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Aircraft Communications and Radar - CC 109 Cosmopolitan
Aircraft Communications and Radar - CC 115 Buffalo
Aircraft Communications and Radar - CC 117 Falcon
BCS
Business communication system
Business switching system
CC
CCS
CO2 capture and sequestration
CO2 capture and storage
COM-C
Carbon capture and sequestration
Carbon capture and storage
Carbon dioxide capture and sequestration
Carbon dioxide capture and storage
Cargo community system
Communication control system
Communication controller
Customer switching system
Health needs
Transmission control device

Vertaling van "ccs communication " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Aircraft Communications and Radar - CC 109 Cosmopolitan

Communications et radar d'aéronef - CC 109 Cosmopolitan


communication control system | CCS

système de contrôle des communications


Aircraft Communications and Radar - CC 117 Falcon

Communications et radar d'aéronef - CC 117 Falcon


Aircraft Communications and Radar - CC 115 Buffalo

Communications et radar d'aéronef - CC 115 Buffalo


business communication system | business switching system | customer switching system | BCS [Abbr.] | CCS [Abbr.]

installation de commutation d'abonnés | installation de commutation privée


Communication controller | transmission control device | CC [Abbr.] | COM-C [Abbr.]

contrôleur des communications


CO2 capture and sequestration | CCS | CO2 capture and storage | CCS

captage et stockage du CO2 | CSC


cargo community system | CCS [Abbr.]

système communautaire


Health needs (community)

besoins en santé (communauté)


carbon dioxide capture and storage | CO2 capture and storage | CCS | carbon dioxide capture and sequestration | CO2 capture and sequestration | carbon capture and storage | carbon capture and sequestration

capture et stockage de dioxyde de carbone | CSC | capture et stockage de CO2 | captage et stockage de dioxyde de carbone | captage et stockage de CO2 | capture et séquestration de CO2 | capture et stockage de carbone | captage et stockage de carbone | capture et séquestration de carbone
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
CCS communication and consultation page here:

Communication et consultation sur le CSC et page de consultation:


Together with the adoption of the CCS communication a public consultation was open until 2 July, and received more than 150 responses.[7].

L'adoption de la communication sur le CSC a été accompagnée d'une consultation publique, qui s'est terminée le 2 juillet et a recueilli plus de 150 réponses[7].


As recognised by Directive 2009/31/EC (74) (‘the CCS Directive’) and the Commission Communication on the future of CCS in Europe (75), CCS is a technology that can contribute to mitigating climate change.

Comme l’indiquent la directive 2009/31/CE (74) (la «directive CSC») et la communication de la Commission sur l’avenir du captage et du stockage du carbone en Europe (75), le captage et le stockage du carbone est une technologie qui peut contribuer à atténuer le changement climatique.


(Return tabled) Question No. 1305 Hon. Irwin Cotler: With regard to Bill C-10, in the year after it received royal assent: (a) broken down by offence, how many people have been charged for offences created by the bill; (b) broken down by offence, how many people have been convicted of offences created by the bill; (c) broken down by offence, what sentences have been issued to people convicted of offences created by the bill; (d) broken down by offence, how many people have been charged under the provisions of the bill; (e) broken down by offence, how many people have been convicted under the provisions of the bill; (f) broken down by offence, how many people have been sentenced under the provisions of the bill; (g) broken down by offe ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1305 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le projet de loi C-10, dans l’année qui a suivi sa sanction royale: a) quel est le nombre, ventilé par infraction, de personnes inculpées d’infractions créées par le projet de loi; b) quel est le nombre, ventilé par infraction, de personnes déclarées coupables des infractions créées par le projet de loi; c) quelles peines, ventilées par infraction, ont été infligées aux personnes déclarées coupables des infractions créées par le projet de loi; d) quel est le nombre, ventilé par infraction, de personnes accusées d’une infraction aux dispositions du projet de loi; e) quel est le nombre, ventilé par infraction, de personnes déclarées coupables à une infraction ...[+++]


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Regarding the future of Carbon Capture and Storage (CCS), the Commission adopted on 27 March 2013 (COM (2013) 180 final) its communication and reaffirmed that " An urgent policy response to the prime challenge of stimulating investment in CCS demonstration is required to test whether the subsequent deployment and construction of CO2 infrastructure is feasible.

Pour ce qui est de l'avenir du captage et du stockage du carbone (CSC), la Commission a adopté le 27 mars 2013 [COM(2013) 180 final] sa communication et a réaffirmé que «Il est urgent d’agir pour réussir à stimuler l'investissement dans la démonstration du CSC, de manière à pouvoir vérifier si le déploiement ultérieur de la technologie et la construction de l’infrastructure du CSC sont faisables.


a communication (referred to below as ‘the communication’) setting out the European Commission's CC strategy;

une communication («la communication») qui présente la stratégie CC de la Commission européenne («la Commission»);


Although various statements by Commission representatives (at conferences, in the press, etc.) have confirmed their desire to support communication with, awareness-raising of and training for potential users of CC, the communication does not set out any concrete, quantified measures.

Même si les différentes interventions (conférences, presse, etc.) des représentants de la Commission ont confirmé leur volonté de soutenir la communication, la sensibilisation et la formation des utilisateurs potentiels du CC, la communication ne propose pas de mesures concrètes et chiffrées.


Question No. 140 Ms. Kirsty Duncan: With respect to development of the oil sands, its impacts on the environment and surrounding communities, and the economic effects of these impacts: (a) what, if any, steps has the government taken to establish air emission limits or air quality standards to achieve the World Health Organization’s Air Quality Guidelines to protect air quality and human health; (b) what, if any, steps has the government’s sector-by-sector approach taken to regulate carbon emissions in the oil sands to ensure the oil sands industry makes appropriate reductions in its greenhouse gas (GHG) emissions to contribute to Canad ...[+++]

Question n 140 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne l’exploitation des sables bitumineux ainsi que ses répercussions sur l’environnement et les collectivités environnantes et leurs effets économiques: a) qu’a fait le gouvernement pour fixer des valeurs limites d’émissions atmosphériques ou de qualité de l’air compatibles avec les normes de qualité de l’air de l’Organisation mondiale de la santé; b) qu’a fait le gouvernement secteur par secteur pour réglementer les émissions carboniques des sables bitumineux afin que l’industrie des sables bitumineux réduise ses émissions de gaz à effet de serre (GES) et contribue ainsi à atteindre l’ob ...[+++]


After the project was developed, with the support of the CCS network and Société Santé en français, the local community responsible for the project held a fund-raising drive in the community and generated $1.7 million.

Suite à l'élaboration du projet, avec l'appui du réseau CCS et de la Société Santé en français, le comité local responsable a effectué une levée de fonds dans la communauté et a recueilli 1,7 million de dollars.


17. to pursue a CC strategy, within the context of development co-operation, based on the guiding principles indicated in the Commission's Communication; the main components of the above strategy are the following: 1) raising the policy profile of CC, 2) support for adaptation to the impact of CC, 3) support for mitigation of CC and 4) capacity building;

17. de poursuivre, dans le cadre de la coopération au développement, une stratégie en matière de changements climatiques fondée sur les principes directeurs énoncés dans la communication de la Commission; les principaux aspects de ladite stratégie sont les suivants: 1) accorder une importance politique plus grande aux changements climatiques, 2) soutenir l'adaptation aux impacts des changements climatiques, 3) soutenir l'atténuation des changements climatiques et 4) développer les capacités;


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