l'émission de pièces de monnaie de circulation de cinquante cents, vingt-cinq cents, dix cents et cinq cents et précisant leurs caractéristiques


tombac five-cent coin, 1942 [ tombac five-cent piece, 1942 | tombac twelve-sided five-cent coin, 1942 | tombac twelve-sided five-cent piece, 1942 ]

pièce de monnaie de cinq cents en tombac de 1942 [ pièce de cinq cents en tombac de 1942 | monnaie de cinq cents en tombac de 1942 | pièce de monnaie dodécagonale de cinq cents en tombac de 1942 | pièce de cinq cents dodécagonale en tombac de 1942 | monnaie de cinq cents dodécagonale en tombac de 1942 ]


nickel five-cent coin, 1942 [ nickel five-cent piece, 1942 | nickel round five-cent coin, 1942 | nickel round five-cent piece, 1942 ]

pièce de monnaie de cinq cents en nickel de 1942 [ pièce de cinq cents en nickel de 1942 | monnaie de cinq cents en nickel de 1942 | pièce de monnaie ronde de cinq cents en nickel de 1942 | pièce de cinq cents ronde en nickel de 1942 | monnaie de cinq cents ronde en nickel de 1942 ]


plant per cent | plant percent | seedling per cent | seedling percent | tree per cent | tree percent

pourcentage de réussite de semis


absolute address | explicit address | first level address | machine address | specific address

adresse absolue | adresse machine


(N)-address | (N)-service-access-point address | address of a layer | service-access-point-address of a layer

adresse de point d'accès à des services d'une couche | adresse de point d'accès à des services(N) | adresse d'une couche | adresse(N)


design plans to address unsatisfactory behaviour in animals | design plans to address unwanted behaviour in animals | design plan to address unsatisfactory behaviour in animal | design plans to address undesirable behaviour in animals

concevoir des plans pour remédier aux comportements indésirables d'animaux


address-recognized indicator | address-recognized bit | address-recognized flag | address-recognized indicator bit

indicateur de reconnaissance d'adresse


address side effects of climacteric | communicate side effects of menopause | address side effects of climacteric period | address side effects of menopause

traiter les effets secondaires de la ménopause


critically address problems | thinking about problems critically | address problems critically | addressing problems critically

aborder des problèmes avec un esprit critique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The fiscal data for 2003 show a general government deficit of 2.8 per cent of GDP, thereby in compliance with the Council Recommendation of 5 November 2002 addressed to Portugal under Article 104(7) of the Treaty, which called for a government deficit below the 3 per cent of GDP reference value by 2003 at the latest.

Les données budgétaires pour 2003 montrent que le déficit des administrations publiques a atteint 2,8% du PIB, soit un niveau conforme à la recommandation que le Conseil a adressée au Portugal le 5 novembre 2002 en application de l'article 104, paragraphe 7, du traité, et qui demandait un retour du déficit des administrations publiques en deçà de la valeur de référence de 3% du PIB d'ici 2003 au plus tard.


In the medium term, both the headline and cyclically-adjusted deficits are projected to decline to just below 2 per cent of GDP, in the context of continuing increases in planned expenditure aimed at addressing past under-investment by the public sector and under-provision of public services.

À moyen terme, tant le déficit effectif que le déficit corrigé des variations conjoncturelles devraient revenir juste en dessous de 2% du PIB, tandis que se poursuivra l'augmentation des dépenses programmées pour remédier à la fois au sous-investissement passé dans le secteur public et à l'offre insuffisante de services publics.


Five per cent of families produce about 50 per cent of offenders, and about four per cent of addresses produce about 40 per cent of victimization.

Cinq pour cent des familles produisent environ 50 p. 100 des délinquants, et environ 4 p. 100 des adresses représentent 40 p. 100 de la victimisation.


About 30 per cent of increase in cost is due to increased volume, which would be demography based; 25 per cent is addressed through price increases; and 45 per cent is addressed through the introduction of new products or evergreening of existing products.

Près de 30 p. 100 des augmentations sont dues àun accroissement du volume, qui dépend de la pousséedémographique; 25 p. 100 sont attribuables à une hausse des prix et 45 p. 100 à l'introduction de nouveaux produits ou à l'amélioration de produits existants.


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Mail volumes have fallen by 17 per cent per address since 2006, and the company is struggling with a pension solvency deficit of $3.2 billion.

Le volume de courrier a chuté de 17 p. 100 par adresse depuis 2006, et la caisse de retraite de l'entreprise accuse un déficit de solvabilité de 3,2 milliards de dollars.


Liberals exposed the fact that the government, despite ambitious and far reaching language, has not allocated a single red cent to address the fiscal imbalance.

Les libéraux ont dénoncé le fait que le gouvernement, en dépit de tous ses beaux discours ronflants, n'avait affecté aucune somme d'argent pour corriger le déséquilibre fiscal.


9. Stresses that the issue of debt sustainability should be addressed in order to reach a level of debt which would allow a developing country to achieve both the Millennium Development Goals and reach 2015 without an increase in its debt ratios; in this context, notes that for most HIPC countries, this will require exclusively grant-based finance and 100 per cent debt cancellation, while for many heavily indebted non-HIPC and middle-income countries it will require significantly more debt reduction than has yet been on offer;

9. souligne qu'il convient de s'attaquer à la question de la soutenabilité de la dette, afin de parvenir à un niveau d'endettement qui permettrait à un pays en développement à la fois de réaliser les objectifs du Millénaire pour le développement et d'arriver à 2015 sans connaître d'augmentation de ses taux d'endettement; dans ce contexte, note que, pour la plupart des PPTE, cela nécessitera un financement exclusivement fondé sur des dons et une annulation complète de la dette, tandis que, pour de nombreux pays lourdement endettés qui ne sont pas des PPTE et pour de nombreux pays à revenu moyen, cela nécessitera une réduction beaucoup pl ...[+++]


17. Considers that more small denomination notes (5 and 10 euro) are needed when withdrawals are made from ATMs (automatic teller machines); expresses its doubts about the issue of the 500 euro note and the link to money laundering; calls for a working party on the use of the euro, set up by the Commission and the ECB, to address the need for a 1 euro bank note; believes that Member States should remain free to decide whether or not to distribute 1 euro cent coins, which consumers and retailers in some areas seem to agree are a nui ...[+++]

17. estime que les billets de petite valeur (5 et 10 euros) sont nécessaires en plus grandes quantités pour les retraits des distributeurs automatiques; exprime ses doutes concernant l'émission d'un billet de 500 euros et le lien avec le blanchiment d'argent; demande qu'un groupe de travail sur l'utilisation de l'euro soit créé par la Commission et la BCE pour examiner le besoin de billets de 1 euro; considère que les États membres devraient conserver la liberté de mettre ou non en circulation des pièces de 1 centime d'euro, que les consommateurs et les détaillants dans certaines régions semblent trouver gênantes; demande enfin que l ...[+++]


1. Congratulates the ECB once again on a successful introduction of euro banknotes and coins but regrets some associated inflationary effects, especially in the service sector, and calls for an investigation into any malpractices and into ways of preventing similar problems for future euro zone members; considers, however, that the physical existence of euro notes and coins will help keep prices low in the medium term; notes with satisfaction that the changeover has reduced banknote forgery, but expresses its concern regarding recent cases of forged 200 ...[+++]

1. félicite encore une fois la BCE pour l'introduction réussie des pièces et des billets en euros, mais déplore une certaine incidence sur l'inflation, notamment dans le secteur des services, et demande l'ouverture d'une enquête pour déceler d'éventuelles négligences et trouver comment prévenir l'apparition de problèmes similaires chez les futures membres de la zone euro; estime toutefois que la présence de l'euro contribuera à maintenir les prix à un niveau bas à moyen terme; constate avec satisfaction que le passage à l'euro a réduit le nombre de falsifications de billets, mais s'inquiète de l'apparition récente de faux billets de 20 ...[+++]


Canada needs a simple, visible or flat tax that is the same rate for individuals and businesses alike; a tax with no exemptions or loopholes in the range of 15 to 20 per cent, which addresses the problem of equality, equity, neutrality and efficiency; a tax that increases disposable income for all Canadians and businesses and reduces the current bureaucratic, suffocating nightmare.

Le Canada a besoin d'un impôt uniforme, transparent et simple, d'un taux équivalent pour les personnes et les entreprises, d'un impôt sans exemptions ni échappatoires de l'ordre de 15 à 20 p. 100, d'un système fiscal qui soit égal, juste, neutre et efficient, qui augmente le revenu disponible de tous les Canadiens et de toutes les entreprises et qui réduise le cauchemar bureaucratique qui nous étouffe à l'heure actuelle.


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